Oświadczenie głodujących w Siedlcach. Jutro zawieszenie protestu. Pałęczkę przejmują Tarnowskie Góry
25 dni trwa protest głodowy. Po Krakowie, Warszawie sztafetę protestu 10 kwietnia przejęły Siedlce. W tych dniach usłyszeliśmy wiele słów wsparcia. Poparły nas min. NSZZ „Solidarność” Region Mazowsze, Sekcja Krajowa Oświaty NSZZ „Solidarność, Sekcja Oświaty NSZZ „Solidarność” Region Mazowsze, Ogólnopolskie Stowarzyszenie Internowanych i Represjonowanych w Siedlcach, Komisje Zakładowe Solidarności. Pomagali nam uczestnicy protestów z Krakowa, Leszek Jaranowski i Warszawy, Adam Borowski i Grzegorz Wysocki.
Wzywamy wszystkich do popierania protestu, który jest wyrazem społecznej troski o przyszłość nauczania w polskiej szkole.
Możecie Państwo to zrobić na stronie internetowej www.ehistoria.org.pl. Prosimy o zaangażowanie w zbieranie podpisów i przekazywanie list do struktur NSZZ „Solidarność" i NSZZ „Solidarność” Rolników Indywidualnych.
W niedziele 15 kwietnia zawieszamy głodówkę uczestnicząc we Mszy Świętej w intencji Ojczyzny i tego samego dnia głodówka rozpocznie się w Tarnowskich Górach. Przystąpią do niej koledzy z opozycji niepodległościowej.
Dziękujemy wszystkim za zrozumienie powagi naszych działań. Mamy nadzieję, że skończy się pełnym sukcesem.
Iga Kornacka – Barczak
Zenon Borkowski
Marek Boruc
Sylwester Czyżyk
Maciej Kublikowski
- Zaloguj się, by odpowiadać
12 komentarzy
1. MEN udziela wywiadów Gazecie Wyborczej
a Bronek udaje, że cóś robi.
Forum Debaty Publicznej o historii w szkole i w życiu
"Historia w szkole i w życiu" - to temat dyskusji w ramach Forum
Debaty Publicznej. Doradca prezydenta prof. Tomasz Nałęcz podkreślił, że
w Pałacu Prezydenckim spotkają się w poniedziałek autorzy nowego
programu nauczania historii i jej krytycy. Obejrzyj.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. „Historia w szkole i w życiu"
„Historia w szkole i w życiu" - to temat poniedziałkowej debaty
eksperckiej odbywającej się w ramach Forum Debaty Publicznej "Twórczość,
dziedzictwo kulturowe i przyrodnicze bogactwem Polski".
Prezydent zaznaczył, że dyskusja jest motywowana troską o stan wiedzy
historycznej młodego pokolenia, ale też średniego i starszego. - Warto
zauważyć, że od dawna już obecność historii w szkole i szerzej – w
naszym życiu nie była tak powszechnie i żywo dyskutowana – powiedział.
Zwrócił uwagę, jak bardzo ważne miejsce zajmuje nauczanie historii w
szkole. Ale jednocześnie dodał, że należy pamiętać o szukaniu także w
wielu innych obszarach sposobu na skuteczne budowanie wrażliwości dla
historii, znajomości historii, a więc znajomości samego siebie.
- Zdaję sobie sprawę ze wszystkich mankamentów do dzisiaj jeszcze
obowiązującego systemu. Jednym z podstawowych problemów była zawsze
praktyczna niemożność zrealizowania całego programu nauczania historii –
uważa Bronisław Komorowski.
Jego zdaniem, częstym zjawiskiem jest to, że z różnych powodów
realizowano program nauczania najczęściej kosztem wiedzy o historii
najnowszej. - Jestem przekonany, że każdy, kto posmakował chleba
nauczyciela historii wie, że często jest to trudne do zrealizowania i
wie, że często nie jest realizowane – dodał.
Prezydent wyraził nadzieję, że debata, z płynącymi z niej wnioskami,
przyczyni się do skuteczniejszego wypełniania tej ważnej i często bardzo
pięknej misji nauczycielskiej, a także, że z dyskusji wyłonią się
korzystne dla wszystkich rozwiązania dotyczące uruchomionej już reformy
systemu nauczania historii.
- Jestem przekonany, że Pani Minister także ma przekonanie, że
rozmawiamy w gronie przyjaciół historii – zwrócił się prezydent do
biorącej udział w spotkaniu Minister Edukacji Narodowej Krystyny
Szumilas.
W debacie biorą też udział m.in.: Podsekretarz Stanu w Kancelarii
Prezydenta Maciej Klimczak, Doradca Prezydenta RP prof. Tomasz Nałęcz.
http://www.prezydent.pl/dialog/fdp/tworczosc-dziedzictwo-kulturowe-i-przyrodnicze-bogactwem-polski/aktualnosci/art,9,prezydent-wiedza-historyczna-buduje-ciaglosc-narodu.html
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
3. Ludzie w terenie głodują, walczą, a potem..... ech! znów to samo
"ma nadzieję", podebatował u Bronka nobilitując Nałęcza i Szumilas, czy pytali ludzi o pełnomocnictwa do takich "debat"? Znów okrągłe stoły ekspertów z władzą ? W 2014 wchodzi do szkół podręcznik napisany w Berlinie.Nikt sie nawet nie zająknął na ten temat?
W nauczaniu historii bez zmian
prof. Jan Żaryn. Dodaje, że pośrednio stwierdziła to minister edukacji.
Mam nadzieję, że zostanie to zapisane w odpowiednim rozporządzeniu.
Wczorajsze deklaracje prezydenta i minister nie oznaczają jednak większych zmian. Zgodnie z nową podstawą programową nauczyciele w ramach "Historii i społeczeństwa" będą musieli przerobić dowolne cztery z dziewięciu wskazanych przez MEN tematów.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
4. Prezydent: Będę zabiegał o
Prezydent: Będę zabiegał o muzeum zbrodni komunistycznej (w przeludnionym areszcie śledczym?)
Prezydent
zaproponował wczoraj podczas spotkania z historykami, aby w murach
więzienia na Rakowieckiej znalazło się muzeum zbrodni komunistycznej.
Jego zdaniem, miałby mieć tam również swoje biura IPN. - Muzeum? Areszt
Śledczy na Mokotowie jest permanentnie przeludniony, przebywa w nim 900
więźniów – mówi portalowi Fronda.pl zaskoczona Luiza Sałapa rzecznik
służby więziennej.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
5. Profesor dr hab. Piotr
Profesor dr hab. Piotr Jaroszyński do autorytet w
zakresie kultury. Jego zdaniem do polskich szkół dobrała się masoneria,
iluminaci. Jaroszyński jest poważną osobistością świata filozofii
realistycznej. Należy on do elity intelektualnej naszego kraju. Z tych
racji nie stać go, aby rzucać słowa na wiatr. Ten zaś obecnie niesie ze
sobą odór masońskiej loży, rakotwórczą infekcję wolnomularzy. Oto krótki
wykład prof. Jaroszyńskiego.
Posłuchaj na:
plonszczanin.pl/Nowy/Aktualnosci/plonsk.html
http://plonsk.salon24.pl/409654,rzady-tuska-masoneria-zabrala-sie-za-polskie-szkoly
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
6. @Maryla
Mam całą płytke z nagraniami prof. Jaroszyńskiego. Chyba z 6 godzin słuchania. W sam raz do samochodu :) Polecam.
7. @kazef
A PROPOS MASONÓW, KTÓRYCH PODOBNO NIE MA.
warto przypomniec, dlaczego żydokomuna okrzyknęła św. o.Maksymiliana Kolbe antysemitom przed wojną i ta propaganda była utrzymywana w PRL-u.
Dlaczego św. Maksymilian wybrał Cudowny Medalik dla Rycerstwa
Niepokalanej? Spotykamy go w Programie oryginalnym MI jako drugi
warunek: „Nosić «Cudowny Medalik»”. Co więcej, pierwszym środkiem
działania MI jest „o ile to możliwe raz na dzień akt strzelisty do
Niepokalanej: «O Maryjo bez grzechu poczęta, módl się za nami, którzy
się do Ciebie uciekamy i za wszystkimi, którzy się do Ciebie nie
uciekają, a zwłaszcza za masonami»” (Pisma 21), czyli poszerzona
modlitwa z Cudownego Medalika.
Tak więc o. Kolbe wybrał Cudowny Medalik, aby móc skutecznie realizować
główny cel Rycerstwa Niepokalanej: „Starać się o nawrócenie grzeszników,
heretyków, schizmatyków itd., a zwłaszcza masonów i o uświęcenie
wszystkich pod opieką i za pośrednictwem NMP Niepokalanej” (Pisma 21).
Cudowny Medalik Rycerstwa Niepokalanej
drugie apropos
Imperium Zla part.1/4
http://gloria.tv/?media=279689
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
8. Rektorzy grożą Kudryckiej
Rektorzy grożą Kudryckiej sądem
Uczelnie niepubliczne myślą o pozwie zbiorowym. Powód? Dyskryminacja przy podziale publicznych pieniędzy
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
9. Polską rzadzą Chistorycy
i dlatego nie mamy HISTORII Polski
gość z drogi
10. Historyczny
Historyczny pat
Pozytywną stroną rozmów z minister edukacji Krystyną Szumilas
na temat nowej podstawy programowej, która drastycznie ogranicza naukę
historii w szkołach średnich, był jedynie fakt jej przybycia na
spotkanie z "Solidarnością".
Na wczorajsze rozmowy z przedstawicielami oświatowej "Solidarności"
szefowa resortu przyszła nie po to, żeby dyskutować na temat nowych
rozwiązań, ale by zapewnić o dobrej sytuacji we wprowadzanej przez MEN
reformie szkolnictwa. Bezpośrednio po spotkaniu Ryszard Proksa,
przewodniczący Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność",
zaznaczył, że i tak "jest to bardzo pozytywny objaw", ponieważ od 5 lat
żaden z ministrów edukacji nie raczył zaszczycić związkowców swoją
obecnością. - Pani minister przedstawiła oczywiście swoją reformę i jej
broni - to jest zrozumiałe. Natomiast mieliśmy nadzieję, że padnie
deklaracja, iż jest jeszcze możliwość rozmawiania o dalszym ciągu -
mówił Proksa.
Reforma była forsowana już przez poprzednią minister Katarzynę Hall,
która po wyborach nie została ponownie powołana na swój urząd. - Dobrze
wiemy, że gimnazja już ten cykl przeszły. Protestowaliśmy przeciwko tej
reformie od 23 grudnia 2008 r. - relacjonował przewodniczący. W ocenie
"Solidarności", w wyniku wprowadzonych przez resort zmian "jakość
nauczania w polskich szkołach drastycznie spada". - Najlepszym
przykładem są stanowiska uczelni, które protestują, ponieważ muszą wręcz
wprowadzać do swoich planów nauczania programy szkół średnich, żeby
wyrównać poziom edukacji studentów - stwierdził Ryszard Proksa.
Zawiedzeni spotkaniem z Szumilas są nauczyciele. - Przyjechałem z Płocka
po to, żeby usłyszeć coś konkretnego. Zadawałem pytania, ale żadna
satysfakcjonująca mnie odpowiedź nie padła. Same ogólniki, slogany,
które słyszymy na co dzień. Nie taki jest chyba cel tego spotkania.
SKOiW to są przecież ludzie z całej Polski, którzy chcieli wreszcie
spotkać się z panią minister i usłyszeć jakieś pozytywy - ocenia
wczorajsze rozmowy Marek Krysztofiak, nauczyciel historii w III Liceum
Ogólnokształcącym w Płocku.
W związku z brakiem porozumienia z resortem powołany w Krakowie sztab
protestacyjny podejmie w najbliższych dniach decyzje co do dalszych
działań. - Chodzi o protest w postaci doinformowania młodzieży, rodziców
i społeczeństwa, co stanie się, jeżeli ta reforma będzie dalej
wprowadzana - uściślił Proksa.
Teresa Misiuk, wiceprzewodnicząca Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania
NSZZ "Solidarność", ma nadzieję, że rozmowy z Szumilas będą
kontynuowane. - Pani minister bardzo mocno podkreślała, że chodzi o to,
żeby każdy uczeń znał najnowszą historię. Tutaj jest pełna zgoda. Też
byśmy tego chcieli - zaznaczyła Misiuk. Ale reforma na to szans nie
daje. - Ostatni obowiązkowy typ szkoły w naszym kraju to gimnazjum -
wskazała. - Nierzadko zdarza się, że w wyniku różnych okoliczności
opuszcza tę szkolę osiemnastolatek, który kończy edukację historyczną na
1918 roku - dodała.
Jacek Dytkowski
http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20120420&typ=po&id=po05.txt
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
11. Historia w szkole. Nowe prawo
Historia w szkole. Nowe prawo mówi, kto może jej uczyć
Minister edukacji Krystyna Szumilas podpisała znowelizowane
rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od
nauczycieli.
Minister edukacji Krystyna Szumilas
podpisała znowelizowane rozporządzenie w sprawie szczegółowych
kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, określające, kto będzie mógł w
szkołach ponadgimnazjalnych uczyć historii i społeczeństwa oraz
przyrody.
Nowelizacja związana jest z wejściem od 1 września 2012 r. do szkół
ponadgimnazjalnych nowej podstawy programowej nauczania. Informacja o
podpisaniu dokumentu opublikowana została na stronie internetowej
Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Zgodnie z nową podstawą programową nauczania uczniowie będą wybierać,
jakich przedmiotów będą się uczyć w rozszerzonym zakresie, a co za tym
idzie, jakie będą mieli przedmioty uzupełniające. Dla uczniów
wybierających w szkołach ponadgimnazjalnych kształcenie w zakresie
rozszerzonym z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych został
przewidziany dodatkowo przedmiot uzupełniający historia i społeczeństwo,
który ma poszerzać ich wiedzę w zakresie historii oraz kształtować
postawy obywatelskie.
Natomiast dla uczniów, którzy wybierają kształcenie w zakresie
rozszerzonym z przedmiotów humanistycznych, został przewidziany
dodatkowo przedmiot uzupełniający przyroda, który poszerza ich wiedzę w
zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych. Nauczanie przedmiotów
rozszerzonych i uzupełniających będzie prowadzone w II i III klasie
szkoły ponadgimnazjalnej.
Zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem kwalifikacje do nauczania
historii i społeczeństwa będzie miała osoba spełniająca wymagania do
nauczania historii. Zajęcia z tego przedmiotu uzupełniającego będą mogły
być prowadzone również przez zespół dwóch lub więcej osób, z których
jedna będzie posiadała kwalifikacje do nauczania historii, a pozostałe
osoby będą posiadały kwalifikacje do nauczania wiedzy o społeczeństwie,
wiedzy o kulturze, filologii klasycznej lub filozofii.
Kwalifikacje do nauczania przyrody będzie miała osoba spełniająca
wymagania kwalifikacyjne do nauczania w liceum biologii, geografii,
fizyki lub chemii. Zajęcia te będzie mógł prowadzić każdy z nauczycieli
tych przedmiotów. Dopuszczono również możliwość prowadzenia zajęć z
przyrody przez zespół dwóch lub więcej osób posiadających kwalifikacje
do nauczania biologii, geografii, fizyki lub chemii.
Ponadto rozporządzenie umożliwi zatrudnianie w bibliotekach szkolnych
osób, które mają wykształcenie na poziomie wymaganym do pracy w szkole
danego typu, a w zakresie bibliotekarstwa ukończyły studia pierwszego
stopnia lub zakład kształcenia nauczycieli.
Rozporządzenie rozszerzyło również grupę osób posiadających
kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Chodzi o osoby, które ukończyły studia w zakresie fizjoterapii,
rehabilitacji ruchowej, terapii pedagogicznej, pedagogiki lub pedagogiki
specjalnej. Uprawnienia uzyskały też osoby, które ukończyły studia
podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii
pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla
pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, o ile mają
przygotowanie pedagogiczne. W grupie znalazły się też o osoby, które
mają kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy.
Doprecyzowano wymogi kwalifikacyjne do nauczania języków obcych w
szkołach wchodzących w skład młodzieżowych ośrodków wychowawczych i
młodzieżowych ośrodków socjoterapii.
Poszerzono katalog osób posiadających kwalifikacje do zajmowania
stanowiska nauczyciela-wychowawcy w świetlicach szkolnych i internatach.
Poza nauczycielami wskazanymi w dotychczasowych przepisach kwalifikacje
do zajmowania stanowiska nauczyciela-wychowawcy w świetlicach szkolnych
i internatach będą miały również osoby mające kwalifikacje wymagane do
zajmowania stanowiska nauczyciela w danym typie szkoły, w której
prowadzone są świetlica szkolna lub internat.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
12. Ósmy dzień głodówki w obronie
Ósmy dzień głodówki w obronie polskiej szkoły w Tarnowskich Górach
Siódmą dobę głodujący rozpoczęli odczytaniem Ewangelii o wolności Św.
Jana (J 8,32. 31): „Jeżeli będziecie trwać w nauce mojej, będziecie
prawdziwie moimi uczniami i poznacie prawdę i prawda was
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl