"Polskę i Rosję połączy szybka kolej? "
Do transportu mięsa.......armatniego?
"Polskę i Rosję powinna połączyć szybka kolej - uważają eksperci rosyjskiego ministerstwa gospodarki. Jak poinformowała agencja ITAR-TASS - porozumienie w tej sferze współpracy, osiągnęli szefowie resortów gospodarki obu krajów: Igor Lewitin i Cezary Grabarczyk, którzy spotkali się wczoraj w Warszawie"
http://biznes.onet.pl/polske-i-rosje-polaczy-szybka-kolej,18571,3928433,1,news-detal
Procesy " integracyjne" Rosji i UE poprzez Polskę przyspieszają. Kilka dni temu pisałem o artykule
Anne Applebaum:"Być może przyjdzie nam bronić Rosji przed Chinami"
a tu już pierwsze konkrety. Kolej potrzebna do transportu żołnierzy, sprzętu wojskowego i innego zaopatrzenia dla potrzeb frontu.Jakiś czas temu portal kolejowy "inforail" pisał o pomyśle budowy szybkiej kolei na poduszce magnetycznej na trasie Berlin-Moskwa przez Warszawę:
" Najnowszym pomysłem forsowanym przez International Maglevboard e.V. (Międzynarodowy związek pociągów na poduszce magnetycznej) jest wzmiankowana na wstępie trasa Berlin –Moskwa. Związek rozpoczął rozmowy ze stroną rosyjską w tej sprawie, których efektem jest podjęcie decyzji o wykonaniu studium realizacji takiej inwestycji. Trasa o długości około 1800 km miałaby prowadzić z Berlina przez Warszawę i Mińsk do Moskwy. Aby osiągnąć atrakcyjny czas przejazdu w okolicach trzech godzin zakłada się prędkość maksymalną 550 km/h. Przy takich parametrach kolej magnetyczna byłaby atrakcyjną konkurencją dla samolotów, ponieważ pociągi w tej relacji potrzebują aż 28 godzin. Nowa trasa dawałaby dodatkowo bardzo dużą przepustowość, gdyż jeden pociąg mógłby pomieścić na miejscach siedzących do 1200 pasażerów. Z racji odległości i konieczności osiągnięcia krótkiego czasu jazdy trasa byłaby prowadzona podobnie do autostrad z pominięciem centrów miast, natomiast obsługa kluczowych ośrodków odbywałaby się krótkimi odnogami. To z kolei sugerowałoby zasadność stosowania relacji bezpośrednich lub podziału na bezpośrednie bardzo szybkie pociągi oraz wolniejsze z postojami."
http://inforail.pl/text.php?id=34139
Rosja usilnie forsuje projekt wspólnej przestrzeni gospodarczej "od Lizbony do Władywostoku", chce uruchamiać projekty bezwizowego ruchu granicznego(na razie między Obwodem Kaliningradzkim a Polską), a nawet Putin zgłosił chęć przystąpienia Rosji do unii walutowej z UE(na co Niemcy na razie ochoty nie wyrażają).
Widać, że Rosja ma wielkie problemy z rozwojem, a tu chiński smok im zagraża.
Polityka Polski prezentowana i realizowana przez ś.p. Prezydenta L.Kaczyńskiego, budowy bloku państw Europy Środkowo - Wschodniej(trzeciej siły gospodarczej w UE, jak chcieliby to widzieć niektórzy) , stała w oczywisty sposób na drodze planom Rosji i Niemiec, wspieranym przez USA Obamy. Ogłoszenie przez USA rezygnacji z budowy tarczy antyrakietowej w Polsce i Czechach, akurat 17 września 2009 roku, w 70 rocznicę agresji sowieckiej na Polskę, było sygnałem dla Rosji, danym przez USA dla "wolnej ręki dla Rosji w tej części Europy.
Zamach z 10 kwietnia 2010 roku był tylko tego nieuniknioną konsekwencją; wspólników do tego planu razwiedka WSI-owa zainstalowała w Polsce już w 2007 roku. Wydarzenia z farsą badania przyczyn i śledztwo w sprawie smoleńskiej, to dalszy ciąg realizacji tego scenariusza, do którego jak widzimy dochodzą coraz to nowe elementy. Czy w takim razie możemy liczyć na zmianę? Moim zdaniem na razie walec historii toczy się pod wpływem brutalnej siły i nie widać jak można by go zatrzymać. Chyba, że sprawdzi się taki scenariusz:
http://www.youtube.com/watch?v=mI1FmyvVHgU&feature=player_embedded
- stan35 - blog
- Zaloguj się, by odpowiadać
5 komentarzy
1. kolejny klin pomiędzy Polskę i kraje nadbałtyckie
Litwa: ruszyła budowa Rail Baltica
http://wiadomosci.onet.pl/wiadomosci/litwa-ruszyla-budowa-rail-baltica,1...
Litwie bardzo zależy na jak najszybszym zrealizowaniu projektu Rail Baltica, drogi kolejowej, która ma połączyć Warszawę, Kowno, Rygę, Tallin i Helsinki. Przed kilkoma tygodniami litewski rząd uznał ten projekt za priorytetowy dla kraju. Ma to ułatwić pozyskiwanie koniecznych inwestycji i przyśpieszyć realizację prac.
Projekt budowy transeuropejskiego korytarza kolejowego wspiera Komisja Europejska. Jak poinformowało w poniedziałek PAP litewskie ministerstwo transportu i łączności, KE sfinansuje realizację tego projektu w około 80 proc.
Styczeń 2007
http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/evaluation/railbalt...
fot. Komisja Europejska
09.06.2010
Łącząca Estonię z Polską linia kolejowa Rail Baltica to jeden z trzech głównych projektów europejskich w dziedzinie transportu, które będą realizowane w najbliższym czasie. Protokoły ustaleń dotyczące urzeczywistnienia tych projektów podpisali wczoraj przedstawiciele zaangażowanych państw członkowskich rangi ministerialnej odpowiedzialni za transport a zatwierdzili je wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej Siim Kallas wraz z europejskimi koordynatorami transeuropejskich sieci transportowych (TEN-T).
http://www.euractiv.pl/gospodarka/analizy/rail-baltica-wrod-unijnych-pri...
Wyboista droga Rail Baltica Drukuj Email
O Rail Baltica, mającej zapewnić szybkie i sprawne połączenie kolejowe między Polską i krajami nadbałtyckimi, wspominano już w latach 90. XX w. Realnych kształtów idea ta nabrała dopiero po przystąpieniu w 2004 r. Polski, Litwy, Łotwy i Estonii do Unii Europejskiej, gdy ta międzynarodowa trasa znalazła się na liście 30 priorytetowych projektów transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
Kolej Bałtycka miała przebiegać przez tereny Polski i 3 państw bałtyckich, a następnie, poprzez morskie połączenie promowe, dotrzeć do Helsinek, stanowiąc oś łączącą Finlandię i kraje bałtyckie, (przez Warszawę, Berlin i Pragę) z Europą Zachodnią i Południową. Liczyć miała łącznie 1142 km, a koszt realizacji tej inwestycji, której zakończenie planowano na 2016 r., szacowano początkowo na 2,65 mld euro. W opublikowanych w 2008 r. przez Komisję Europejską kolejnym raporcie, odnotowującym postęp w realizacji unijnych projektów priorytetowych, termin zakończenia prac przesunięto na 2020 r., a koszt wybudowania Rail Baltica wzrósł do ok. 3,2 mld euro. W maju 2008 r. trwały prace na 374 km tej trasy, a na 135 km zostały już zakończone. Przed 2010 r. powinien rozpocząć się kolejny etap budowy, na 255 km linii. Tempo tych prac nie było jednak imponujące.
http://www.promare.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1860&Ite...
Przebieg Rail Baltica wciąż otwarty
To studium wykonalności ostatecznie rozstrzygnie, czy szlak kolejowy z Litwy do Polski na odcinku Suwałki - Białystok pobiegnie przez Ełk czy Augustów - informuje ministerstwo infrastruktury. Pod koniec ubiegłego roku władze PKP za lepszy uznały wariant ełcki
http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1,93621,7506091,Przebieg_Rail_Balti...
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. Każdej z wielkich
i kosztownych, strategicznych inwestycji - Jamal, Nord Stream czy linia szybkiej kolei - musi
być zapewnione wyjątkowe bezpieczeństwo. W czasach zagrożeń terroryzmem, ewentualnymi
niepokojami na tle społecznym wynikającymi np z kryzysu gospodarczego, staje sie to
niezwykle ważne. Polska nie będzie w stanie sama, bez pomocy zapewnić itd.
Ale o tym się myśli. W obserwowanym zbliżeniu Rosja/UE/NATO kładziony jest szczególny
nacisk na europejskie bezpieczeństwo. Wszyscy są zgodni. Bez Rosji, nie da się tego
osiągnąć. Oczywiście, główna odpowiedzialność spocznie na barkach Rosji i Niemiec,
które maja duże doświadczenie w działaniach zapobiegawczo-defensywnych.
basket
3. Katalog "prawd" medialnych.
Katalog "prawd" medialnych. Punkt 1:
Większość wypadków w Polsce powodowana jest przez błąd pilota.
:::Najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku::: 'ANGELE Dei, qui custos es mei, Me tibi commissum pietate superna'
4. Niech zaczynają budować na Syberii
Jak wywalimy agentów i zdrajców nie będzie kokieterii
Skończy się też budowa w naszych granicach
Bo my nie chcemy to żadnego Stiirliza
Pozdrawiam
5. "Niech zaczynają budować na Syberii"
Mam przeczucie, że ważniejszy będzie kierunek z zachodu na wschód, bo i ładunki będą jeździć w tym właśnie kierunku, a w odwrotnym tylko ewentualne korpusy ekspedycyjne wspomagające lokalne siły w tłumieniu buntów autochtonów.