Nord Stream blokada szlaku do terminala LNG [Cz3]
kejow, śr., 20/01/2010 - 07:50
Nowinka z dokumentu German Federal Maritime and Hydrological Agency - des Bundesamtes für Seeschifffahrt und Hydrographie (BSH)
KOMUNIKAT PAP
Gazeta "Nasz Dziennik”dotarła do treści zezwolenia na budowę tego gazociągu biegnącego przez niemiecką strefę ekonomiczną, wydanego przez Federalny Urząd Żeglugi i Hydrografii (BSH) w Hamburgu.
Niemieccy urzędnicy przyznają w tym dokumencie, że może dochodzić do sytuacji, w których niektóre statki nie będą w stanie przepłynąć nad rurą. W celu ograniczenia do minimum trudności w manewrowaniu proponują, by położenie rury dokładnie opisać na mapach żeglugowych tak, by każdy kapitan czy sternik miał pełną orientację, na jakiej jest pozycji i jaką najbezpieczniejszą dla statku trasę wybrać.
Niemieccy urzędnicy przyznają w tym dokumencie, że może dochodzić do sytuacji, w których niektóre statki nie będą w stanie przepłynąć nad rurą. W celu ograniczenia do minimum trudności w manewrowaniu proponują, by położenie rury dokładnie opisać na mapach żeglugowych tak, by każdy kapitan czy sternik miał pełną orientację, na jakiej jest pozycji i jaką najbezpieczniejszą dla statku trasę wybrać.
Poza tym BSH twierdzi, że na tych wodach państwo nie musi gwarantować odpowiednich głębokości.
KURIOZUM NAUKOWE Z ZKRESU GEOLOGII I HYDROTECHNIKI
Jednak w przyszłości w ciągu kilku lat rurociągi ze względu na ruchy wody i grunt osadowy samoczynnie "wkopią się" w dno Bałtyku - cytuje dokument gazeta.
KURIOZUM NAUKOWE Z ZKRESU GEOLOGII I HYDROTECHNIKI
Jednak w przyszłości w ciągu kilku lat rurociągi ze względu na ruchy wody i grunt osadowy samoczynnie "wkopią się" w dno Bałtyku - cytuje dokument gazeta.
INTERESUJĄCY WYWÓD ANALITYCZNY
Położenie gazociągu na dnie morza, a nie pod nim może w przyszłości ograniczać swobodę żeglugi, a w konsekwencji rozwój portów w Szczecinie i Świnoujściu. Podobnego zdania był także dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Andrzej Borowiec, który tłumaczył wówczas, że jedynym ograniczeniem dostępności portów polskich dla żeglugi powinny być parametry statków, które mogą przejść przez Cieśniny Duńskie. Jak podaje portalmorski.pl, poseł Platformy Obywatelskiej Arkadiusz Litwiński w Polskim Radiu Szczecin uspokajał, że po zapoznaniu się z dokumentem zezwalającym na budowę, wydanym przez niemiecki urząd, nie ma obaw, by gazociąg uniemożliwił ruch w polskich portach. Miejscami gazociąg będzie umieszczony pod dnem morza, bo wymuszają to na inwestorze międzynarodowe konwencje. Z tego wynika, że interesy polskich portów, biorąc pod uwagę np. głębokość Cieśnin Duńskich, nie będą zagrożone. Ciekawe, skąd poseł Litwiński wziął te informacje?
Link
INTERSUJĄCY JEST DOKUMENT ŹRÓDŁOWY
Niestety zawiera dużo interesujacych szczegółow ale nawet tłumacz Google nie pomógł zbyt dużo. 87 stron
C.d.n
Kejow
- kejow - blog
- Zaloguj się, by odpowiadać
4 komentarze
1. Ciekawe, skąd poseł Litwiński wziął te informacje?
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. Kejow
3. Maryla
4. balzak