Komorowski nagle ozdrowiały:Popieram stanowisko rządu ws. raportu MAK. Głos spod żyrandola.

avatar użytkownika Maryla

BĘDZIE WNIOSEK WS. UZGODNIENIA WSPÓLNEJ WERSJI RAPORTU

"Raport MAK nie jest kompletny"

Polska strona zwróci się z wnioskiem do Rosji o rozpoczęcie rozmów w celu uzgodnienia wspólnej wersji raportu dotyczącego...czytaj dalej »

Obie strony wykazały dużo odwagi, znakami były wizyty na Westerplatte, wspólne upamiętnienie ofiar Katynia. Tragiczna katastrofa 10 kwietnia nie musi być ciosem w dobre relacje. Po 10 kwietnia obywatele i politycy wykazywali dużo więcej zrozumienia, budowała się atmosfera solidarności. Fala empatii i współczucia dawała nadzieję, że katastrofa może pomóc w budowaniu dobrych relacji - powiedział. - Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której jakiekolwiek zaniedbanie okazałoby się hamulcem dla tych relacji - dodał.

 

Szef MSZ Rosji zgadza się z premierem Tuskiem

Ławrow, którego wypowiedź cytuje agencja ITAR-TASS, zaznaczył, że w pełni solidaryzuje się z premierem Polski w jednej kwestii: "Choćby to było trudne, co jest zawsze nieuniknione, bo rzecz dotyczy życia ludzi, nie dopuścimy do pogorszenia naszych stosunków, które teraz się normalizują".

 

Prezydent Bronisław Komorowski, pytany przez PAP o ocenę sytuacji po opublikowaniu raportu MAK, powiedział:

- W pełni popieram stanowisko zajęte przez rząd polski w kwestii oceny przyczyn i przebiegu katastrofy lotniczej w Smoleńsku przedstawionych przez stronę rosyjską. Stanowisko polskie jest tyle samo wyważone, co zdecydowane. Chociaż strona polska nie ma zasadniczych zastrzeżeń do ustaleń MAK, to jednocześnie podnosi istotny problem pominięcia błędów i słabości techniczno-organizacyjnych po stronie rosyjskiej.

 

Zatem wskazane, aczkolwiek trudne jest dążenie do kontynuowania prac mających na celu maksymalne zbliżenie stanowisk. To zadanie trudne, więc rząd polski powinien móc liczyć na poparcie swych działań. Z mojej strony takie wsparcie będzie miało miejsce.

 

W duchu przebiegu niedawnej wizyty prezydenta Dmitrija Miedwiediewa w Polsce trzeba dążyć do zbliżenia, a nie do wzajemnego oddalania się naszych krajów w tym trudnym momencie.

 

Z prezydentem Miedwiediewem uzgodniliśmy objęcie współpatronatem trwałego upamiętnienia na lotnisku w Smoleńsku. Mam nadzieję, że to zamierzenie uda się nam w pełni zrealizować pomimo istotnych różnic w ocenie raportu MAK. Jestem przekonany, że wspólnym wysiłkiem zdołamy uczcić pamięć ofiar katastrofy, tak jak to miało miejsce w czasie pielgrzymki 10 października ubiegłego roku.

 

Chciałbym bardzo, aby ponownie zrealizowane zostały oczekiwania wielu rodzin ofiar katastrofy, jeśli chodzi o kształt, a przede wszystkim o atmosferę uroczystości w Smoleńsku 10 kwietnia 2011 roku.

 

Zwracam uwagę, że dzisiaj wiele daleko idących ocen politycznych jest formułowanych przed zakończeniem przez stronę polską prac nad oceną przyczyn i skutków katastrofy. Rozmawiałem o tym wczoraj z ministrem Jerzym Millerem i dzisiaj z premierem. Sądzę, że dopiero po zakończeniu tych prac będziemy mogli ocenić, gdzie oba stanowiska różniąc się w sposób istotny, a gdzie są do siebie zbliżone.

 

Niewątpliwie strona polska została zaskoczona tak szybkim upublicznieniem raportu MAK, jak i stylem prezentacji niektórych jego aspektów. Tym niemniej w takiej sytuacji należy zachować maksymalnie wiele zimnej krwi i odpowiedzieć w taki sposób, by nie zmniejszać szans na zbliżenie stanowisk.

 

(PAP)

http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wiadomosci/art,1615,prezydent-popieram-stanowisko-rzadu-ws-raportu-mak.html

 

Komunikat ws. wypowiedzi Ludwika Dorna w TVN24

W związku z wypowiedzią Pana Posła Ludwika Dorna, która padła podczas programu „Fakty po Faktach”, w dniu 12 stycznia b.r., pragnę stanowczo zaprotestować przeciw przypisywaniu Panu Prezydentowi RP Bronisławowi Komorowskiemu słów, których nie wypowiedział.


Poseł Ludwik Dorn stwierdził: „w ostatnich dniach bardzo negatywną rolę odegrał Pan Prezydent Rzeczypospolitej, pan Bronisław Komorowski, który powiedział prawda jest arcyboleśnie prosta, polscy piloci. W jakimś sensie prawda, ale nie rozróżnił pomiędzy warunkami koniecznymi, a warunkami wystarczającymi. Innymi słowy, żeby doszło do katastrofy, musiały nastąpić błędy pilotów i błędy kontrolerów”.


W rzeczywistości, podczas wywiadu zrealizowanego dla TVP Info i wyemitowanego 1 stycznia b.r., Prezydent RP powiedział: „W katastrofie smoleńskiej najważniejsze było to, że podjęto próbę lądowania w warunkach klimatycznych (...) braku widoczności, w których absolutnie ta próba lądowania nie powinna mieć miejsca. Wszystkie inne kwestie są to sprawy dodatkowe. One mogły (...) utrudnić sytuację. Ale to jest podstawowy powód i radziłbym nie szukać jakichś ekstra nadzwyczajnych wytłumaczeń, bo niestety - w moim przekonaniu - sprawa jest w sposób arcybolesny prosta.”


Oczywiste jest, że ta wypowiedź Pana Prezydenta nie przesądza o niczyjej winie.


Jacek Michałowski
Szef Kancelarii Prezydenta RP

http://www.prezydent.pl/aktualnosci/dzialalnosc-kancelarii/art,793,komunikat-ws-wypowiedzi-ludwika-dorna-w-tvn24.html

Etykietowanie:

53 komentarzy

avatar użytkownika Maryla

1. Zabawa w ciuciubabkę wymknęła

Zabawa w ciuciubabkę wymknęła się rządowi spod kontroli. "Pan premier nie chciał urazić Rosjan. Współpracował z nimi do końca"
http://www.wpolityce.pl/view/6063/Zabawa_w_ciuciubabke_wymknela_sie_rzad...

Prowadzony za rękę polski rząd dał się zapędzić w ruski róg. Pomysłów na wyjście póki co niewiele. Rosyjscy doradcy nie mają już interesu w podpowiadaniu premierowi rozwiązań.

Naiwna ufność Tuska i strach przed obnażeniem oczywistych zaniedbań w szeroko pojętym przygotowaniu wizyty i postępowaniu prawno-formalnym po katastrofie, obezwładniły niezawisłą decyzyjność.

Na próżno apelowano do premiera o przejęcie kontroli nad śledztwem i włączenie w procedury badawcze unijnych ekspertów. Pan premier nie chciał urazić Rosjan. Współpracował z nimi do końca, za wszelką cenę. Za cenę prawdy, za cenę honoru Polskiego Prezydenta, honoru Generałów i Żołnierzy Polskiego Wojska, a nawet za cenę honoru Polski.

Raport MAK, kłamliwy i dezinformujący – wzorem radzieckich dokumentów przykrywających prawdę o Katyniu – obiegł świat. Międzynarodowe media podają nieprawdziwe wnioski Rosjan, jako obiektywną prawdę.

Stereotyp Polaka-pijaka, brawurowego hulaki i niezorganizowanego bałaganiarza, znów zaistniał w medialnej przestrzeni świata. Jak odpowiada na to premier?

„Żadne niedomówienie nie może wpłynąć na popsucie relacji polsko-rosyjskich".

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Matsu

2. Czy oni wszyscy o...szaleli?

Jaka normalizacja? Komorowski - dzisiaj,to ja ci już dziękuję, wypad! Gdzie byłeś wczoraj? Czy ty - w ogóle - rozumiesz jakie wymagania i obowiązki są nałożone na urząd, który sprawujesz???? Może któryś z "doradców" jest ci to w stanie wytłumaczyć? Jak nie, to mam dla ciebie radę nie do odrzucenia - od teraz wykorzystuj KAŻDĄ szansę, by siedzieć cicho. Jak nie pomagasz to przynajmniej - na Jahwe - nie szkodź.

Matsu
avatar użytkownika Selka

3. @Marylko

Od kilku godzin nie moge wejść na stronę wPolityce.pl (strona przeciążona). Jak Tobie się udało?

[sorry, ze nie skomentuję samego tekstu - nic dodać, a brzydkich słów od wczoraj staram sie jednak unikać :(]

Ostatnio zmieniony przez Selka o czw., 13/01/2011 - 22:56.

Selka

avatar użytkownika Maryla

4. Selka

strona wPolityce jest przeciążona. Ja wczoraj w ogóle nie mogłam tam wejść.

Musza zmienić usługę hostingu (co wiąże się z kosztami, ale w końcu pisza tam żurnaliści i politycy zarabiający niezłą kasę) . Pada im strona przy takim zainteresowaniu tematami, jak raport.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika kawka

5. @ Maryla

Pewnie Komorowskiemu żona kazała się odezwać, bo Ruscy nie mogą dłużej czekać. Szkoda słów na ta zbieraninę w Belwederze. Marszałek w grobie się na Wawelu przewraca.

Ostatnio zmieniony przez kawka o czw., 13/01/2011 - 23:16.
avatar użytkownika Maryla

6. @kawka

żona umówiła się juz na wspólny lot do Smoleńska na 10 kwietnia, taka piekna była ta wycieczka z Dereszem.

A wPolityce robią sobie jaja z czytelników, normalnie :

"Przepraszamy, ale w tej chwili nasza strona jest przeciążona

Spróbuj ponownie później"

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika kazef

7. @

To wypowiedź dla PAP, więc pewnie tylko przekazana na papierze. Nie nagrywana.

Może nadeszła z ambasady rosyjskiej, namiestnik ulżył siwą głowę znad poduszki i schorowana ręką podpisał nie czytając?
A może ambasada wprost do PAP wysłała, a ktoś z kancelarii rezydenta kazał niezwłocznie opublikować?

avatar użytkownika Matsu

8. @ Maryla - na wPolityce - na razie wchodzę bez problemu

więc napisz, że Zaremba ciekawie pisze, naprawdę, na przykład ten fragment: "Co więcej, opowiadając o Lechu Kaczyńskim przedstawia go karykaturalnie. Opowiada, jak to podczas wizyt u niego był zasypywany potokiem opowieści na poboczne tematy .
Trzeba potwierdzić: zmarły prezydent taki właśnie był. A jednak fragment, który następuje po tym brzmi absurdalnie.
"Jemu mówiąc w wielkim skrócie nie śpieszyło się. Dlatego Rosja partnera widziała w Platformie i premierze Tusku, a nie w PiS i w Kaczyńskim. PiS i prezydent Kaczyński w oczach Rosjan nie dawali Rosji szansy na poprawę stosunków. Nie wyłożyli na stół czegoś, co mogłoby być przez Rosję potraktowane poważnie"."
Dziennikarz znalazł w Wysokich Obcasach, wywiad TT z ambasadorem Bahrem.
całość tutaj:
http://www.wpolityce.pl/view/6074/Zaremba_o_wywiadzie_Toranskiej_z_bylym...

Matsu
avatar użytkownika Andy-aandy

9. powtarzający bełkot za tow. Anodina to jest sowiecka agentura

Dla tej mordującej polskich patriotów sowieckiej agentury i miejscowych komunistycznych bandytów oraz dzisiejszych, postsowieckich, antypolskich, odmóżdżonych janczarów trockistowskiego GWna — czyli po prostu wszystkich bolszewickich bękartów komunistyczno-trockistowsko-stalinowskiej nienawiści do Polaków — nienawistnym oszołomem będzie każdy, kto się nie zgadza na powtarzanie bolszewicko-rosyjskich kłamst o Polakach. 

 Dlatego powtarzający rosyjski bełkot za tow. Tatianą Anodina — to jest wyłącznie sowiecka agentura oraz ludzie, którzy pełnią takie same zadania jak rosyjska agentura... 

 Obojętnie, czy robią to — bo Moskwa ma ich dokumenty z SB, albo czy robią to za pieniądze! 

W każdym przypadku są to zdrajcy — tak jak zdrajcami są sowieccy, stalinowscy agenci Smierszu i komunistyczni bandyci mordujący polskich patriotów: tow. Jaruzelski, czy tow. Kiszczak!!! 

Tow. namiestnik z ramienia WSI — do tej sowieckiej agentury już od dawna się zalicza!

Ostatnio zmieniony przez Andy-aandy o pt., 14/01/2011 - 11:17.

 Andy — serendipity

avatar użytkownika gość z drogi

10. Prowokacja MAKu

grożby ministra rosyjskiego i instrukcja Dziadzi
oto obraz PObojowiska ,jakie sprezentowali nam Młodzi,dobrze wykształceni z dużych miast głosując na tuska i koMOrowskiego
ciekawa jestem kto był TYM odważnym wczoraj dziennikarzem,ktory zapytał TUSK,czy
zrezygnuje ze stanowiska premiera,ja się domyslam,ale......?

gość z drogi

avatar użytkownika kazef

11. @gość z drogi

O dymisję spytał Tuska Pospieszalski...

avatar użytkownika Maryla

12. Prezydenci Rosji i Polski rozmawiali o współpracy w badaniu kata

PAP - 14-01-2011 20:01
Prezydenci Rosji i Polski, Dmitrij Miedwiediew i Bronisław Komorowski, omówili w piątek wieczorem przez telefon aktualne problemy stosunków rosyjsko-polskich, w tym dalsze wspólne działania w badaniu katastrofy Tu-154M pod Smoleńskiem.
Poinformowała o tym służba prasowa Kremla, według której do rozmowy prezydentów doszło z inicjatywy strony polskiej.

Potwierdzono plany przeprowadzenia wspólnych uroczystości żałobnych, poświęconych rocznicy tej tragedii - podała kremlowska służba prasowa.

Kancelaria Prezydenta Bronisława Komorowskiego potwierdziła PAP, że do rozmowy prezydentów doszło i "dotyczyła ona różnic w ocenie raportu MAK".

http://www.wnp.pl/informacje/prezydenci-rosji-i-polski-rozmawiali-o-wspo...

Po publikacji raportu MAK część rodzin ofiar katastrofy smoleńskiej nie wyobraża sobie wspólnych polsko-rosyjskich obchodów pierwszej rocznicy tej tragedii.

Część rodzin nie chce obchodów z Rosją; prezydent gotów pojechać do Smoleńska

Doradca prezydenta Tomasz Nałęcz deklaruje, że Bronisław Komorowski jest gotowy pojechać do Smoleńska 10 kwietnia.

- Prezydent jest gotów wesprzeć działania upamiętniające pierwszą rocznicę katastrofy, ale nie ponagla, bo bardzo istotne jest dla niego stanowisko rodzin w tej sprawie. Jeśli ono będzie sformułowane, zostaną podjęte działania - powiedział Nałęcz.

To stanowisko nie jest jednak jednolite. Część rodzin ofiar już dziś kategorycznie mówi, że po opublikowaniu raportu MAK, który całkowitą winą za katastrofę samolotu prezydenckiego obarcza stronę polską, nie wyobraża sobie udziału we wspólnych polsko-rosyjskich obchodach rocznicy wypadku.

- Jeżeli Rosja sobie z nas kpi i nas obraża, nie wyobrażam sobie, żebym miała polecieć do Smoleńska na obchody polsko-rosyjskie. Nie wyobrażam sobie takich wspólnych obchodów i powtórzenia uścisków Putina i Tuska, jakie miały tam miejsce, bo to była zdrada - powiedziała Beata Gosiewska, żona posła PiS Przemysława Gosiewskiego, który zginął w katastrofie.

Także Małgorzata Sekuła-Szmajdzińska, wdowa po wicemarszałku Sejmu Jerzym Szmajdzińskim z SLD uważa, że jeśli do 10 kwietnia nie uda się uzgodnić stanowiska, które uwzględniałoby również odpowiedzialność strony rosyjskiej za katastrofę, niemożliwe będzie również organizowanie wspólnych obchodów.

Odmienne zdanie na ten temat ma brat zmarłego polityka PO Arkadiusza Rybickiego, poseł Platformy Sławomir Rybicki, który nie widzi nic złego w tym, aby prezydenci Polski i Rosji złożyli w Smoleńsku hołd ofiarom katastrofy.

- Uważam, że każdy ma prawo do złożenia hołdu i jest niestosowne mówienie, kto ma do tego prawo lub go nie ma. To jest osobista decyzja każdego człowieka - powiedział Rybicki.
PAP

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika gość z drogi

13. wybacz Marylu,ale nie skometuję

bo mi się robi mdło........niedzwiedz i ko MOrowski
a wtle ŁAwrin i łagry dla Zuzanny Kurtyki........brr.....

gość z drogi

avatar użytkownika benenota

14. Glos spod zyrandola

Photobucket

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika Maryla

15. @Benenota :)

dwa członki pod jednym słusznym żyrandolem.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika benenota

16. Rada Bezpieczenstwa Narodowego...Ha!...Ha!...Ha!

Photobucket

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika Matsu

17. Ojej - przepraszam w moim komentarzu

powinno być "napiszę+ zamiast "napisz", to jedno a drugie: zachęcam do lektury tego tekstu, bardzo zachęcam - Rzepo! Wielkie dzięki!
http://www.rp.pl/artykul/2,594244_Rzad-sie-nie-odwola-od-raportu-MAK-.html

Matsu
avatar użytkownika Maryla

18. Matsu

to jest niestety kolejny dowód na kundlizm Tuska.

.."Polska strona zwróci się z wnioskiem do Rosji o rozpoczęcie rozmów w celu uzgodnienia wspólnej wersji raportu".... i pomysleć, że w tym roku Polska przejmie prezydencję w UE.

'ZIELONA WYSPA" ty tusku, ty...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

19. daję jeszcze raz link, bo nie otwiera u mnie

http://www.rp.pl/artykul/2,594244_Rzad-sie-nie-odwola-od-raportu-MAK-.html

Konwencja chicagowska nie wiąże Rosjan przy badaniu katastrofy
Przez dziewięć miesięcy żyliśmy w fikcji. Rząd tłumaczył, że śledztwo w sprawie katastrofy smoleńskiej było prowadzone na podstawie konwencji chicagowskiej. Z naszych analiz wynika, że MAK wykorzystywał tylko procedury z 13. załącznika. Samej konwencji nie można było zastosować do tej katastrofy.

W czwartek po publikacji MAK (Międzypaństwowy Komitet Lotniczy) obciążającej winą za katastrofę smoleńską stronę polską premier Donald Tusk powiedział, że Polska może odwołać się od konkluzji raportu do instytucji międzynarodowych. Bronił też decyzji o prowadzeniu śledztwa MAK według konwencji chicagowskiej.

Tymczasem, jak wynika z artykułu 3 konwencji, dokument ten stosuje się wyłącznie do cywilnych samolotów, nie zaś państwowych. A nawet MAK w swoim raporcie uznał polski Tu154M za "samolot lotnictwa państwowego RP".

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

20. 14.01. Moskwa (PAP) -

14.01. Moskwa (PAP) - Prezydenci Rosji i Polski, Dmitrij Miedwiediew i Bronisław Komorowski, omówili w piątek wieczorem przez telefon aktualne problemy stosunków rosyjsko-polskich, w tym dalsze wspólne działania w badaniu katastrofy Tu-154M pod Smoleńskiem.

Poinformowała o tym służba prasowa Kremla, według której do rozmowy prezydentów doszło z inicjatywy strony polskiej. Kancelaria Prezydenta Bronisława Komorowskiego potwierdziła PAP, że do rozmowy prezydentów doszło i "dotyczyła ona różnic w ocenie raportu MAK".

"Szefowie państw wymienili poglądy w związku z publikacją raportu końcowego Komisji Technicznej Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego na temat przyczyn katastrofy w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 roku, a także przedyskutowali dalsze wspólne działania w badaniu jej okoliczności" - przekazała kremlowska służba prasowa.

Podała również, że "potwierdzono plany przeprowadzenia wspólnych uroczystości żałobnych, poświęconych rocznicy tej tragedii".

Dyrektor Biura Prasowego Kancelarii Prezydenta Joanna Trzaska-Wieczorek powiedziała PAP w piątek wieczorem, że prezydenci rozmawiali m.in. "o perspektywie wspólnych obchodów i ich ewentualnych scenariuszach".

"Strona rosyjska wyraziła gotowość współorganizowania obchodów" - dodała. Jak zaznaczyła, prezydent Komorowski podtrzymał "otwartość w tej sprawie, natomiast uzależnia to od ostatecznej woli rodzin" ofiar katastrofy smoleńskiej.

Służba prasowa Kremla poinformowała ponadto, że "w toku rozmowy wyrażono wzajemną wolę kontynuowania konstruktywnego dialogu w duchu zasad uzgodnionych podczas wizyty prezydenta Rosji w Polsce 6 grudnia 2010 roku".

Kremlowska służba prasowa przekazała także, iż prezydenci wskazali na pozytywne wyniki 2010 roku dla rozwoju dwustronnych kontaktów.

Z Moskwy Jerzy Malczyk (PAP)

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika gość z drogi

21. przepraszam,póżna pora,wiem

ale mam wrazenie ze to cytat z TRYBUNY LUDU, lat minionych
a może mi tylko tak przyśniło........?.

gość z drogi

avatar użytkownika Ob.Serwator

22. Czy raport MAK nie jest pierwszym krokiem?

"Większość ludzi jest zbyt ostrożna, żeby nabrać się na prawdę." Hugo Steinhaus

avatar użytkownika Selka

23. niestety gościu -

NIC Ci się nie śni !!!

Selka

avatar użytkownika gość z drogi

24. Selko,niestety

on nas wyprowadza z NATO..........a plucie na Generała Błasika,dzieje się za ich przyzwoleniem.
Jeszcze był "tylko" urzędującym " gdy w lecie przeczytałam na rosyjskich stronach,jak budowali mu rosyjscy" koledzy podkład" pod nadchodżący "urząd,"nawet znali jego drugie imię :Maria? czym 'czarowali" naiwnych ewentualnych "wyborców"

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

25. Kazef,dziękuję :)

Gło brzmiał,jak Jego
ale nie miałam pewnosci ;)
brawo Pan Janku,ja tez zapytam : tusku kiedy, przestaniesz być wciąż na urlopie za nasze/podatników/pieniądze........odejdż sam,przestań szkodzić Polsce.......
pozdr

gość z drogi

avatar użytkownika janekk

26. p.Maryla

Taki ciekawy wątek a widać tylko 8 komentarzy

janekk

avatar użytkownika gość z drogi

27. właśnie Graś,mowi po polsku

i tłumaczy,co robi" żąd"czyli;" polski rząd przygotowywuje odpowiedż"
panie gras a gdzie na lodowcu,czy
u MISIA,na kolejnym polowaniu.......
wsi spokojna,wsi wesoła......;(

gość z drogi

avatar użytkownika janekk

28. wesoły Bronek

Ostatnio zmieniony przez janekk o sob., 15/01/2011 - 16:51.

janekk

avatar użytkownika gość z drogi

29. Graś: rządowy samolot zawiozł Donka na urlop

i wroci z nim........a kto za TO płaci panie graś ? my.
czyli podatnicy...........

gość z drogi

avatar użytkownika Michał St. de Zieleśkiewicz

30. Do Pani Maryli,

Szanowna Pani Marylo,

Ciec z Ruskich Bud musi tak tańczyć jak mu Tusk i Ruski każą. W przeciwnym wypadku ujawnią 'kwity' na ciecia, zięcia UB-eka.

Ukłony moje najniższe

Michał Stanisław de Zieleśkiewicz

avatar użytkownika Maryla

31. Szanowny Panie Michale

najgorsze jest to, że celowo namaszczono takich cieci, nierobów i głupców na najwyższe stanowiska w Polsce.

To ludzie bez wiedzy, ambicji, woli. Marionetki .

Po 9 miesiącach kłamstw , że Rosja tak pieknie prowadzi sledztwo, chamskich atakach Tuska na Rodziny Smoleńskie, cieć Graś oznajmia:

..."Polski rząd przygotowuje w tej chwili odpowiedź na - naszym zdaniem - braki formalne w procedurze, która miała miejsce przy opracowywaniu rosyjskiego raportu i przy jego ostatecznej wersji i ostatecznej publikacji. Te uwagi przygotowywane przez ekspertów Ministerstwa Sprawiedliwości, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, komisji pana ministra Millera i Rządowego Centrum Legislacyjnego zostaną w sposób formalny tak szybko, jak będzie to tylko możliwe przekazane stronie rosyjskiej - powiedział rzecznik rządu."

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

32. Strona prezydenta nadzwyczaj oszczędnie informuje o telefonie na

http://www.wpolityce.pl/view/6144/Strona_prezydenta_nadzwyczaj_oszczedni...

Strona prezydenta Bronisława Komorowskiego nadzwyczaj oszczędnie informuje o telefonie prezydenta RP do prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa. Na stronie prezydenta www.prezydent.pl pojawia się jedynie krótki pasek informacyjny o następującej treści:

Prezydent RP rozmawiał w piątek przez telefon z prezydentem Rosji. Rozmowa dotyczyła różnic w ocenia raportu MAK.

Co ciekawe, strona www.prezydent.pl> nie informuje o tym, że to prezydent Komorowski zadzwonił na Kreml, tuż po upokarzającym raporcie MAK. Nie ma też słowa o omawianiu - co według Rosjan było głównym tematem rozmowy - przygotowań do wspólnych obchodów rocznicy tragedii smoleńskiej.

Przypomnijmy, że według komunikatu służb prasowych Kremla, "w toku rozmowy wyrażono wzajemną wolę kontynuowania konstruktywnego dialogu w duchu zasad uzgodnionych podczas wizyty prezydenta Rosji w Polsce 6 grudnia 2010 roku".

Kremlowska służba prasowa przekazała także, iż prezydenci wskazali na pozytywne wyniki 2010 roku dla rozwoju dwustronnych kontaktów.

Szkoda, że Kancelaria Prezydenta RP nie odniosła się szerzej do telefonu prezydenta na Kreml.

Telefon Bronisława Komorowskiego do Dmitrija Miedwiediewa, wykonany tuż po MAK-owskiej hańbie, pozostanie przecież jednym z najbardziej pamiętanych czynów prezydenta Komorowskiego.

Rzadko kiedy politykom udaje się tak dobrze uchwycić ducha czasu.

Sil

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

33. kolejny efekt "polityki na kolanach" przed Rosją

Od niedzieli bardziej ograniczony transport samochodowy do Rosji

http://logistyka.wnp.pl/od-niedzieli-bardziej-ograniczony-transport-samo...

Rozmowy polsko-rosyjskie w sprawie kontyngentów zezwoleń na rok 2011 na wykonywanie przewozów drogowych między Polską a Rosją nie przyniosły rezultatu. Rosjanie nie chcą zaakceptować polskich oczekiwań dotyczących liczby zezwoleń do i z krajów trzecich - poinformowało ministerstwo infrastruktury.
Rozmowom przewodniczyli wiceministrowie ds. transportu drogowego obu stron, z polskiej strony - Tadeusz Jarmuziewicz. Posiedzenie było kontynuacją spotkania, które odbyło się w Moskwie w 10 grudnia 2010 r. i też nie zakończyło się porozumieniem, a jedynie ustaleniem, że kontyngenty z 2010 roku obowiązują do 15 stycznia br.

Do porozumienia nie doszło ze względu na trudną do zaakceptowania przez delegację polską postawę strony rosyjskiej ograniczenia ilości zezwoleń na przywozy do/z krajów trzecich, co nie odpowiada oczekiwaniom polskich przewoźników - stwierdza się w komunikacie MI.
Kolejna tura rozmów ma się odbyć jeszcze w styczniu. "Strona polska oczekuje na propozycję konkretnego terminu spotkania ze strony rosyjskiej" - informuje ministerstwo.

Począwszy od 16 stycznia, aż do czasu osiągnięcia nowego porozumienia, kursy polskich przewoźników do Rosji, podobnie jak przejazdy rosyjskich przewoźników do Polski oraz tranzyt, są możliwe na podstawie zezwoleń jednorazowych (EKMT). Obie strony posiadają po 67 takich zezwoleń bazowych, co przy zastosowaniu odpowiedniego przelicznika, właściwego dla pojazdów Euro V, odpowiada 670 zezwoleniom rocznym, jakie są w dyspozycji polskich przewoźników.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika gość z drogi

34. ciecie i łowcy" głuszców

w jednej idą parze....

gość z drogi

avatar użytkownika basket

35. na kolanach...

Tu następny sukces "ocieplania", resetu polsko-rosyjskiego, partnerstwa
wschodniego itp bzdetów wygłaszanych codziennie przez kukły PO:

Mogą być kłopoty z eksportem jabłek
Polscy eksporterzy owoców i warzyw mogą mieć kłopoty z eksportem do Rosji. Rosjanie chcą zaostrzenia kontroli fitosanitarnych, które mają m.in. polegać na badaniu każdej partii owoców wysyłanej na ich rynek. Tak szczegółowe badania praktycznie zablokują eksport.
---------
W praktyce, szykana będzie dotyczyć całego bloku świeżych owoców i warzyw.
http://news.money.pl/artykul/moga;byc;klopoty;z;eksportem;jablek,195,0,7...

basket

avatar użytkownika Maryla

36. @basket

a ogłupiałym lemingom wmawiaja o "utrzymaniu dobrych stosunków" i rozwoju współpracy.
Czego? d... z butem, który ją kopie?

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

37. Komorowski z Miedwiediewem dobili targu?

Na reakcję najwyższych polskich władz w sprawie kpiącego z Polaków raportu Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego (MAK) w sprawie rosyjskiej wersji tego, co 10 kwietnia wydarzyło się pod Smoleńskiem, czekać trzeba było wiele godzin. Prezydent Bronisław Komorowski do dzisiaj nie zabrał publicznie głosu, nie licząc przytaczanej przez agencje prasowe kurtuazyjnej wypowiedzi o "poparciu stanowiska rządu w sprawie raportu MAK".

Co robi prezydent RP, zwierzchnik sił zbrojnych, gdy obce państwo kpi sobie z Polski, Polaków i szargany jest honor polskiego oficera? Na jakąkolwiek reakcję na przekaz Rosjan podany do wiadomości światowej opinii, iż "pijany polski generał, szef sił powietrznych, doprowadził do katastrofy lotniczej", czekaliśmy zbyt długo, by media na całym świecie jednocześnie z rosyjską wersją mogły uwzględnić stanowisko polskich władz. Być może zarówno premier Donald Tusk, jak i prezydent Bronisław Komorowski do ostatniej chwili czekali, czy opinia publiczna w Polsce rzeczywiście tak negatywnie odnosi się do zawartości rosyjskiego raportu, iż nie będzie można przejść nad nim do porządku dziennego.
Prezydent Komorowski publicznie głosu w tej sprawie nie zabrał zresztą do tej pory. O tym, iż Komorowski ma jakiekolwiek refleksje w sprawie ogłoszonego przez Rosjan raportu, dowiedzieć możemy się co najwyżej z informacji podanych przez Polską Agencję Prasową, przytaczającą wypowiedzi prezydenta dla swoich dziennikarzy. - W pełni popieram stanowisko zajęte przez rząd polski w kwestii oceny przyczyn i przebiegu katastrofy lotniczej w Smoleńsku przedstawionych przez stronę rosyjską. Stanowisko polskie jest tyle samo wyważone, co zdecydowane - mówił prezydent.
Nie wiemy jednak, co prezydent myśli o szkalowaniu pamięci polskiego oficera. Na swoje zwierzchnictwo nad siłami zbrojnymi Komorowski powoływał się, besztając księdza pułkownika Sławomira Żarskiego, którego kazanie głowie państwa się nie spodobało, a gdy przed atakiem obcego państwa trzeba bronić honoru i pamięci polskiego oficera - słów zdaje się brakować.
Znamienne są jednak dalsze, przytaczane przez Polską Agencję Prasową, wypowiedzi prezydenta Komorowskiego: "Niewątpliwie strona polska została zaskoczona tak szybkim upublicznieniem raportu MAK, jak i stylem prezentacji niektórych jego aspektów. (...) Tym niemniej w takiej sytuacji należy zachować maksymalnie wiele zimnej krwi i odpowiedzieć w taki sposób, by nie zmniejszać szans na zbliżenie stanowisk". - W duchu przebiegu niedawnej wizyty prezydenta Dmitrija Miedwiediewa w Polsce trzeba dążyć do zbliżenia, a nie do wzajemnego oddalania się naszych krajów w tym trudnym momencie - mówił prezydent.
Plany obozu Platformy Obywatelskiej o jak najszybszym zakończeniu dyskusji o przyczynach katastrofy smoleńskiej skomplikowali - zdaje się - sami Rosjanie. Z przytoczonych słów prezydenta, a także wypowiedzi premiera można było bowiem wyciągnąć wniosek, iż wystarczyłoby, żeby przynajmniej przyznali w raporcie, iż chociaż jedna żarówka z oświetlenia lotniska w Smoleńsku była niesprawna z winy Rosjan. Tusk z Komorowskim nawet tego nie dostali.
Próby "rozwoju" polsko-rosyjskiej przyjaźni kosztem prawdy cały czas pozostają jednak realne. Kremlowskie służby ogłosiły, iż w piątek na prośbę strony polskiej z prezydentem Dmitrijem Miedwiediewem telefonicznie rozmawiał prezydent Komorowski. Poinformowano, że "Szefowie państw wymienili poglądy w związku z publikacją raportu końcowego Komisji Technicznej Międzypaństwowego Komitetu Lotniczego na temat przyczyn katastrofy w Smoleńsku 10 kwietnia 2010 roku, a także przedyskutowali dalsze wspólne działania w badaniu jej okoliczności", "potwierdzono plany przeprowadzenia wspólnych uroczystości żałobnych, poświęconych rocznicy tej tragedii".
Już 10 kwietnia możemy mieć więc kolejną imprezę, podczas której prezydenci bądź premierzy będą się poklepywać po plecach.

Artur Kowalski
http://www.radiomaryja.pl/artykuly.php?id=109696

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Unicorn

38. http://niepoprawni.pl/blog/22

http://niepoprawni.pl/blog/2210/gorace-podziekowania-dla-pilotow-slowack...

:::Najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku::: 'ANGELE Dei, qui custos es mei, Me tibi commissum pietate superna'

avatar użytkownika Maryla

39. Rosja rozważa ominięcie Polski w przewozach drogowych

http://biznes.onet.pl/rosja-rozwaza-ominiecie-polski-w-przewozach-drogow...

Rosja rozważa alternatywne warianty przewozu towarów do Europy, z ominięciem Polski - poinformowała w poniedziałek Izba Handlowo-Przemysłowa Federacji Rosyjskiej (IHP FR).

Według IHP FR, rosyjsko-polskie rozmowy w spraw zezwoleń na wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych w 2011 roku nie przynoszą rezultatów. W efekcie od połowy stycznia na przewóz do i z Rosji czeka już ponad 100 tys. ton ładunków.

Izba Handlowo-Przemysłowa FR podała, że negocjacje dotyczące wzajemnych zezwoleń prowadzą delegacje Ministerstwa Transportu FR i Ministerstwa Infrastruktury RP. Ich ostatnia runda odbyła się 12 stycznia w Warszawie. Sytuacji nie udało się odblokować.

Ważność zezwoleń na 2010 rok, wydanych przez oba kraje, wygasła 15 stycznia 2011 roku.

IHP FR przekazała, że strona rosyjska, chcąc nie dopuścić do całkowitego wstrzymania przewozów, zaproponowała, by do czasu ostatecznego uregulowania problemu, utrzymać je w I kwartale 2011 roku na poziomie 2010 roku. Strona polska - twierdzi Izba Handlowo-Przemysłowa FR - nie zgodziła się na takie rozwiązanie i przeniosła kontynuację rozmów na koniec stycznia.

Eksport polskiej żywności do Rosji
http://biznes.onet.pl/eksport-polskiej-zywnosci-do-rosji,40690,4016010,1...
Polska sprzedaje do Rosji głównie owoce i mrożone warzywa oraz wyroby mleczarskie. Eksport żywności do Rosji od kilku lat rośnie, ale jego poziom nie jest zadowalający - ocenia minister rolnictwa Marek Sawicki.

W 2009 roku Polska wyeksportowała na rosyjski rynek towary rolno-spożywcze o wartości 561 mln euro, w okresie trzech kwartałów bieżącego roku eksport ten (wyrażony w euro) wzrósł o 30 proc. w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. W sumie polskie firmy sprzedały w tym okresie br. żywność do Rosji za 548 mln euro (ok. 2 mld 201 mln).

W 2008 r. polskie firmy sprzedały do Rosji produkty o wartości 486 mln euro, w 2007 r. - 454,4 mln euro, a w 2006 za 433 mln euro. Eksport żywności w 2009 r. - to ok. 17 proc. całego polskiego eksportu do Rosji.

Kłopoty z eksportem jabłek do Rosji
http://biznes.onet.pl/klopoty-z-eksportem-jablek-do-rosji,40690,4105712,...

Polscy eksporterzy owoców i warzyw mogą mieć kłopoty z eksportem do Rosji. Rosjanie chcą zaostrzenia kontroli fitosanitarnych, które mają m.in. polegać na badaniu każdej partii owoców wysyłanej na ich rynek. Tak szczegółowe badania praktycznie zablokują eksport.

Rozmowy na temat warunków eksportu owoców do Rosji mają się odbyć na berlińskich targach żywnościowych Gruene Woche po 20 stycznia br. "Chcemy by ministerstwo uwzględniło w nich głos Stowarzyszenia Unia Owocowa" - poinformowali w środę na konferencji prasowej przedstawiciele tej organizacji. Eksporterzy przede wszystkim są przeciwni, by badać każdą partię wysyłanych do Rosji jabłek.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika basket

40. jeszcze o jabłuszkach...

Wpis na portalu Sadowników:
"2011-01-13

Polscy eksporterzy owoców i warzyw mogą mieć kłopoty z eksportem do Rosji. Rosjanie chcą zaostrzenia kontroli fitosanitarnych, które mają m.in. polegać na badaniu każdej partii owoców wysyłanej na ich rynek. Tak szczegółowe badania praktycznie zablokują eksport.
Rozmowy na temat warunków eksportu owoców do Rosji mają się odbyć na berlińskich targach żywnościowych Gruene Woche po 20 stycznia br. "Chcemy by ministerstwo uwzględniło w nich głos Stowarzyszenia Unia Owocowa" - poinformowali w środę na konferencji prasowej przedstawiciele tej organizacji. Eksporterzy przede wszystkim są przeciwni, by badać każdą partię wysyłanych do Rosji jabłek.

Obecnie przeprowadza się badanie partii 300-400 tonowych. Rosjanie uważają, że trzeba badać zawartość każdej wysyłanej partii 25-tonowej. Według rosyjskich danych, w 2010 r. w 175 partiach jabłek był przekroczony stan pestycydów (przy bardzo ostrych rosyjskich normach), ale po unifikacji norm do unijnych było to tylko SIEDEM takich przypadków. "Na ilość wysyłanych samochodów do Rosji, są to śladowe ilości" - przekonywał wiceprezes Unii Waldemar Żółcik.

W opinii Unii Owocowej, gdyby doszło do zaostrzenia kontroli, to eksport do Rosji zostanie zahamowany, bo nie ma możliwości technicznych przebadania tylu próbek. Obecnie na przebadanie większych partii owoców czeka się 1-2 miesięcy.

Jak podkreślił prezes tej organizacji Jacek Skoneczny, rosyjski rynek jest dla Polski bardzo ważny. To tego kraju trafia 50 proc. krajowego eksportu jabłek. Firmy sprzedają tam od 400 tys. do 700 tys. ton jabłek rocznie.

Skoneczny przypomniał, że eksport produktów roślinnych do Rosji odbywa się na podstawie memorandów zawartych między UE a Rosją i pomiędzy Polską a Rosją. Dokumenty te regulują sposób tego eksportu i określają, jakie świadectwa fitosanitarne są niezbędne, by produkty roślinne można było tam sprzedawać. W 2005 r. Rosja zakazała importu polskiej żywności, co obowiązywało do 2008 r.

Na początku 2010 r. powstała prywatna organizacja - Stowarzyszenie Producentów i Eksporterów Owoców i Warzyw, która oferuje tzw. wstępne certyfikaty bezpieczeństwa (w cenie 300 euro) zezwalające na eksport owoców do Rosji. Rosyjski nadzór weterynaryjny i fitosanitarny (Rossielchoznadzor) wybrał tę organizację jako jednostkę certyfikującą, co - jak tłumaczyła Unia - jest niezrozumiałe dla branży i instytucji państwowych. Za kontrolowanie jakości produktów pochodzenia roślinnego odpowiada Państwowa Inspekcja Ochrony Roślin i Nasiennictwa.

W połowie roku 2010 r. Rosjanie wycofali akredytacje dla kilku państwowych laboratoriów, tłumacząc, że nie spełniają one wymogów. Obecnie certyfikaty bezpieczeństwa mogą wystawiać zaledwie 3 laboratoria.

W listopadzie ubr. Rossielhoznadzor wysłał list do KE, w którym poinformował, że od 15 grudnia ubr. kontrole eksportowanych owoców i warzyw zostaną zaostrzone. Konieczne będą analizy na obecność pestycydów, azotanów i azotynów w laboratoriach podległych rosyjskiemu nadzorowi. Na "czarnej liście" firm, które mają podlegać takiej kontroli, znalazło się 25 polskich czołowych eksporterów jabłek.

Jak poinformował Skonieczny, po rozmowach ministerstwa rolnictwa z rosyjskimi władzami, Rosjanie zawiesili "czarną listę" do czasu negocjacji między KE i Rosją, które są planowane podczas targów Gruene Woche.

Minister rolnictwa Marek Sawicki odnosząc się do tej sprawy powiedział w środę, że nie ma możliwości, "by jakiekolwiek podmioty poza Inspekcją Ochrony Roślin i Nasiennictwa mogły cokolwiek kontrolować i certyfikować na rynek rosyjski". Dodał, że w Polsce jest urzędowy, państwowy, i zarazem unijny system certyfikacji, który może odpowiednie dokumenty wystawiać. Potwierdził, że będzie na ten temat rozmawiał z Rosjanami w Berlinie.
--------------
PS Czyli za certyfikat od partii samochodowej - 22 tony - trzeba zapłacic 300 euro
co równa się cenie jednej tony pięknych wyselekcjonowanych jabłek srednicy min 70 mm.
Wszystko numery stare jak Rosja - dyktują ludzi, bazy, laboratoria, firmy, czarne
listy, wyśrubowane normy.
Kto "za tym stoi" i w jakim celu tak działa? Proste, jak konstrukcja cepa.
Ale to od dziesięcioleci działa... Pan Sawicki to może sobie pogadać....
Pawlaczek miał szanse załatwić sprawę przy gazie...
No to z tym resetem, ociepleniem?

basket

avatar użytkownika Maryla

41. Minister zapewnił, że

Minister zapewnił, że prezydent Komorowski prezentuje identyczne stanowisko jak polski rząd w sprawie dalszych rozmów z Rosjanami na temat raportu o katastrofie smoleńskiej. - Na tym etapie MAK zakończył swoją pracę. Teraz partnerem dla strony polskiej może być wyłącznie rosyjski rząd - uznał Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta.

- Ważne, żebyśmy również w takich trudnych momentach - kiedy na arenie międzynarodowej trzeba pokazać wspólne polskie stanowisko - mogli liczyć na zaangażowanie i wsparcie opozycji w tej kwestii, a chyba z tym jest coraz gorzej - podsumował.

http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wiadomosci/art,1617,min-nowak-prezyd...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika gość z drogi

42. Kazef,dzieki

Tak myslałam.....

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

43. Polskie Wdowy ,mają więcej klasy

i osobistej godności,niz to stado udające politykow,z cieciem w roli głównej

gość z drogi

avatar użytkownika Maryla

44. głos spod zyrandola II - bełkot arcybolesnie bełkotliwy

- Trzeba wyciągnąć wnioski z tego, co się wydarzyło. Trzeba mieć siłę i odwagę powiedzieć, że to w interesie Polski leży to, by wyciągnąć jak najwięcej doświadczeń z każdego raportu, nawet jeśli to boli. Musimy wspólnym wysiłkiem osób cywilnych oraz sił zbrojnych dokonać próby oderwania się od najprostszej pokusy, jaką jest emocjonalne rozgrywanie tej sprawy. Tylko racjonalne myślenie może nas uchronić przed następnym wielkim dramatem - powiedział Bronisław Komorowski podczas wizyty w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim.

Zdaniem prezydenta, podczas analizy wszelkich katastrof lotniczych należy w jak najmniejszym stopniu ulegać "prostym emocjom", a w jak największym szukać źródeł nowych doświadczeń, które można przekuć na "rozsądne rozwiązania".

- Regulaminy wojsk lotniczych pisane są krwią, krwią żołnierzy, którzy stracili życie w wyniku popełnionych błędów, mankamentów, niedoskonałości. I tylko w ten sposób mogą się kumulować doświadczenia po to, aby błędów unikać na przyszłość - mówił.

W swoim wystąpieniu Komorowski podkreślił, że nie wystarczy zmiana regulaminów i innych przepisów, by zagwarantować większe bezpieczeństwo. Zdaniem prezydenta niezbędnym składnikiem zmian musi być także dyscyplina realizacyjna. Dlatego właśnie wojsko potrzebuje dowódców, którzy "mają nie tylko autorytet, ale także odwagę we wprowadzaniu rozwiązań, które nie zawsze są popularne".

- Chętniej szukamy gdzieś uzasadnień, chętnie szukamy, gdzieś rozglądamy się kogo można by uczynić winnym. To jest droga donikąd. Nie rozliczajmy ludzi, tylko szukajmy przyczyn katastrofy. To prokuratorzy są od tego, by sądzić winnych - zaznaczył zwierzchnik sił zbrojnych.

Bronisław Komorowski przyznał, że "jest za co" krytykować raport ws. katastrofy pod Smoleńskiem, który przedstawił MAK, bo jest to dokument "jednostronny i unika odpowiedzi na najtrudniejsze pytania". Prezydent podkreślił, że także strona rosyjska powinna być zainteresowana wyeliminowaniem pewnych mankamentów u siebie, by "czuć się bezpieczniej".

http://wiadomosci.onet.pl/raporty/katastrofa-smolenska/prezydent-jest-za...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

45. SONDA W FAKT

Dziękujemy za głosowanie!
Czy jesteś zadowolony z urzędowania obecnego prezydenta?

TAK
15%
NIE
85%



Liczba ankietowanych: 2366

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

46. "Pogoda, jak to często bywa,

"Pogoda, jak to często bywa, krzyżuje plany i żołnierskie, ale i polityczne."



http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wizyty-krajowe/art,50,wojska-lotnicz...



Prezydent Bronisław Komorowski w 23. Bazie Lotnictwa Taktycznego w Mińsku Mazowieckim

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

47. z archiwum niewolnika: nr 0167 (oswiadczenie RBN)


http://archiwum-niewolnika.blogspot.com/

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

48. Gratulując nagrodzonym


Gratulując nagrodzonym artystom prezydent wyraził przekonanie, że
kultura polska - nawet jeśli chwilowo przeżywa pewne trudności - "jest
naszym zbiorowym paszportem wiodącym do uczucia, że jest się obywatelem
ciekawej, pięknej, wspaniałej Europy".


Para Prezydencka na gali wręczenia Paszportów "Polityki"




Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

49. Posiedzenia RBN bez Smoleńska

W ubiegłym tygodniu SLD domagał się, by na spotkaniu RBN poruszyć sprawę raportu MAK w sprawie katastrofy polskiego Tu-154. Koziej mówił wtedy, że temat posiedzenia - szczegółowe scenariusze sojuszniczej pomocy na wypadek agresji na Polskę - jest od dawna ustalony i nie ma możliwości radykalnej zmiany tematu posiedzenia, choć członkowie Rady mogą zgłaszać dodatkowe punkty.

Szef BBN zapowiedział, że temat posiedzenia - plany ewentualnościowe - się nie zmieni. Podkreślił, że Rada, jako organ doradczy prezydenta, "nie jest od bieżącego reagowania na każde sprawy". Dodał, że RBN powinna się zająć nie tylko raportem MAK, ale także - jeszcze niegotowym - raportem polskim i przygotowanymi przez BBN zaleceniami dotyczącymi bezpieczeństwa przelotów osób pełniących najwyższe funkcje w państwie.

http://www.rp.pl/artykul/16,597338.html

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

50. List prezydenta z okazji 20-lecia Fundacji Schumana

20 lat temu Polska była zaledwie na początku długiego procesu transformacji ustrojowej, dopiero opuszczała struktury Układu Warszawskiego i Rady Wzajemnej Pomocy Gospodarczej, a na jej terytorium wciąż jeszcze stacjonowały wojska radzieckie. Integracja Polski ze Wspólnotami Europejskimi była już wtedy dla wielu z nas upragnionym, choć– jak się wydawało – bardzo odległym i niezwykle trudnym do osiągnięcia celem.

Grupa wizjonerów zdecydowała się wówczas podjąć konkretne działania, aby osiągnięcie tego celu przyspieszyć i powołała Polską Fundację im. Roberta Schumana. Odegrała ona kluczową rolę w promowaniu idei integracji europejskiej w społeczeństwie polskim, stając się przez to jedną z wiodących organizacji pozarządowych w Polsce. Jestem dumny, iż przez wiele lat jako członek kuratorium Fundacji, mogłem uczestniczyć w jej działaniach.

http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wypowiedzi-prezydenta/listy/art,43,l...

Fundacja Schumana

Władze Fundacji

Rada Fundatorów

Tadeusz Mazowiecki - Przewodniczący

Jan Kułakowski

Piotr Nowina-Konopka

Michał Wojtczak

Henryk Woźniakowski

Rada Programowa

Piotr Nowina-Konopka - Przewodniczący

Jan Kułakowski - Wiceprzewodniczący

Jan Kieniewicz

Tadeusz Mazowiecki

Wojciech Wieczorek

Henryk Woźniakowski

Kuratorium

Jacek Ambroziak

Maria Gintowt-Jankowicz

Witold Orłowski

Jacek Wojnarowski

Zarząd

Anna Radwan-Röhrenschef - Prezes

Ewa Kubuj-Gula - Członek Zarządu

http://schuman.pl/wadze-fundacji

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

51. że Polska chce, aby UE "była silnym, sprawnym i spójnym organizm

Prezydent Bronisław Komorowski liczy na kontynuowanie trudnego dialogu z Rosją, pomimo - jak powiedział - pojawiających się różnic w ocenie przyczyn katastrofy smoleńskiej.

- Dialog i bliższa współpraca zaczęły nadawać dobry ton naszym kontaktom z Rosją - powiedział prezydent wygłaszając przemówienie. Symbolem tego była - według Bronisława Komorowskiego - grudniowa wizyta prezydenta Rosji Dmitrija Miedwiediewa w Polsce.

- Dała ona nadzieję na otwarcie nowej karty w stosunkach polsko-rosyjskich. Liczę na kontynuację tego trudnego dialogu, mimo pojawiających się obecnie istotnych trudności w związku z odmiennym punktem widzenia, odmienną oceną obu państw w kwestii przyczyn i przebiegu katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem - podkreślił prezydent.

- Demokracja, prawa i wolności człowieka, a także zobowiązania międzynarodowe, a szczególnie cele i zasady Narodów Zjednoczonych, były, są i będą dla nas busolą - zapewnił prezydent.

Dodał, że "nasza strategia polityczna opiera się na integracji w ramach UE, na sojuszniczych więziach ze Stanami Zjednoczonymi i innymi sojusznikami w ramach NATO, na budowaniu jak najlepszych stosunków z sąsiadami, na współpracy regionalnej, jak również na współpracy z partnerami pozaeuropejskimi oraz na uczestnictwie w rozwiązywaniu problemów globalnych".

(PAP)

http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wiadomosci/art,1623,noworoczne-spotk...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

52. http://www.prezydent.pl/aktualnosci/zdjecia/galeria,578.html

http://www.prezydent.pl/gfx/prezydent/pl/defaultgalerie/227/578/1/o1909690200.jpg
http://www.prezydent.pl/gfx/prezydent/pl/defaultgalerie/227/578/1/o1967316110.jpg
http://www.prezydent.pl/aktualnosci/zdjecia/galeria,578.html

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

53. PUTIN POTWIERDZA ODBIÓR lenna

WARSAW, January 22 (Itar-Tass) -- Despite the controversy associated
with the causes of the presidential plane crash near Smolensk Poland’s
president looks forward to continued dialogue with Russia. Bronislaw
Komorowski declared this opinion of his at the Presidential Palace
during a meeting with the diplomatic corps on Friday.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl