List przełożonego generalnego Bractwa św. Piusa X po opublikowaniu motu proprio Traditionis custodes

avatar użytkownika intix


 

Laudetur Jesus Christus et Maria Immaculata! 


 

 

Ustanowienie Wiecznego Kanonu Mszy Świętej

Konstytucja Apostolska Jego Świątobliwości Papieża św. Piusa V
z 14 lipca 1570 r.

[LINK]


 

_____________ +  + ______________


 

Msza Święta jest kontynuacją najzacieklejszej walki, jaka kiedykolwiek miała miejsce: wojny między Królestwem Bożym a królestwem szatana, zakończonej na Kalwarii triumfem naszego Pana.

Myślą zaczerpniętą z listu, zapraszam do zapoznania się z jego pełną treścią.

Pozwoliłam sobie podkreślić fragmenty pogrubieniem czcionki – intix.


 

List przełożonego generalnego Bractwa św. Piusa X po opublikowaniu motu proprio Traditionis custodes


 

Drodzy Członkowie i Przyjaciele Bractwa św. Piusa X!

Motu proprio Traditionis custodes i towarzyszący mu list wywołały głębokie poruszenie w tzw. świecie tradycjonalistycznym. Logicznie rzecz ujmując można stwierdzić, że era hermeneutyki ciągłości z jej dwuznacznościami, iluzjami i próżnymi wysiłkami zakończyła się w sposób dramatyczny, przekreślona jednym pociągnięciem pióra. Te zdecydowane posunięcia nie dotyczą bezpośrednio Bractwa św. Piusa X, jednak powinny stać się dla nas okazją do głębokiej refleksji. Nabrawszy dystansu, powinniśmy zadać sobie pytanie, które jest jednocześnie i nowe, i stare: dlaczego po pięćdziesięciu latach Msza trydencka wciąż stanowi przysłowiową kość niezgody?

Przede wszystkim musimy pamiętać, że Msza Święta jest kontynuacją najzacieklejszej walki, jaka kiedykolwiek miała miejsce: wojny między Królestwem Bożym a królestwem szatana, zakończonej na Kalwarii triumfem naszego Pana. Pan Jezus stał się człowiekiem, aby stoczyć tę walkę i odnieść zwycięstwo. Skoro to zwycięstwo dokonało się przez Krzyż i Krew, to jest zrozumiałe, że jego utrwalenie również odbywa się poprzez zmagania i konflikty. Każdy chrześcijanin jest powołany do tej walki: nasz Pan przypomina nam o tym, kiedy mówi, że nie przyszedł „zsyłać pokoju, ale miecz” (Mt 10, 34). Nie dziwi zatem, że Msza Święta Wszechczasów, w doskonały sposób wyrażająca ostateczne zwycięstwo naszego Pana nad grzechem poprzez Jego odkupieńczą Ofiarę, sama jest znakiem niezgody.

Ale dlaczego ta Msza stała się znakiem niezgody w samym Kościele? Odpowiedź jest prosta i coraz bardziej wyraźna. Po pięćdziesięciu latach różne elementy, które ją potwierdzają, stały się oczywiste dla wszystkich chrześcijan dobrej woli: Msza trydencka przekazuje i definiuje życie chrześcijańskie, a co za tym idzie, wizję Kościoła absolutnie niezgodną z eklezjologią, jaka narodziła się na II Soborze Watykańskim. Problem ten dotyczy nie tylko liturgii, estetyki czy kwestii czysto formalnych, ale odnosi się do doktryny, moralności, duchowości, eklezjologii i liturgii. Jednym słowem, jest to zagadnienie dotyczące wszystkich bez wyjątku aspektów życia Kościoła – stanowi kwestię wiary.

Po jednej stronie mamy Mszę Wszechczasów, sztandar Kościoła, który przeciwstawia się światu i jest pewny zwycięstwa, ponieważ jego zmagania są po prostu kontynuacją walki, którą nasz Pan prowadził, aby zniszczyć grzech i królestwo szatana. To właśnie przez Mszę Świętą i w ramach Mszy Świętej Jezus Chrystus włącza chrześcijańskie dusze do swojej walki, sprawiając, że uczestniczą one zarówno w Męce Jego Krzyża, jak i w Jego tryumfie. Z tego wszystkiego wynika zasadniczo koncepcja życia chrześcijańskiego pełnego walki, nacechowanego duchem poświęcenia i nadprzyrodzoną nadzieją.

Po drugiej stronie mamy Mszę Pawła VI, będącą wytworem tego Kościoła, który chce żyć w harmonii ze światem i nadstawia ucha na jego zachcianki; Kościoła, który w ostatecznym rozrachunku nie musi już z tym światem walczyć, ponieważ nie ma mu nic do zarzucenia; Kościoła, który już nie naucza, ponieważ słucha potęg tego świata; Kościoła, który nie potrzebuje już Ofiary naszego Zbawiciela, ponieważ zatraciwszy pojęcie grzechu, nie ma już za co pokutować; Kościoła, który odrzucił misję przywrócenia powszechnego Królestwa naszego Pana, ponieważ chce wnieść swój wkład w stworzenie lepszego świata, bardziej wolnego, egalitarnego, ekologicznie odpowiedzialnego, używając wyłącznie ludzkich środków. Tej humanistycznej misji, której podjęli się ludzie Kościoła, musi koniecznie odpowiadać równie humanistyczna liturgia, pozbawiona odniesień do sacrum.

Batalia toczona wokół dwóch rytów przez ostatnie pięćdziesiąt lat, której doniosłym momentem był właśnie dzień 16 lipca, nie jest zwykłym sporem. Jest to wojna pomiędzy dwiema różnymi i przeciwstawnymi wizjami Kościoła i życia chrześcijańskiego, nieredukowalnymi i nie dającymi się ze sobą pogodzić. Parafrazując św. Augustyna, można powiedzieć, że dwie Msze budują dwa miasta: Msza Wszechczasów zbudowała miasto chrześcijańskie, zaś nowa Msza pragnie zbudować miasto humanistyczne i zlaicyzowane.

Jeśli dobry Bóg pozwala na to wszystko, to z pewnością robi to dla jakiegoś większego dobra. Przede wszystkim dla nas samych, którzy mamy niezasłużone szczęście znać Mszę trydencką i korzystać z jej owoców. Posiadamy skarb, którego wartość nie zawsze doceniamy i do którego jesteśmy być może za bardzo przyzwyczajeni. Kiedy coś cennego staje się obiektem ataku lub pogardy, bardziej docenia się jego wagę. Niech ten „wstrząs” wywołany surowością oficjalnych dokumentów z 16 lipca posłuży do odnowienia, pogłębienia i ponownego odkrycia naszego przywiązania do Mszy trydenckiej; tej Mszy, naszej Mszy, będącej dla nas niczym perła z Ewangelii, dla której wyrzekamy się wszystkiego i jesteśmy gotowi poświęcić wszystko. Kto nie jest gotów przelać swojej krwi za tę Mszę, ten nie jest godny jej odprawiać. Kto nie jest gotów oddać wszystkiego, aby ją chronić, ten nie jest wart, żeby w niej uczestniczyć.

Taka właśnie powinna być nasza pierwsza odpowiedź na wydarzenia, które właśnie wstrząsnęły Kościołem. Nasza reakcja, jako katolickich kapłanów i wiernych, powinna być o wiele głębsza i bardziej dalekosiężna niż pełne niepokoju, a czasem pozbawione nadziei komentarze.

Dobry Bóg z pewnością przewidział inny cel, przyzwalając na ten nowy atak na Mszę trydencką. Nikt nie może wątpić, że w ostatnich latach wielu księży i wiernych odkryło tę Mszę i że dzięki Niej odnalazło nowy duchowy i moralny horyzont, który otworzył drogę do uświęcenia ich dusz. Najnowsze decyzje podjęte przeciwko tej Mszy zmuszą te dusze do wyciągnięcia wszystkich konsekwencji z tego, co odkryły: powinny teraz wybrać, korzystając z dostępnych im środków rozeznania, to, czego można oczekiwać od każdego dobrze uformowanego katolickiego sumienia. Wiele dusz znajdzie się w obliczu ważnego wyboru, który wpłynie na ich wiarę, ponieważ – powtórzmy – Msza jest najwyższym wyrazem doktrynalnego i moralnego uniwersum. Chodzi więc o to, aby przyjąć Wiarę katolicką w całości, a przez nią naszego Pana, Jezusa Chrystusa, Jego Krzyż, Jego Ofiarę, Jego Królewskość. Jest to kwestia wybrania Jego Krwi, naśladowania Ukrzyżowanego i podążania za Nim do końca poprzez całkowitą, radykalną i konsekwentną wierność.

Bractwo św. Piusa X ma obowiązek pomóc wszystkim tym duszom, które obecnie są zniechęcone i zdezorientowane. Po pierwsze, mamy obowiązek zapewnić je, że Msza trydencka nigdy nie zniknie z powierzchni ziemi – jest to absolutnie konieczny znak nadziei. Co więcej, każdy z nas – czy to ksiądz, czy wierny – musi wyciągnąć do nich pomocną dłoń, ponieważ ten, kto nie chce dzielić się dobrami, z których korzysta, jest – mówiąc wprost – niegodny tych dóbr. Tylko w ten sposób będziemy mogli prawdziwie ukochać dusze i Kościół. Każda dusza, którą zdobędziemy dla Krzyża naszego Pana i ogromnej Miłości, jaką objawił przez Swoją Ofiarę, będzie duszą prawdziwie pozyskaną dla Jego Kościoła i dla tej Miłości, która go ożywia, a która musi być naszą, szczególnie w tym czasie.

To właśnie Matce Bolesnej powierzamy te intencje, ponieważ nikt nie zgłębił bardziej tajemnicy Ofiary naszego Pana i Jego zwycięstwa na Krzyżu niż Ona; nikt nie był tak blisko związany z cierpieniem i tryumfem naszego Pana jak Ona. To w Jej ręce Chrystus powierzył cały Kościół, a co za tym idzie, to również Jej została powierzona najcenniejsza własność tego Kościoła – Testament naszego Pana, Najświętsza Ofiara Mszy Świętej.

Menzingen, 22 lipca 2021 r.,
w święto św. Marii Magdaleny,
ks. Dawid Pagliarani FSSPX, przełożony generalny

Źródło

Dokumentacja

Do motu proprio odniósł się na kazaniu wygłoszonym 18 lipca br. w kościele pw. Niepokalanego Poczęcia N.M.Panny ks. Konstantyn Najmowicz FSSPX (transkrypcja ):

https://www.youtube.com/watch?v=AyKVRa5Bilk&t=1888

_______________

Link źródłowy: https://news.fsspx.pl/2021/07/list-przelozonego-generalnego-bractwa-sw-piusa-x-po-opublikowaniu-motu-proprio-traditionis-custodes/

 

_____________ +  + ______________

 

.

Modlitwa w intencji Kapłanów

(Modlitwa św. Teresy od Dzieciątka Jezus)

O Jezu, Wieczny Najwyższy Kapłanie, miej Swoich kapłanów w opiece Twego Najświętszego Serca, gdzie nikt im nie może zaszkodzić.

Zachowaj nieskalane ich namaszczone dłonie,

które codziennie dotykają Twojego Świętego Ciała.

Zachowaj w czystości ich wargi, które są czerwone od Twojej Najdroższej Krwi.

Zachowaj w czystości i wolności od spraw ziemskich ich serca,

naznaczone wzniosłym piętnem Twojego pełnego chwały kapłaństwa.

Pozwól im wzrastać w miłości i wierności Tobie i strzeż ich przed zakażeniem świata.

Daj im siłę przemiany chleba i wina, a także siłę przemiany serc.

Pobłogosław ich pracę bogactwem owoców

i użycz im następnie korony wiecznego żywota. Amen.

 

3 x Zdrowaś Maryjo…

 

Dozwól mi chwalić Cię, Panno Przenajświętsza.

Daj mi moc przeciwko nieprzyjaciołom Twoim. 

.

______________________________________________________________________________________

W załączeniu:

=> [LINKO ofierze. Ofiara Krzyżowa Pana Jezusa - Katechezy - Ks. Konstantyn Najmowicz FSSPX

=> [LINKKazanie strategiczne: Jak ZACHOWAĆ WIARĘ KATOLICKĄ w czasach wzmagającego się zamętu powszechnego? - Ks. Jacek Bałemba SDB

=> [LINK] Problemy II Soboru Watykańskiego - Ks. Prof. Michał Poradowski

=> [LINK]  Żydzi zadowoleni z motu proprio Franciszka ograniczającego tradycyjną Mszę Świętą

=> [LINK] TRZYMAJ SIĘ WIARY KATOLICKIEJ

_____________________________________________________________________________________

18 komentarzy

avatar użytkownika intix

1. Katolicka Msza światłem, które zmienia ludzi


8. Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego
Ks. Konstantyn Najmowicz FSSPX
Warszawa / 18.07.2021

LEKCJA
Czytanie z Listu św. Pawła  Apostoła do Rzymian.

EWANGELIA
według św. Łukasza.


.
avatar użytkownika amica

2. Msza św.

Nie jestem w stanie zrozumieć jak grono tak mądrych ludzi może tak nieracjonalnie działać. Nie można z dnia na dzień diametralnie zmieniać pozycji. Do Soboru języki narodowe były w schizmach, np. w Żarach był kościół, gdzie odprawiano mszę po polsku, co go ponoć głównie różniło. W poniedziałek było to złe, we wtorek, odwrotnie łacina była zła. Przy całej myśli teologicznej skutki takich diametralnych zmian w liturgii są złe. Można dostosowywać się do czasów, ale nie odrzucając całą tradycję, tylko stopniowo wprowadzając zmiany. A już zanegowanie 2 tys. lat liturgii i tradycji to przesada. Łacina była ponad narodowa, zniszczenie tej płaszczyzny osłabia wymiar powszechności

avatar użytkownika amica

3. Msza

Już nie mówię o praktycznym wymiarze. Ciągłe wstawanie/siadanie rozprasza i jest wyzwaniem dla osób starszych, które wolą się skupić na modlitwie, ambona miała sens itp.

avatar użytkownika intix

4. @Amica


Szczęść Boże!

Dziękuję za wizytę i pozwolę sobie odnieść się do myśli zawartej w komentarzu:

...Można dostosowywać się do czasów, ale nie odrzucając całą tradycję, tylko stopniowo wprowadzając zmiany...

Pan Bóg w Trójcy Przenajświętszej Jedyny JEST N i e z m i e n n y...
To jeden z wielu Przymiotów Pana Boga.

Kościół Święty jest Dziełem Bożym.

NIE można dostosowywać Kościoła do czasów,  wprowadzając stopniowo zmiany... co właśnie ma miejsce - w wyraźny sposób - od "r e w o l u c y j n e g o Soboru"...

Misją Kościoła jest prowadzić ludzi do Pana Boga.

NIE można zmieniać PRAWDY  (!) 
NIE można zmieniać Objawienia Bożego zawartego w Piśmie Świętym i w Tradycji Kościoła Świętego (!)
NIE można zmieniać Dogmatów Świętej Wiary (!)

To  grzeszny - coraz bardziej bezbożny -  świat powinien zmieniać się, powracając do Pana Boga.


Akty strzeliste:


Najświętsze Serce Jezusa, zmiłuj się nad nami!

O, Krwi Chrystusa, bez której nie ma przebaczenia, wybaw nas!

Bolesne, Niepokalane Serce Maryi, módl się za nami!

Amen.


avatar użytkownika intix

5. Zdaj włodarstwo twoje


8. Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego
Ks. Krzysztof Gołębiewski FSSPX
Gdynia / 18.07.2021

LEKCJA
Czytanie z Listu św. Pawła  Apostoła do Rzymian.

EWANGELIA
według św. Łukasza.

... na wieki wieków. Amen.


W załączeniu - przypomnieniem:

=> [LINK] Najważniejsze Przykazanie Boże


.
avatar użytkownika amica

6. msza św

Uściślając. Nowa liturgia zmienia część formy, nie treść. Prawdy wiary, nauczanie, ewangelie etc są nadal niezmienne. Język liturgii jest sformalizowany, więc i narodowy i łaciński stanowi pewien kod. Pewnie na soborze ojcowie duchowni uznali, że łacina (jak by nie było wtórna) jest narzucaniem najczęściej obcej kultury europejskiej, tradycji łacińskiej, gdy języki narodowe są przybliżeniem treści. Jest przestarzała, wszystko angielskie. Można akcentować wymiar światowy i łacinę katolicyzmu , można chcieć formę przybliżyć językowo do ludu. Nie można jednak robić tego z dnia na dzień i negować formy tradycyjnej. Ma sens teologiczny zwrócenie się twarzą do wiernych, ale też ma taki sens wspólne zwrócenie się do ołtarza. Wstawanie/siadanie jest niezrozumiałe dla wiernych, zwłaszcza że zmian nie tłumaczono. Problemem jest nauka moralna. Obowiązuje obecnie na świecie dogmat, że homoseksualizm jest zdeterminowany biologicznie. Jak wszystkie mądrości naukowe bardziej odpowiada to potrzebie etapu niż jest uzasadnione.

avatar użytkownika intix

7. "Uściślając...


...Nowa liturgia zmienia część formy, nie treść"...

Po tym, zacytowanym tutaj jednym zdaniu, zaczerpniętym z powyższego komentarza...  pozwolę sobie dodać do tego wpisu obszerny materiał - począwszy od herezji - wraz z serdecznym poleceniem wnikliwej lektury:

=> [LINK] O HEREZJI


=> [LINK] Krótka analiza krytyczna Novus Ordo Missae - Kard. Ottaviani, Kard. Bacci


=> [LINK] Porównanie Mszy Św. Wszechczasów, nabożeństwa Cranmera i Nowej Mszy - Michael Davies


=> [LINK] Najcięższe grzechy przeciw wierze


=> [LINK] 62 powody, dla których, aby pozostać w zgodzie z sumieniem, nie możemy uczęszczać na Nową Mszę


=> [LINK] O służbę Bożą katolicka troska detaliczna


.
avatar użytkownika amica

9. Msza św

Powiedzmy sobie -- dodanie do Mszy św. nowych możliwości sprzyja wierze, zakazywanie budzi niepokój i oddziela od Kościoła. Kościół w każdym razie hierarchia i kapłani, bo wiernych nikt nie pytał, zmienił liturgię. Trudno powiedzieć, czy to przyniosło pozytywy czy tylko negatywy. Najpełniejsze kościoły, ruch oazowy, tłumy młodych i pełne seminaria były w Polsce już po tej zmianie, więc trudno uznać, że przez nią kościoły pustoszeją. Pewnie jest wiele przyczyn pustych kościołów. Rewolucyjne uznanie odwrotnej liturgii, gdy większość młodszych kapłanów często nie rozumie 2 słów po łacinie (sprawdzałam) też byłoby teraz klęską. Powinno się akceptować obie formy. Świat robi się jedną wioską i konieczny jest wspólny język, w cywilu angielski w kościele, medycynie, biologii łacina. Ale też zmian się cofnąć nie da. Natomiast wrobienie Kościoła w pedofilię i owszem, sprzyja pustoszeniu. W Niemczech w latach 1970-2009 parę tysięcy dzieci z racji teorii naukowych o miłości pozyskiwanej w ramach seksu z pedofilami zostało prawnie, urzędowo i z obrońcami praw dziecka oddanych pedofilom. Nie należy brać przykładu z władz Berlina, nie mniej nie należy też skupiać na tym. Nauczanie moralne kościoła idzie w odwrotnym kierunku niż trendy -- w typie LGBT.

avatar użytkownika intix

10. Autoekskomunika papieża i biskupów?


9. Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego
Ks. Konstantyn Najmowicz FSSPX
Warszawa / AD 2021


.
avatar użytkownika intix

11. Traditionis custodes to walka państwa szatana z państwem Bożym


Traditionis custodes to walka państwa szatana z państwem Bożym - list Przełożonego Generalnego FSSPX

9. Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego / 25.07.2021

Ostatnie decyzje papieża to spektakularny koniec hermeneutyki ciągłości. Wygnanie Mszy trydenckiej z kościołów to akt agresji nowej, humanistycznej religii na katolicką wiarę. 

Kazanie Ks. Szymona Bańki FSSPX z odczytaniem listu Przełozonego Generalnego FSSPX ks. Dawida Pagliarani.

LEKCJA
Czytanie z Listu św. Pawła  Apostoła do Koryntian

EWANGELIA
według św. Łukasza.

... na wieki wieków. Amen.

W załączeniu:

=> [LINK] Ks. Szymon Bańka: Traditionis Custodes - "banowanie tradycjonalistów" wchodzi na nowy poziom


.
avatar użytkownika intix

12. Modlitwa


Modlitwa Piusa XI za kapłanów


Panie Jezu Chryste, Zbawicielu świata,
w najgłębszej pokorze najusilniej błagamy Cię przez Najsłodsze Serce Twoje, byś trzódki Swej, o Pasterzu Wieczny, w jej uciskach nie opuszczał, lecz wzniecił w niej tego Ducha, którego hojnie na Apostołów wylałeś.

Wezwij, prosimy, jak najliczniejszych młodzieńców do stanu kapłańskiego i zakonnego, a tych, których powołasz, niech gorliwość o chwałę Twoją i zbawienie dusz podnieca, niech uświęca cnota, i umacnia Duch Twój przeciw wszelkim przeciwnościom.
O Jezu, daj nam kapłanów według Serca Twego. Amen.

.
avatar użytkownika intix

13. Wspaniałomyślność przeciwieństwem kompromisu


8. Niedziela po Zesłaniu Ducha Świętego
Ks. Piotr Świerczek
Warszawa / 18.07.2021

LEKCJA
Czytanie z Listu św. Pawła  Apostoła do Rzymian.

EWANGELIA
według św. Łukasza.


Módlmy się:




.
avatar użytkownika Figa

14. Msza Trydencka

Od 50 lat tęskniłam za tą Mszą św. Kiedy weszła posoborowa Msza, byłam niemlże dzieckiem jeszcze odczułam to jako policzek, nie miałam absolutnie żadnej świadomości tego że Ren wpłynął do Tybru, zostawiono nam w niedzielę o godz 18 Mszę rytu łacińskiego i tak długo aż jej nie zlikwidowano w niej uczestniczyłam
Do rzeczy odkryłam że w mojej okolicy 3 razy w miesiącu są odprawiane takie Msze czym prędzej tam pojechałam, zapragnęłam zabrać swoje wnuczki 11 i 10 lat, ciekawa byłam jak odbiora tę Mszę niczego nie sugerowałam. Po Mszy zapytałam i jak wam się podobało? Oczekiwałam raczej odpowiedzi nic nie rozumiałysmy i nie chcemy....tymczasem nie zamykały się im usta w drodze na parking jakie to było piękne. Na razie idzie im dobrze tylko et cum spiri tu tuo Deo gracias uczymy się na pamięć Agnus Dei i czytać Glorię i Credo. Smutek wielki że zostanie nam to zabrane. Trzy Msze w miesiącu trydenckie jedna posoborowa wybieramy parafię gdzie odstępstwo jest najmniejsze

Figa

avatar użytkownika Figa

15. Modlę się codziennie

...żeby dobryBóg natchnął naszego biskupa i ten nie odebrał nam Mszy trydenckiej

Figa

avatar użytkownika Figa

16. Msza Trydencka

Papieża nie niepokoją sodomickie flagi na murach kościołów w Niemczech ani głoszenie homilii przez kobiety ale niepokoi go łacińska Msza św
Odstępstwo nabiera tempa

Figa

avatar użytkownika intix

17. @Figa


Szczęść Boże! 
Dziękuję, że jesteś i spróbuję Ci pomóc. Przepraszam najmocniej, że robię to dopiero dzisiaj...



Serdecznie polecam - Tobie i Wszystkim, którzy pragną poznać język Kościoła Świętego - bardzo pomocną stronę, która jest zawsze dostępna na jednym z blogów Przewielebnego Księdza Jacka Bałemby SDB:

=> [LINK] Lingua Latina

_ _ _ _ _ _ _

"...Smutek wielki że zostanie nam to zabrane. Trzy Msze w miesiącu trydenckie jedna posoborowa wybieramy parafię gdzie odstępstwo jest najmniejsze..."

Figo,
może  zdołasz znaleźć miejsce odprawiania Mszy Świętych w pobliżu Twojego miejsca zamieszkania:

Msza Święta - Przeoraty i kaplice Bractwa Świętego Piusa X (FSSPX).

=> [LINK] Dokładny wykaz


Z Panem Bogiem! i z Matką Bożą!
avatar użytkownika Figa

18. Msza Trydencka

Dzięki serdeczne wczoraj dowiedzieliśmy się że nadal będzie odprawiana Msza Trydencka - mało tego będzie odprawiana co tydzień, Biskup opolski mając do dyspozycji 3 liturgistow bardzo niechętnych Mszy Trydenckiej na delegata wybrał kapłana życzliwego Tradycji

https://www.facebook.com/DoxaFM/videos/580347473377224
Bogu niech będą dzięki.

Figa