Odpowiedź PISF na nasze pytanie o finansowanie filmu "Tajemnice Westerplatte" z 1.10.10.

avatar użytkownika Redakcja BM24

Publikujemy odpowiedź PISF na nasze pytanie o finansowanie filmu "Tajemnice Westerplatte" z dnia 18.09.2010 r.

List do PISF w sprawie produkcji i finansowania filmu "Tajemnice Westerplatte".

Warszawa, 1.10. 2010 r.




Sz. P. Elżbieta Szmidt
Prezes Zarządu
                            Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
                            ul. Rzędziana 32
                11-041 Olsztyn


W odpowiedzi na Pani e-mail z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej z dnia 18 września 2010 roku w sprawie rozliczenia dofinansowania filmu „Tajemnica Westerplatte” uprzejmie informuję:

1. Czy producent wywiązał się zgodnie z zawartą z PISF umową na dofinansowanie produkcji?
Zdolności finansowe producenta zostały sprawdzone zgodnie z obowiązującymi zasadami wypracowanymi przez PISF oraz obowiązującymi przepisami prawnymi w tym zakresie tj. przed zawarciem umowy o dotację z PISF producent zobowiązany jest przedstawić umowy koprodukcyjne, które składają się na całe finansowanie produkcji; umowy te są weryfikowane przez pryzmat obowiązujących PISF regulacji prawnych, szczególnie w kontekście zabezpieczenia praw do filmu, zwrotu dotacji do PISF z zysków z eksploatacji oraz ważności tych umów. Umowy koprodukcyjne zawierane w państwach Unii Europejskiej w przypadku filmów finansowanych ze źródeł publicznych są traktowane jako wiążące potwierdzenie finansowania produkcji.
Dotychczas producentowi wypłacono 1 750 000 zł, które `zgodnie z podpisaną umową stanowiło I ratę przyznanego dofinansowania. I rata została przeznaczona na koszty związane z okresem zdjęciowym.


Jednocześnie, zgodnie z warunkami rozliczenia określonymi w umowie o dotację z Polskim Instytutem Sztuki Filmowej, producent przedstawił rozliczenie finansowe I raty dofinansowania PISF, które zostało sprawdzone i zaakceptowane pod kątem zasadności i celowości wydatków w danym okresie produkcji.

2. Udostępnienie umowy Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej z firmą     Pleograf
Informujemy, iż umowa z producentem przewiduje w przypadku złamania jej warunków, w tym niezrealizowania dotowanej produkcji filmu lub nienależytego wywiązania się z umowy obowiązek zwrotu całości udzielonej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi.
W chwili obecnej trwają czynności prawne i faktyczne pomiędzy koproducentami, których efektem będzie wznowienie produkcji filmu. Umowa Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej z firmą Pleograf zawiera dane odnoszące się do wszystkich koproducentów filmu, które stanowią ich tajemnicę handlową i w związku z powyższym umowa ta nie może być udostępniona nieuprawnionym osobom trzecim.
      Przesyłam w załączeniu wzorzec umowy PISF o udzielenie dotacji na dofinansowanie przedsięwzięcia z zakresu produkcji filmu fabularnego.

Z poważaniem,
Rafał Jankowski
Dział Public Relations PISF

Wzorzec umowy jest w pliku Adobe Reader, dołączę, jak zmienię na plik do publikacji.

Etykietowanie:

11 komentarzy

avatar użytkownika Unicorn

1. I rata... "Informujemy, iż

I rata...
"Informujemy, iż umowa z producentem przewiduje w przypadku złamania jej warunków, w tym niezrealizowania dotowanej produkcji filmu lub nienależytego wywiązania się z umowy obowiązek zwrotu całości udzielonej dotacji wraz z odsetkami ustawowymi.
W chwili obecnej trwają czynności prawne i faktyczne pomiędzy koproducentami, których efektem będzie wznowienie produkcji filmu."
Nie sądzę aby było wznowione. Szybciej przerobią na serial.
Ciekawe w jaki sposób naliczane są odsetki.
"Umowa Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej z firmą Pleograf zawiera dane odnoszące się do wszystkich koproducentów filmu, które stanowią ich tajemnicę handlową i w związku z powyższym umowa ta nie może być udostępniona nieuprawnionym osobom trzecim."
Bzdura. Niech wymienią w takim razie wszystkich koproducentów. Zobaczymy kto i ile za co wziął kasę. My nie zamierzamy kręcić filmu. A zarazem mamy interes prawny, wystarczy zajrzeć do statutu bm24.pl. Niech wykażą podstawę prawną.

Ostatnio zmieniony przez Unicorn o pon., 04/10/2010 - 17:02.

:::Najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku::: 'ANGELE Dei, qui custos es mei, Me tibi commissum pietate superna'

avatar użytkownika Maryla

2. Umowa -ważne fragmenty , bo ma 17 stron

1
Umowa nr ……….
o udzielenie dotacji
na dofinansowanie przedsięwzięcia z zakresu produkcji filmu fabularnego
pt. „………………”
zawarta w dniu ....................... w Warszawie pomiędzy:
Polskim Instytutem Sztuki Filmowej, z siedzibą w Warszawie (00-071), przy ul. Krakowskie
Przedmieście 21/23, o numerze identyfikacji podatkowej NIP 5252341631 (REGON
140214847), reprezentowanym przez:
zwanym dalej „Instytutem”,
a …….. spółką z o.o. z siedzibą w…….. (numer kodu pocztowego) przy ul……. wpisaną do
rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy
dla …….. w ………, X ……Wydział………, pod numerem KRS ………. z kapitałem zakładowym
w wysokości …….. wpłaconym całkowicie/częściowo i o numerze identyfikacji podatkowej NIP
…………(REGON …………), reprezentowaną przez:
- Prezesa Zarządu
- Członka Zarządu
zwaną dalej „Producentem”,
treści następującej:
Definicje
§ 1.
UŜyte w umowie określenia oznaczają:
1) ustawa – ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii (Dz.U. nr 132 poz.1111)
wraz z aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie,
2) program operacyjny – program operacyjny Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej „Produkcja
filmowa” na rok……… zatwierdzony przez Radę Instytutu uchwałą nr …….. z dnia ….. i
wydaną w trybie § 14 zarządzenia Ministra Kultury z dnia 2 września 2005 r.
w sprawie nadania statutu Polskiemu Instytutowi Sztuki Filmowej i ogłoszony przez
2
Dyrektora Instytutu zarządzeniem nr …… Dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej z
dnia …….. w sprawie ogłoszenia Programów Operacyjnych Polskiego Instytutu Sztuki
Filmowej na rok ……..,
3) film – utwór audiowizualny w rozumieniu art. 4 ustawy, przeznaczony do wyświetlania
w kinie jako pierwszym polu eksploatacji, z wyjątkiem filmu dokumentalnego i animowanego,
szczegółowo określony w § 2 niniejszej umowy,
4) producent filmu – podmiot, o którym mowa w art. 5 pkt 6 ustawy,
5) koproducent filmu – podmiot, o którym mowa w art. 5 pkt 5 ustawy,
6) produkcja filmu – zespół czynności twórczych, organizacyjnych, ekonomicznych, prawnych
i technicznych, prowadzących do wytworzenia filmu w postaci kopii wzorcowej,
7) koszt produkcji filmu - koszty bezpośrednie wyprodukowania filmu z maksymalnie trzema
kopiami pokazowymi, powiększone o koszty ogólne (tj. część kosztów stałych
PRODUCENTA przypisanych do filmu w odpowiedniej proporcji) oraz o wycenioną wartość
wkładów rzeczowych koproducentów i inwestorów, nie obciąŜone podatkiem VAT, który
podlega odliczeniu
8) dotacja - dofinansowanie kosztów produkcji filmu zgodnie z art. 23 ustawy,
9) kontrola – kontrola rozliczenia przychodów i kosztów produkcji filmu dokonywana przez
Instytut na podstawie art. 23 ust. 4 ustawy,
10) zakończenie produkcji filmu – wytworzenie kopii wzorcowej.
Przedmiot umowy
§ 2.
1. INSTYTUT zobowiązuje się do udzielenia PRODUCENTOWI, na podstawie jego wniosku
o udzielenie dofinansowania, dotacji w kwocie ……… (słownie złotych: ……….)
stanowiącej …….. % budŜetu filmu, na częściowe sfinansowanie kosztów produkcji filmu
fabularnego realizowanego w koprodukcji międzynarodowej, przeznaczonego w pierwszej
kolejności do publicznego wyświetlania w kinach pt. „………” w reŜyserii ……… i według
scenariusza ………, na taśmie optycznej 35 mm ……, o czasie projekcji ………, którego
kopia wzorcowa zostanie wykonana do ……….., a okres prac końcowych zakończy się do
dnia …………., zaś główna wersja językowa i kopia wzorcowa będą w języku polskim.
2. Szczegółową charakterystykę filmu określają: scenariusz, stanowiący załącznik
nr 1, szczegółowy plan kosztów filmu - załącznik nr 2, harmonogram produkcji, stanowiący
załącznik nr 3 do niniejszej umowy.
3
3. PRODUCENT zobowiązuje się wyprodukować film w planowanym terminie i zgodnie
z załącznikiem nr 1, 2 i 3 do niniejszej umowy, pokrywając jego koszty z dotacji udzielonej
przez INSTYTUT oraz z innych źródeł: własnych lub ze środków przekazanych przez
koproducentów i inne podmioty.
4. Ponadto, w przypadku osiągnięcia zysku z eksploatacji filmu PRODUCENT zobowiązuje
się zwrócić dotację INSTYTUTOWI na warunkach określonych niniejszą umową.
5. PRODUCENT oświadcza, Ŝe nie podlega wykluczeniu z ubiegania się o udzielenie dotacji
na podstawie art. 22 ust. 2 ustawy, a takŜe znajduje się w sytuacji finansowej zapewniającej
wyprodukowanie filmu, o którym mowa w ust. 1 oraz dysponuje niezbędną wiedzą,
doświadczeniem, potencjałem ekonomicznym i technicznym do jego wykonania.
Prawa do filmu
§ 3.
1. PRODUCENT oświadcza, Ŝe nabył (jest współwłaścicielem) autorskie prawa majątkowe
do scenariusza filmu w zakresie umoŜliwiającym produkcję filmu stosownie do postanowień
niniejszej umowy i jego eksploatację na wszystkich znanych polach.
2. PRODUCENT zobowiązuje się, Ŝe w umowach koprodukcyjnych, dystrybucyjnych i innych
związanych z filmem, zagwarantuje na swoją rzecz współwłasność autorskich praw
majątkowych do filmu w wysokości co najmniej adekwatnej do wartości otrzymanego od
INSTYTUTU dofinansowania oraz zapewni sobie wykonywanie wszelkich praw z tym
związanych.
3. W napisach filmu zostanie zamieszczona informacja o współfinansowaniu przez INSTYTUT
produkcji filmu w sposób odrębnie uzgodniony między stronami w drodze pisemnej.
Udzielenie i wykorzystanie dotacji
§ 4.
1. Udzieloną dotację, o której mowa w § 2 ust. 1 niniejszej umowy INSTYTUT przekazywać
będzie w ratach, uwzględniając harmonogram produkcji (załącznik nr 3). Płatności
dokonywane będą na wyodrębniony przez PRODUCENTA wyłącznie dla operacji
finansowych związanych z realizacją zadania rachunek bankowy:
………………………
2. Wysokość i terminy płatności kaŜdej raty będą ustalane między stronami w trybie roboczym
stosownie do harmonogramu produkcji i realnego zaawansowania prac, przy czym drugie
50% dotacji moŜe być wypłacone dopiero po ukończeniu przez PRODUCENTA zdjęć do
4
filmu, w tym ostatnia rata w wysokości 10% wartości dotacji płatna będzie nie wcześniej niŜ
po zakończeniu produkcji filmu, kolaudacji i przyjęciu przez INSTYTUT rozliczenia dotacji.
3. Z uwzględnieniem ust. 4 niniejszego paragrafu podstawą dokonania płatności kolejnej raty
jest kaŜdorazowo rozliczenie poprzedniej raty i pisemny wniosek PRODUCENTA. Uznaje
się, Ŝe płatność raty jest dokonana w dniu przekazania polecenia przelewu.
4. Do wniosku o uruchomienie wypłaty kolejnej raty dotacji PRODUCENT dołącza w formie
załącznika, raport o zaawansowaniu produkcji filmu i rozliczenie poprzedniej raty dotacji
sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do umowy. Raport podlega
przyjęciu przez INSTYTUT.
5. W przypadku uprzedniego korzystania przez PRODUCENTA z dotacji udzielonej przez
INSTYTUT na rozwój projektu (development), kwota dotacji na dofinansowanie kosztów
produkcji filmu, o której mowa w § 2 ust. 1 niniejszej umowy będzie pomniejszona o kwotę
dotacji udzieloną na rozwój projektu (development).
6. Z zastrzeŜeniem ust. 7, PRODUCENT jest uprawniony do wykorzystania udzielonej dotacji
w dowolnym państwie.
7. PRODUCENT jest zobowiązany do wydatkowania 80% środków przekazanych przez
INSTYTUT na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 5.
1. PRODUCENT zobowiązuje się przeznaczyć dotację udzieloną przez INSTYTUT wyłącznie
na sfinansowanie kosztów przedsięwzięcia. Dotyczy to takŜe odsetek bankowych od
uzyskanych środków w ramach dofinansowania przedsięwzięcia.
2. W przypadku wykorzystania dotacji niezgodnie z przeznaczeniem PRODUCENT
zobowiązany jest do jej zwrotu w wysokości określonej przez INSTYTUT wraz z ustawowymi
odsetkami naliczanymi od dnia przekazania środków w terminie wskazanym przez
INSTYTUT.
3. Wykorzystanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza PRODUCENTA z moŜliwości
ubiegania się o udzielenie mu dofinansowania przedsięwzięcia, o którym mowa w art. 22 ust.
1 ustawy przez kolejne 3 lata, licząc od dnia stwierdzenia nieprawidłowego wykorzystania
dotacji.
4. JeŜeli przy produkcji filmu PRODUCENT osiągnie przychody nieprzewidziane przy
kalkulowaniu wielkości dotacji INSTYTUTU i kosztów przedsięwzięcia, zobowiązany jest do
powiadomienia o tym INSTYTUTU w ciągu 7 dni od daty ich uzyskania. W takich
przypadkach INSTYTUT podejmuje decyzję o ewentualnym zmniejszeniu dotacji.
5
5. W przypadku gdy kwota dotacji określona w § 2 ust. 1 umowy wraz z uzyskanymi od niej
odsetkami bankowymi, o których mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu przekroczy limity
dofinansowania ustalone w rozporządzeniu Ministra Kultury z dnia 27.10.2005 r. w sprawie
udzielania przez Polski Instytut Sztuki Filmowej dofinansowania przedsięwzięć z zakresu
kinematografii, PRODUCENT zobowiązany jest do powiadomienia o tym INSTYTUTU
w ciągu 7 dni od daty przekroczenia i złoŜenia pisemnego wniosku zmniejszenia kwoty
dotacji o uzyskaną nadwyŜkę. Wniosek podlega pisemnej akceptacji przez INSTYTUT.
§ 6.
PRODUCENT zobowiązuje się, Ŝe w umowach związanych z produkcją filmu i jego eksploatacją
ani poprzez inne działania nie naruszy interesu INSTYTUTU, w tym w szczególności nie dokona
cesji praw do filmu bez zgody INSTYTUTU, ani nie wykorzysta dotacji niezgodnie
z przeznaczeniem.
§ 7.
1. W przypadku wystąpienia opóźnienia w otrzymaniu przez INSTYTUT środków finansowych,
uniemoŜliwiającego wypłatę raty dofinansowania zgodnie z harmonogramem produkcji
(załącznik nr 3) i w trybie określonym w § 4 umowy, INSTYTUT dokona wypłaty raty
dofinansowania niezwłocznie po ich otrzymaniu. W takim przypadku PRODUCENT nie jest
uprawniony do Ŝądania odsetek z tytułu opóźnienia ani odszkodowania, a strony wspólnie
ustalą nowe terminy płatności.
2. JeŜeli opóźnienie w przekazaniu PRODUCENTOWI środków finansowych przez INSTYTUT
narazi PRODUCENTA na dodatkowe koszty (obsługa kredytów, odsetki bankowe, likwidacja
lokat terminowych itp.), INSTYTUT wyraŜa zgodę na włączenie w/w kosztów dodatkowych
do budŜetu przedsięwzięcia i ujęcie ich w wynikowym rozliczeniu kosztów przedsięwzięcia.
§ 8.
JeŜeli po zawarciu niniejszej umowy zostaną ujawnione okoliczności wskazujące,
Ŝe PRODUCENT nie spełnia warunków do przyznania dotacji lub przysługuje mu dotacja w innej
wysokości, wypłatę dotacji wstrzymuje się do czasu wyjaśnienia tych okoliczności.
§ 9.
PRODUCENT składa oświadczenie, stanowiące załącznik nr 5 do niniejszej umowy, o udziale
środków publicznych w kosztach finansowania przedsięwzięcia.
6
Koszt produkcji filmu
§ 10.
1.PRODUCENT oświadcza, Ŝe zgodnie z rzetelnym i kompletnym kosztorysem i planem
kosztów filmu, całkowity planowany koszt produkcji filmu wynosi kwotę……… (słownie
złotych:……….), i poza udzieloną przez INSTYTUT dotacją zgodnie z §.2 ust.1 niniejszej
umowy, dysponuje środkami finansowymi/rzeczowymi własnymi, koproducentów oraz innych
podmiotów wymienionych w ust. 2 niniejszego paragrafu i zobowiązuje się wykorzystać je
wyłącznie na pokrycie kosztów realizacji przedsięwzięcia.
2.PRODUCENT potwierdza, Ŝe na podstawie odrębnych umów, dołączonych do wniosku
o dofinansowanie, koszt produkcji filmu jest współfinansowany przez:

w kwocie:
w kwocie:
w kwocie:
w kwocie:
w kwocie:
w kwocie:
w kwocie:
3.PRODUCENT zobowiązuje się, Ŝe ewentualne zmiany umów koprodukcyjnych
i innych umów dotyczących finansowania przedsięwzięcia, nie naruszą interesu INSTYTUTU
i będą wprowadzane pod warunkiem uzyskania uprzedniej zgody INSTYTUTU.
4.W razie niewykonania lub nienaleŜytego wykonania zobowiązań przez koproducentów i inne
podmioty, z którymi PRODUCENT zawarł umowy, w tym w szczególności nie przekazania
przez nich umówionych środków finansowych na pokrycie kosztów przedsięwzięcia,
PRODUCENT zobowiązany jest do ich wniesienia we własnym zakresie bądź pozyskania
nowych źródeł finansowania tak by moŜliwym było wyprodukowanie filmu na warunkach
ustalonych w niniejszej umowie. W przeciwnym przypadku, w razie nie wyprodukowania filmu
PRODUCENT zobowiązany jest do zwrotu dotacji zgodnie z postanowieniami § 20 niniejszej
umowy.
7
Produkcja filmu
§ 11.
1. PRODUCENT zobowiązuje się wyprodukować film zgodnie ze swą najlepszą wiedzą
i umiejętnościami, profesjonalnie, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
i przy zachowaniu zasad racjonalnej gospodarki i naleŜytej dbałości o ochronę interesu
INSTYTUTU.
2. Do podstawowych, ale nie jedynych obowiązków PRODUCENTA naleŜy:
2.1. przestrzeganie załoŜeń scenariusza, harmonogramu produkcji i ustalonych
kosztorysem filmu limitów wydatków,
2.2. przestrzeganie dyscypliny finansowej, w tym terminów płatności i wysokości wydatków,
2.3. prowadzenie rzetelnej i zgodnej z przepisami dokumentacji finansowo-księgowej,
w tym odrębnej dla celów rozliczenia wydatkowania dotacji, oraz opatrywanie klauzulą
„pokryte z dotacji PISF” dokumentów stanowiących podstawę rozliczenia
finansowego dotacji,
2.4. prowadzenie dokumentacji produkcji filmu w sposób umoŜliwiający okresową ocenę
produkcji filmu pod względem rzeczowym i finansowym,
2.5. nabycie od wszystkich osób i podmiotów uprawnionych autorsko i z tytułu praw
pokrewnych, współuczestniczących w filmie pełni praw i zezwoleń umoŜliwiających
eksploatację filmu przez okres co najmniej 36 miesięcy od końca roku rozliczeniowego,
w którym miała miejsce premiera filmu, bez ograniczeń przestrzennych, bez
dodatkowych zobowiązań płatności, poza wynikającymi z obowiązujących na danym
terytorium przepisów, na wszystkich znanych polach eksploatacji, w tym:
2.5.1. w zakresie utrwalania i zwielokrotniania filmu - wytwarzanie określoną techniką
egzemplarzy filmu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu
magnetycznego oraz techniką cyfrową,
2.5.2. w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których film utrwalono -
wprowadzanie do obrotu, uŜyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy,
2.5.3. w zakresie rozpowszechniania filmu w sposób inny niŜ określony w pkt 2.5.2 -
publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie
i reemitowanie, a takŜe publiczne udostępnianie filmu w taki sposób, aby kaŜdy
mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.
2.6. zapewnienie ochrony dóbr osobistych w pełnym zakresie, wykluczającym jakąkolwiek
szkodę i odpowiedzialność INSTYTUTU z tego tytułu,
8
2.7. zapewnienie przedstawicielom INSTYTUTU moŜliwości kontroli wykorzystania dotacji,
rozliczania przychodów i kosztów filmu,
2.8. przechowywanie oryginałów dokumentów związanych z produkcją filmu przez okres co
najmniej 5 lat od dnia przyjęcia rozliczenia dotacji, zaś umów w przedmiocie nabycia
praw autorskich i pokrewnych – bezterminowo,
2.9. nie zmienianie kolejności pól eksploatacji filmu ani zasad podziału wpływów
z rozpowszechniania,
2.10. przekazania INSTYTUTOWI utrwalonego na płycie DVD fragmentu filmu o długości
1/10 całości filmu oraz zorganizowania dla Dyrektora INSTYTUTU zamkniętego
pokazu w terminie ustalonym odrębnie przez Strony,
2.11. wykonanie jednej kopii filmu z napisami w języku angielskim, w terminie nie
późniejszym niŜ do czasu rozliczenia kosztów produkcji filmu, zgodnie
z postanowieniem § 18 ust.2 umowy, i zdeponowanie jej w miejscu wskazanym przez
PRODUCENTA celem wykorzystywania jej do promocji i pokazów niekomercyjnych,
w trybie § 16 ust.4, na co PRODUCENT wyraŜa zgodę.
§ 12.
1. PRODUCENT zobowiązany jest do bieŜącego informowania INSTYTUTU o przebiegu
produkcji filmu i przekazuje dane odnośnie do zmiany obsady głównych ról, głównych
realizatorów, rozpoczęciu i zakończeniu poszczególnych etapów produkcji oraz datę
premiery a ponadto inne informacje na wniosek INSTYTUTU.
2. PRODUCENT prześle do INSTYTUTU pisemną propozycję terminów kolaudacji filmu
i zorganizuje :
2.1 pierwszą kolaudację z kopii roboczej - wersja montaŜowa filmu przed udźwiękowieniem
2.2 drugą kolaudację - ostateczna wersja obrazu wraz z dźwiękiem oraz napisami czołowymi
i końcowymi, po zgraniu. Druga kolaudacja jest odbiorem technicznym filmu i powinna
odbywać się w warunkach, umoŜliwiających profesjonalną ocenę przedstawionego materiału
pod względem jakości technicznej obrazu i dźwięku.
3. KaŜda z kolaudacji określonych w ust.2 pkt.2.1 oraz pkt.2.2 moŜe oznaczać wiele pokazów.
Przyjęcie filmu na kolaudacji, określonej w pkt.2.1 oraz 2.2, następuje w drodze podpisania
protokołu przyjęcia filmu przez koproducentów i inwestorów. O miejscu i terminie kaŜdej
kolaudacji PRODUCENT poinformuje INSTYTUT, celem umoŜliwienia Dyrektorowi
INSTYTUTU lub osoby przez niego upowaŜnionej do wzięcia udziału w kolaudacji, lub
zorganizuje dla INSTYTUTU odrębny pokaz. JeŜeli INSTYTUT nie zgłosi uwag ani
9
zastrzeŜeń w terminie do 7. dni kalendarzowych, liczonych od dnia uzgodnionego terminu
kolaudacji lub odrębnego pokazu, naleŜy uznać, Ŝe INSTYTUT akceptuje film
w zaprezentowanej postaci."
§ 13.
PRODUCENT jest zobowiązany na Ŝądanie INSTYTUTU przedstawić aktualne dane
o wydatkowanych środkach i przewidywanych rozchodach.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

3. ciąg dalszy umowy:

Tryb kontroli wykonania umowy
§ 17.
1. INSTYTUT uprawniony jest do przeprowadzania kontroli przebiegu i sposobu produkcji filmu
oraz prawidłowości wykorzystania otrzymanej z INSTYTUTU dotacji, jak równieŜ kontroli
rozliczenia przychodów i kosztów produkcji filmu. Zakres danej kontroli moŜe obejmować
całość produkcji filmu, jak i jej poszczególne elementy.
2. PRODUCENT zobowiązany jest umoŜliwić upowaŜnionym pracownikom INSTYTUTU
przeprowadzenie kontroli w zakresie opisanym w ust. 1 niniejszego paragrafu od dnia
udzielenia dofinansowania do dnia, w którym upływa 36 miesięcy od upływu okresu
rozliczenia dotacji określonego w § 19 ust. 5 niniejszej umowy.
3. W ramach kontroli upowaŜnieni pracownicy INSTYTUTU mogą badać dokumenty
i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości
wykorzystania dotacji, oraz Ŝądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących
wyprodukowania filmu.
4. O terminie i zakresie kontroli INSTYTUT informuje PRODUCENTA.
5. PRODUCENT w ramach kontroli:
5.1. zapewnia warunki i środki techniczne niezbędne do sprawnego przeprowadzenia
kontroli,
5.2. przedstawia na Ŝądanie kontrolujących stosowne dokumenty i inne nośniki informacji,
5.3. udziela ustnych lub pisemnych wyjaśnień.
6. Wyniki przeprowadzonej kontroli przedstawione są w protokole kontroli, który przekazuje
się PRODUCENTOWI uprawnionemu w terminie 7 dni od jego otrzymania do zgłoszenia na
piśmie umotywowanych zastrzeŜeń do jego treści.
7. W przypadku zgłoszenia zastrzeŜeń przez PRODUCENTA, INSTYTUT dokona ich analizy,
a w szczególności ponownego badania dokumentów, a następnie wprowadzi odpowiednie
zmiany w protokole lub przekaŜe PRODUCENTOWI pisemne wyjaśnienie przyczyn
nieuwzględnienia wszystkich lub niektórych zastrzeŜeń.
11
8. W terminie 7 dni od otrzymania nowego protokołu PRODUCENT podpisuje protokół lub
przedstawia pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy podpisu. Na podstawie protokołu
kontroli sporządzone zostanie wystąpienie pokontrolne, które będzie niezwłocznie
przekazane PRODUCENTOWI.
Rozliczenie dotacji
§ 18.
1. PRODUCENT jest zobowiązany do rozliczenia dotacji na warunkach określonych umową,
w tym w szczególności do przedłoŜenia INSTYTUTOWI raportu końcowego, oceny
jakościowej realizacji filmu i rozliczenia finansowego zadania sporządzonego według wzoru
stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej umowy.
2. PRODUCENT złoŜy do INSTYTUTU pisemne rozliczenie wynikowych kosztów produkcji
filmu i oddzielnie uzyskanej dotacji, w ciągu 30 dni od zakończenia okresu prac końcowych
filmu, określonego w harmonogramie produkcji, stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej
umowy.
3. Wykonanie umowy nastąpi z chwilą zaakceptowania przez INSTYTUT raportu końcowego,
o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu.
4. Dokonując rozliczenia dotacji, PRODUCENT stosować będzie wymogi ustawy
o rachunkowości oraz inne powszechnie obowiązujące przepisy dot. rozliczania środków
publicznych.
5. Instytut w ciągu 30 dni od złoŜenia kompletnego i rzetelnego rozliczenia dokona jego analizy
pod kątem zasadności merytorycznej i prawidłowości formalno-rachunkowej i poinformuje
pisemnie PRODUCENTA o akceptacji złoŜonego rozliczenia, bądź jego odrzuceniu bądź teŜ
wezwie PRODUCENTA do uzupełnienia braków lub dokonania zmian w wyznaczonym
terminie.
6. PRODUCENT zobowiązany jest do udzielania wszelkich wyjaśnień, informacji i materiałów
związanych z rozliczeniem dotacji i kosztów produkcji filmu pod rygorem sankcji
przewidzianych w § 20 niniejszej umowy.
7. W przypadku uzyskania przez PRODUCENTA na podstawie obowiązujących przepisów
zwrotu podatku VAT za usługi lub dostawy opłacone z dotacji, jest on zobowiązany do
zwrotu równowartości otrzymanych środków finansowych na rachunek INSTYTUTU
w terminie 14 dni od dnia końcowego rozliczenia przedsięwzięcia.
12
8. W przypadku gdy wynikowy koszt produkcji filmu będzie niŜszy niŜ koszt planowany,
PRODUCENT zwróci do INSTYTUTU część przekazanej dotacji w wysokości i terminie
wskazanym przez INSTYTUT.
9. Zakupione przez PRODUCENTA elementy scenograficzne i rekwizyty podlegają
administrowaniu przez PRODUCENTA do czasu ich sprzedaŜy bądź likwidacji potwierdzonej
odpowiednim protokołem. Wpływy z tej sprzedaŜy stanowią przychód PRODUCENTA
w rozumieniu § 19 ust 2 niniejszej umowy.
Zwrot dotacji
§ 19.
1. PRODUCENT jest zobowiązany do zwrotu dotacji z zysku osiągniętego z eksploatacji filmu
w wysokości proporcjonalnej do udziału kwoty dotacji w kosztach produkcji filmu.
2. Zyskiem PRODUCENTA w rozumieniu ust. 1 niniejszego paragrafu są wszystkie przychody
PRODUCENTA z eksploatacji filmu, przewyŜszające koszt poniesiony wyłącznie przez
PRODUCENTA na wyprodukowanie filmu, określony w § 10 umowy, bez uwzględnienia
kwoty dotacji.

Odstąpienie od umowy
§ 20.
1. INSTYTUT uprawniony jest odstąpić od niniejszej umowy w przypadku wykorzystania dotacji
niezgodnie z przeznaczeniem, nieterminowego lub nienaleŜytego wykonywania umowy,
w tym w szczególności zmniejszenia zakresu objętego dofinansowaniem produkcji filmu bez
zgody INSTYTUTU.
2. Odstępując od umowy INSTYTUT określi kwotę wykorzystaną niezgodnie z przeznaczeniem
wraz z ustawowymi odsetkami naliczanymi od dnia przekazania środków, zaś PRODUCENT
zobowiązany jest do jej zwrotu w terminie wskazanym przez INSTYTUT nie dłuŜszym niŜ 14
dni od dnia doręczenia wezwania zwrotu.
3. W razie niewykonania lub nienaleŜytego wykonania umowy tzn. w szczególności opóźnienia
produkcji filmu, znacznego przekroczenia wydatków ujętych w kosztorysie lub w innej
sytuacji, gdy według oceny INSTYTUTU nie rokuje się ukończenia produkcji filmu na
warunkach niniejszej umowy, INSTYTUT uprawniony jest do odstąpienia od umowy po
bezskutecznym upływie dodatkowego terminu udzielonego PRODUCENTOWI w piśmie
wzywającym do usunięcia naruszeń. Postanowienia ust. 2 niniejszego paragrafu stosuje
się odpowiednio.
4. Za przypadki dające PRODUCENTOWI moŜliwość uwolnienia się od odpowiedzialności
w sytuacji opisanej w ust. 3 niniejszego paragrafu, uwaŜane są okoliczności mające
charakter zewnętrznych zdarzeń nadzwyczajnych, które wystąpiły po zawarciu umowy,
a których PRODUCENT nie mógł przewidzieć ani im zapobiec i które miały istotny wpływ na
realizację postanowień niniejszej umowy /vis maior/. O wystąpieniu siły wyŜszej
PRODUCENT poinformuje INSTYTUT na piśmie w ciągu 7 dni od daty zaistnienia. W razie
uchybienia terminowi zawiadomienia PRODUCENT nie moŜe powoływać się na zaistnienie
siły wyŜszej. W przypadku zaistnienia siły wyŜszej i powiadomienia o niej INSTYTUTU
strony podejmą wszelkie moŜliwe działania zmierzające do minimalizacji jej skutków.
5. W przypadku wystąpienia siły wyŜszej po stronie koproducenta, PRODUCENT jest
zobowiązany poinformować o tym fakcie INSTYTUT na piśmie w terminie 7 dni od daty
14
powzięcia wiadomości o zaistnieniu siły wyŜszej po stronie koproducenta. W razie
uchybienia terminowi zawiadomienia, PRODUCENT nie moŜe powoływać się na zaistnienie
siły wyŜszej po stronie koproducenta. W przypadku zaistnienia siły wyŜszej i powiadomienia
o niej INSTYTUTU, strony podejmą wszelkie moŜliwe działania zmierzające do minimalizacji
jej skutków
6. PRODUCENT zobowiązuje się pokryć ewentualne szkody poniesione przez INSTYTUT
z tytułu niedotrzymania przez PRODUCENTA zaciągniętych zobowiązań wobec osób
trzecich bądź niewykonania działań przewidzianych prawem.

Postanowienia końcowe
§ 22.

3. Odstępując od umowy INSTYTUT wezwie PRODUCENTA do zwrotu całej kwoty dotacji wraz
z ustawowymi odsetkami, naliczanymi od dnia przekazania środków, zaś PRODUCENT
zobowiązany jest do jej zwrotu w terminie wskazanym przez INSTYTUT, nie dłuŜszym niŜ 14
dni od dnia doręczenia wezwania do zwrotu.
§ 23.
1. Strony dokonywać będą doręczeń pism i wezwań na adresy siedziby określone w preambule
umowy. KaŜda strona zobowiązana jest do niezwłocznego poinformowania drugiej strony
o zmianie adresu. W razie niewykonania tego obowiązku uznaje się pismo za skutecznie
doręczone.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika remisch

4. Krótkie podsumowanie...

Bazując na wnioskach z dyskusji na forum Goldenli(n)e.pl, producent tego niesławnego filmu, czyli Pleograf sp. z o.o. jest w zasadzie w stanie upadłości, ale jednocześnie zdaje się, że stosowny wniosek do sądu nie został jeszcze złożony przez żadnego z wierzycieli...


Clou całej sprawy to słowa p.  Jerzego Kasperskiego:
Problemem był nie tylko reżyser, ale i producent, który doprowadził, wg. otrzymanych informacji z niezależnych od siebie źródeł, produkcję do paranoii. 
Największym przekrętem był jednak producent Litewski, który wyciągnła pierwszą dotację z PISFu na spłatę swoich długów na Litwie ( nie mam na to papierów, ale potwierdziły mi to niezależnie różne osoby, które śledziły finanse i były na planie produkcji). Dochodziło do absurdów, że do agregatu wlewano po JEDNYM karnistrze paliwa...i po ustawieniu planu i po klapsie gasło światło, bo nie było już paliwa :( tak to wyglądało...potem jeszcze gorzej, bo PISF został wplątany w kwestie pożyczki bankowej , gdzie stał się "zakładnikiem" producenta...a producent obiecane pieniądze na pokrycie długów ekipy z planu, wydał ...na swoje długi podatkowe, vatowskie, itd...

Chochlew zaś zbierał gromy i zbiera, jako fatalny reżyser i gość, który nie wiedział co się dzieje na planie...plan. to był totalny chaos...po prostu kompromitacja...fakt, że Producenta polskiego walili w pupę wszyscy...kontrakty były zawyżane, jak diabli, itd...po prostu HORROR...

Nieunikniona jest sprawa prokuratorska o defraudację...itd...


Reasumując, można z 99,99% pewnością stwierdzić: TEN FILM NIE POWSTANIE, zaś odpowiedź z PISF to odzwierciedlenie szopki o której mowa na forum GL.

Osobiście, cieszy mnie to bardzo, że cała ta śmierdząca sprawa - zakończy się - procesem o defraudację.

PS. Z ciekawostek: abonentem domeny filmu jest... <tada.wav> Robert Żołędziewski </tada.wav>, który z p. Pawłem Chochlewem spłodził-był swego czasu, to wiekopomne dzieło, którego clou brzmiało:

Któregoś dnia będziemy robić filmy jak inni - profesjonalną kamerą, z profesjonalnym oświetleniem, w prawdziwym studiu za prawdziwe pieniądze. Przypomnimy sobie wtedy "Takie życie" - czasy, kiedy byliśmy wolni i nikt nas do niczego nie zmuszał.


producent i reżyser


... wot i bajka okonczyłaś!


Ostatnio zmieniony przez remisch o sob., 09/10/2010 - 22:01.
avatar użytkownika Maryla

5. @remisch

Witam,

dziekuję za uzupełnienie informacji.

Sprawy nie zostawiamy, czekamy na rozwój sytuacji , dalej śledzimy sprawę i doprowadzimy ją do końca, aby nikt nie zakopał jej pod dywan.

pozdrawiam

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Tamka

6. Mnie interesuje ten

Mnie interesuje ten zapis:
"3. PRODUCENT zobowiązuje się wyprodukować film w planowanym terminie i zgodnie
z załącznikiem nr 1, 2 i 3 do niniejszej umowy, pokrywając jego koszty z dotacji udzielonej
przez INSTYTUT oraz z innych źródeł: własnych lub ze środków przekazanych przez
koproducentów i inne podmioty."

zwlaszcza w swietle tego, co podal @remisch.

Ciekawe jakie daty widnieja w umowie, skoro PISF uwaza, ze wszystko ok. Kolejny przyklad szamba w panstwowej instytucji. A moze tak naslac na nich NIK? T.

"Martwe dźwigi portowe nigdy nie będą Statuą Wolności".J.Ś.

LUBLIN moje miasto.

 

 

avatar użytkownika Maryla

7. @Tamka

na wszystko przyjdzie czas. Musimy mieć niezbite dowody, że 1 mln 750 tyś złotych zostało decyzją PISF zmarnotrawione, pomimo tylu protestów i listów z zastrzeżeniami.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika remisch

8. @Tamka & Maryla

Trochę pokopałem w/s dostępu do informacji publicznej i oto co znalazłem:


1. oczywiście świetny tekst Olgierda Rudaka na w/w temat i cytat który wprost odnosi się do odmowy ujawnienia treści umowy PISF - Pleograf (oraz co istotne, treść t.zw. opinii expertów na podstawie których PISF podjął decyzję o udzieleniu dotacji na film):
informację publiczną stanowi treść wszelkiego rodzaju dokumentów odnoszących się do organu władzy publicznej, związanych z nim bądź w jakikolwiek sposób dotyczących go. Są nią zarówno treści dokumentów bezpośrednio przez organ wytworzonych, jak i te, których używa się przy realizacji przewidzianych prawem zadań (także te, które tylko w części go dotyczą), nawet gdy nie pochodzą wprost od niego;”

2. wyroki sądów sądów administracyjnych w sprawach związanych z naruszeniem prawa obywateli do informacji publicznej.


 Na podstawie stwierdzenia wyroku z dnia 30 stycznia 2009 r. Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie II SAB/Kr 109/08

    Skoro wnioskowana informacja jest informacją publiczną organ winien załatwić wniosek zgodnie z ustawą z 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, udzielając tej informacji albo jej odmawiając w formie decyzji administracyjnej. Odmowa w innej formie jest niezgodna z prawem i stanowi bezczynność organu.

wydaje mi się, że należy jeszcze raz wysłać do PISF „zestaw” zapytań w trybie dostępu do informacji publicznej, a jeżeli otrzymane odpowiedzi będą wymijające, jak były dotychczas - wnieść sprawę do Sądu Administracyjnego ze skargą na bezczynność organu w/z ustawą o dostępie do informacji publicznej.


Jak znajdę chwilkę to napiszę, o co moim zdaniem należy jeszcze wypytać PISF, a będzie tego trochę :-|

avatar użytkownika Maryla

9. @remisch

Witam,

poczekamy na pytania i napiszemy kolejny list, tym razem z kopią do zwierzchnika - czyli ministra Zdrojewskiego. Czas uruchamiać systemy kontroli .

pozdrawiam

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Tamka

10. @remisch

Dobra robota! Dzieki. O to wlasnie chodzi, zeby w prawie wyszukac wszelkie zapisy, luki, ktore daja nam furtke do dalszych dzialan. pozdr., T.

"Martwe dźwigi portowe nigdy nie będą Statuą Wolności".J.Ś.

LUBLIN moje miasto.

 

 

avatar użytkownika Maryla

11. do dokumentacji sprawy warto dołączyć interpelację nr 8371 i

odpowiedź na nią min. Zdrojewskiego

http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/2DB77BF1

i odpowiedź http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/64E0F2CC z dnia 1 kwietnia 2009 r.

Zastanawiam się, czy jest sens pisania kolejnych pism do PISF, na które otrzymujemy żadne odpowiedzi, czy skierować sprawe od razu do NIK.

PISF posiadając wiedzę o tym, że film nie został i nie zostanie ukończony zgodnie z planem i podpisana umową, prowadzi jakąś dziwną operację, mającą na celu znalezienie innych inwestorów, którzy odkupią prawa do filmu od producenta, który podpisał umowę i wziął z państwowej kasy 1 750 tyś zł.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl