Gramy dalej. 1945 - 1947 Łupaszka.
Ściślej mówiąc 5 Brygada Wileńskiej AK.
Tym tematem urzeczywistnionym w grze konwencji RPG, chciałbym rozpocząć projekcję patriotyzmu w młodych Polakach. To mogłoby stać się zaczątkiem informacji - przekazu ogólnego - o "końcu II Wojny Światowej".
Wczorajszy post, replikowany na kilku portalach, spotkał się z ciekawymi propozycjami, oraz uwagą, iż istnieje już jedna gra wpisująca się w temat. Amerykańska produkcja o Powstaniu Warszawskim (szczegóły) Opinie od graczy mile widziane.
O Łupaszce, majorze Zygmuncie Szendzielarzu pewnie większość z czytających czytała. Dla przypomnienia proponuję ciekawą publikację na portalu Podziemie Zbrojne . Powiem wprost. Przekonuje mnie opisana tam historia. (zwrócenie uwagi na temat zawdzięczam Danz'owi) Pasuje do wyobrażenia o polskim antykomunistycznym oporze. Autor opracowania, Patryk Kozłowski, zebrał fakty, cytaty i stworzył niejako scenariusz gry. Jeśli czyta te słowa, wdzięczny będę za kontakt. Jeśli nie, sam spróbuję go znaleźć. Wszystkim zainteresowanym polecam lekturę. Nie jestem i nie byłem autorem komputerowych gier. (No może poza odbijanką na wzór pingponga lat 80). Proszę więc fachowców o wyrozumiałość i rzeczowe uwagi. Po skonkretyzowaniu scenariusza spróbuję podjąć się, we współpracy z podobnymi jak ja oszołomami, realizacji tego projektu. Sam widzę grę w scenerii ziem mazursko - warmińskich w części pierwszej, a w drugiej części Borów Tucholskich. Zależne od dowództwa Łupaszki, szwadrony 5 Wileńskiej Brygady AK, walczą z nowym okupantem. Są nim oddziały i ludzie ulegający komunistycznej propagandzie. Bohaterami gry są dowódcy Szwadronów. W te postacie wcielają się gracze. Ma to znaczenie w wersji sieciowej. Piękne krajobrazy, polskiej krainy 1000 jezior, powiązane z pruską architekturą tworzą scenerię grafiki urozmaiconą porami roku.
Akcje niepodległościowego podziemia, oparte na faktach, zlecane przez dowództwo Łupaszki, są zleconymi do wykonania zadaniami graczy. Na bazie faktów, rzeczywistych wsi i postaci, zbudować można rzeczywistość tamtego czasu. Walka z oddziałami KBW, NKWD, UBP i MO oraz z ich konfidentami, z wrogami wolnej Polski jest podstawą projektu.
Czy muszę tu mówić, iż pomników poległych zdrajców z MO i UBP jest w tamtych rejonach setki, kiedy pomników poległych obrońców Wolnej Polski jest kilka? Proporcja 10 zdrajców do 1 patrioty? To dziś wykładnia Rzeczypospolitej!
Każda akcja, zarejestrowana przez autorów jako podstawa pewnej historii. Każdy dowódca szwadronu, zapisany z imienia i nazwiska. W końcu każdy zdrajca, którego imię i nazwisko znane jest z rejestrów IPNu, lub dokumentów PRL-u. To wprowadzi nas w inny wymiar. Wymiar patriotyzmu.
Perwersyjnie byłbym gotów do wprowadzenia w wersji sieciowej, graczy strony przeciwnej. Przecież nie mogę być ślepy na komentarze wrogich Polsce publicystów i blogerów. Choć są to jednak głównie nieznani z imienia komentatorzy. Jeśli jednak chcieliby sieciowo, prowadzić antypolskie działania, mogę im w grze udostępnić anonimowe role urzędników UBP i MO.
Na koniec. Piękne polskie pieśni, śpiewane przy leśnych koncentracjach. Fragment wspomnień Henryka Wieliczki „Lufy”,
""18 X (1946) kolonia Rogawka. Koncentracja. Bardzo wesoło, nastrój dobry. P. Major organizuje zawody międzyszwadronowe. Ogólnie zwycięża nasz szwadron (śpiew, wolna-amerykanka, wyścigi). Otrzymuję rozkaz marszu na Prusy w celu skontaktowania się z »Zeusem«. Biorę fury w Rogawce i jazda na północ.""
Czy taki przerywnik w grze RPG, wraz z (wyobraźnia sama śpiewa "Legiony to...") obrazem można by w grze tego typu umieścić? Pytam, bo nie wiem.
- MarkD - blog
- Zaloguj się, by odpowiadać
napisz pierwszy komentarz