Ja nie proszę, ja żądam !!!

avatar użytkownika szuan

Ja już nie proszę o uwagę.

 Nie spekuluję. Nie rozsiewam plotek i nie wymyślam teorii. Ja żądam międzynarodowej Komisji do zbadania katastrofu w Smoleńksu.

Pod egidą NATO, bo zginęli najważniejsi członkowie władz cywilnych i wojska kraju stowarzyszonego.

Podejrzewając akt agresji zgodnie z paragrafem 5 żadam wszczęcia postępowania obronnego. Czy jak by go tam nie nazwać.

Mam do tego prawo.

Skoro mój rząd (w osobach za to odpowiedzialnych)  pozwala na manipulacje i przemilczenia, mam prawo podejrzewać działania ukierunkowane ku zakłóceniu działania sojuszu, czyli wprowadzeniu stanu wojny.

Może w końcu czas tupnąć i powiedzieć to głośno.

Im ostrzej tym, wyraźniej !

 

18 komentarzy

avatar użytkownika nurniflowenola

1. Trzeba ostro i głośno! Możesz

Trzeba ostro i głośno! Możesz na mnie liczyć. Będę tupał do upadłego!!! Pozdrawiam
avatar użytkownika szuan

2. Mam dość tej faryzejskiej

Mam dość tej faryzejskiej obłudy, tych upudrowanych sztucznych żalem twarzy... Jak z obrazu Matejki - Branicki, Potocki, Poniński...a teraz Tusk , Komorowski i inni. Nie chcą wiedzieć co się zdarzyło, ich sprawa. Ja chcę ! Bo to też moje prawo !
Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach..
avatar użytkownika Maryla

3. ich obrzydliwość ropuchy Komorowski

i Borusewicz stojący przy trumnach, trzęsący sie ze strachu Tusk - to jest nie do zniesienia. Stoja przy trumnach ludzi, których niszczyli za zycia i przyjmują kondolencje. Hańba ! Najgorsze jest to ciągłe powtarzanie do mediów- władze rosyjskie w idealny sposób prowadzą sledztwo, nie mamy żadnych zastrzeżeń.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Lancelot

4. Marylko

Czy my jako stowarzyszenie w końcu osoba prawna możemy wystosować apel, monit, żądanie do dowództwa NATO o powołanie komisji jak pisze Szuan i puścić po prtalach aby ludzie się wpisywali a potem wysłać do dowództwa sił NATO. Myślę, że tam są ludzie myślący nie to co te PO płuczyny po procesie rozwojowym człowieka. Jak myślisz ??? Pzdr

 RACJA JEST JAK DUPA, KAŻDY MA SWOJĄ  /Józef Piłsudski/

avatar użytkownika szuan

5. Właśnie o to mi chodzi. Mam

Właśnie o to mi chodzi. Mam wrażenie, że wszystko zostało już przesądzone, ustalone, "przyklepane" i czeka tylko na oficjalne przekazanie gawiedzi zebranej na Krakowskim Przedmieściu czy pod Wawelem. A ja bym chciał wiedzieć wcześniej, tyle ile jest to możliwe. Nie chcę powtórki, tyle razy wmawiano nam co słuszne, jedynie prawdziwe a po latach okazywało się zbrodnią. Pozdr.
Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach..
avatar użytkownika sen

6. Tym bardziej, że...

ŚLEDZTWO W SMOLEŃSKU ZAKOŃCZONE

Komitet Śledczy przy Prokuraturze Generalnej Rosji poinformował, że zakończono śledztwo na miejscu katastrofy. O wynikach prowadzonego bezpośrednio na miejscu katastrofy dochodzenia poinformował przebywającego w Moskwie polskiego wiceministra spraw wewnętrznych i administracji Piotra Stachańczyka szef Komitetu Śledczego Aleksandr Bastrykin. Bastrykin zakomunikował, że jak dotychczas zidentyfikowano ciała 76 ofiar katastrofy. Trwają czynności mające na celu rozpoznanie i potwierdzenie tożsamości pozostałych 20 osób.

http://niezalezna.pl/article/show/id/33134

Ostatnio zmieniony przez sen o pt., 16/04/2010 - 18:11.
avatar użytkownika Maryla

7. a wątpliwości coraz więcej i pytań bez odpowiedzi

@All O której upadł samolot? polskie źródła podawały, że o 8.56 (czasu polskiego) , czyli 10.56 (czasu moskiewskiego). Stenogram z posiedzenia komisji pod przewodem Putina podaje, że o godzinie 10.50(czasu moskiewskiego). Różnica całe 6 minut. Podaje także, że pierwsze jednostki ratownicze przybyły na miejsce upadku już o 10.51(sic!). Musiały mieć napęd nie z tej ziemi. Oto stenogram: "Стенограмма начала совещания: В.В.Путин: Уважаемые коллеги. Трагедия страшная. Погибло много людей, высшие руководители государства, глава государства, все сопровождавшие его лица. Поэтому в начале нашей работы почтим их память. В рамках Государственной комиссии, которая создана распоряжением Правительства, мы должны сделать все, чтобы в самые короткие сроки прояснить причины трагедии. Первое. И второе. Надо сделать все, чтобы помочь людям - родственникам погибших, тем, кто приедут в Москву для опознания. Сделать все, чтобы помочь им в этой трудной и очень тяжелой ситуации. Помочь с транспортом, расселением в Москве, с тем чтобы на месте были специалисты- психологи - поддержали людей в эту трудную минуту. Власти Москвы взяли на себя все расходы, связанные с этой работой, с приемом родственников и их расселением. Нужно чтобы Министерство здравоохранения Российской Федерации, Министерство транспорта, авиационная служба, Следственный комитет в рамках нашей Комиссии работали очень слаженно, солидарно. Нужно подключить и работать в тесном контакте с нашими польскими друзьями. Сделать все для того, чтобы минимизировать моральный ущерб, который связан с этой ужасной трагедией. Давайте начнем работать. Сергей Кужугетович (обращаясь к С.К.Шойгу). С.К.Шойгу: Уважаемый Владимир Владимирович, в 10:50 сегодняшнего дня в аэропорту «Северный» Смоленска при заходе на посадку пропал с радаров самолет ТУ-154 М, совершавший перелет по маршруту Варшава-Смоленск. Самолет упал в лесопосадке в 300 метрах от взлетно-посадочной полосы. На борту самолета находилось 97 человек, в том числе 8 членов экипажа. Все погибли. При падении самолета возникло возгорание. Для ликвидации пожара в 10:51 прибыли пожарные караулы трех пожарных частей в составе 40 человек, 11 единиц техники. В 11:01 пожар ликвидирован. В дальнейшем шло наращивание сил. К настоящему моменту обнаружены все тела погибших. Началась отправка в Москву при полном содействии и поддержке местных властей, губернатора Смоленской области. В Москве организована встреча, работа бригад судебно-медицинской экспертизы. Размещение людей. Все готово к встрече завтра к приему родственников и всех, кто прилетит в составе польской делегации. Все силы и средства, необходимые для работы, имеются. Доклад закончен. В.В.Путин: Спасибо. Игорь Евгеньевич (обращаясь к И.Е.Левитину), Министерство транспорта как организовывает работу? И.Е.Левитин: Хочу доложить, что сразу после известия о происшествии, мы связались с польской стороной, с Министром транспорта. И договорились, что будем работать совместно. Создана техническая комиссия Министерства обороны Российской Федерации, Межгосударственного авиационного комитета, которая совместно с польскими коллегами приступит к расследованию. Они только что прилетели. И сейчас мы будем работать с ними на месте. Мы нашли два самописца - параметрический и речевой, но до приезда наших коллег мы ничего на месте не трогали. Как только мы с ними согласуем, что начали работать по месту, планируем отвезти, опять же по согласованию с ними, самописцы в Москву, в наш институт, для того чтобы вместе с ними проводить расследование и слушать все переговоры пилотов и диспетчеров. Метеоусловия были тяжелые: был практически сплошной туман, видимость, предварительно, 400 метров при нормативе в 1000. В.В.Путин: Норматив 1000? И.Е.Левитин: 1000 метров. В.В.Путин: А видимость была 400? И.Е.Левитин: Да, и пилот был предупрежден о том, что здесь такая сложная ситуация. Разговор был на русском языке. Мы теперь это все хотим подтвердить по самописцам - как это все происходило. Но он был оповещен по сложным метеоусловиям. В.В.Путин: Пилот принимал решение? И.Е.Левитин: Пилот самостоятельно принимал решение при том, что диспетчер, так как он знал о ситуации, сообщил, предупредил о тех параметрах тумана, которые есть на радаре. В.В.Путин: Александр Васильевич (обращается к А.В.Нерадько, руководителю Росавиации), есть что добавить? А.В.Нерадько: Полная информация о том, что метеоусловия действительно были сложные: видимость была ниже установленного минимума в тысячу метров. Самолет столкнулся первый раз на удалении примерно 1200 метров с отдельно стоящим деревом высотой около 8 метров. На этом удалении самолет должен находиться на высоте около 60 метров. Дальше самолет продолжил сталкиваться с отдельно стоящими деревьями, разрушаться в воздухе, затем столкнулся с землей и загорелся. В.В.Путин: Александр Иванович (обращается к А.И.Бастрыкину), сколько человек у вас в следственной бригаде? А.И.Бастрыкин: Сегодня на месте происшествия работают 60 следователей центрального аппарата, местного управления и криминалистов. Большая группа судебных медиков. Мы сейчас активно проводим осмотр места происшествия. Все погибшие опознаны. Мы допросили первых свидетелей-очевидцев, в том числе должностных лиц, которые обеспечивали прием самолета. Изъяли черные ящики и ту запись, которая подтверждает характер переговоров между землей и экипажем. Из допроса следует, что, действительно, экипажу не рекомендовалась посадка. Предлагалось выйти на второй заход и принять решение об уходе на запасной аэродром. Тем не менее польский экипаж рекомендации не воспринял и принял решение о посадке. В.В.Путин: Секундочку. Я хотел спросить у Полномочного представителя Президента. По поручению Дмитрия Анатольевича Медведева в аэропорту польского президента и провожавших его лиц встречала российская делегация во главе с Полномочным представителем Российской Федерации Полтавченко Георгием Сергеевичем. Георгий Сергеевич, Вы, по сути, были свидетелем этого авиационного происшествия. По Вашей оценке, что там в этот момент происходило, что Вы видели, в том числе когда пришли на место трагедии? Как я понимаю, Вы там оказались практически первым. Г.С.Полтавченко: Действительно, Владимир Владимирович, мы вместе с губернатором Сергеем Владимировичем Антуфьевым и членами делегации ожидали посадки самолета. К нам подошел руководитель полетов, доложил, что метеорологическая обстановка сложная. Это было действительно так. Я думаю даже, видимость там была менее 400 метров, может быть. Это было где-то в районе 10.30. Видимость была порядка 100-150 метров. Очень сильный, плотный туман, а вверх - еще влажнее. Нам руководитель полетов доложил, что они предложили польскому экипажу рассмотреть вариант ухода на запасной аэродром: на Минск, на Витебск и на Внуково - три варианта. По сообщению руководителя полетов, экипаж принял решение с учетом того, что у них было достаточно топлива, выйти в район аэродрома, осмотреться, а потом уже принять решение. После этого нам сообщили, что они собираются садиться. Практически мы не слышали даже, как самолет приближался, не слышали шума двигателя. Потом - удар, странные звуки, не характерные для крушения. И после этого нам сообщили, что самолет столкнулся с землей. Буквально через три минуты мы были уже на месте. Я хотел бы отметить очень слаженную работу пожарных расчетов, подразделений МЧС, потому что первоочередные мероприятия были выполнены полностью. Была оцеплена территория, начались работы по поиску выживших в этой катастрофе. В.В.Путин: Вы были на месте крушения самолета уже через три минуты? Г.С.Полтавченко: Через три минуты. " http://www.premier.gov.ru/events/news/10179/ I polskie tłumaczenie: "Stenogram z rozpoczęcia posiedzenia rządu Federacji Rosyjskiej Rząd Federacji Rosyjskiej W.W. Putin: Szanowni koledzy. Straszna tragedia. Zginęło wielu ludzi, wyższe kierownictwo państwa, głowa państwa, wszystkie osoby towarzyszące. Dlatego na początku naszej pracy uczcijmy ich pamięć. W ramach państwowej komisji powołanej na mocy Rozporządzenia Rządu powinniśmy uczynić wszystko, ażeby w najkrótszym czasie wyjaśnić przyczyny tragedii. To po pierwsze. A po drugie, należy uczynić wszystko, ażeby pomóc ludziom - rodzinom ofiar, tym, którzy przyjadą do Moskwy w celu identyfikacji. Zrobić wszystko, aby pomóc im w tej trudnej i bardzo ciężkiej sytuacji. Pomóc z transportem i zakwaterowaniem w Moskwie, a zwłaszcza zadbać, aby na miejscu byli specjaliści psycholodzy i podtrzymywali tych ludzi w tej trudnej dla nich chwili. Władze Moskwy wzięły na siebie wszystkie wydatki związane z tym zadaniem, z przyjęciem członków rodzin i ich zakwaterowaniem. trzeba, aby Ministerstwo Ochrony Zdrowia Federacji Rozyjskiej, Ministerstwo transportu, służba lotnicza, komisja śledcza w ramach naszej Komisji pracowały bardzo sprawnie i solidarnie. Trzeba włączyć się i pracować w ścisłym kontakcie z naszymi polskimi przyjaciółmi. Zrobić wszystko, żeby zminimalizować ten uszczerbek moralny, jaki związany jest z tą przykrą tragedią. Zabierzmy się do pracy. Siergieju Kużygietowiczu (zwracając się do S.K. Szojgu) S.K. Szojgu: Szanowny Władimirze Władimirowiczu, o godzinie 10:50 dnia dzisiejszego na lotnisku Smoleńsk "Północny" przy podejściu do lądowania zniknął z radarów samolot TU-154 dokonujący przelotu na trasie Warszawa-Smoleńsk. Samolot spadł w miejscu zadrzewionym 300 metrów od pasa startowego. Na pokładzie samolotu znajdowało się 97 osób, w tej liczbie 8 członków załogi. Wszyscy zginęli. Podczas upadku samolotu powstał pożar. W celu likwidacji tego pożaru o 10:51 przybyły drużyny strażackie trzech jednostek przeciwpożarniczych w składzie 40 ludzi, oraz 11 jednostek technicznych. O godzinie 11:01 pożar został zlikwidowany. W dalszym ciągu trwało wzmacnianie sił. Na chwilę obecną odnaleziono wszystkie ciała ofiar. Rozpoczął się transport do Moskwy przy pełnym udziale i wsparciu władz lokalnych, gubernatora okręgu smoleńskiego. W Moskwie organizowane jest spotkanie, praca zespołów ekspertyz sądowo-medycznych. Rozmieszczono ludzi. Wszystko gotowe do jutrzejszego spotkania, do przyjęcia członków rodzin ofiar i wszystkich, którzy przylecą w składzie polskiej delegacji. Wszystkie siły i środki niezbędne do pracy są do dyspozycji. Skończyłem swoje sprawozdanie. W.W. Putin: Dziękuję. Igorze Jewgienijewiczu (zwraca się do I.E.Lewitina), jak organizuje prace Ministerstwo Transportu? I.E.Lewitin: Pragnę poinformować, że od razu po otrzymaniu informacji o zdarzeniu nawiązaliśmy kontakt ze stroną polską, z Ministerstwem Transportu. I ustaliliśmy, że będziemy działać razem. Powołana komisja techniczna Ministerstwa Obrony Federacji Rosyjskiej, międzypaństwowej komisji lotniczej, która razem z polskimi kolegami przystąpiła do wyjaśniania przyczyn katastrofy. Dopiero co przylecieli. I teraz będziemy pracować z nimi na miejscu. Znaleźliśmy dwie czarne skrzynki - parametryczną i dźwiękową, ale do przyjazdu naszych kolegów niczego na miejscu nie ruszaliśmy. Kiedy tylko podejmiemy z nimi wspólnie decyzję, że zaczynamy pracę na miejscu, planujemy odwieźć, ponownie, po uzgodnieniu z nimi, rejestratory do Moskwy, do naszego instytutu, w celu wspólnego z nimi przeprowadzenia badań i przesłuchania wszystkich rozmów pilotów z kontrolerem lotów. Warunki meteorologiczne były trudne: praktycznie biorąc była kompletna mgła, widoczność wynosiła 400 m, podczas gdy norma widoczności wynosi 1000 m. W.W. Putin: Norma wynosi 1000? I.E. Lewitin: 1000 m. W.W. Putin: A widoczność była 400? I.E. Lewitin: Tak, i pilot był uprzedzony, że tutaj jest taka trudna sytuacja. Rozmowa odbywała się po rosyjsku. Teraz chcemy potwierdzić na podstawie zapisów w rejestratorach, jak to wszystko przebiegało. Ale pilot był uprzedzony o trudnej sytuacji meteorologicznej. W.W. Putin: Czy pilot podjął decyzję [o ladowaniu]? I.E. Lewitin: Pilot podjął taką decyzję pomimo, że dyspozytor na ile znał sytuację, uprzedzał o tych parametrach mgły, jakie były wykazywane na radarze. W.W. Putin: Aleksandrze Wasiliewiczu (zwracając sie do A.W. Nierad'ko, kierownika Rosawiacji), czy macie coś do dodania? A.W. Nierad'ko: Pełna informacja o tym, że warunki meteorologiczne były trudne: widzialność była poniżej dopuszczalnego minimum 1000 m. Samolot po raz pierwszy uderzył w pojedyncze drzewa, lecąc na wysokości ok. 8 m.. będąc w odległości w około 1200 m. od lotniska. Przy tej odległości samolot powinien znajdować się na wysokości ok. 60 m. Później samolot kontynuował zderzanie się z kolejnymiymi drzewami, zaczął rozpadać się w powietrzu, po czym uderzył w ziemię i zapalił się. W.W. Putin: Aleksandrze Iwanowiczu (zwracjąc się do A.I. Bastrykina), ile osób jest u was w zespole śledczym. A.I. Bastrykin: W dniu dzisiejszym na miejscu zdarzenia pracuje 60 śledczych aparatu centralnego, kierownictwa lokalnego i kryminalistyki. Duża grupa sądowo-medyczna. Obecnie prowadzimy intensywny przegląd miejsca wypadku. Wszystkie ofiary zostały odnalezione. Ustaliliśmy pierwszych naocznych świadków, w tej liczbie członków służb, które zabezpieczały przyjęcie samolotu. [Znalezione zostały] czarne skrzynki i ten zapis, który potwierdza charakter rozmów między ziemią a załogą. Z ustaleń wynika, że rzeczywiście, lądowanie nie było załodze zalecane. Polecane było wyjście na drugie okrążenie i przyjąć zalecenie udania się na lotnisko zapasowe. Tym niemniej polska załoga tego zalecenia nie przyjęła i podjęła decyzję o lądowaniu. W.W. Putin: Chwileczkę. Chciałbym spytać pełnomocnego przedstawiciela specjalnego Prezydenta Dymitrija Anatoliewicza Miedwiediewa - na lotnisku polskiego prezydenta i jego otoczenie miała przywitać rosyjska delegacja z pełnomocnym przedstawicielem Federacji Rosyjskiej Gieorgijem Siergiejewiczem Połtawczenko. Gieorgiju Siergiejewiczu, wy faktycznie byliście świadkiem tego zdarzenia lotniczego. Co tam w waszej ocenie zaszło, co widzieliście, a zwłaszcza kiedy przybyliście na miejsce tragedii? Jak rozumiem, praktycznie okazaliście się być pierwsi. G.S.Połtawczenko: Rzeczywiście, Władimirze Władimirowiczu, razem z gubernatorem Siergiejem Władimirowiczem Antufiewem i członkami delegacji oczekiwaliśmy na lądowanie samolotu. Podszedł do nas kierownik lotów, przedstawił, że warunki meteorologiczne sa trudne. To tak rzeczywiście było. Myślę też, że widoczność była tam poniżej 400 m, mniej więcej. Było to około 10:30. Widoczność była rzędu 100-150 m. bardzo silna, wilgotna mgła, a wyżej, jeszcze gorzej. Kierownik lotów poinformował nas, że zalecił polskiej załodze rozpatrzenie wariantu udania się na lotnisko zapasowe w Mińsku, Witebsku lub we Wnukowie - trzy warianty. Po tym zaleceniu kontrolera lotów załoga przyjęła decyzję do wiadomości, z tym, że mają dostateczną ilość paliwa i zamierzają wlecieć w obszar lotniska, rozejrzeć się, a potem podjąć decyzję. Potem powiadomili nas, że decydują się lądować. Praktycznie my nie słyszeliśmy nawet, jak samolot zbliżał się, nie słyszeliśmy szumu silników. Potem uderzenie, dziwne odgłosy, które nie są charakterystyczne dla rozbijania się samolotu. I potem poinformowano nas, że samolot uderzył w ziemię. Dosłownie w ciągu trzech minut byliśmy już na miejscu. Chciałbym wyrazić uznanie dla bardzo trudnej pracy zespołów strażackich, podsekcji zarządzania kryzysowego, ponieważ pierwszoplanowe zadania zostały w całości wypełnione. Teren został odgrodzony, zaczęły się prace w celu poszukiwania tych, którzy przeżyli tę katastrofę. W.W. Putin: I na miejscu rozbicia się samolotu byliście już w ciągu trzech minut? G.S.Połtawczenko: W ciągu trzech minut." 2010-04-16 18:57 35stan 0 3298

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Lancelot

8. Wyreżyserowane widowisko

Jak miałem jeszcze jakieś wątpliwości to teraz się ich pozbyłem. Z zimną krwią zaplanowana i wykonana egzekucja. Jak się pod nimi ziemia nie zapadnie. Pzdr

 RACJA JEST JAK DUPA, KAŻDY MA SWOJĄ  /Józef Piłsudski/

avatar użytkownika nielubiegazety2

9. To jest najrozsądniejsze

tyle, że nierealne. Jest komisja im. Budrenki której przewodniczy pułkownik KGB. Komisja w sposób nie budzący wątpliwości rzecz całą wyjaśni. Jak będziemy grzeczni może udostępnią nam dokumenty śledztwa. Najbliższy możliwy termin to 10 kwietnia 2080 r. Wówczas dostaniemy urzędowo poświadczoną kserokopię okładek.
nielubiegazety2
avatar użytkownika szuan

10. No może w ramach dobrych

No może w ramach dobrych stosunków dołożą nam jeszcze spis treści. A już w marzeniach może doczekamy się Indeksu i wkładek na okładkach. A jak będzie super dołożą Ekslibris. Symbol KGB. P.S Cenię twoje cięte riposty. pozdr.
Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach..
avatar użytkownika Krzysztofjaw

11. @Marylko

Witam Ja juz nie mam watpliwości: http://filipstankiewicz.salon24.pl/171706,to-mogl-byc-zamach-najwieksze-watpliwosci I jeszcze ten wybuch wulkanu! Czyżby Rosja się wystraszyła takiej odbudowy tozsamości i podmiotowości całego świata! Przestraszyła się siły Lecha Kaczyńskiego, który uratował niepodległośc Gruzji, przynił sie do takowej Ukrainy a teraz upodmiotowił strachliwy przed rosją Swiat? Współczesna technika ma sposoby na spowodowanie ruchów tektonicznych, które były pod wulkanem najpierw na początku marca a teraz tuż przed wybuchem krótkotrwałe i intensywne... Nie wierzę w przypadki, tym bardziej że ostatnia erupcja tego wulkanu była gdzieś w 18... którymś roku (XIX wiek)... Pozdrawiam

Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)

avatar użytkownika Summa Ri

12. szuan

ciekawe sa Twoje założenia no i wyciagane z nich wnioski. Np. "Twój rząd", no i "nasze NATO". Przeciez taki akt całopalenia musiał być "dorozumiany" ze strony głownych kontrahentrów umowy jałtańskiej, teherańskiej i rejkijawickiej. Na zasadzie, ze Wy robicie porządki w swojej strefie wpływóww , a nam nic do tego, a my robimy w swojej i wam nic do tego. To własnie zapewnił komuchowi Putinowi komuch Obama. Podżyrowła Merkelowa. A pomniejsi europejscy pajace na posadach premierów i prezydentów stwierdzą jak zwykle, ze to tylko deszcz pada. A jakas debilina z "Klubu jagiellońskioego" czy o podobnym zadęciu nomenklaturze napisała (s24), ze wszystkich prezydentów III RP nalezy pochować na Wawelu. Tylko , ze śp. Lechg Kaczyński był prezydentem IV RP. Epizodycznej , to prawda. Ale czwartej. Zatem ekspozyturze Balcerii i Ubekistanu wara od Wawelu. A teraz Ci wszyscy hipokryci którzy przyklepali taki stan rzeczy przyjada na pogrzeb.
avatar użytkownika szuan

13. Bo to teoretycznie jest "mój

Bo to teoretycznie jest "mój rząd". W sensie politycznej władzy mojego kraju. To chyba nic dziwnego.. A NATO ma jednoznaczne cele, ma bronić swoich członków przed agresją i zapewniać im poczucie sojuszu w przypadkach tego wymagających. Więc skoro rząd nie wypełnia swoich obowiązków, to zanim zacznę rewolucję, chyba dobrze, że szukam innego rozwiązania ?
Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach..
avatar użytkownika wake up

14. WY NAPRAWDE NIE WIDZICIE CO JEST MOTYWEM TEJ ZBRODNI ??????

Światowe giganty paliwowe wkraczają na polski rynek gazu ze złóż łupkowych, w maju Lane ndash; ConocoPhillips uruchamia pierwszy odwiert w okolicach Lęborka. Polska stała się jednym z najbardziej atrakcyjnych rynków gazowych na świecie. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wszystko za sprawą gazu zalegającego w skałach łupkowych. O ich eksploatacji menedżerowie największych koncernów paliwowych i naukowcy rozmawiali w Państwowym Instytucie Geologicznym z przedstawicielami administracji rządowej. Jest się o co bić, ze wstępnych badań wynika, że zasobność naszych złóż to 3 biliony m sześc. surowca. Ćwierć wieku od upublicznienia przez polskich geologów informacji o krajowych złożach gazu ziemnego zalegającego w łupkach rusza proces sięgania po te niekonwencjonalne kopaliny. Po sukcesie Stanów Zjednoczonych w tej dziedzinie Polska jest ogłaszana najbardziej perspektywicznym obszarem w tym zakresie. Na naszym rynku są już światowi giganci przemysłu naftowego, a Ministerstwo Środowiska udzieliło ponad 40 koncesji na kosztowne poszukiwania. W całym procesie nikły udział mają polskie koncerny. Co to może oznaczać? Jeśli poszukiwania faktycznie już znalezionego surowca się powiodą, to ceny gazu nie ulegną większym zmianom – to realny scenariusz, bo podmiot otrzymujący koncesję na poszukiwania ma pierwszeństwo do dysponowania surowcem. - Prowadzimy i planujemy dalsze odwierty badawcze w Kwidzynie, Brodnicy i Orzechowie. Są to działki o powierzchni ok. 250 tys. akrów każda. Na każdy z tych obszarów mamy wystawione po jednej koncesji i mamy nadzieję uzyskać przynajmniej jeden działający odwiert na jedną koncesję. Nasze poszukiwania obejmują pięć i pół roku w latach 2009-2013 – mówi w rozmowie z “Naszym Dziennikiem” Warren G. Lee z Marathon Oil. – Chociaż jest już tam wiele wcześniejszych odwiertów, żaden z nich nie wykazał obecności gazu łupkowego. Obecnie oczekujemy, że przy wykorzystaniu nowoczesnych metod odwiertów w połowie 2010 r., natrafimy na te złoża. Jeśli inwestycja w ten gaz będzie sukcesem, wówczas może okazać się, że zaopatrzy on zarówno Polskę, jak i rynki europejskie, które przecież w ponad 50 proc. opierają się na gazie importowanym – dodaje Lee. Według Pawła Poprawy z Państwowego Instytutu Geologicznego w Warszawie, w ostatnim dwudziestoleciu przemysł poszukiwań i wydobycia gazu ziemnego przeszedł w Stanach Zjednoczonych prawdziwą rewolucję. Odnalezione w łupkach złoża przerosły wszelkie oczekiwania. W efekcie Stany Zjednoczone – dotąd uzależnione od importu węglowodorów – szacują, że już w roku 2016 niekonwencjonalne złoża gazu będą dostarczać ok. 65 proc. produkcji gazu ziemnego w USA. Ten sukces poruszył kraje europejskie, które rozpoczęły poszukiwania niekonwencjonalnych złóż. – Uważa się, że jeden z najbardziej perspektywicznych obszarów znajduje się w Polsce, czego wyrazem jest zaangażowanie w naszym kraju takich gigantów przemysłu naftowego, jak ExxonMobil, ConocoPhillips, Chevron czy Marathon – podkreślił Poprawa. Ministerstwo Środowiska udzieliło już ponad 40 koncesji na poszukiwanie niekonwencjonalnych złóż gazu ziemnego. Oprócz światowych gigantów naftowych do poszukiwań stanęły także PGNiG oraz PKN Orlen (na początku roku dysponowały odpowiednio jedynie 3 i 5 koncesjami). Temat gazu łupkowego omawiany był też w PIG, gdzie spotkali się menedżerowie największych światowych koncernów naftowych (ExxonMobil, Lane – ConocoPhilips, Chevron, Marathon, BNK Petroleum, Talisman, EurEnergy oraz Orlen i PGNiG) z naukowcami, przedstawicielami administracji państwowej oraz ekspertami z firm geofizycznych i wiertniczych obsługujących poszukiwania gazowe (Schlumberger, Halliburton, Poszukiwania Nafty i Gazu Kraków, Geofizyka Toruń). – Spotkanie “Polish Shale Gas Day” miało charakter roboczy. Udział w nim wzięło ponad sto osób. Oprócz kwestii czysto technicznych poruszano zagadnienia wyboru strategii poszukiwawczych na najbliższe lata. Dyskutowano na temat barier, które mogą utrudniać prace poszukiwawcze – poinformował Mirosław Rutkowski, rzecznik prasowy PIG. Specjaliści “z uwagi na wysoką kapitałochłonność nowego segmentu rynku” dyskutowali m.in. nad sposobami minimalizowania kosztów prac poszukiwawczych. – Spotkanie w PIG dowodzi, że kończy się faza wstępnego rozpoznania, a rozpoczyna faza aktywnych, wysokonakładowych prac poszukiwawczych. Przykładem jest pierwsze wiercenie realizowane przez Lane – ConocoPhillips w okolicach Lęborka, które rozpocznie się w maju bieżącego roku. Kolejne firmy wkrótce rozpoczynają prace sejsmiczne i wiertnicze. Mamy więc gwarancję, że za kilka lat dowiemy się, czy posiadamy złoża gazu ziemnego w łupkach, a jeśli tak, to jak bogate – mówił Jerzy Nawrocki, dyrektor PIG. W ocenie ekspertów, na wyniki prac poszukiwawczych trzeba będzie poczekać kilka lat. Jak podaje PiG, niekonwencjonalne złoża gazu odróżniają się od klasycznych przede wszystkim formą występowania gazu pod ziemią oraz sposobami jego wydobycia. Tak zgromadzony gaz nie wypływa samoczynnie przez wywiercony otwór na powierzchnię i konieczne jest wykonanie różnych zabiegów, jak wiercenia poziome i szczelinowania. Według PIG, złoża gazu łupkowego występują w północnej i wschodniej Polsce, a ich wielkość określana jest na 1,4 biliona do 4 bilionów metrów sześciennych. Wystarczy sięgnąć do wyników badań To, nad czym będą ciężko pracować światowi eksperci, nie jest tajemnicą dla prof. dr. inż. Ryszarda H. Kozłowskiego z Politechniki Krakowskiej. Jak podkreślił w rozmowie z “Naszym Dziennikiem”, o złożach gazu ziemnego, także tych w łupkach, pierwszy raz usłyszał w 1985 r., kiedy prof. dr inż. Julian Sokołowski prezentował wyniki kilkunastoletnich badań geologicznych. Już wtedy naukowiec ten wskazał rejony oraz warstwy geologiczne, w których występują na terenie Polski takie bogactwa przyrodnicze, jak: gaz (także łupkowy), ropa naftowa czy wody geotermalne. – Cały obszar Polski, począwszy od południa kraju, po rejony położone głęboko w Bałtyku, to obszar, który już wtedy nazwaliśmy “gazo-ropo-geotermalnonośny”. Wiemy dokładnie, gdzie i w jakich strukturach szukać tych złóż. Wielokrotnie informowaliśmy rządy różnych opcji o tych wynikach. Bez skutku – podkreślił prof. Kozłowski. – Wszystko można zrobić we własnym zakresie. Mamy polską myśl techniczną, ale mamy też marnych polityków i to jest nasze nieszczęście – twierdzi Kozłowski. W jego ocenie, rozpoczynające się poszukiwania gazu w Polsce, prowadzone głównie przez firmy zagraniczne, to nie najlepsze rozwiązanie. Prawo geologiczne daje bowiem podmiotom posiadającym koncesję na poszukiwania surowca prawo pierwszeństwa w procesie jego wydobywania. Według prof. Kozłowskiego, efekt może być taki, że tanio wydobywany na terenie naszego kraju gaz łupkowy będzie sprzedawany po cenach porównywalnych z “importowymi”, a pieniądze – zamiast pozostawać w Polsce – będą trafiać do zagranicznych inwestorów.
avatar użytkownika szuan

15. To nie tylko sprawa gazu może

To nie tylko sprawa gazu może (mogła ?) być powodem działań zamieniających katastrofę w zamach. O ile mówimy stricte o zamachu, dla mnie tak samo równoważne było by zwykłe niedbalstwo skutkujące tym samym efektem.

Rosja sama ma problemy, gospodarcze a od niedawna polityczne. Szukając rozwiązań musi mieć wolne ręce w Europie. Unia jest na tyle spolegliwa, że niczym nie zagrozi, przykład Gruzji jest chyba najlepszy. Natomiast Polska jako kraj o całkiem sporym znaczeniu wśród krajów Europy Wschodniej a także Ukrainy, Gruzji, Pribaltiki itp. stanowiła na pewno nie zagrożenie bezpośrednie, ale zmuszała do brania jej pod uwagę, zwłaszcza przy planowanych "ostrych" posunięciach. Myślę, że wiele zacznie się wyjaśniać w następnych miesiącach. Takie spacyfikowanie niewygodnego kraju nie jest w końcu niczym nowym w historii, ot na przykład Węgry czy Rumunia zagrożone reakcją Hitlera w 1939 roku. Jak to mówią nasi od niedawna znowu ulubieni "bracia moskale" - pażywiom uwidim... Pozdr.

Ostatnio zmieniony przez szuan o pt., 16/04/2010 - 23:08.
Idź wyprostowany wśród tych co na kolanach..
avatar użytkownika Figa

16. Pisze o tym rosyjska niszowa gazeta niezalezna

ciekawe jak dlugo jeszcze pożyje ta pani redaktor (niestety zapomnialam nazwiska) dała artykuł Zpach gazu łupkowego unosi się nad Smoleńskiem. poszukajcie może w Naszym Dzienniku , Wątpię żeby gdzie indziej ktoś mogl owy artykuł cytować

Figa

avatar użytkownika wake up

17. ********O TYM KOCHANI JUZ ISAŁA ALE WSZYSCY ZIGNOROWALI .......

"Moscow Times": Woń gazu łupkowego unosi się nad Katyniem wake up, pt., 16/04/2010 - 13:44 "Moscow Times": Woń gazu łupkowego unosi się nad Katyniem "Woń gazu łupkowego unosi się nad Katyniem" - to tytuł artykułu Julii Łatyniny w internetowym wydaniu "Moscow Times". Autorka w swoim artykule stawia kilka tez, które w jej opinii czynią katastrofę prezydenckiego samolotu wyjątkowo dziwną, a jej przyczyny coraz bardziej niejasnymi. Łatynina pisze m.in., że w czasie spotkania premierów Tuska i Putina na smoleńskim lotnisku ustawiono nowoczesny sprzęt nawigacyjny. Trzy dni później już go tam nie było. W opinii Łatyniny, dramatyczny zwrot wydarzeń nastąpił po artykule "Wall Street Journal" z 8 kwietnia br., w którym opisano mechanizmy inwestowania amerykańskich gigantów gazowych w złoża gazu łupkowego w Polsce. Według gazety pierwsze wiercenia w naszym kraju mają się rozpocząć już w najbliższych tygodniach. "Oto i wasza odpowiedź. Rosja, której neoimperializm został zbudowany na fakcie, że posiada ona złoża 'pokojowego gazu' (podobnie do 'pokojowego atomu' w Związku Sowieckim), i na tym, że może ona przytkać swoje rurociągi z gazem biegnące przez Polskę, tak jak to Kreml zrobił z Ukrainą. Ale co jeśli Polska stałaby się eksporterem gazu?" - pyta Łatynina. Jak pisze dalej dziennikarka, wówczas Moskwa zdała sobie sprawę, że fakt, jak wiele gazu łupkowego Polska zamierza pozyskiwać, zależy w głównym stopniu od wyników następnych wyborów parlamentarnych w naszym kraju. "Jedna z opcji: partia byłego prezydenta Polski Lecha Kaczyńskiego. Był on żarliwym narodowcem, ludowcem i antykomunistą, człowiekiem, który doświadczył osobistej tragedii związanej z masakrą w Katyniu. Pojawiał się tam na uroczystościach co roku. Z drugiej strony mamy partię premiera Donalda Tuska, pragmatyka, który jest gotowy przyjaźnić się z każdym, tylko nie z Kaczyńskim" - czytamy w dalszej części artykułu. Jak podkreśla autorka, to właśnie na trzy dni przed oficjalnymi obchodami premierzy Putin i Tusk spotkali się w Katyniu. "Specjalnie przyjechali wcześniej, aby nie musieć zapraszać Kaczyńskiego i aby go podejść" - zauważa Łatynina. Według niej, późniejszy przylot polskiego prezydenta, który zabrał ze sobą dużą część krajowej elity, był obliczony na "przelicytowanie" wartości spotkania dwóch premierów. Dziennikarka stwierdza, że wobec tego informacje o gęstej mgle mogły być odebrane przez Lecha Kaczyńskiego, jako próba politycznego fortelu z inspiracji Kremla mająca na celu uniemożliwienie mu wzięcia udziału w ceremonii. Jak zaznacza Łatynina, sprawa nie jest jednoznaczna. Zauważa, że kilka dni wcześniej ten sam samolot lądował na tym lotnisku, lecz - jak dodaje - prawdą jest, iż wówczas panowały na nim inne warunki. I nie chodzi tylko o warunki pogodowe. "Na ich wizytę [Putina i Tuska - przyp. red.] specjalny sprzęt nawigacyjny został sprowadzony na lotnisko w Smoleńsku, aby zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo. Możliwe jest, że ten sprzęt został usunięty przed lądowaniem samolotu Kaczyńskiego. Ta informacja dodaje jeszcze więcej mgły do tej i tak tajemniczej katastrofy" - czytamy w zakończeniu artykułu. "A wiosną 2010 r. na Kremlu nagle zrozumiano, że gaz łupkowy powoduje zerwanie ze światowym gazociągiem i że jeżeli nie podejmie się środków, to być może Polska będzie eksportować gaz do Europy. I że polskie władze należy natychmiast przeciągnąć na naszą stronę, gdyż sprawa wydobycia gazu łupkowego w Polsce jest, jak powszechnie wiadomo, polityczna i w dużym stopniu zależy od tego, która partia wygra następne wybory" - pisze Łatynina. Publicystka przypomina też incydent z wojny rosyjsko- -gruzińskiej, kiedy prezydent Lech Kaczyński wraz z prezydentami Ukrainy, Estonii i Litwy lądował w Baku, bo powiedziano mu, że Rosjanie mogą strącić samolot. Wówczas na Wówczas na spotkaniu w Tbilisi Kaczyński oświadczył: "Dzisiaj Gruzja, jutro Ukraina, pojutrze kraje bałtyckie, a może i mój kraj". "Rankiem 10 kwietnia, wiedząc, że w Rosji nie jest mile widziany, prezydent Polski nie mógł nie nakazać lądowania samolotu. To nie była samowola, nie była wielkopańskość: to w Rosji dyplomaci rozbijają się po pijaku, strzelając ze śmigłowca do górskich owiec. Było to wynikiem wszystkiego, co antykomunista, nowy Kościuszko, nowy Sikorski, człowiek, w którego krwi tętniły rozbiory Polski (...), Katyń, Powstanie Warszawskie, 'Solidarność' - wynikiem wszystkiego, co prezydent Polski Lech Kaczyński myślał o Rosji. Kaczyński nie wierzył w żadną mgłę. 'Mgła' oznaczała dla niego jedynie polityczne powitanie przez Putina, który w przeddzień polskich wyborów zawiązuje sojusz z Tuskiem, podobnie jak Katarzyna skorzystała z usług Branickiego i Potockiego" Łukasz Sianożęcki “KOMOROWSKI PODPISAŁ “ZŁOTE WETO” wake up, pt., 16/04/2010 - 12:02 coś się bardzo śpieszy ....................... fot. sejm.gov.pl, 15-04-2010 14:16 POWRÓT sejm.gov.pl Bronisław Komorowski podpisał pierwsze ustawy, m.in. o szczególnych uprawnieniach ministra Skarbu Państwa. Pełniący obowiązki głowy państwa Marszałek Sejmu podpisał pięć aktów prawnych, przyjętych przez Sejm w marcu. Jednym z nich jest ustawa o tzw. “złotym wecie”, która dotyczy szczególnych uprawnień ministra Skarbu Państwa w odniesieniu do niektórych spółek kapitałowych lub grup kapitałowych prowadzących działalność w sektorach energetycznych i paliwowych. Ustawa określa szczególne uprawnienia ministra skarbu wobec spółek posiadających infrastrukturę do wytwarzania i przesyłu energii elektrycznej, wydobycia, rafinacji, przetwarzania, magazynowania i przesyłania rurociągami ropy naftowej. Według ustawy, listę firm posiadających tzw. infrastrukturę krytyczną ma sporządzać dyrektor Rządowego Centrum Bezpieczeństwa. Minister skarbu będzie mógł sprzeciwić się uchwałom władz spółek, np. gdyby chciały one przenieść siedzibę za granicę. Sprzeciw szefa resortu skarbu może dotyczyć uchwały podjętej przez zarząd spółki w sprawie m.in.: jej rozwiązania, zmiany przeznaczenia lub zaniechania eksploatacji części jej mienia. Minister skarbu może również wyrazić sprzeciw wobec przyjęcia planu rzeczowo-finansowego lub wieloletniego planu strategicznego spółki.
avatar użytkownika wake up

18. A TO JEST GŁOWNA PRZYCZYNA !!!!!!!!!!!!1

czy wy zdajecie sobie sprawę, że to wszystko to po przebadaniu tylko 12 % powierzchni olski !!!!!!!!!!!!!!!!!1 ********************** czyli procentowo biorąc moze byc tego 8 razy wiecej !!! Ludzie POLSKA byłany niezaleznym w ełni samowystarzalnym krajem na setki lat !!!!!!! tylko zerwał sie taki T*U*S*K z łańcucha i przypieli go wszechmocni teg tutaj ziemskiego swiata i rosja i UE