A jednak Rosja?

avatar użytkownika Anonim

 Cały czas  pozostaje nierozwiązane pytanie kto wypuścił bliskowschodnie dżiny. Być może odpowiedż jest prostsza niż nam się wydaje. Oto cytat z dzisiajszego onetu

 

A nie mówiłem? – takimi słowami Aleksiej Miller, szef najpotężniejszej rosyjskiej spółki energetycznej, ostrzegał Zachód mówiąc, że nie będzie on już mógł tak bardzo polegać na dostawach energii z Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej.

Miller, który jest prezesem zarządu rosyjskiego giganta energetycznego Gazpromu, w niezbyt subtelny sposób dał kuksańca globalnym importerom energii, zwłaszcza Europie, informując, że powinni oni bardziej inwestować w rosyjską ropę i gaz.

- Pytanie dotyczące niezawodności dostaw gazu z Afryki Północnej do Europy powinno być rozważone w sposób bardziej krytyczny, niż robi się to obecnie – stwierdził Miller w komentarzu wygłoszonym dla rosyjskiego nadawcy NTV, który należy do Gazpromu.

63 komentarzy

avatar użytkownika Maryla

1. Nie będzie bliskowschodniego

Nie będzie bliskowschodniego planu Marshalla
Od dawna oczekuje się bezpośredniego zaangażowania prezydenta Obamy na Bliskim Wschodzie. Spodziewano się, że laureat Pokojowej Nagrody Nobla będzie uczestniczył w palestyńsko-izraelskim procesie pokojowym. Jednak ostatnie tygodnie pokazują, że amerykańska administracja nie kwapi się do aktywnej polityki. Amerykanie boją się, by nie popełnić błędów z czasów rewolucji irańskiej. Nie stać też ich na bliskowschodni plan Marshalla.
Wydaje się zatem, że arabskie przebudzenie trafiło na światową dekoniunkturę i nie może oczekiwać szybkiego, a zarazem bezwarunkowego wsparcia. Warszawa powinna czuć się zaniepokojona taką sytuacją na cztery miesiące przed objęciem prezydencji w Unii Europejskiej. Kryzys w państwach arabskich kolejny raz wykazuje atrofię europejskiej polityki zagranicznej. Utrzymywanie się sytuacji kryzysowej i konfliktowej w państwach arabskich będzie skłaniało Unię i poszczególne państwa członkowskie, szczególnie południowej Europy, do doraźnych, chaotycznych działań na rzecz spacyfikowania problemów. To może się odbywać kosztem naszych interesów na Wschodzie, a nawet kosztem wspierania naszych programów infrastrukturalnych. W takiej sytuacji, w sposób podręcznikowy, wychodzi bezmyślność działań naszego rządu w ostatnich latach na Bliskim Wschodzie. Wycofując wojska z Iraku (gdzie 60 proc. kosztów pokrywali Amerykanie) i z operacji pokojowych w Libanie i na wzgórzach Golan (gdzie większość kosztów pokrywał ONZ), utraciliśmy instrumenty oddziaływania politycznego w tamtym regionie. Ale ponieważ dyplomacja przypomina strukturę naczyń połączonych, tracąc instrumenty polityczne na Bliskim Wschodzie, ograniczyliśmy też możliwości działania na priorytetowym kierunku wschodnim. Kryzys arabski udowadnia, że w polityce międzynarodowej należy zawsze liczyć się z niespodziewanymi, negatywnymi wydarzeniami i trzeba mieć zdolność do grania na wielu fortepianach, a nawet instrumentach w międzynarodowej orkiestrze.

Witold Waszczykowski

http://www.radiomaryja.pl/artykuly.php?id=110404

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

2. Wywiad z Hamidem. Kto

Wywiad z Hamidem. Kto podpalił "bliski wschód"?

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika mmkkmmkk

3. Waszczykowski i Fotyga ?

Przecież to dyplomatołki . Teraz rząd stawia na sprawdzone kadry tj. T. Turowski (POdobno Moskwa miała o nim dobre zdanie , w Watykanie się sprawdził ) .

Przepraszam za ten czarny humor ,ale co pozostaje .

avatar użytkownika Maryla

4. Rosja straci na embargu

Rosja straci na embargu miliardy dolarów?

Jak poinformowała agencja "Interfax", powołując
się na anonimowe źródła wojskowo-dyplomatyczne, Libia należy do
największych odbiorców rosyjskiego uzbrojenia.

"Obecnie mamy z Libią podpisany kontrakt na dostawy sprzętu wojskowego o
wartości 2 mld dol. W końcowej fazie uzgodnień jest opiewająca na 1,8
mld dol. umowa w sprawie dostaw samolotów, śmigłowców oraz systemów
obrony powietrznej" - poinformował rozmówca agencji, dodając, że władze
libijskie zainteresowane były, m.in. zakupem ok. 15 myśliwców Su-35,
nowych śmigłowców bojowych KA-52 "Aligator", czołgów T-90S, okrętów
podwodnych klasy 636 oraz systemów przeciwlotniczych S-400.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika marek5010

5. Droga Pani Barbaro

Tak kiedys sie zaczelem nad tym zastanawiac w komentarzu nr 10 pod notatka @ironiczny anglosas - "Wywiad z Hamidem. Kto podpalił "bliski wschód"?"
http://blogmedia24.pl/node/45170
Wzielo sie to nie z jakis wiadomosci, a raczej z doswiadczen zyciowych. Jakos tak jest, ze jak gdzies na swiecie zamieszanie, to wczesniej czy pozniej okazuje sie, ze Rosja ma wiekszy lub mniejszy w tym udzial.
A ze nie ma w obecnym czasie na nich bata - chyba nie jest tajemnica, ze Obama mial oficjalne poparcie Moskwy?
A po co to robia?
To tak podobnie jak z ta wojna Polsko - Polska. Kto na tym zyskuje najwiecej?
Jako odpowiedz - dykteryjka opowiedziana mi przez dziadka.
"W pielgrzynce szedl dziad i jak to przyslowiowy dziad niosl kij i worek na plecach.
Co pewien czas przystawal, zrzucal worek na ziemie, rozwiazywal, wsadzal do worka kij i mieszal tak jak sie miesza kawe czy herbate.
Zaczelo to wzbudzac ciekawosc innych pielgrzymow i zaczeli dopytywac o co w tym chodzi.
Dziad na poczatku sie wzbranial, ale w koncu wyjasnil.
Widzicie, ja niose w tym worku szczury. Szczury sa inteligentne i jak dac im spokoj, to sie jednocza, probuja przegrysc worek i wydostac sie na wolnosc. Na dodatek gryza mnie w plecy.
Jak ja im tak zamieszam kijem, to nie wiedza co sie dzieje i zaczynaj grysc sie miedzy soba."
Jak dykteryjka to i moral... moral niech, kazdy sobie sam dopowie.

avatar użytkownika Maryla

6. Stratfor: Libii grozi chaos i

Stratfor: Libii grozi chaos i rozpad państwa

W swojej analizie ośrodek przypomina, że
Libijczycy walczyli w Afganistanie z wojskami sowieckimi i wrócili do
Libii z początkiem lat 90. W 1995 roku utworzyli zbrojną Libijską
Islamską Grupę Bojową (ang. LIFG), która wystąpiła przeciw Kaddafiemu
uznając, że odstąpił od islamu.

Kaddafi rozprawił się z LIFG wprowadzając stan wyjątkowy w Bengazi i
kilku innych miastach. Do końca lat 90. partyzanci LIFG zostali pokonani
lub wyjechali z Libii; niektórzy do Afganistanu lub Iraku.

3 listopada 2007 roku Ajman al-Zawahiri, najbliższy współpracownik Osamy
bin Ladena, ogłosił przez radio, że LIFG formalnie wszedł w skład
Al-Kaidy. Na krótko przedtem, we wrześniu tego roku, w irackim mieście
Sindżar, siły bezpieczeństwa przechwyciły w kryjówce Al-Kaidy personalne
akta dżihadystów walczących w Iraku. Na ogólną liczbę 595 nazwisk,
Libijczyków było 112.

Władze libijskie monitorowały dżihadystów uczestniczących w walkach w
Afganistanie i Iraku, którzy następnie powrócili do kraju. Na wzór
Saudyjczyków zorganizowano dla nich program społecznej reintegracji,
któremu patronowała organizacja charytatywna syna Kaddafiego, Saifa
al-Islama.

- Jeżeli reżim Kadafiego upadnie, a w Libii zapanuje chaos, to
dżihadyści mogą zyskać pole do działania, którego nie mieli od
kilkudziesięciu lat. Jeśli zaś reżim się utrzyma i między wschodnią a
zachodnią Libią dojdzie do wojny domowej, to skutek będzie podobny:
dżihadyści zyskają swobodę operacyjną - wyjaśnia Stratfor.

- Nawet jeśli Kaddafi lub ktoś, kto zająłby jego miejsce, zdoła
przywrócić porządek, to dżihadyści, którzy mieli okazję złupić składy
broni, będą lepiej uzbrojeni niż kiedykolwiek - wskazano.

Analitycy ośrodka nie wykluczają, że LIFG może się reaktywować lub podzielić wyłaniając bojowe skrzydło pod nowym kierownictwem.

- Jeśli w Libii zapanuje chaos i dżihadystom uda się ustanowić tam bazę
operacyjną, to Egipt i Włochy będą niepokoić się nie tylko napływem
uchodźców, lecz także potencjalnymi reperkusjami dla bezpieczeństwa. Z
pewnością duża ilość broni przechwycona w Libii może łatwo zostać
przekazana lub sprzedana dżihadystom w Egipcie, Tunezji i Algierii,
przekształcając islamski radykalizm w Libii w szerszy problem regionalny
- tłumaczą swoje obawy analitycy.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika barbarawitkowska

7. A tutaj ,

o tym jak w sprawie ewakuacji swoich obywateli zachowuje niedemokratyczny reżim chiński. Daj nam Panie Boże http://wiadomosci.onet.pl/raporty/rewolucja-w-swiecie-muzulmanskim/tysia...

avatar użytkownika Maryla

8. @Basiu

Chiny
Kazachstan ma zabezpieczyć zapotrzebowanie Chin na uran w 40 proc.

Kazachstan chce zabezpieczyć 40 proc. zapotrzebowania Chińskiej Republiki Ludowej na uran.

„W 2012 roku Kazachstan dostarczy Chińskiej
republice Ludowej tyle uranu, ile wynosi 40 proc. chińskiego
zapotrzebowania na ten surowiec” – oświadczył podczas wizyty w Chinach
prezydent Kazachstanu Nursułtan Nazarbajew.

Uran z Kazachstanu ma
być przeznaczony dla chińskich elektrowni atomowych. Chiny planują
wybudować 19 bloków energetycznych w swoich elektrowniach.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika marek5010

9. @Maryla

A uran wezma z oczyszczania radzieckiego poligonu w Semej. Teren oczyszcza i jeszcze zarobia.
Wlasnie wstawilem - wiadomosc o "Operacji Świstak"
http://blogmedia24.pl/node/45669
Jeszcze im NATO i USA za darmo technologie dadza.

avatar użytkownika benenota

10. A moze jednak nie Rosja?

Dlaczego?
Otoz Egipt bliski byl podpisania duzego kontraktu z Rosja w kwesti
budowy elektrowni atomowej.
Rosja z kolei niebawem miala zrealizowac kontrakt z Libia na ponad
$2 mld.,na dostawe broni,samolotow itd.

Obie te sytuacje bardzo nie sprzyjaly Izraelowi.
Oczywiscie to nie jedyny powod...w tle Iran,ropa(bardzo ogolnie)

Ciekawe dlaczego "National Geographic" opublikowal artykul pt:
"Niewielka wojna nuklearna moze odwrocic globalne ocieplenie na lata."(?)

H.Clinton oferuje Libii kazdy rodzaj pomocy-mowi sie o przygotowywanej inwazji na Libie(?).

A co zrobia mocarze gdy rozgrzeje sie Pakistan?

Wczoraj zaczely sie demonstracje w Omanie-dwie osoby zabite.

Olbrzymie demonstracje w Chorwacji.

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika barbarawitkowska

11. Ben

to jest jakiś konkret. Ale z beretu dalej mi się dymi, bo dalej wszystko bardzo ogólnie i nie chce mi się skleić. A pewnie jak się w końcu sklei to będzie i tak wszystko jasne.

avatar użytkownika benenota

12. Basiu

Witam.
To moze byc rowniez proba odwrocenia uwagi spoleczenstwa amerykanskiego od "problemow domowych"...i naprawde-nie ma sie z czego smiac.
To jedna z pieczeni.
Pozdrawiam.

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika benenota

13. Przyjrzyj sie uwaznie

Photobucket

...i zgadnij...?

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika barbarawitkowska

14. Ben

to wszystko mniej więcej jasne, ale jaki jest scenariusz dla Izraela, czy za porozumieniem stron czy wręcz odwrotnie, etc , Izrael jest zwornikiem wszystkiego. Do tego Iran, interesy, w tle Chiny, Europy to już nie liczę nawet. Za dużo pochodnych, do tego potrzebny jakiś przepustowy komp dla zbudowania sytuacji modelowej i przeanalizowania rachunku prawdopodobieństwa, a ja mam tylko swój mały kubusiowy rozumek (chociaż łeb wielki, to i duży beret potrzebny, he, he).
Pozdrawiam

avatar użytkownika barbarawitkowska

15. Ben

przeczytaj jeszcze to, niby całkiem zwyczajne info z codziennej reżimowej prasy, ale ile treści kryje się pod powierzchnią.

Skandal dotarł do Kremla. "Zuch z Kaddafiego"
dzisiaj, 10:47 TSz / ng.ru, echo.msk.ru, newsru.com

Jeden z wiodących ideologów prokremlowskiego młodzieżowego ruchu "Nasi" Borys Jakiemienko wywołał skandal, publicznie chwaląc libijskiego dyktatora Mummara Kaddafiego za masowe zabijanie obywateli w czasie tłumienia zamieszek - czytamy na internetowej stronie "Niezawisimoj Gaziety". Skandal dotarł do Kremla - dodaje serwis newsru.com.

W ubiegłym tygodniu na swoim blogu Borys Jakiemienko opublikował artykuł "Właściwa droga", w którym poparł libijskiego przywódcę za "walkę z prowokatorami, którzy dążą do wojny domowej". Autor przypisał odpowiedzialność za przelaną krew w Libii Stanom Zjednoczonym.

- Przywódca Libii pułkownik Muammar Kaddafi pokazał całemu światu, jak trzeba się obchodzić z prowokatorami, którzy dążą do przewrotu, destabilizacji i wojny domowej. Zaczął ich likwidować. Rakietami i wszystkim, co miał. I to była najbardziej właściwa droga, aby uniemożliwić Amerykanom stosowanie "rewolucyjnych" technologii. Zuch z Muammara Kaddafiego – napisał polityk, określając libijskiego przywódcę mianem "człowieka, który jest gotowy do wzięcia odpowiedzialności za to, co się dzieje w kraju".

Tekst ten został opublikowany na oficjalnej stronie internetowej ruchu "Nasi", lecz wkrótce został z niej usunięty – podkreśla radio Echo Moskwy.

avatar użytkownika benenota

16. Izraelowi

nikt i nic nie jest w stanie zagrozic.
Uzbrojony po zeby.Prowadzi na smyczy dozgonnie oddanego sojusznika tam gdzie chce.Gotowego oddac krew za...

Ma on (ten sojusznik) 150 baz,rozlokowanych na calym swiecie.
Chiny...ja szczerze przyznam...z tego co tu i tam uda sie wyczytac...w ogole w tej chwili militarnie sie jeszcze nie licza.Poza potancjalem ludzkim oczywiscie...sa demonizowane.
Jest jeden przeciwnik:To jest Rosja...potem dlugo nikt.

Nie musze miec racji...tez mam tylko maly,kubusiowy rozumek.

Pozdrawiam.

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika benenota

17. O tym wlasnie pisalem

Zrobiono rekonesans...i utarto ruskim nosa-czyz nie tak?
W tym samym czasie pisalismy-a juz prawie odpowiedzialem.

Fajnie wkrecil Izrael ruskich w WikiLeaks...majsterczyk.

P.S.Ci "Nasi" to kontrolowany przeciek...nic ponad to.

Ostatnio zmieniony przez benenota o pon., 28/02/2011 - 12:36.
Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika barbarawitkowska

18. Ben

pewnie, ze chiny się jeszcze militarnie nie liczą, znaczy ofensywnie to się w ogóle nie liczą, bo to nie leży w ich interesie.

6. Izraelowi
benenota, pon., 28/02/2011 - 12:21

nikt i nic nie jest w stanie zagrozic.
Uzbrojony po zeby.Prowadzi na smyczy dozgonnie oddanego sojusznika tam gdzie chce.Gotowego oddac krew za...

Jeszcze dwa miesiące temu myslałabym pewnie tak samo, teraz nie jestem już tak pewna.
I jeszcze te ruchy dziwne na linii Moskwa - Izrael (Mossad), już po kwietniu. Z pewnościa miała miejsce zmiana optyki, doszedł jakiś nowy nieoczekiwany element , a któż wie co się wyłoni z chaosu. Inna sprawa, że ruscy tez się muszą przed Żydami jakoś bronić, bo harcuja u nich jak myszy po stodole.
Pozdr.

avatar użytkownika barbarawitkowska

19. Ben

to mi jednak nie daje spokoju. Że nasz rząd leci do Izraela, to dziwi , ale nie aż tak bardzo, bo widocznie dostał takie zlecenie. Ale po co leci do Izraela niemiecki rząd? Czy pamiętasz żeby kiedyś było coś podobnego?No i nasi latali niedawno wte i wewte. Wygląda tak, jakby wszyscy mieli jakiegoś wspólnego przeciwnika. W tej notce powyżej, jakiś koleś się wyrwał i zaśpiewał wg starej narracji i natychmiast zdjęli, znaczy , że w stosunku do Ameryki obowiązująca jest w Rosji nowa wersja. Co to może być za przeciwnik? Przychodzą mi do głowy tylko Chiny, bo ekonomicznie kładą jednych i drugich na łopatki ( wymienialny dolar w tle), a potencjalnie grożny militarnie przeciwnik za jakiś czas (zresztą nikt nie wie co oni tam maja poutykane). W takiej sytuacji pragmatyczny jest atak awansem. Niby za proste, ale od czego jest brzytwa Ockhama.
Pozdrawiam

avatar użytkownika benenota

20. Film

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika benenota

21. Mam

http://english.farsnews.com/newstext.php?nn=8909091183

nieodparte przeczucie ze moze to cos miec wspolnego z Pakistanem.

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika benenota

22. Link

avatar użytkownika benenota

23. Link

http://cryptome.org/

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika benenota

24. Link

http://nsarchive.chadwyck.com/marketing/index.jsp

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika basket

25. Benenota

Witam!
Jesteś niesamowity ...) tylko pobieżnie przeglądając "łatwo można zwariować".
W Wikileaks Key Players /Cryptome/ brak Israela Shamira...)
Gdyby tu Rosja zaryzykowała, to może być groźne:
http://www.eurasiareview.com/world-news/europe/senior-russian-senator-ge...
Kilka dni wcześniej Saakashvili:
http://www.eurasiareview.com/world-news/europe/saakashvili-russian-dying...
Pozdrawiam

basket

avatar użytkownika barbarawitkowska

26. Nie sądzę ,

żeby wleżli do Gruzji.
to mi wygląda na takie przepychanki, żeby zabezpieczyć max interesów.
Zresztą Saawaszwili zanim zaczął robić u nas za bożka też nie był wcale taki święty, żeby zaraz miał bliżnięty. Vide jego związki z Izraelem.

avatar użytkownika basket

27. oby tak było,

ale w ich mediach wyjątkowo dużo o własnych militariach - nic tylko zbrojenia, nowe bronie,
rozmieszczanie, przesuwanie itp - prężenie muskułów do przesady.Oczywiście równolegle, tradycyjna specjalność: ciągła walka o bezpieczeństwo narodów, pokój i...różne takie..

basket

avatar użytkownika barbarawitkowska

28. basket

Może chcą być ważni. Coś mi się wydaje , że grunt im się trochę pali pod stopami. Dziś dostali ciosa w związku z embargiem na dostawy broni do Libii. Jakiś kilka tygodni temu czytałam gdzieś jakąś wypowiedż Saakaszwilego, świadczącą o tym , że jakby zmiękł w stosunku do Rosji. Chciałam ją nawet zachomikować, ale jak szybko się pojawiła, tak jeszcze szybciej znikła.

avatar użytkownika PLK

29. Nie był bym taki pewny

Ruscy mogą kit dla własnych obywateli wciskać.
Bo jeśli yankesi by tego nie chcieli to by taki CNN i BBC i te inne całodobowe stacje nie nadawały tej "walki o wolność" na swych ekranach na żywo, tylko relacjonowały by krótko o jakiś "zamieszkach biedoty" i tyle. Bez transmisji LIVE wojsko by wszystkich rozpędziło i spokój by nastał tak jak ostatnie 30 lat było.
Tam ktoś po prostu wajchę przestawił.
A taka MSZ Francji nie miała pojęcie o przestawieniu wajchy i myślała że ta wajcha dalej w starej pozycji stoi, to ją wczoraj wywalili.

avatar użytkownika barbarawitkowska

30. PLK

dokładnie tak, wajcha jest przestawiona, też mi się wydaje , że się teraz ruscy z jankesami
nadzwyczaj kochają. Tyle że w takiej sytuacji musieli coś przedsięwziąć w sprawie Izraela i co dziwniejsze Izrael się chyba na takie rozwiązanie zgodził, bo nie wygląda, żeby był specjalnie obrażony. Obawiam się ,że w tym miejscu reżyser przewidział nasz udział. Ciekawe tylko czy to będzie rola komediowa, czy dramatyczna.
A swoja drogą wszystko byłoby jaśniejsze, gdyby było wiadomo jakie interesy prowadził z Żydami Śp. Prez. Kaczyński. Wiem, wiem , że nie powinnam, to był mój Prezydent, ale co tam się działo w pałacu do końca nie wiadomo, mówiąc ściślej prawie w ogóle nic nie wiadomo, bo niektórych wizyt oficjalnych nie wpisywano do książki wizyt. A obawiam się ,że, niezależnie od tego kto był wykonawcą, Smoleńsk ma jakis związek z tym przestawieniem wajchy.
Pozdrawiam

avatar użytkownika basket

32. zmiękł?

raczej przeciwnie, co może dziwić.
25 Lutego wygłosił przemówienie do kadetów podczas otwarcia Muzeum Okupacji
w Tbilisi - w 90 rocznicę zdobycia tego miasta przez Armię Czerwona w 1921 r.

W Lipcu ubiegłego roku, gruziński parlament proklamował 25 Luty Dniem Sowieckiej Okupacji...
Przemówienie utrzymane jest w zdecydowanym tonie, a Rosję nazywa umierającym
imperium - Dying Empire - śniącym o okupacji Gruzji.
"Dzisiaj mamy państwo, państwowe instytucje, odpowiedzialnych przed państwem
społeczeństwem i poparcie większości jego obywateli. To jest nasze główne osiągnięcie
które uniemożliwia powtórkę historii z 25 Lutego 1921 r."
http://www.eurasiareview.com/world-news/europe/saakashvili-russian-dying...
Naprawdę podgrzanych miejsc w świecie jest teraz wyjątkowo dużo i każde iskrzenie
może byc odwróceniem uwagi od innego miejsca, ale też punktem wybuchu prawdziwego
pożaru. Wszystkim zarządzają "globocrats", a my oglądamy i słuchamy wykonawców..

basket

avatar użytkownika marek5010

33. @barbarawitkowska

Pytanie - Czy Rosja bedzie przykladala jakakolwiek uwage do embarga nalozonego na Libie?
podpowiedz - Czy przestrzegali embargo nalozone na Kube?
odpowiedz jest tutaj - http://pl.wikipedia.org/wiki/Kryzys_kuba%C5%84ski
Prosze pamietac, ze Kadafii zarowno jak Castro i Jaruzelski to ludzie szkoleni w tych samych szkolach. Jak nawet Kadafii mial jakies uklady z Francuzami to za zgoda Moskwy. Moskwa biedna, niedofinansowywala, to pozwolili ciagnac pieniadze z innych zrodel.
Ponizej wkleje artylul z onetu w ktorym podkresle w/g mnie wazne 2 zdania -
"Po rozpadzie ZSRR i wprowadzeniu - w 1992 roku - międzynarodowych sankcji przeciwko Libii współpraca Moskwy z tym krajem ustała. Dwustronne relacje ożywiły się dopiero w kwietniu 2008 roku, po wizycie Putina - wówczas jeszcze prezydenta Rosji - w Trypolisie."
Czy ktos wie co jeszcze stalo sie w 2008 roku?
Oczywiscie, urzad objal Obama - oficjalnie poparty przez Moskwe.
Zeby bylo jasne - kadencja prezydencka w USA trwa 4 lata i konczy sie w 2012.
Tymczasem w 2010 nastawienie spoleczenstwa w USA pokazalo, ze Obama moze nie zostac na druga kadencje i ze paleczke przejma republikanie.
Czy to nie jest najwyzszy czas zeby pozamiatac ile sie da w swoja strone?
http://wiadomosci.onet.pl/raporty/rewolucja-w-swiecie-muzulmanskim/potez...
Potężny cios w Rosję po decyzji w sprawie Libii
Wprowadzenie przez Radę Bezpieczeństwa ONZ sankcji przeciwko reżimowi Muammara Kaddafiego oznacza zaprzestanie współpracy wojskowej między Moskwą i Trypolisem i zamrożenie ogromnego kontraktu na dostawę do Libii rosyjskiej broni, opiewającego na sumę 1,3 mld euro - podaje agencja Rosbałt.

Rosja i Libia podpisały ten kontrakt 29 stycznia 2010 roku. Specjalnie w tym celu wizytę w Libii złożył premier Władimir Putin. Kontrakt dotyczył m.in. broni strzeleckiej, w produkcji której specjalizują się zakłady w Iżewsku, jednak jego szczegółów nie ujawniono.

Informowano również, że Libia jest zainteresowana zakupieniem w Rosji samolotów Su-27, Su-30MK2, Su-35 i Ił-76, a także systemów obrony przeciwlotniczej S-300 PMU-2 Faworit.

W drugiej połowie XX wieku Libia była jednym z największych odbiorców radzieckiej broni. Wartość uzbrojenia zakupionego przez Trypolis w ZSRR eksperci szacują na 20 mld dolarów. Moskwa dostarczyła stronie libijskiej m.in. 300 samolotów, 4 tys. czołgów, kilkadziesiąt systemów rakietowych i broń strzelecką.

Po rozpadzie ZSRR i wprowadzeniu - w 1992 roku - międzynarodowych sankcji przeciwko Libii współpraca Moskwy z tym krajem ustała. Dwustronne relacje ożywiły się dopiero w kwietniu 2008 roku, po wizycie Putina - wówczas jeszcze prezydenta Rosji - w Trypolisie. Wcześniej - w 2004 roku - wspólnota międzynarodowa uchyliła sankcje.
ONZ nakłada sankcje na Libię

Rada Bezpieczeństwa ONZ opowiedziała się w sobotę wieczorem za nałożeniem sankcji na reżim Kaddafiego za jego krwawą rozprawę z uczestnikami protestów. Sankcje obejmują embargo na sprzedaż reżimowi libijskiemu broni, zamrożenie zagranicznych aktywów i restrykcje w podróżach Kaddafiego, jego czterech synów, córki i innych członków rodziny oraz czołowych przedstawicieli sił zbrojnych i wywiadu oskarżonych o udział w rozlewie krwi.

Rada postanowiła niezwłocznie zlecić Międzynarodowemu Trybunałowi Karnemu w Hadze zbadanie przypadków stosowania środków przemocy wobec uczestników opozycyjnych demonstracji w Libii. Podkreślono, że osoby winne zabójstw osób cywilnych powinny być pociągnięte do odpowiedzialności.

Represje wobec protestujących w Libii "będą miały konsekwencje" dla przywódcy reżimu pułkownika Kadafiego i jego otoczenia - oświadczyła w niedzielę szefowa unijnej dyplomacji Catherine Ashton, wzywając do "natychmiastowego zaprzestania przemocy" w tym kraju.

avatar użytkownika marek5010

34. @benenota

Znaczek poczty USA
Piekny, tez sie przyjzalem. Historia poczty amerykanskiej. Przelom lat 1950/1960
To byly dobre czasy - list 3 centy, benzyna 25 centow/galon, kawa w stacji benzynowej 5 centow, hamburger - 15 centow
No ale ja tych czasow nie pamietam. Jak ja tu dotarlem, to list juz kosztowal 17 centow, benzyna 90 centow
A dzis list - o ile sie nie myle. bo pisze emaile zamiast listow - 38 centow, a bezyna dochodzi do 4 dolarow

avatar użytkownika barbarawitkowska

35. marek5010

1. jasne , ze nie będą przestrzegali embarga , jednak ekonomicznie zmianę odczują.
2. To jasne, że muszą wszystkie swoje sprawy załatwić teraz, zanim odejdzie Obama, a przy okazji jeszcze Pan Bóg raczy wiedzieć jakie brudy wyjdą na światło dzienne.
Dlatego m.in. tak uporczywie czepiam się wersji z Chinami- gdybym ja była w ich sytuacji, tzn musiałabym coś przedsięwziąć w sprawie sąsiada, który już im zagraża, a będzie jeszcze gorzej, to zrobiłabym to teraz, albo przynajmniej jak najszybciej, ponieważ drugiego tak sprzyjającego momentu już nie będzie. Proszę też zauważyć, że mają znacząca przewagę w nowych technologiach militarnych (broń magnetyczna). Zasada jest taka, że jeżeli ktoś taką przewagę ma i naprawdę potrzebuje zmian geopolitycznych to musi tej broni użyć dopóki przeciwnik go nie dogoni z technologią.
3. Data podpisania kontraktu styczeń 2010 (stosunkowo świeża) wskazuje na to, że ruscy chyba jednak nie liczyli się z takim rozwojem sytuacji na Bliskim Wschodzie, albo libijczykom bardzo zależało na tej broni już.

avatar użytkownika barbarawitkowska

36. marek5010

1. jasne , ze nie będą przestrzegali embarga , jednak ekonomicznie zmianę odczują.
2. To jasne, że muszą wszystkie swoje sprawy załatwić teraz, zanim odejdzie Obama, a przy okazji jeszcze Pan Bóg raczy wiedzieć jakie brudy wyjdą na światło dzienne.
Dlatego m.in. tak uporczywie czepiam się wersji z Chinami- gdybym ja była w ich sytuacji, tzn musiałabym coś przedsięwziąć w sprawie sąsiada, który już im zagraża, a będzie jeszcze gorzej, to zrobiłabym to teraz, albo przynajmniej jak najszybciej, ponieważ drugiego tak sprzyjającego momentu już nie będzie. Proszę też zauważyć, że mają znacząca przewagę w nowych technologiach militarnych (broń magnetyczna). Zasada jest taka, że jeżeli ktoś taką przewagę ma i naprawdę potrzebuje zmian geopolitycznych to musi tej broni użyć dopóki przeciwnik go nie dogoni z technologią.
3. Data podpisania kontraktu styczeń 2010 (stosunkowo świeża) wskazuje na to, że ruscy chyba jednak nie liczyli się z takim rozwojem sytuacji na Bliskim Wschodzie, albo libijczykom bardzo zależało na tej broni już.

avatar użytkownika marek5010

37. Pani Barbaro

Ja nie upieram sie przy Rosji. Doswiadczenie mi tylko podpowiada, ze jak gdzies na swiecie jakies zamieszanie to wczesniej, czy pozniej wychodzi, ze Wielki Niedzwiedz tam swoje lapy maczal.
Co do Chin - Chiny tam, bo nie tylko w Libii, mialy olbrzymi business. Swiadczy o tym exodus Chinczykow z Libii. To nie uciekaja ludzie, ktorzy kopali rowy. To jest chinska sila kierownicza i dlatego tak rzad chinski nimi sie opiekuje. Nawet nie chodzi o ludzi, tylko o ich wiedze business'owa. Nie mysle, zeby Chinczykom zalezalo na rozbiciu ukladow.

avatar użytkownika Maryla

39. kto zyskał?

Gazprom zwiększył dostawy do Włoch, dokąd nie płynie gaz z Libii

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika marek5010

40. Zajrzalem

i skorzystam ze sciagi
pod artykulem http://prawica.net/node/13227
pierwszy komentarz

"
Rosja stanowi zagrożenie
czw, 2008-08-14 06:57 | Jan Bodakowski

Rosja stanowi zagrożenie dla Polski i Polaków. Rosja nie jest zainteresowana współpracą gospodarczą i partnerskimi stosunkami z Polską. Rosję interesuje tylko podbój imperialny, eksterminacja napotkanej ludności i sianie zniszczenia. Rosyjski żołnierz walczy tylko po to by nakraść i pomordować. Tak uczy wielowiekowe doświadczenie kontaktów z Rosjanami. Na początku lat 90 XX wieku można było mieć złudzenia że bolszewizm był systemem obcym Rosji, niestety Rosjanie uznali go za integralną część swojej tożsamości razem z caratem i prawosławiem.
"
i tylko czesc komentarza piatego, zeby nie zajmowac miejsca, ale polecam caly komentarz
"
ja rowniez zgadzam sie z tymi prostymi, zasadniczymi
czw, 2008-08-14 14:42 | Pawelka

punktami pana Bodakowskiego. Nie wiem, czy szukanie zydowskiego spisku ma w kontekscie tego -jak to okresla juz obecnie nawet prorosyjski rzad niemiecki - kryzysu globalnego, jakis glebszy sens. Kryzys zatacza coraz szersze kregi, zas doszukiwanie sie tutaj kto gdzie z kim i kiedy robil cos w alkowie pod oslona nocy jest chyba jalowym zajeciem. Nawet jesli Sakaszwilego wypuscili Amerykanie czy jacys inni - jakie to znaczenie ma dzisiaj ? Dzisiaj liczy sie tylko i wylaczanie ANALIZA POLSKIEJ RACJI STANU I SYTUACJI POLSKI. Jesli dla niej prezydent Kaczynski gotow wspopracowac z tym czy innym "diablem" - chwala mu za to !!
Ideologizowanie w takim momencie jest po prostu niepowazne.
"

avatar użytkownika Maryla

41. "Jan Bodakowski"

a kto cytuje tego oszołoma? Toż to gorsza zaraza od Wielomskiego czy JKM.
Margines marginesu.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika marek5010

42. no i prosze

@Maryla juz znalazla Niedzwiedzie lapy, ktore na tym korzystaja.
Gazprom sprzeda gaz, a zamowienie na dostawy broni i tak bedzie realizowane.
Na miejsce Chinczykow moze uda sie wprowadzic jakies banki rosyjskich oligarchow? Moze?
I kto wygral?

avatar użytkownika marek5010

43. Pani Marylo

Nie znam czlowieka, bo Pani wie, ze ja obcy i nieczytaty.
Ale z tym co wkleilem tutaj, akurat sie zgadzam.

Ostatnio zmieniony przez marek5010 o pon., 28/02/2011 - 21:07.
avatar użytkownika barbarawitkowska

44. Ależ proszę

nie czytać tego tak wprost. Napisałam tylko, że warto zajrzeć. A Prezydenta Kaczyńskiego nie ganię , że szukał nawet diabła, ale diabła podejrzewam o diabelskie interesy.Więc szukając przyczyny tej diabelskiej katastrofy sprawdzam wszystkie diabły , które się kręciły wokół, rosyjski jest już sprawdzany pod światło. Więc wyciągnęłam też innego diabła, bo skąd można wiedzieć , że wypadki nie miały miejsca z powodu rożnych diabelskich spółek różnych diabłów. Zawsze co dwie głowy to nie jedna, a jakby tak trzy albo i cztery.
Cały czas zaznaczam. że to są lużne dywagacje, a nie żadna diagnoza.

Co do Chin to mimo, że unikam stanowczych wypowiedzi powiem jasno, że nie ma Pan racji. Mam w najbliższej rodzinie kogoś, kto pracuje w Chinach jako handlowiec i doskonale orientuję się w temacie prowadzenia przez Chińczyków biznesu. Rząd chiński , (zresztą może inaczej-Chińczycy) dbają o swoich obywateli poza granicami kraju dokładnie odwrotnie niż Polska

avatar użytkownika barbarawitkowska

45. Marek5010

nie zrozumiał mnie Pan- to nie Chińczycy chcą rozbić jakiś układ, to świat boi się Chińczykow i będzie musiał w dalekiej albo bliskiej perspektywie coś z tym zrobić.
Wina leży oczywiście po mojej stronie, ponieważ w ferworze dyskusji nie dopisałam , że chodzi mi o Rosję (gdybym ja była na ich miejscu etc , powinnam dopisać Rosji), więc wyszło zupełnie odwrotnie- przepraszam.

avatar użytkownika marek5010

46. Alez... dziekuje bardzo :)

Ja sie z Pania absolutnie zgadzam i w pogladach i w metodach dochodzenia do zrodel.
(Nawet jak Pani widzi narazilem sie Maryli)
Ja nie twierdze, ze Chinczycy niedbaja o swoich obywateli, wrecz przeciwnie.
Jednak obstaje przy swoim, ze Chinczycy w Libii to nie byla sila robocza, bo oni jako sila robocza to przyjezdzaja do Kanady, USA, Australi itp.
Nawet moge rzucic suma - 5000 USD w 2005 roku - za przerzucenie Chinczyka w zamknietym kontenerze (conajmniej 6 tygodni na morzu) do Kanady lub USA
Smiertelnosc powyzej 50%
To sa fakty konkretnie z portu w Seattle.

avatar użytkownika marek5010

47. nie zrozumiał mnie Pan

A to juz jest calkowita zgoda. Jak gdzies wczesniej czytalem, pisala Pani o expansji Chinczykow na polnoc o czym ja tez slyszalem.
I tu kolko znowu sie zamyka - trzymac Chinczykow w ich wlasnym kraju. To lezy w interesie wszystkich. Ale to tak na dokladke to tego Gazpromu.

avatar użytkownika barbarawitkowska

48. Marek5010

Z tym też się zgadzam, biedni maja zawsze pod górę, a u nich akurat życie ludzkie jest najtańsze ( to nie jest ocena, tylko konstatacja faktu geograficzno-historycznego).
Istnieje też coś takiego jak mafia chińska i to coś jest doskonale zorganizowane, nieprzenikalne dla żadnych służb etc. Czasem cała wieś składa się na wyjazd takiej rodziny i naprawdę trasy sobie sami nie wybierają. To jest wytwór specyficznego systemu filozoficznego, którego istotę trudno nam Europejczykom zrozumieć. Zresztą jest w tym naszym postrzeganiu chińskiej nędzy dużo hipokryzji, z jednej strony wojny opiumowe, a z drugiej, ech był Pan na pewno w jakimś rezerwacie w Stanach, co tu gadać, cywilizacja białego człowieka ma dużo grzechów na sumieniu. Dla mnie pierwszym obrazkiem z Seatle, gdzie wylądowałam po raz pierwszy w Stanach była smutna i piękna twarz pewnego Indianina, którym obsługa hotelowa pomiatała, gorzej jak psem . I dla mnie to właśnie na zawsze pozostanie twarzą Ameryki ( choć dużo rzeczy się wydarzyło od tamtego czasu). Przepraszam za długą dygresję nie na temat.
Pozdrawiam

avatar użytkownika marek5010

49. Pani Barbaro

Co do Chinczykow juz zesmy sie pogodzili. I bardzo mnie to cieszy.
Co do Indian - a jesli wolno mi spytac? Kiedy Pani byla w Seattle? Bo obrazek, ktory Pani przedstawia, to jakos nie koresponduje mi z Pani wiekiem.
To bardzo zamierzchle czasy.
Stan Washington jest bardzo indianskim stanem. Chyba tylko w Oregonie mieszka wiecej Indian.
Na dzien dzisiejszy, w kazdym rezerwacie jest kasyno, gdzie indianskie kierownictwo pomiata bialymi. Indianie tylko inkasuja pieniazki.
Nie bywam w kasynach, ale do rezerwatow zagladam czasami, bo to sympatyczny narodek choc bardzo leniwy. Mam nawet paru znajomych Indian, z ktorymi razem pracowalem. Ja juz 15 lat w Stanie Washington, a poprzednio w Tennessee, gdziem moj syn za najlepszego kolege ze szkoly mial Cherokee.
Ale to naprawde temat na oddzielna dyskusje. W Polsce pora isc spac, a ja musze sie w koncu wziac za jakas robote.
Zycze wiec Pani i wszystkim dobrej i spokojnej nocy.
Mysle, ze jeszcze kiedys sobie popiszemy, bo mile to bylo.
Jesli jakies pytanie na temat Indian lub USA to chetnie odpowiem.
Pozdrawiam
Marek

avatar użytkownika barbarawitkowska

50. Obrazek , który opisałam

to był 1995/6 r.,a w rezerwacie rzeczywiście sielanka, tylko co z tego. Ale zresztą nie upieram się , zawsze to są jakieś obrazki z podróży.

avatar użytkownika benenota

51. ?

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika benenota

52. ?

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika barbarawitkowska

53. Ben

aleś mnie zastrzelił, a miałam już iść spać.

avatar użytkownika benenota

54. Marek5010

Witam.
Znaczek ktory przedstawilem zostal wydany w 1950 r. dla upamietnienia wprowadzenia w zycie programu amerykanskiego

zwanego "Atom za pokoj"-to czas prez.D.Eisenhowera.
W jego ramach U.S.A. przekazaly Pakistanowi oraz Iranowi technologie wraz ze sprzetem do produkcji energii atomowej.

W przypadku Iranu wdrazanie programu zostalo przerwane w r.1979.

Iran,wedlug oficjalnych danych agencji AEOI posiada 1400(w srodkowej czesci kraju) zloz przeroznych mineralow,w tym uranu.

P.S.Widze ze jestes w komfortowej sytuacji(?).Skoro nie wiesz ile kosztuje znaczek...to znaczy ze nie otrzymujesz korespondencji-czyt.payments.

Pozdrawiam.

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika benenota

55. Biegamy po globie

http://www.elliott.org/blog/why-does-everyone-hate-the-tsa-lets-count-th...

...a w Twojej okolicy dzieja sie ciekawe rzeczy.
Restauracja w Seattle-Tacoma Int.Airport odmowila serwisu agentom TSA.

To mocna organizacja.

Photobucket

Ostatnio zmieniony przez benenota o wt., 01/03/2011 - 00:02.
Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika barbarawitkowska

56. Ben

avatar użytkownika benenota

57. Dobry link

Ciekawie przedstawiony problem.
Pytanie:co my,zwyczajni ludzie mozemy w tej sytuacji zrobic?

Dodrze ze coraz wiecej ludzi na swiecie zaczyna powaznie traktowac ten problem...jeszcze kilkanascie miesiecy wstecz mozna bylo sie narazic na kpiny.

Uwazam ze,wczesniej czy pozniej Aurora odpali w usa.

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika benenota

58. Marek5010

Nie wszedzie Indianie pala fajke pokoju(?)

Ciekawe czy moj brat Tymczasowy cus o tym wie?

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika barbarawitkowska

59. Ben

to może szykuj czółno, pakuj Piętaszka i wracaj?

avatar użytkownika benenota

60. Basiu

...mazy sie o takim ruchu...od caszu do caszu.
Tylko co sie ze mna stanie...jak sie nabawie kokluszu.

A tu juz sie dorobilem prawa do darmowej lewatywy.
Kto mial by mi w kraju pomoc:min.Grabarz(?)

Photobucket

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika barbarawitkowska

61. No , ale

jak odpali Aurora to i z lewatywą nie będzie najlepiej. Powinno być od caszu do caszu, się nabawię koklaszu, albo wręcz odwrotnie od cuszu do cuszu , sie nabawię kokluszu.
Buty też zedrą darmo. No, a proktolog?
Czółno warto mieć zawsze nasmołowane. I wesołego Piętaszka też , w Twoim wypadku raczej Piętaszycę ( Piętaszkę?, lepiej sie kojarzy , coś jakby młodsza niz Piętaszyca)

avatar użytkownika benenota

62. Chinski apetyt

avatar użytkownika barbarawitkowska

63. Przecieżem pisała

to nikt mi nie wierzył, w ogóle wszyscy czytają Chiny przez soczewkę zmanipulowanej propagandy.