Słuchamy? Ale kogo?
tu.rybak, pt., 20/04/2012 - 20:50
Słuchałem radiowej rozmowy o Internecie. Taka sobie, ale kilka ciekawych spostrzeżeń, mam nadzieję popartych badaniami, było.
I tak powiedzieli, że dla młodych ludzi pierwszym źródłem informacji jest Internet, potem dopiero telewizja. Drugie interesujące spostrzeżenie, że młodzi ludzie odchodzą od telewizji. A trzecie spostrzeżenie dotyczyło radia. Otóż radio od dłuższego czasu utrzymuje ten sam poziom. Nie spada, nie rośnie...
Sam się zaliczam do tej grupy. Tzn. młody, czerpiący informacje z Internetu i słuchający radia...
Dawno nie przytaczałem wyników badań słuchalności radia, więc najwyższa pora. Tym bardziej, że można je opatrzyć komentarzem.
Ale wpierw wyniki:
I obiecane komentarze:
Po pierwsze badanie realizowane jest za każdym razem na próbie ponad 21 tys. osób (15-75 lat). W ostatnim kwartale słuchalność radia razem wyniosła 79,1% (23,9 mln). To mniej niż w zeszłym roku. Nieznacznie, może 1 p. proc. Być może ludzie mniej słuchają, ale być może wpływ miała zmasowana kampania "płać abonament". Ludzie nie płacą, więc może boją się przyznać (a badania są deklaratywne). Może.
Po drugie, radio Zet osiągnęło nie tylko spadek zasięgu, ale najniższy wynik w historii badań w ogóle. Mnie to cieszy.
Po trzecie nie odnotowano stacji Agory, takie mają zasięgi, z wyjątkiem TOK FM, które ciągle jest na poziomie zaniedbywalnie małym. Co również jest pocieszające.
Inne wnioski proszę sobie wyciągać samemu, ale zwracam uwagę na duży wzrost Radia Maryja. Tłumaczyłbym to głównie działalnością mediów rządowych. Ludzie muszą gdzieś sięgać...
Do usłyszenia.
I tak powiedzieli, że dla młodych ludzi pierwszym źródłem informacji jest Internet, potem dopiero telewizja. Drugie interesujące spostrzeżenie, że młodzi ludzie odchodzą od telewizji. A trzecie spostrzeżenie dotyczyło radia. Otóż radio od dłuższego czasu utrzymuje ten sam poziom. Nie spada, nie rośnie...
Sam się zaliczam do tej grupy. Tzn. młody, czerpiący informacje z Internetu i słuchający radia...
Dawno nie przytaczałem wyników badań słuchalności radia, więc najwyższa pora. Tym bardziej, że można je opatrzyć komentarzem.
Ale wpierw wyniki:
Q1 2011 | Q2 2011 | Q3 2011 | Q4 2011 | Q1 2012 | |
RMF FM | 25,4% | 25,4% | 26,3% | 26,7% | 24,3% |
ZET | 16,3% | 16,2% | 16,5% | 15,7% | 14,9% |
Jedynka | 12,3% | 11,5% | 11,7% | 12,2% | 11,7% |
Trójka | 8,7% | 8,5% | 7,9% | 7,9% | 8,2% |
Radio Maryja | 2,4% | 2,1% | 2,2% | 1,8% | 3,3% |
ESKA ROCK | 1,4% | 1,7% | 1,6% | 1,5% | 1,7% |
TOK FM | 1,4% | 1,3% | 1,1% | 1,4% | 1,4% |
RMF Classic | 0,9% | 0,8% | 0,7% | 0,7% | 0,8% |
Dwójka | 0,6% | 0,6% | 0,7% | 0,7% | 0,6% |
Czwórka | 0,5% | 0,4% | 0,5% | 0,4% | 0,4% |
CHILLI ZET | 0,5% | 0,3% | 0,5% | 0,5% | 0,3% |
PiN | 0,2% | 0,2% | 0,1% | 0,2% | 0,2% |
I obiecane komentarze:
Po pierwsze badanie realizowane jest za każdym razem na próbie ponad 21 tys. osób (15-75 lat). W ostatnim kwartale słuchalność radia razem wyniosła 79,1% (23,9 mln). To mniej niż w zeszłym roku. Nieznacznie, może 1 p. proc. Być może ludzie mniej słuchają, ale być może wpływ miała zmasowana kampania "płać abonament". Ludzie nie płacą, więc może boją się przyznać (a badania są deklaratywne). Może.
Po drugie, radio Zet osiągnęło nie tylko spadek zasięgu, ale najniższy wynik w historii badań w ogóle. Mnie to cieszy.
Po trzecie nie odnotowano stacji Agory, takie mają zasięgi, z wyjątkiem TOK FM, które ciągle jest na poziomie zaniedbywalnie małym. Co również jest pocieszające.
Inne wnioski proszę sobie wyciągać samemu, ale zwracam uwagę na duży wzrost Radia Maryja. Tłumaczyłbym to głównie działalnością mediów rządowych. Ludzie muszą gdzieś sięgać...
Do usłyszenia.
- tu.rybak - blog
- Zaloguj się, by odpowiadać
4 komentarze
1. Rybaku
SŁUCHAMY, SŁUCHAMY.
Z informacji od młodziezy studenckiej i trochu starszej wiem, że słuchają z przyzwyczajenia radia, które ma legendę "radia żywego" RMF FM a potem przełączają na RM, zeby mieć całościowy przegląd.
Oczywiście robią to młodzi myslący, nie tzw lemingi palikocie.
A zaczynali słuchać RM z ciekawości, po atakach medialnych na to medium.
Posłuchali i zostali.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. Ciekawy
jest skok RM w ostatnim kwartale. Tak bardzo przybyło słuchaczy lub jest to wzrost świadomości "marki". Łączyłbym to z działaniami przeciwko Kościołowi i Telewizji Trwam.
Poza tym trzeba zaglądać do Trwam lub słuchać RM, żeby wiedzieć co innego niż media rządowe.
3. Radia Maryja ma swój wielki udział
w budowaniu moralności,patriotyzmu, uczciwości....od podstaw...
i za TO GO kochamy,słuchamy i BRONIMY
serd pozdr :)
gość z drogi
4. .. w budowaniu moralności, patriotyzmu, uczciwości od podstaw..
I kształtowaniu postaw, dodawaniu odwagi, przywracaniu właściwych proporcji...
Dla wielu, którzy nie mogą wyjść z domu (z różnych względów) to okno na prawdziwy świat, to poczucie współnoty podczas modlitwy. Nie tylko...
Ale tego nie wiedzą ci, którzy zniechęceni propagandą nie włączali... Do czasu.
Nieumieszczenie na multipleksie Tv Trwam spowodowało u rzeszy myślących, lub choćby wątpiących chęć włączenia, poznania..
A gdy się włączy choćby raz na kilka godzin i posłucha (obejrzy - TvTrwam), to już nie ma dnia, by nie włączyć, by nie pobiec po wytchnienie i prawdę..
Każdego dnia..
Pozdrawiam.