Integracja środowiska, dbałość o dziennikarskie standardy oraz inicjowanie międzynarodowej współpracy

avatar użytkownika Maryla

bez komentarza

 

 

Powstał polski Press Club

amk 10-11-2009, ostatnia aktualizacja 10-11-2009 16:18

Integracja środowiska, dbałość o dziennikarskie standardy oraz inicjowanie międzynarodowej współpracy - to podstawowe cele polskiego Press Clubu. Dziśklub zainaugurował działalność konferencją prasową w siedzibie przy Krakowskim Przedmieściu w Warszawie.

źródło: pressclub.pl

"Kto nie idzie do przodu, ten się cofa. W bardzo wielu zawodach, także w dziennikarstwie, należy się doskonalić zawodowo" - podkreślał na konferencji prezes Press Clubu Marcin Lewicki. Małgorzata Naukowicz, członkini Rady Press Clubu podkreślała zaś, że jednym z podstawowych zadań jego członków będzie dbanie "o standardy dziennikarstwa w Polsce, które zdarza się, że pozostawiają wiele do życzenia".

Press Club jest organizacją non profit, utrzymującą się ze składek członkowskich. Jego członkami mogą zostać dziennikarze, rzecznicy prasowi państwowych instytucji publicznych lub niekomercyjnych organizacji pozarządowych oraz świeżo upieczeni absolwenci dziennikarstwa. Klub oferuje też członkostwo korporacyjne, oferowane podmiotom, które zechcą wesprzeć Press Club finansowo lub rzeczowo.

Już na starcie swojej działalności Press Club Polska został przyjęty do International Association of Press Clubs (zrzesza 27 Press Clubów, w około 20 krajach), co - jak podkreślał członek Rady Press Clubu Jarosław Włodarczyk - jest "ewenementem". "Większość Press Clubów jest przyjmowana do federacji po kilku latach działalności" - wyjaśnił.

"Zaletą tego, że jesteśmy w międzynarodowej federacji jest nie tylko to, że możemy czerpać z międzynarodowych doświadczeń, ale też, że członkowie Press Clubu Polskiego, po wcześniejszym zaanonsowaniu mogą korzystać z przywilejów i infrastruktury Press Clubów w danym kraju" - dodał Włodarczyk.

Jak zapowiadali we wtorek członkowie Rady Press Clubu ma on być miejscem spotkań, dyskusji, wymiany doświadczeń. Klub chce organizować spotkania "off the record" z politykami, ludźmi kultury. Mają to być zarówno zamknięte, elitarne debaty (wyłącznie dla klubowiczów), jak i spotkania otwarte.

PAP
 

Jarosław Włodarczyk (ur. 1970) – dziennikarz, doradca medialny.

Absolwent IX LO im. Klementyny Hoffmanowej w Warszawie, Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Syn dziennikarza i filologa Waleriana Włodarczyka.

Założyciel Tygodnika Akademickiego "Auditorium", redaktor i współwydawca Pisma Niezależnej Młodzieży Licealnej Uczeń Polski. Współtwórca i organizator corocznych Ogólnopolskich Rejsów Dziennikarzy. W latach 1989-1993 dziennikarz Gazety Wyborczej i Telewizyjnej Agencji Informacyjnej TVP (Panorama, Wiadomości), w latach 2000-2001 doradca wizerunkowy premiera Jerzego Buzka. Twórca i organizator Ogólnopolskich Rejsów Dziennikarzy. Obecnie właściciel agencji PR[1].

 

Marcin Lewicki

pracownik Specjalizacji Radiowej

O pracowniku

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UW.
  • 1993 - 1994 współzałożyciel i szef działu akademickiego Tygodnika Akademickiego "Audytorium"
  • 1994 - 2002 dziennikarz Radia WAWA (reporter, wydawca, szef redakcji informacji, autor audycji)
  • 1997 - 2003 korespondent Radia Sweden International
  • 2005 - 2006 członek kolegium Akademickiego Radia Kampus
Prezes Zarządu Fundacji "Press Club";
Organizator Ogólnopolskich Rejsów Dziennikarzy;
Pracownik Instytutu Dziennikarstwa od 2005 roku.

Zajęcia

Specjalizacja radiowa (MDSD, MWSD, PZSD, SSL, SN II-z)

http://www.id.uw.edu.pl/pracownicy/mlewicki.htm

 
Posłowie będą mieli internet, żeby się nie nudzili - Polska ...
Dziennikarka radia TOK FM Małgorzata Naukowicz podkreśliła, że pozwoli to na
bieżące śledzenie ważnych debat sejmowych. - Już nie trzeba będzie wychodzić z
...
http://fakty.interia.pl/polska/news/poslowie-beda-mieli... - 55k
 
 
Etykietowanie:

napisz pierwszy komentarz