Jakie tytuły prasowe czytamy ponoć najchętniej?

avatar użytkownika Unicorn

[link] tytuly prasowe polacy czytaja najchetniej"Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealiz...

http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/ktore-tytuly-prasowe-polacy-czytaja-najchetniej

"Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od kwietnia do września 2010 roku na losowej próbie 24 288 ogólnopolskiej przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego."

Uwaga:

"Jest to technika stosowana w badaniach ilościowych, polegająca na przeprowadzaniu wywiadów z respondentami przy użyciu przenośnych komputerów (notebook), zamiast tradycyjnych kwestionariuszy."

http://www.tnsglobal.pl/technika-badaniailosciowe

Przyznam szczerze, że jestem bardzo ciekaw praktycznej strony badania :> No ale OK, jakiś trend istnieje.

"W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,20 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,12 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,54 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,25 proc.) - wynika z badania PBC General przygotowanego na zlecenie Polskiego Badania Czytelnictwa."

Akurat pozycja Faktu mnie nie dziwi. Wyborcza cienko, SE też a Metro katastrofalnie zestawiając z dość drogą Rzeczpospolitą (przyzwoity wynik). Widać po procentach, że np. właściciele firm czy instytucje zamawiają prenumeratę pewnych gazet. Wśród tygodników przedrukowa Angora (też czytam) ma spory udział w rynku, co jest w pewnym sensie dowodem na inteligencję Polaków. Pozycja Polityki jest przeszacowana- gazeta ciągnie ostatkiem sił i wielu kupuje ją snobistycznie. Podobnie jak Newsweek. Z miesięczników pozycja Focusa Historia jest wymowna (pismo zaliczyło duży upadek treści, ale tak jest jak próbuje się sprzedawać agitki).

Oczywiście te wyniki pokazują w pewnym stopniu, co czytamy, czego nie czytamy. Margines błędu z uwagi na próbę może być duży. Dwa komentarze pod tekstem trafiają w sedno.

Etykietowanie:

napisz pierwszy komentarz