List w obronie prof. Jasiewicza - czynnie wsparty przez Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

avatar użytkownika Maryla

"Do Rzeczy" publikuje list wraz z uzupełnioną listą sygnatariuszy:

List otwarty do prezesa PAN, prof. Michała Kleibera i opinii publicznej w związku z prześladowaniem prof. Krzysztofa Jasiewicza za udzielenie wywiadu prasowego

Warszawa, 31 maja, 2013 r.

Szanowny Panie Profesorze,

Stanowczo protestujemy przeciwko ograniczaniu swobody badań naukowej przez instytucję, utrzymywaną z kieszeni podatników jaką jest PAN, która w dodatku z założenia powinna służyć gwarantowaniu i rozszerzaniu tej swobody. Sygnał wysłany do środowiska naukowego poprzez wyrzucenie prof. Krzysztofa Jasiewicza z funkcji kierownika Zakładu Analiz Problemów Wschodnich w Instytucie Studiów Politycznych PAN za udzielenie wywiadu prasowego jest jaskrawym przykładem administracyjnej próby kneblowania poglądów naukowych, w dodatku wcale nie bardziej kontrowersyjnych w odbiorze społecznym niż tezy wielu innych naukowców działających w tej instytucji.

Prześladowanie prof. Jasiewicza przywołuje pamięć o najczarniejszych praktykach terroru komunistycznego skierowanych przeciwko wolności nauki. Urąga też wolteriańskiemu zawołaniu „Nie zgadzam się z twoimi poglądami, ale dałbym się zabić, abyś mógł je wygłosić” oraz mackiewiczowskiej maksymie „Tylko prawda jest ciekawa”, które to idee powinny przyświecać Akademii.

Liczymy, że Szanowny Pan Profesor Kleiber oraz jego podwładni i współpracownicy uczestniczący w nagonce na prof. Jasiewicza, uświadamiając sobie jak decydującą sprawą dla nauki jest jej wolność, przemyślą swoje stanowisko i odwołają swoją skandaliczną decyzję.

Z poważaniem,

Prof. Bogusław Wolniewicz
Prof. Ryszard Bender
Prof. Marek J. Chodakiewicz
Prof. Henryk Głębocki
Prof. Jan Żaryn
Prof. Roman Dzwonkowski SAC
Prof. Jacek Bartyzel
Prof. Bogdan Burdziej
Prof. Józef Drabik
Prof. Maciej Gloger
Ks. dr hab. Józef Dębiński
Dr hab. Sławomir Cenckiewicz
Dr hab. Barbara Okoniewska
Ks dr Jarosław Wąsowicz SDB
Dr Tomasz Sommer
Dr Jolanta Mysiakowska-Muszyńska
Dr Wojciech Muszyński
Dr Rafał Drabik
Dr Tomasz Teluk
Dr Adam Górecki
Dr Marek Klecel
Dr Piotr Łysakowski
Dr Daniel Wincenty
Dr Marek Chrzanowski
Dr Waldemar Hanke
Doktorant Łukasz Szydłowski (Cambridge)
Mgr Janusz Kotański
Mgr Michał Janik
Mgr Jan Bodakowski
Mgr Urszula Truszkowska
Mgr Ireneusz Wajer
Mgr Andrzej Pikus
Mgr Maciej Bubiłek
Mgr Joanna Łukasiewicz-Wyrwich
Mgr Mateusz Wyrwich
Mgr Edward Pińskowski
Mgr Halina Morhofer-Wójcik (Berlin)
Mgr Marek Kielski
Mgr Jakub Brodacki
Mgr Waldemar Żyszkiewicz
Mgr Michał Walczyk
Mgr Tomasz Specyał
Mgr Elżbieta Szmid
Mgr Antoni Sypek
Mgr Barbara Jagodzińska
Mgr Dariusz Piotrowicz
Mgr Lilianna Matuszak
Mgr Bogdan Szymczuk
Mgr Jacek Gratkowski
Mgr Tomasz Tokarski
Mgr Beata Zubowicz
nauczyciel historii mgr Piotr Urbański

PS. Osoby pragnące dołączyć się do naszego listu, będące historykami lub zajmujące się historią prosimy o przesyłanie swoich zgłoszeń na adres tomaszsommer@gigasport.pl z dopiskiem „list otwarty” do poniedziałku 10 czerwca. Tego dnia list w formie papierowej zostanie przesłany do Prezesa PAN, prof. Michała Kleibera.
Jednocześnie serdecznie dziękujemy portalom www.fronda.pl, www.konserwatyzm.pl, www.wpolityce.pl, www.dorzeczy.pl oraz www.niepoprawni.pl za umieszczenie naszego listu.

http://dorzeczy.pl/list-w-obronie-prof-jasiewicza/

 

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl również dołączyło się do Protestu przeciwko ograniczaniu swobody badań naukowych przez PAN -

 

W imieniu Stowarzyszenia Blogmedia24.pl dołączam się do protestu i zgłaszam nasz podpis pod listem otwartym do prezesa PAN.

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
11-041 Olsztyn, ul. Rzędziana 32

http://blogmedia24.pl/node/10797

Z poważaniem

Prezes Zarządu
Elżbieta Szmidt

 

Etykietowanie:

14 komentarzy

avatar użytkownika Maryla

1. całość sprawy - archiwum

na blogu Pana Michała

"Żydzi byli sami sobie winni?": "Focus Historia"

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Michał St. de Zieleśkiewicz

2. Do Pani Maryli

Szanowna Pani Marylo,

To co wyprawia prezes PAN i PAN to skandal.
Ja znam Michała Kleibera, czasami sobie z niego dworowałem ale zawsze go uważałem za zrównoważonego człowieka.
Tyle, że nie znałem go kiedy został politykiem, typowanym na męża opatrznościowego, Dziś wiem, że typowany był przez mnichników.
Prezydent Kaczyński chyba też przewraca się w grobie.

Ukłony moje najniższe

Michał Stanisław de Zieleśkiewicz

avatar użytkownika Maryla

3. Szanowny Panie Michale

podpisując sie pod tą haniebną decyzją wymuszona przez Czerską i okolice, prof.Kleiber stracił na zawsze twarz niezależnego naukowca. Zabili już jednego ze swoich kolegów takim wykluczeniem na zlecenie , chcą zabić drugiego?

Pozdrawiam serdecznie

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

4. Afera Prof. Jasiewicza: Prof.

Afera Prof. Jasiewicza: Prof. Kleiber odcina się od prof. Króla. A my nadal zbieramy podpisy!

Rzecznik prof. Michała Kleibera przysłał nam dzisiaj pismo następującej treści:

W sprawie zwolnienia prof. Krzysztofa Jasiewicza z funkcji kierownika
Zakładu Analiz Problemów Wschodnich Instytutu Studiów Politycznych PAN.
W związku z informacjami dotyczącymi okoliczności zwolnienia pana prof.
Krzysztofa Jasiewicza z funkcji kierownika Zakładu Analiz Problemów
Wschodnich Instytutu Studiów Politycznych PAN i apelami kierowanymi do
Prezesa Polskiej Akademii Nauk o przywrócenie naukowca na wcześniej
zajmowane stanowisko, uprzejmie wyjaśniam, że zgodnie z obowiązującymi
przepisami, Prezes PAN nie jest władny podejmować żadnych decyzji
personalnych w stosunku do pracowników jednostek naukowych Akademii.
Instytuty PAN posiadają własną osobowość prawną (art. 48 ust. 1 ustawy z
dnia 30 kwietnia 2010 r. o PAN), a ustawowo określone uprawnienia do
podejmowania decyzji w stosunku do zatrudnionych w danej jednostce
pracowników mają kierujący ich działalnością dyrektorzy. Szanując
autonomię jednostek naukowych kierownictwo Akademii nigdy nie próbowało i
nie zamierza próbować wpływać na te decyzje. Kompetencje do
podejmowania decyzji w sprawie pana prof. K. Jasiewicza ma zatem jedynie
dyrektor Instytutu Studiów Politycznych PAN.

(Mieczysław Grabianowski, Wicedyrektor Gabinetu Prezesa PAN, Rzecznik prasowy PAN)

Najwyraźniej prezes PAN postanowił w ten sposób odciąć się od prof.
Eugeniusza Króla, który bezpośrednio wyrzucił prof. Jasiewicza. Jednak
nie dajmy sobie mydlić oczy obecnymi deklaracjami Prezesa PAN, które po
młodzieżowemu trzeba określić jako „ściema”. Prawda jest taka, że to
prof. Michał Kleiber osobiście udzielił wywiadu: http://wyborcza.pl/1,75478,13688038,Prezes_PAN_o_antysemickim_wywiadzie_prof__Jasiewicza_.html

Pawłowi Wrońskiemu z „Gazety Wyborczej”, w którym już 4 kwietnia powiedział, że:

„Właśnie odbyłem rozmowę z dyrekcją Instytutu. Niestety,
przewodniczący rady naukowej prof. Edmund Wnuk-Lipiński jest nieobecny.
Ale otrzymałem zapewnienie od dyrektora prof. Eugeniusza C. Króla, że
sprawą się zajmie rada naukowa. Jestem przekonany, że rada odniesie się
do tej prawy we właściwy sposób.”

Innymi słowy to właśnie Kleiber zwrócił się do prof. Króla o
„odniesienie się do tej sprawy we właściwy sposób”. Prof. Kleiber jest
na tyle utytułowanym naukowcem, że jego zakres rozumienia rzeczywistości
chyba pozwalał mu wtedy domyślać się, że jedną z form tego „odniesienia
się” może być usunięcie nieprawomyślnego naukowca – choć w dalszej
części wywiadu, mino nacisków Wrońskiego, uciekł od jednoznacznej
deklaracji w tej sprawie.

Osobną sprawą jest ton tego wywiadu, w którym szef PAN daje się jak
uczeń rugać dziennikarzowi „GW”, przytakuje mu jak gorliwy podwładny w
każdej z przedstawionych tez, jakby to „Gazeta Wyborcza” była dla niego
wyznacznikiem standardów naukowych oraz to z tej gazety dowiadywał się
co to znaczy wolność badań naukowych. Obiektywnie rzecz biorąc, to o ile
tezy przedstawione przez prof. Jasiewicza w wywiadzie dla popularnego
magazynu były być może postawione w zbyt upraszczający sposób – co nie
podważa ich zasadności, o tyle wywiad prof. Kleibera dla Wrońskiego
całkowicie podważa kompetencje tego uczonego do zajmowanej przez niego
już drugą kadencję funkcji. Przecież jest zupełnie oczywiste, że Prezes
PAN, jeśli już w ogóle zdecydował się rozmawiać z Wrońskim, który jak
powszechnie wiadomo jest jednym z ideologicznych pistoletów „GW”,
powinien mu po prostu powiedzieć, że PAN w sposób swobodny prowadzi
badania naukowe i ideologiczne czy narodowościowe fiksacje „GW” nie mają
tu nic do rzeczy, więc grzecznie prosi o nie wtrącanie się w nie swoje
sprawy.

Tak więc skoro prof. Kleiber już raz, a tak naprawdę pewnie więcej
razy, interweniował w sprawie prof. Jasiewicza, to niech po prostu zrobi
to po raz kolejny i poprosi prof. Króla, by jeszcze raz „odniósł się do
sprawy we właściwy sposób” czyli przywrócił prof. Jasiewicza na jego
stanowisko. Nasza akcja zbierania podpisów, która będzie trwała do
poniedziałku być może pomoże mu w podjęciu takiej interwencji.

List otwarty do prezesa PAN, prof. Michała Kleibera i opinii
publicznej w związku z prześladowaniem prof. Krzysztofa Jasiewicza za
udzielenie wywiadu prasowego, Warszawa, 31 maja, 2013 r.

Szanowny Panie Profesorze,

Stanowczo protestujemy przeciwko ograniczaniu swobody badań naukowej
przez instytucję, utrzymywaną z kieszeni podatników jaką jest PAN, która
w dodatku z założenia powinna służyć gwarantowaniu i rozszerzaniu tej
swobody. Sygnał wysłany do środowiska naukowego poprzez wyrzucenie prof.
Krzysztofa Jasiewicza z funkcji kierownika Zakładu Analiz Problemów
Wschodnich w Instytucie Studiów Politycznych PAN za udzielenie wywiadu
prasowego jest jaskrawym przykładem administracyjnej próby kneblowania
poglądów naukowych, w dodatku wcale nie bardziej kontrowersyjnych w
odbiorze społecznym niż tezy wielu innych naukowców działających w tej
instytucji.

Prześladowanie prof. Jasiewicza przywołuje pamięć o najczarniejszych
praktykach terroru komunistycznego skierowanych przeciwko wolności
nauki. Urąga też wolteriańskiemu zawołaniu „Nie zgadzam się z twoimi
poglądami, ale dałbym się zabić, abyś mógł je wygłosić” oraz
mackiewiczowskiej maksymie „Tylko prawda jest ciekawa”, które to idee
powinny przyświecać Akademii.

Liczymy, że Szanowny Pan Profesor Kleiber oraz jego podwładni i
współpracownicy uczestniczący w nagonce na prof. Jasiewicza,
uświadamiając sobie jak decydującą sprawą dla nauki jest jej wolność,
przemyślą swoje stanowisko i odwołają swoją skandaliczną decyzję.

Z poważaniem,

1. Prof. Bogusław Wolniewicz

2. Prof. Ryszard Bender

3. Prof. Marek J. Chodakiewicz

4. Prof. Jan Żaryn

5. Prof. Roman Dzwonkowski SAC

6. Prof. Jacek Bartyzel

7. Prof. Bogdan Burdziej

8. Prof. Józef Drabik

9. Prof. Maciej Gloger

10. Ks. prof. Zygmunt Zieliński

11. Prof. Piotr Niwiński

12. Ks. dr hab. Józef Dębiński

13. Dr hab. Henryk Głębocki

14. Dr hab. Sławomir Cenckiewicz

15. Dr hab. Barbara Okoniewska

16. Ks dr Jarosław Wąsowicz SDB

17. Dr Tomasz Sommer

18. Dr Jolanta Mysiakowska-Muszyńska

19. Dr Wojciech Muszyński

20. Dr Rafał Drabik

21. Dr Tomasz Teluk

22. Dr Adam Górecki

23. Dr Marek Klecel

24. Dr Piotr Łysakowski

25. Dr Daniel Wincenty

26. Dr Marek Chrzanowski

27. Dr Waldemar Hanke

28. Dr Michał Pluta

29. Dr Bohdan Urbankowski

30. Ks dr Roman Adam Kneblewski

31. Doktorant Łukasz Szydłowski (Cambridge)

32. Mgr Janusz Kotański

33. Mgr Michał Janik

34. Mgr Jan Bodakowski

35. Mgr Urszula Truszkowska

36. Mgr Ireneusz Wajer

37. Mgr Andrzej Pikus

38. Mgr Maciej Bubiłek

39. Mgr Joanna Łukasiewicz-Wyrwich

40. Mgr Mateusz Wyrwich

41. Mgr Edward Pińskowski

42. Mgr Halina Morhofer-Wójcik (Berlin)

43. Mgr Marek Kielski

44. Mgr Jakub Brodacki

45. Mgr Waldemar Żyszkiewicz

46. Mgr Michał Walczyk

47. Mgr Tomasz Specyał

48. Mgr Elżbieta Szmid

49. Mgr Antoni Sypek

50. Mgr Barbara Jagodzińska

51. Mgr Dariusz Piotrowicz

52. Mgr Lilianna Matuszak

53. Mgr Bogdan Szymczuk

54. Mgr Jacek Gratkowski

55. Mgr Tomasz Tokarski

56. Mgr Beata Zubowicz

57. Mgr Maciej Piotr Krzystek

58. Mgr Anna Maria Rzepecka

59. Mgr Łukasz P. Kowalski

60. Mgr Dariusz Fafiński

61. Mgr Krzysztof Chmielewski

62. Mgr Marek Nowacki

63. Mgr Kazimierz Barczynski (Szwecja)

64. Mgr Michał Lewandowski

65. Mgr Jan Płoszczyca

66. Mgr Beata Andreja

67. Mgr Maciej Trochimiuk

68. Mgr Dariusz Wieleba

69. Mgr Paweł Sudewicz

70. nauczyciel historii mgr Piotr Urbański

71. student historii Łukasz Książkiewicz

72. student historii Mateusz Nowak

Osoby pragnące dołączyć się do naszego listu, będące historykami lub
zajmujące się historią prosimy o przesyłanie swoich zgłoszeń na adres
tomaszsommer@gigasport.pl z dopiskiem „list otwarty” do poniedziałku 10
czerwca. Tego dnia list w formie papierowej zostanie przesłany do
Prezesa PAN, prof. Michała Kleibera. Jednocześnie serdecznie dziękujemy
portalom www.fronda.pl, www.konserwatyzm.pl, www.wpolityce.pl,
www.dorzeczy.pl oraz www.niepoprawni.pl za umieszczenie naszego listu.

Przypominamy, że Prezydium PAN zdecydowało się potępić prof.
Krzysztofa Jasiewicza za nieprawomyślną wersję historii zamiast wziąć go
obronę w imię wolności formułowania tez naukowych. Dokument sygnował
prof. Michał Kleiber, były minister w rządzie Leszka Millera i Marka
Belki. Prof. Jasiewicz w wywiadzie udzielonym miesięcznikowi „Focus
Historia” sprzeciwił się żydowskiej wersji historii Holocaustu
wskazując, że z jednej strony unika ona analizy żydowskiego udziału w
tym ludobójstwie, a z drugiej wyolbrzymia udział Polaków.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

5. Jak zostać historykiem

Jak zostać historykiem wyklętym w III RP? Opowiada Leszek Żebrowski

Nagonka na mnie rozpoczęła się w roku 1993. W Sejmie miałem wykład nt. lustracji. Mówiłem o strukturach NKWD-UB i ich połączeniu z teraźniejszym systemem. Przykładem była „Gazeta Wyborcza” i ludzie, którzy tam pracowali. To były rzeczy wtedy zupełnie nieznane. I od tego momentu zaczął się ostracyzm; wypadłem z mediów. Stałem się czarną owcą. Jednak warto było zapłacić tą cenę i utrzymać swoją niezależność – mówił historyk.

Jako ostatni przykład wykluczenia historyk podał prof. Jasiewicza, który udzielił wywiadu „Focusowi Historia”. Wcześniej krytykowałem jego wypowiedzi. Jednak on się zmienił. Sam przyznał, że wcześniej ulegał różnym modom, normom. Jednak, gdy powiedział coś odmiennego od środowiska to zaczął być ośmieszany. Stracił stanowisko i został napiętnowany. Profesor może się mylić jednak zasługuje na polemikę, na przeprowadzenie z nim konkretnej dyskusji; a tutaj wydało się wyrok zaoczny.

I dodał: Tamte środowiska boją się historii, bo to jest historia straszna. Po prostu druga str ona bardzo dobrze wie co ma na sumieniu i potępia każdego kto tam zacznie zaglądać. Mamy wybrać przyszłość i odwrócić się od przeszłości. Takim przykładem mogą być tutaj warszawskie Powązki. Bywam tam często. Już od lat 60. Wiedziałem od bliskich, że tam były dokonywane pochówki. Te pochówki były wzdłuż całego muru. Największe skupienie jest właśnie na terenie dzisiejszej Łączki. Prawdopodobnie leży tam 400 osób. Do tej pory znaleziono jednak około 200. Tych miejsc jest więcej w całej Polsce i Warszawie. Haniebne jest to, że po 89 także tam nastała gruba kreska. Mówiono o dużych kosztach, że to jest za drogo, by kopać w takim miejscu. Miller może jechać do Rosji i przywieźć pieniądze na to „kopanie” bo to są przecież ich zaszłości.

I dodał: Robi się komisje ws. Blidy a nie robi się nic ws. 100 tys. ludzi , którzy zginęli po wojnie. Czym, się tak naprawdę zajmujemy w wolnej Polsce? gdzie my tak naprawdę jesteśmy. Kto był zbrodniarzem a kto był Żołnierzem Wyklętym?

http://www.radiownet.pl/publikacje/nagonka-na-historyka-niewygodne-fakty...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

6. Gazeta Wyborcza szczuje nieprzytomnie

Metamorfozy profesora Jasiewicza - Anna Bikont
http://wyborcza.pl/magazyn/1,133038,14060396,Metamorfozy_profesora_Jasie...

Kolega z PAN: - Uznał, że nie został dopuszczony do świata badaczy Holocaustu, nie został tam doceniony, i zaczęło mu się odwracać
Prof. Krzysztof Jasiewicz zaszokował jednych, a zachwycił drugich wypowiedziami o ''podłości żydowskiej'' i współwinie Żydów za Holocaust. Takich rzeczy raczej nie mówi się w Polsce publicznie, a już na pewno nie robi tego profesor PAN.

O poglądach, które sam dziś wyznaje, Jasiewicz jeszcze niedawno pisał z obrzydzeniem. Rzadko zdarzają się tak spektakularne wolty. Przychodzi na myśl jeszcze przypadek ks. prof. Waldemara Chrostowskiego, kiedyś współprzewodniczącego Polskiej Rady Chrześcijan i Żydów, który z rzecznika dialogu polsko-żydowskiego przeobraził się w wojującego antysemitę.

-------------------------

Typowe w GW kłamstwo - cytat antypolskiej wypowiedzi jest określany jako antysemicki!


Antysemicka wlepka na szybie jednej z krakowskich księgarni

Antysemicka wlepka na szybie jednej z krakowskich księgarni (Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta)

http://wyborcza.pl/magazyn/1,126715,14060576,Metamorfozy_profesora_Jasie...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

7. Janusz Wojciechowski Nasze

Co innego Niemcy, na przykład taki Schindler, który mógł oddać do
gazu tysiąc darmowych robotników ze swojej fabryki, a nie oddał.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

8. 93 historyków apeluje do

93 historyków apeluje do prezesa PAN, by pozostawił prof. Jasiewicza na stanowisku

List otwarty do prezesa PAN, prof. Michała Kleibera i opinii
publicznej w związku z prześladowaniem prof. Krzysztofa Jasiewicza za
udzielenie wywiadu prasowego (Warszawa, 10 czerwca, 2013 r.)

Szanowny Panie Profesorze,

Stanowczo protestujemy przeciwko ograniczaniu swobody badań naukowej
przez instytucję, utrzymywaną z kieszeni podatników jaką jest PAN, która
w dodatku z założenia powinna służyć gwarantowaniu i rozszerzaniu tej
swobody. Sygnał wysłany do środowiska naukowego poprzez wyrzucenie prof.
Krzysztofa Jasiewicza z funkcji kierownika Zakładu Analiz Problemów
Wschodnich w Instytucie Studiów Politycznych PAN za udzielenie wywiadu
prasowego jest jaskrawym przykładem administracyjnej próby kneblowania
poglądów naukowych, w dodatku wcale nie bardziej kontrowersyjnych w
odbiorze społecznym niż tezy wielu innych naukowców działających w tej
instytucji.

Prześladowanie prof. Jasiewicza przywołuje pamięć o najczarniejszych
praktykach terroru komunistycznego skierowanych przeciwko wolności
nauki. Urąga też wolteriańskiemu zawołaniu „Nie zgadzam się z twoimi
poglądami, ale dałbym się zabić, abyś mógł je wygłosić” oraz
mackiewiczowskiej maksymie „Tylko prawda jest ciekawa”, które to idee
powinny przyświecać Akademii.

Liczymy, że Szanowny Pan Profesor Kleiber oraz jego podwładni i
współpracownicy uczestniczący w nagonce na prof. Jasiewicza,
uświadamiając sobie jak decydującą sprawą dla nauki jest jej wolność,
przemyślą swoje stanowisko i odwołają swoją skandaliczną decyzję.

Z poważaniem,

1. Prof. Bogusław Wolniewicz

2. Prof. Ryszard Bender

3. Prof. Marek J. Chodakiewicz

4. Prof. Jan Żaryn

5. Prof. Roman Dzwonkowski SAC

6. Prof. Jacek Bartyzel

7. Prof. Bogdan Burdziej

8. Prof. Józef Drabik

9. Prof. Maciej Gloger

10. Ks. prof. Zygmunt Zieliński

11. Prof. Piotr Niwiński

12. Prof. Peter Stachura

13. Ks. dr hab. Józef Dębiński

14. Dr hab. Henryk Głębocki

15. Dr hab. Sławomir Cenckiewicz

16. Dr hab. Barbara Okoniewska

17. Ks dr Jarosław Wąsowicz SDB

18. Dr Tomasz Sommer

19. Dr Maciej Sołdan

20. Dr Jolanta Mysiakowska-Muszyńska

21. Dr Wojciech Muszyński

22. Dr Rafał Drabik

23. Dr Tomasz Teluk

24. Dr Adam Górecki

25. Dr Marek Klecel

26. Dr Piotr Łysakowski

27. Dr Daniel Wincenty

28. Dr Marek Chrzanowski

29. Dr Waldemar Hanke

30. Dr Michał Pluta

31. Dr. Tomasz Nowara

32. Dr Bohdan Urbankowski

33. Ks dr Roman Adam Kneblewski

34. Dr Johann Maximilian von Habsburg-Lothringen

35. Dr Paweł Gotowiecki

36. Dr Wojciech Grzelak

37. Dr Maria Żerańska

38. Doktorant Łukasz Szydłowski (Cambridge)

39. Mgr Janusz Korwin-Mikke

40. Mgr Janusz Kotański

41. Mgr Michał Janik

42. Mgr Jan Bodakowski

43. Mgr Urszula Truszkowska

44. Mgr Ireneusz Wajer

45. Mgr Andrzej Pikus

46. Mgr Maciej Bubiłek

47. Mgr Joanna Łukasiewicz-Wyrwich

48. Mgr Mateusz Wyrwich

49. Mgr Edward Pińskowski

50. Mgr Marek Kielski

51. Mgr Jakub Brodacki

52. Mgr Waldemar Żyszkiewicz

53. Mgr Michał Walczyk

54. Mgr Tomasz Specyał

55. Mgr Elżbieta Szmid

56. Mgr Antoni Sypek

57. Mgr Barbara Jagodzińska

58. Mgr Dariusz Piotrowicz

59. Mgr Lilianna Matuszak

60. Mgr Bogdan Szymczuk

61. Mgr Jacek Gratkowski

62. Mgr Tomasz Tokarski

63. Mgr Beata Zubowicz

64. Mgr Maciej Piotr Krzystek

65. Mgr Anna Maria Rzepecka

66. Mgr Łukasz P. Kowalski

67. Mgr Dariusz Fafiński

68. Mgr Krzysztof Chmielewski

69. Mgr Marek Nowacki

70. Mgr Kazimierz Barczynski (Szwecja)

71. Mgr Michał Lewandowski

72. Mgr Jan Płoszczyca

73. Mgr Beata Andreja

74. Mgr Maciej Trochimiuk

75. Mgr Dariusz Wieleba

76. Mgr Paweł Sudewicz

77. Mgr Maria Kostrzewa

78. Mgr Jacek Kostrzewa

79. Mgr Paweł Michalik

80. Mgr Marcin Kwiatkowski

81. Mgr Łukasz Nadratowski

82. Mgr Jan Andrzej Stępień

83. Mgr Teresa Sękowska-Ffoulkes

84. Mgr Halina Spasowska

85. Mgr Konrad Kozłowski

86. Mgr Michał Stanisław de Zeleśkiewicz

87. Mgr Daniel Matys

88. Mgr Piotr Brzeziński

89. nauczyciel historii mgr Piotr Urbański

90. student historii Jakub Książkiewicz

91. student historii Mateusz Nowak

92. student historii Piotr Głowacki

93. studentka historii Karolina Kurzyńska

Papierowa wersja tego listu została w dniu dzisiejszym wysłana do
prezesa PAN prof. Michała Kleibera. Przypominamy, że Prezydium PAN
zdecydowało się potępić prof. Krzysztofa Jasiewicza za nieprawomyślną
wersję historii zamiast wziąć go w obronę w imię wolności formułowania
tez naukowych. Dokument sygnował prof. Michał Kleiber, były minister w
rządzie Leszka Millera i Marka Belki. Prof. Jasiewicz w wywiadzie
udzielonym miesięcznikowi „Focus Historia” sprzeciwił się żydowskiej
wersji historii Holocaustu wskazując, że z jednej strony unika ona
analizy żydowskiego udziału w tym ludobójstwie, a z drugiej wyolbrzymia
udział Polaków.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Goethe

9. @Maryla

Ta wlepka jest antysemicka... zgadza się... przecież obnaża antypolonizm Singera,
A więc w witrynie polskiej księgarni, i to w Krakowie jednoznacznie atakuje "żydów".
Jednakże, po Naszemu nazywamy to nie antysemityzmem jak to chce przedstawiać na polecenie naczelnego - GW, a Patriotyzmem. Dla patrioty każdy kto bezpodstawnie atakuje jego własny Naród, Kraj, Ojczyznę, w dodatku nie ukrywa swych totalitarnych zamiarów względem tego Narodu ani nawet metod jakimi ma zamiar działać i jaki skutek względem niego uzyskać, jest zwyczajnie WROGIEM... i w takim przypadku KŻA, i inne organizacje żydowskie i sam Izrael jako państwo są zwyczajnie wrogiem Polaków i Polski jako takiej.

Goethe..."Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest...",JVG

avatar użytkownika Maryla

10. @Goethe

Witam,

zniknąłeś na długo, a tu w Polsce przyspieszenie, szykuje się gorące lato, pomimo chłodu i deszczu :)
Próba sił na razie wskazuje na nasza wygraną, ale Tusk ma wciąż wszystkie narzędzia i władzę, a my mamy to, co dotąd...
Prawicowi Zydzi w Izraelu myslą zupełnie inaczej niż "naprawiacze" z Czerskiej i przedsiebiorstwa Holocaust. Bo to znów oni zapłacą cenę najwyższą za gierki finansistów, swoich braci wierzących w złotego cielca.
Ciekawa sprawa - nacjonaliści wszystkich krajów łączą się przeciwko neomarksizmowi :) Mamy wspólnego wroga.

Pozdrawiam

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Goethe

11. @Maryla

... to prawda i biję się w piersi... teraz też nie za bardzo mam czas na siedzenie przy komputerze. Nie mniej, cały czas czytam i obserwuję tematy pojawiające się na BM-ie 24.
Piszę na razie tylko do "sztambucha" by myśli nie uleciały, a i oddalenie od spraw codziennych w Polsce powoduje iż nie za bardzo czuję się uprawniony do zabierania głosu w bieżących sprawach.
Co do "przyśpieszenia". Kładę to na zbieg okoliczności, czyli efekt dawno zapowiedziany i zapowiadany wielokrotnie tu na Bm24 też. Kryzys robi swoje, wie o tym PiS i wiedzą o tym inni. Tworzy się więc przestrzeń której nie da się kontrolować, można co najwyżej ją z pacyfikować ...ale skutek będzie odwrotny od zamierzonego. Tusku zdaje sobie z tego sprawę. Co nie znaczy że do tego nie sięgnie. Raczej bym się spodziewał rozwiązań siłowych... jak to u Nas bywało już wielokrotnie. Nagonka na liderów i przywódców to norma... a stan przesycenia dawno został osiągnięty.
Patrząc jednak na całość nie tylko na Polskę, to nie jest to pocieszający widok.... Armagedon?- już wkrótce!

Goethe..."Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest...",JVG

avatar użytkownika Maryla

12. @Goethe

nie wygląda to najlepiej, ale młodzi się budzą. Francuzi walczą o rodzinę, Anglicy się ruszyli po zdradzie Camerona... Figa pisze, że młodzi Niemcy latają po mieście z różańcami na szyjach ! Idzie przebudzenie... Oby nie za późno, bo 'ARABSKA WIOSNA" sterowana przez finansistów otworzyła wrota piekieł....

A w Polsce jak w PRL-u - młodzi walczą satyrą z władzą


czyli bliski juz koniec tej władzy...Nie pomoże jej armia uzbrojona na EURO2012, MŁODZI JUZ Z NIĄ WALCZYLI NA ULICACH.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika guantanamera

13. Dobry argument dla profesora

Rabin Owadia Josef, duchowy przywódca partii Szas wchodzącej w skład koalicji rządzącej Izraelem oznajmił, że "goje rodzą się po to, by służyć Żydom". – Po co goje są tak naprawdę potrzebni? Będą pracować, będą orać, będą zbierać plony. My zaś będziemy tylko siedzieć i jeść jak panowie - zapowiedział rabin podczas przemówienia w synagodze. Potem porównał osoby, które nie są Żydami do... zwierząt pociągowych - pisze "Rzeczpospolita".
Zdaniem rabina, gdyby goje nie mogli służyć Żydom "nie mieliby po co istnieć". Tłumacząc zaś długowieczność ludzi pochodzenia nie-Żydowskiego rabin Josef użył plastycznej metafory porównując takich ludzi do... osłów. – Wyobraźcie sobie, że zdechł wam osioł. Stracilibyście w ten sposób pieniądze. To jest taki sam sługa. Właśnie dlatego goj otrzymuje długie życie. By dobrze pracować dla Żyda - mówił rabin.
więcej tutaj:http://www.wprost.pl/ar/214629/Szokujace-slowa-rabina-Goje-jak-zwierzeta-pociagowe-maja-sluzyc-Zydom/

avatar użytkownika Maryla

14. „Brak znamion czynu

„Brak znamion czynu zabronionego”
Prof. Jasiewicz nie złamał prawa ws. holokaustu

14:22
15.07.2013
Warszawska prokuratura rejonowa umorzyła dochodzenie dotyczące wypowiedzi prof. Krzysztofa Jasiewicza, że „Żydzi jako ofiary holokaustu sami są sobie winni” – poinformowała Prokuratura Okręgowa w Warszawie.
Dochodzenie w tej sprawie prowadzone było od połowy maja w Prokuraturze Rejonowej Warszawa-Mokotów. Dotyczyło nawoływania do nienawiści na tle różnic narodowościowych i etnicznych. – Sprawę umorzono wobec braku znamion czynu zabronionego – powiedział rzecznik prasowy warszawskiej prokuratury okręgowej prok. Dariusz Ślepokura.

Dodał, że w ocenie prokuratury wypowiedzi Jasiewicza „mieściły się w granicach wolności słowa” i „stanowiły wyraz poglądów naukowych profesora, które miały być zaprezentowane w opozycji do innych poglądów”. – Podejmując taką decyzję, prokurator wziął pod uwagę, że Jasiewicz jest historykiem i politologiem (...) mającym w dorobku naukowym wiele publikacji naukowych dotyczących okresu II wojny światowej, posiada więc odpowiednią wiedzę i autorytet naukowy, by móc publicznie wypowiadać się na tematy będące przedmiotem wywiadu – powiedział prokurator.

– Lektura wywiadu wskazuje też, że uwagi Jasiewicza dotyczyły tylko poszczególnych osób narodowości żydowskiej, które odcisnęły piętno w historii swoim działaniem, a nie całego narodu żydowskiego – zaznaczył Ślepokura.

Dodał, że prokurator prowadzący sprawę „dał wiarę zeznaniom Jasiewicza, który zapewnił, że nie miał zamiaru wzbudzania żadnych waśni między Polakami a Żydami”. Tymczasem – jak wyjaśnił Ślepokura – przestępstwo propagowania nienawiści na tle różnic narodowościowych można popełnić wyłącznie umyślnie, działając w takim zamiarze.

Wywiad z historykiem i politologiem Jasiewiczem opublikował na początku kwietnia magazyn „Focus Historia Ekstra”. W rozmowie pt. „Żydzi byli sami sobie winni?” Jasiewicz powiedział m.in., że Żydzi jako ofiary holokaustu sami są sobie winni. „Na holokaust pracowały przez wieki całe pokolenia Żydów, a nie Kościół katolicki” – mówił badacz. Podkreślił też, że „Żydów zaślepia ich nienawiść i chęć odwetu” oraz że „szkoda czasu na dialog z Żydami, bo do niczego nie prowadzi”.

Odnosząc się do kwestii publikacji wywiadu Ślepokura zaznaczył, że nie było podstaw do przyjęcia, iż zamiarem pisma i jego redaktora naczelnego było znieważenie Żydów. – Opatrzenie tytułu wywiadu znakiem zapytania sugerowało czytelnikowi, że wyrażone w nim poglądy są kontrowersyjne, ale wymagające zaprezentowania – dodał.

Zawiadomienie w tej sprawie złożyły w kwietniu stowarzyszenia ”Towarzystwo Dziennikarskie” oraz ”Otwarta Rzeczpospolita”. Decyzja o umorzeniu zapadła jeszcze w końcu czerwca.

W kwietniu Rada Naukowa Instytutu Studiów Politycznych PAN uznała, że wypowiedzi Jasiewicza obrażają pamięć ofiar Zagłady, umniejszają winę oprawców i przenoszą ją na zamordowanych. Z początkiem czerwca Jasiewicz został zwolniony z funkcji kierownika Zakładu Analiz Problemów Wschodnich w ISP PAN.

http://tvp.info/informacje/polska/prof-jasiewicz-nie-zlamal-prawa-ws-hol...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl