Wykrycie procederu - kilka uwag z doświadczeń bojkotowych

avatar użytkownika czarnowidz
Od 10 dni prowadzę akcję informowania reklamodawców w GW i TVN, a od dwóch dni radia ESKA rock, o tym że nie będę kupować ich produktów, dopóki ich reklamy będa się pojawiać w tych mediach. Na Facebooku  - grupa koniec-zniewag przyłączyło sie do...

4 komentarze

avatar użytkownika Maryla

1. nie byliśmy świadomi, iż publikacja banneru może obrazić uczucia

zapewne i

SABMiller (South African Breweries - Miller) - druga największa firma na świecie, zajmująca się produkcją i sprzedażą piwa. Firma została utworzona w 2002 roku poprzez połączenie South African Breweries z Miller Brewing. nie ma pojęcia, że obraża uczucia milionów Polaków startując w okresie żałoby narodowej z taką reklama piwa Tyskie.

Ale o doborze reklamy na rynek decydują polscy zarządzający w ich filli w Polsce.

Dlatego trzeba uświadomić właścicieli i głównych akcjonariuszy, że emitowana jest antyreklama, która godzi w ich towar i zyski.

Nie będzie SABMiller pluł nam w twarz - reklama piwa "Tyskie"
http://blogmedia24.pl/node/28909

trzeba zgromadzić namiary na władze i akcjonariuszy i poinformowac ich o tym.

Pozdrawiam

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Krzysztofjaw

2. @Autor

Witam

Masz rację. Budżety marketingowe (promocyjne) w dużych firmach ustala się w ich polskich centralach na poziomie około 2% rocznego przychodu ze sprzedaży - jako całość. Później jest on dzielony na konkretne brandy porfolio firmy.

Kłopot w tym, że juz własnie od poziomu brandu (linii prduktowej/asortymentowej) szefowie często nie ingerują w sposób wydatkowania tych funduszy. Po zaklepaniu strategii marketingowej danej grupy asortymentowej... oceniają tylko, czy przyniosła spodziewane efekty (zależne od celu).

Są to ogromne pieniądze i... w sumie dzielone przez Brand/Product Managera lub dyrektora marki. Problemem jest to, że firmy często uciekły w częściowy Outsourcing działalności marketingowej i zdają się na zewnętrzne firmy (w tym: agencje markeingow oraz w konsekwncji... domy mediowe). Dom mediowe to takie "tałatajstwo w wiekszości" o swietnych kontaktach i współzależnościach z wiądocymi mediami w Polasce (a więc mainstreamowmi, czyli Polsat, Wyborcza, TVN i inne)... Dochodzi do wzajemnego dealu, gdzie pieniądze są rzeczywiscie marnotrawione.

Tylko nieliczne firmy prowadzą monitorung ich przepływu poprzez własnych pracowników dzialu marketingu.... (ale zaczyna byc to coraz częstsze).

Ogólnie: środowisko jest hermetyczne, "warszawka" wzajemnej adoracji... i trudno to zmienić. Jest to mozliwe tylko po interwencji najczęściej szefa zaranicznego, własciciela (akcjonariuszy).

Konkluzja jest taka, ze najskuteczniejszą metodą jest zwracanie się z listami bezposrednio do central firm z pominięciem (albo tylko do wiadomości) centrali polskich...

To daje piorunujące efekty... wystarczy jeden telefon sekretarki Dyrektora z Centrali zagranicznej do Polski... i jest po sprawie. Polski dyrektorek z wywieszonym ozorkiem zrobi wszystko... bo inaczej"out"...

Pzdr

P.S.
"dyrektorek z wywieszonym ozorkiem".... dlatego już od dawna nie pracuję w dużej korporacji... osobowościowy koszmar

Ostatnio zmieniony przez Krzysztofjaw o sob., 01/05/2010 - 12:54.

Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)

avatar użytkownika Maryla

3. skuteczne i przynoszące efekty działanie

a mafijna struktura próbuje korumpować słuzby porządkowe !

http://lechpoznan.net/news-7184.html
Ci z Aborczej naprawdę mają się za jakichś nadludzi :> Bezczelna hucpa.
"Do nieoczekiwanego kroku posunął się koncern Agora w związku z trwającym w Wielkopolsce bojkotem jego produktów. Realizacji bojkotu przeciwdziałać ma... państwowa policja!

Jednym z bojkotowanych tytułów jest bezpłatna gazetka Metro, rozdawana w dużych miastach przechodniom. Kibice Lecha wystosowali apel do mieszkańców Poznania, aby nie pobierali tego czasopisma od kolporterów. Wielu z nich samemu stara się przy tym zgromadzić jak największą część nakładu, aby następnie niezwłocznie oddawać go do wyznaczonego skupu makulatury przy ul. Roboczej. Informowani o tym są reklamodawcy czasopisma, którym z powodu ograniczenia liczby czytelników nie zwraca się część z wpłaconych dla Metra pieniędzy.

Przedstawiciele firmy Agora postanowili przeciwdziałać problemowi. W tym celu zwrócili się do... policji, której funkcjonariusze mają kontrolować przez monitoring miejski miejsca kolportażu Metra. W ten sposób Agora zamierza wyłapać osoby, które w większej ilości odbierają gazetki od kolporterów lub wyciągają je bezpośrednio z ich koszyków. Złapani mają być oskarżani o kradzież, choć prawnicy uznają to ze blef - ich zdaniem nie da się przypisać kwalifikacji kradzieży pobieraniu darmowego wydawnictwa. "
http://forum.fronda.pl/?akcja=pokaz&id=3439577

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Krzysztofjaw

4. @Marylu

Dostają wścieku.... nakład spadł drastycznie. I... na pohybel im....

Pzdr

P.S.
Zagreguj mój blog

Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)