Powrót pogaństwa: reformy edukacyjne
W słowie „postępu” celowo użyłem cudzysłowu, gdyż cała idea tych reform nie jest przyszłościową i wizjonerską, lecz w całości pochodzi z głębin pogaństwa, okresu na długo przed V-m wiekiem przed Chrystusem, w którym to, w ten sposób spisał ją i upublicznił Aristokles (dla szerokich pleców zwany Platonem), w jednym ze swoich słynnych dialogów „Timaios”*:
„SOKRATES. No, a jakże tam było z robieniem dzieci? Czy też to łatwo zapamiętać, bo to było niezwykłe, to, co się powiedziało; żeśmy upaństwowili wszystkie śluby i dzieci i urządziliśmy to tak, żeby nikt nigdy własnego dziecka nie rozpoznał i żeby wszyscy wszystkich uważali za rodzeństwo, za braci i siostry, wszystkich, którzy przyjdą na świat w granicach odpowiedniego okresu, a tych, którzy przyszli w okresie poprzednim i jeszcze dalszym, żeby mieli za rodziców i dziadków, a tych z okresów późniejszych za swoje dzieci i za wnuków?
TIMAIOS. Tak. I to łatwo zapamiętać, tak jak mówisz.
SOKRATES. A znowu, żeby się, ile możności, od razu rodzili z charakterem jak najlepszym, to czy nie pamiętamy, jakeśmy to mówili, że rządzący powinni po cichu organizować kojarzenie się małżeństw z pomocą pewnego rodzaju losowania, aby typy gorsze osobno, a ci lepsi żeby takie same kobiety dostawali i żeby się między nimi jakaś nienawiść z tego powodu nie zasiała - niech myślą, że to los winien doborowi?
TIMAIOS. Pamiętamy.
SOKRATES. I mówiliśmy, że dzieci typów dobrych wypadnie wychowywać, a dzieci złych oddawać po cichu do innych części. państwa. Jak będą podrastały, to patrzeć, i które by były tego godne, te z powrotem brać na górę, a które się wydadzą niegodne, niech zostaną na miejscu tych, które pójdą wyżej?
TIMAIOS. Tak jest.”
Ciekawą pochodną tego, państwowego systemu edukacyjnego jest – traktowane dziś jako postępowe i nowoczesne - udostępnienie służby wojskowej kobietom, w tymże samym „Timaiosie” tak opisane:
„SOKRATES. A o kobietach też wspominaliśmy, że te zbliżone charakterem do mężczyzn wypadałoby do mężczyzn dostroić i wszystkim im dać zajęcia wszystkie z mężczyznami wspólne w zakresie wojskowości i jeżeli chodzi o tryb życia poza tym.”
Reforma edukacyjna, jaką funduje nam „w imię postępu i nowoczesności”, „liberalny” rząd jest jednym z wielu – niestety – wcielanym ustawowo w życie państwa, przejawem powrotu, wypierającego cywilizację łacińską, pogaństwa.
Dlatego właśnie: Ceterum censeo Conventum esse delendum.
______________________________________________
*cytaty przekładów dialogów Platona pochodzą ze strony
www.logos.amor.pl
- StefanDetko - blog
- Zaloguj się, by odpowiadać
13 komentarzy
1. Powrót do pogaństwa, a dokładniej wdrażanie marskizmu
bo czym innym są kolejne ustawy odbierające rodzicom prawo do decydowaniu o wychowania dziecka i inwigilacji rodziny?
Każdy człowiek kochający wolność na pytanie, czy władzy publicznej wolno tworzyć system, w którym gromadzi się dane wrażliwe, musi odpowiedzieć negatywnie – mówił w piątek poseł PiS Kazimierz Ujazdowski. Mówił przed uchwaleniem ustawy o informacji oświatowej.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. Szanowna Pani
:-) jako zdecydowany malkontent, muszę odrobinę skorygować: pogaństwo, w systemie opisanym przez Aristoklesa to czysty komunizm, propagowany przed rewolucją Antyfrancuską przez "encyklopedystów", a dopiero znacznie później przez Marksa et consortes.
dzisiaj jego próbą wcielenia w życie jest unia europejska, a na przeszkodzie tym działaniom stoi cywilizacja łacińska - stąd "nowoczesne" państwa forsują rozdział od Kościoła, a głównym celem tego rozdziału jest przejęcie nauczania, będącego dawnej w obszarze działań duchowieństwa i kontroli parafian, i uczynienia go "świeckim".
Jeżeli zastanowimy się dokładnie nad np. przyczyną wybuchów wszystkich powstań w Polsce, to stwierdzimy, iż jest nią nieugięta, niepodległościowa i katolicka postawa Matek i Rodziny - dlatego neopogaństwo odrywa od nich dzieci i przerabia na swoja modłę "tolerancji" i materializmu.
jest to "temat rzeka", ale próbuję ująć go w krótkie, nowoczesne :-) formy
pozdrawiam serdecznie
Marek Stefan Szmidt vel StefanDetko
PS. dlatego moje zawołanie: "bić komunę" ma znacznie głębszy sens filozoficzny :-)
Marek Stefan Szmidt http://ekotrendy.com/nowaonline
3. StefanDetko
z doświadczenia matki trójki dorosłych synów, a więc bywalczyni zebrań szkolnych (m.in. w tzw elitarnych liceach) wiem, ze rodzice są beznadziejni- kompromisowi, służalczy,nie bronią swoich dzieci, a jeżeli bronią to głupio,nastawieni tylko na nic nie warte oceny za wszelką cenę. Moje boje o imponderabilia były traktowane właśnie przez rodziców jako niepotrzebne pieniactwo. Ohyda. Od rodziców uczą się dzieci.
Oczywiście jest i druga strona medalu tj jakość i zakres kompetencji szkoły.
Pozdrawiam
4. czyżbym spotkał w końcu...
... kogoś, kto jak ja nie znosi Sokratesa?
Swoją drogą, pewnie nie wiecie, że dla Spenglera (któren był WIELKI nie do uwierzenia!) Sokrates to taki ichni Rousseau.
Pzdrwm
triarius
-----------------------------------------------------
http://bez-owijania.blogspot.com/ - mój prywatny blogasek
http://tygrys.niepoprawni.pl - Tygrysie Forum Młodych Spenglerystów
5. Sanowny Panie
lubił, nie lubił - zwalczać tą zarazę to obowiązek :-)
pozdrawiam serdecznie
Marek Stefan Szmidt vel StefanDetko
Marek Stefan Szmidt http://ekotrendy.com/nowaonline
6. Szanowna Pani,
owi, dzisiejsi, "postępowi" rodzice to też wychowankowie materialistycznych szkół platońskich w PRL
jedynym przyzwoitym, a nie tzw elitarnym, systemem szkolnictwa jest prywatne, w osobnych szkołach dla chłopców i dziewcząt.
Poważnym mankamentem szkół koedukacyjnych jest - przede wszystkim - obniżenie zdolności przyswajania wiedzy przez dziewczęta, a u chłopców wymierne zniewieścienie. Obydwie te, negatywne, cechy są głównym celem szkolnictwa "świeckiego".
pozdrawiam serdecznie
Marek Stefan Szmidt vel StefanDetko
Marek Stefan Szmidt http://ekotrendy.com/nowaonline
7. Szanowny Panie Marku
dzięki za Głos
w sprawie zawłaszczania Dzieci,niszczenia Rodziny/podstawowa komórka społeczna/
dla mnie jednak najcelniejsze w tym wszystkim jest zdanie
bić komunę..:)
tak bić,póki nie rozwali naszych domów,rodzin,
nie ukradnie naszych dzieci......../Sokratesa celowo pomijam,bo pomijam/
W Merdialnym szumie dla ubogich umysłowo,umykają
Sprawy Najważniejsze
Wychowanie Młodzieży,ale o tym pisał juz Wielki Frycz
ja
zatrzymam się na kradzieży Dzieci
i ICH umysłów,bo
to przypomina Rosje i jej metody...
serd pozdr
jako matka dwu bardzo dorosłych Synów
gość z drogi
8. Pani Gość z Drogi
Zapędy państwa w celu zawłaszczenia dzieci rozumiem , choć budzą mój sprzeciw. Natomiast ciężko mi pojąć, dlaczego rodzice się na to godzą, jest przecież jeszcze olbrzymie pole dla twórczości rodzicielskiej indywidualnej.
Pozdrawiam
9. Pani Barbaro
Rodzice protestują,ale Dzieci zabiera sie im w'imieniu prawa" bo albo Rodzice są
biedni
albo
dlatego,ze wychowują je po katolicku,i niezgodnie z "obowiązującymi zasadami"
gość z drogi
10. Szanowna Pani
dziękuję za miłe słowa :-)
Marek Stefan Szmidt http://ekotrendy.com/nowaonline
11. Pani Gość z drogi
to prawda, ale poza tymi biednymi rodzicami jest cała masa wydawałoby się statystycznych rodzin, którym własne dzieci zawadzają, albo są obojętne?
I ci najchętniej oddaliby je byle komu na wychowanie.
Pozdrawiam
12. StefanDetko
Mamy wspaniełe tradycje polskiej myśli pedagogicznej (dwudziestolecie), moglibyśmy chwalić się tym przed całym światem. Na dodatek sprawdzono to empirycznie- pokolenie wychowane przez tę właśnie myśl to chyba najpiękniejsze pokolenie w naszej historii.
A my wyrzucamy to wszystko na śmietnik. Wystarczy wziąć do ręki pierwszy lepszy podręcznik i zwyczajnie kopiować.
13. Dobrej Nocy.....Panstwu
mam nadzieję,że jutro wrocimy do tematu..........bo,Warto
o tym mówic i pisac.........
pozdr
gość z drogi