MAK opublikował pełny zapis rozmów kontrolerów lotu
Międzypaństwowy Komitet Lotniczy, tak jak wcześniej zapowiadał, dzisiaj wieczorem opublikował rozmowy z wieży kontrolnej w Smoleńsku na swojej stronie internetowej.
Na stronie internetowej tej instytucji są dostępne trzy pliki w formacie PDF, które obejmują: 1. zapisy tzw. otwartego magnetofonu (zobacz plik na stronie MAK), 2. zapisy rozmów telefonicznych (zobacz plik na stronie MAK), 3. zapisy rozmów radiowych (zobacz plik na stronie MAK)
Wcześniej zostało wydano oświadczenie przewodniczącego komisji technicznej Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego Aleksieja Morozowa. Czytamy w nim: "W związku z pojawiającymi się w mediach, powołujących się na ministra spraw wewnętrznych i administracji Polski Jerzego Millera, informacjach o opublikowaniu przez stronę polską zapisów rozmów kontrolerów lotniska Smoleńsk Siewiernyj i mając na uwadze obiektywne informowanie społeczności międzynarodowej postanowiono opublikować pełną transkrypcję zapisów wszystkich rozmów, które zostały zarejestrowane przez urządzenia kontrolerów".
Podkreślono, że decyzję podjęto za wiedzą organów prowadzących wstępne dochodzenie i w zgodzie z załącznikiem numer 13 konwencji chicagowskiej.
Przy opracowaniu transkrypcji komisja techniczna MAK korzystała z elektronicznej kopii zapisów identycznej z tą, która została przekazana stronie polskiej na jej prośbę - poinformował Morozow.
http://wiadomosci.onet.pl/raporty/katastrofa-smolenska/mak-opublikowal-pelny-zapis-rozmow-kontrolerow-lot,1,4115853,wiadomosc.html
- Zaloguj się, by odpowiadać
5 komentarzy
1. Materiały znalazły się na
Materiały znalazły się na stronie MAK po godzinie 20. Opublikowane dokumenty są w języku rosyjskim. Podzielone są na kilka części w formacie PDF. Rosjanie opublikowali 80 stron.
Opublikowane dokumenty mają dramatyczny wydźwięk. Oto fragment zamieszczonych przez MAK dokumentów przedstawiający sytuację na wieży w ostatnich sekundach lotu Tu-154 i tuż po jego upadku.
10:40:55: Kierownik Lotu (KL): Kontrola wysokości, horyzont.
10:40:59: KL: Ile można czekać?
10:41:02: KL: Odejście na drugi krąg.
10:41:07: KL: Odejście na drugi krąg.
10:41:09: KL: Gdzie on jest?
10:41:11: Odejście na drugi krąg.
10:41:14: KL: K...a, no gdzie on jest?
10:41:16: Kierownik Strefy Lądowania: Ch.. go wie, gdzie on jest.
10:41:18: KL: 101.
10:41:20: KL: K...a mać.
10:41:24: Płk Nikołaj Krasnokutski: Moim zdaniem, k...a
10:41:31: KL: K...a
10:41:34: KL: 101.
10:41:38: Kranoskutski: K...a!
10:41:44: KL: 101.
10:41:48: Krasnokucki: K...a, rzucajcie tam straż, dokąd k...a!
10:42:16: Krasn: K...a mać.
10:42:18: Krasn: No, k...a.
10:42:21: KL: 101, PLF.
10:42:22: Krasn: K...a!
10:42:30: KL: PLF, 101.
10:42:38: Nieznana osoba (NO): Dowiedz się przynajmniej, doleciał czy nie do radiolatarni, gdzie on jest.
10:42:42: NO: Przeszedł obok radiolatarni?
10:42:45: NO: Już, przeleciał obok bliższej radiolatarni, bardziej po lewej… obok drogi, gdzieś.
10:42:48: KL: PLF, 101
10:42:49: Juin: Obok bliższej spadł, bardziej na lewo przy drodze.
10:42:56: NO: Na drugi krąg zaczął odchodzić a potem spadł.
10:43:03: KL: K...a!!!
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. O jakim pełnym zapisie MAK
O jakim pełnym zapisie MAK chrzani! To jest dowolny wybór pod ich narrację.
W wersji podanej jako nr1, po wstępnym raporcie w maju, były tam przecież rozmowy jeszcze inne, np o prędkościach do jakich redukowali je przed manewrami zejścia z poziomu na poziom i przy wchodzeniu w "trzeci" i w "czwarty" zakręt(było to "do 400-tu km/h i 300 km/h. Na tej pierwszej wersji były informacje podawane przez załogę o wysokości na ścieżce oraz inne dane np. o przygotowaniach maszyny i jej układów do lądowania.
3. No proszę, ile godzin zajęło ruskim
"odniesienie"?
Moim zdaniem to co tu czytamy - to już bajer po faktycznym tragicznym przyziemieniu.
Właśnie skończyłam oglądać transmisję z posiedzenia połączonych komisji - w świetle zapisów obrażalstwo Seremeta jest po prostu groteskowe albo lepiej - żałosne.
A poseł Macierewicz o podsumowaniu - REWELACYJNY!
4. Na złodzieju czapka gore.
A winowajcy zaczynaja sypać i donosić.
Ktoś kogoś chce ustawić w roli kozła ofiarnego, ktoś chce się wybielić.
To się musi skończyć katastrofą polityczną.
I z innej beczki.
Co wart jest Minister Bogdan Klich, tak dumny z tego, że podpisał instrukcję HEAD, czym chwalił się posłom w czasie posiedzenia połączonych komisji sejmowych. Szczycił się, że ta instrukcja jest jednym z Jego największych osiągnięć.
Pytanie. Ile reguł tej instrukcji zostało złamanych przez samego Bogdana Klicha, jeśli doszło do takiej kompromitacji jakości przygotowań do tej wizyty?
Ilość pytań kompromitujących polski rząd, BOR i wszystkie służby, odpowiedzialne za bezpieczeństwo tego lotu jest długa jak stąd do Moskwy. Wystarczyłby polski oficer łącznikowy w wieży kontrolnej, aby do tragedii nie doszło.
Wystarczyłby jeden jego komunikat do załogi:
- Chłopy, nie podchodźcie do lądowania, widoczność jest 200 metrów.
Gdzie Bogdan Klich miał tę instrukcję HAED, jeśli wszystkie jej przepisy zostały złamane?
michael
5. @Michael, @All
Minister ON Bogdan Klich...miał lecieć TYM lotem do Smoleńska...
Selka