Pojawiają się kolejne nowe informacje ws.
katastrofy Tu-154. Według Edmunda Klicha, którego cytuje "Fakt", kapitan
samolotu - Arkadiusz Protasiuk, odmówił lotu, ponieważ załoga nie
dostała prognozy pogody od stacji meteo. Do startu miał go przekonać
dopiero generał Błasik, który zameldował prezydentowi gotowość maszyny
do lotu - czytamy w "Fakcie"

Polski akredytowany przy międzypaństwowym
komitecie lotniczym MAK mówi wyraźnie, że pilot odmawiał lotu, bo nie
dostał prognozy pogody. - Mam takie informacje. Ten lot w ogóle nie
powinien się odbyć - mówi Edmund Klich "Faktowi".Według Klicha piloci
nie dostali prognozy pogody, bo stacja meteo nie otrzymała jej od
Rosjan. Według gazety, gdy kapitan Protasiuk odmówił lotu, na płycie
lotniska doszło do małego spięcia. Ostatecznie do lotu miał go namówić
szef sił powietrznych, generał Andrzej Błasik. I to on miał zameldować
prezydentowi o gotowości maszyny do startu, bo załoga takiego meldunku
nie złożyła - czytamy w "Fakcie".

Według Klicha decyzja o ostatecznym starcie, to jedna z 12 przyczyn katastrofy smoleńskiej.

"Niewygodne fakty" ws. katastrofy Tu-154

Także wczoraj pojawiły się nowe informacje odnośnie katastrofy. -
Istotny jest fakt, że dochodzenie ws. katastrofy smoleńskiej prowadzi
komisja cywilna, której wojskowe służby ruchu lotniczego nie podlegają i
w związku z tym pojawił się trend taki, by nie upubliczniać tych
faktów, które są bardzo niewygodne. Chce się je ukryć, by nie znalazły
się w raporcie i nie zostały uznane za przesłanki, które przyczyniły się
do katastrofy - mówił "Kropce nad i" w TVN 24 były szef szkolenia sił
powietrznych płk Piotr Łukaszewicz.

- Obecność na wieży kontroli lotów dowódcy kontrolerów miało te same
przesłanki, co obecność dowódcy sił powietrznych w kabinie samolotu –
powiedział płk Piotr Łukaszewicz. - W momencie, w którym pojawił się
kontroler na wieży, kierownik kontroli lotów zmuszony został do wzięcia
pod uwagę dodatkowego czynnika: co się stanie, jeśli samolot nie
wyląduje – będzie wielka awantura międzynarodowa – dodał.

Jego zdaniem, "załoga powinna mieć informację o pogodzie w momencie
startu". - Tych informacji załoga Tu-154 nie miała. Kilkakrotnie
słyszałem o sytuacjach, że załogi wojskowe lądowały w warunkach poniżej
minimalnej, ale nie słyszałem, żeby ktokolwiek poniósł później
konsekwencje – mówił w "Kropce nad i" płk Łukaszewicz.

- Być może kpt. Protasiuk nie usłyszał komendy z wieży. Być może tu
zadziałał czynnik psychologiczny, że trzeba wylądować, że gdyby nie
dałoby się wylądować, to kierownik lotów nie pozwoliłby na to –
powiedział w TVN 24 były szef szkolenia sił powietrznych płk Piotr
Łukaszewicz.

Katastrofa Tu-154: pilot odmówił lotu, przekonał go gen. Błasik?

Onet.pl  /  TVN 24 /  Fakt.pl / 29.12.2010, 07:21

----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Wypowiedź
Prezydenta Rosji "...Mam nadzieję, że polskim kolegom starczy rozumu i
woli do przyjęcia odpowiednich wniosków, bez jakichkolwiek zbytecznych
komentarzy - stwierdza głowa rosyjskiego państwa..." Link

Czy Dzięki 10 / 04 Relacje Polski i Rosji stały się "Lepsze" ?

Link

Rosjanie nie dopełnili wymogów wynikających z konwencji chicagowskiej.

Link

 "W Rosji są zainteresowani tym, by cała prawda nie wyszła na jaw"  -  Donald Tusk

Link

------------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Ale Godzina Dziesiąta 10.00 i Mgła - Drugi Pilot Robert Grzywna

Link

Nawet tak doświadczonego Pilota taka sytuacja zdziwiła

Fakt.pl - Smoleńska mgła "wypełzła z jaru"

Link

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 Polecam:

Wyraźne Zdjęcie Satelitarne - Kokpitu TU 154M którego potem wcięło



 Nie Zginęliśmy, więc nie będzie im tak łatwo zrzucić na nas winę

 

 -----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam

Lech Kaczyński wystartował bez opóźnień o 7.17 !

Link

Start TU 154 M z Prezydentem na Pokładzie i Delegacji na Uroczystości Katyńskie 10 kwietnia 2010 roku Link do opisu zdjęcia.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Polecam:

Po złamaniu Gazy Wylotowe TU 154M odrzuciłyby Konar Brzozy Daleko

Link



 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Szczególnie Polecam:

Macierewicz Tupolew nie spadł tak, jak nam mówią? Są zdjęcia

Link

Autor - @154

___________________________________________________

Gdzie jest Wiśniewski ?

Link

---------------------------------------------------------------------------------------

Ostre Słowa Petelickiego - Klich powinien strzelić sobie w łeb

Link 

 http://janosik.salon24.pl/263307,przygotowanie-ogniowe-tvn-24-onet-zmasowany-atak-na-blasika