- Zdaniem Jakuba Korczaka, wiceprezesa ds. relacji inwestorskich w Kulczyk Oil Ventures, w tak trudnym otoczeniu niezwykle istotne jest zachowanie właściwych proporcji między chęcią zysku a minimalizacją ryzyka. - Zazwyczaj jest tak, że najbardziej perspektywiczne projekty wiążą się z największym ryzykiem niepowodzenia. KOV stara się pogodzić te kwestie posiadając portfolio projektów, wśród których są zarówno aktywa produkcyjne, jak również projekty poszukiwawcze
- Dyskusja wokół obszaru detalicznego skoncentrowała się wokół kwestii cen paliw i struktury polskiego rynku stacji benzynowych. Zdaniem Leszka Wieciecha, dyrektora generalnego Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego, po Nowym Roku czekają nas kolejne wzrosty cen związane z podwyżką akcyzy na olej napędowy. Według prognoz POPiHN stajemy więc w obliczu podwyżek, które mogą sięgnąć kilkunastu groszy na litrze w przypadku benzyn i ponad 20 groszy dla oleju napędowego.
- Oczekiwania GDDKiA w zakresie czynszów za dzierżawę terenów pod MOP-y są ogromne dla stacji paliwJest to tym bardziej bolesne, że nie ma dziś problemu z przejechaniem istniejących odcinków autostrad bez tankowania - przekonywał Paweł Lisowski, prezes spółki Lotos Paliwa.
- Stoimy na stanowisku, że konieczne jest zmniejszenie obciążeń podatkowych nakładanych na paliwa. Jest to możliwe poprzez zmniejszenie VAT-u czy obniżenie akcyzy na benzyny, która jest obecnie ponad minimum unijnym - mówiła Halina Pupacz, prezes Polskiej Izby Paliw Płynnych. Jej zdaniem każda stacja, aby mieć gwarancję przetrwania, potrzebuje marży na poziomie około 24 groszy na litrze paliwa.
- Marek Podstawa, dyrektor wykonawczy ds. sprzedaży detalicznej w PKN Orlen. Płocki koncern wciąż stoi w obliczu restrukturyzacji swojej sieci. - Wciąż mamy w Polsce wiele stacji nie spełniających przepisów technicznych, które zaczną obowiązywać z końcem 2012 roku. Wiele z nich nie zostanie zmodernizowanych a tym samym będą musiały zniknąć z rynku.
WNP.pl
Podsumowanie
W wypowiedziach przejawiała się troska o rynek paliwowy i koszty utrzymania jego otoczenia technicznego.
Szansy na zatrzymanie wzrostu cen paliw po prostu nie ma.
Kejow
2 komentarze
1. @kejow
"dzięki" politycznym działaniom "demokratyzatorów" może być jeszcze lepiej.
Po zapowiedzi sankcji USA dla Iranu i odpowiedzi na to zainteresowanego, progonozy poszły jeszcze optymistyczniej w górę.
"Litr benzyny może kosztować 8 zł
Ceny paliw na polskich stacjach pójdą w górę mocniej, niż wszyscy się spodziewali. W krótkim czasie benzyna i olej mogą podrożeć nawet o 30 – 40 proc., co oznacza, że za ich litr zapłacimy 8 zł. Wszystko za sprawą jednego z największych eksporterów ropy naftowej – Iranu"
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. Maryla
Ciekawe czy w styczniu będzie szkowa cena 6 zł za litr paliwa.
Kejow