WyKlęK już mamy, tylko z dobrobytem są trudności...

avatar użytkownika elig

  Stanisław Lem opisał w "Wyprawie profesora Tarantogi", jak tytułowy bohater nawiązał kontakt z mieszkańcami planety Kalenusja, gdzie kwitła niebywale wręcz rozwinięta cywilizacja. Jej skutkiem był tak wielki dobrobyt, że ludzie nie byli w stanie go już znieść. To z kolei spowodowało powstanie WyKlęK-u, czyli Wytwórni Klęsk i Katastrof. Donald Tusk i jego rząd wpadli na podobny pomysł, ale jako że z dobrobytem zbyt dobrze im nie szło, to zaczęli od utworzenia WyKlęK-u. W pełni im się to udało, co jako pierwszy zauważył Jan Pietrzak w swojej piosence "Plagi Tuska"  /TUTAJ/. Wczoraj mieliśmy kolejny przykład funkcjonowania tuskowego WyKlęK-u, czyli katastrofę kolejową kolo Szczekocin, w której, wg ostatnich danych, zginęło 16 osób, a rannych zostało 58.

  Oczywiście zwolennicy PO argumentować będą, iż winni temu wypadkowi są jacyś szeregowi pracownicy kolei, a nie premier i rząd. Czyżby? Przede wszystkim należy się zastanowić, dlaczego pociąg relacji Przemyśl - Warszawa jechał przez Szczekociny? Kiedyś pociągi na tej trasie kursowały przez Stalową Wolę, ale wskutek fatalnego stanu torów zaczęły jeździć przez Lublin. Gdy i tam stan infrastruktury się pogorszył, skierowano je na Centralna Magistralę Kolejową, czyli do Szczekocin. Za politykę polegającą na tym, że zamiast modernizować i remontować tory, przerzuca się pociągi na te trasy, co się jeszcze nie rozleciały, odpowiada premier Tusk i jego ministrowie transportu Grabarczyk oraz Nowak. Tusk rządzi już piąty rok, wiec nie ma co zwalać na poprzedników.

  Wystarczy zresztą spojrzeć na zestawienie katastrof kolejowych z ofiarami śmiertelnymi, sporządzone przez portal RMF24 /TUTAJ/. W ciągu czterech i pół roku rządów Tuska, od listopada 2007 włącznie było ich sześć, a w ciągu poprzednich 17 lat tylko dwie. Wczorajsza katastrofa była najgorsza od 22 lat. Szczur biurowy napisał notkę "Kostki domina już lecą..." /TUTAJ/, w której dowodzi, ze jeśli ekipa Tuska będzie nadal postępować tak jak teraz, to ryzyko dalszych nieszczęść wzrośnie wykładniczo. WyKlęK działa.

3 komentarze

avatar użytkownika Maryla

1. Jonasz Tusk sam podjął decyzję z Grabarczykiem i Bieńkowską


Co Tusk zrobił z dotacją unijną na koleje z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko? Dlaczego chce sprzedać PKP CARGO? 

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika elig

2. @Maryla

To są bardzo dobre pytania. Jak jednak znaleźć odpowiedź?

avatar użytkownika Maryla

3. @elig

odpowiedź jest w tekście


Zdecydowano o przesunięciu 1,2 mld euro na inwestycje drogowe

Jak podaje "Rzeczpospolita", w środę komitet monitorujący program
"Infrastruktura i środowisko" zdecydował o przesunięciu 1,2 mld euro z
inwestycji kolejowych na drogowe oraz o podziale dodatkowych środków z
tzw. dostosowania technicznego i rezerwy wykonania.

29-11-2011

Nie będzie zgody na przesunięcie unijnych środków z kolei na drogi. Rzeczpospolita -Parlament Europejski nie zgodzi się na przesunięcie 1 ...
logistyka.wnp.pl/nie-bedzie-zgody-na-przesuniecie-unijnych-srodkow-z- kolei-na-drogi,156601_1_0_0.html


9 Lut 2011
Jesteśmy zdecydowanie przeciwni
pośpiesznej, innej niż przez giełdę, prywatyzacji PKP Cargo.
Przestrzegamy także przed podejmowaniem dalekosiężnych w skutkach
decyzji prywatyzacyjnych pod presją bieżących oczekiwań politycznych
związanych z finansowaniem deficytu finansów publicznych
- to
fragment z listu, jaki skierowali do ministra infrastruktury byli
prezesi PKO Cargo: Józef Marek Kowalczyk (2002-2005 r.) oraz Władysław
Szczepkowski (2006-2007 r.).

Jak zaznaczają autorzy, list wywołały informacje
prasowe (wypowiedzi m.in. wiceministra Andrzeja Massela oraz p.o.
prezesa zarządu PKP S.A - Marii Wasiak.)

logistyka.wnp.pl/apel-do-ministra-infrastruktury-w-sprawie-prywatyzacji-pkp -cargo,132183_1_0_0.html


Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl