Plaga i pułapka konkursów sms-owych, Magia konkursów sms-owych, Oszuści sms-owi,Pusto sms-owa pułapka.

avatar użytkownika Redakcja BM24

Sprawa przekazana do UKE, UOKiK, Rady Reklamy, Izby Celnej w Ministerstwie Finansów oraz  Rzecznika Praw Obywatelskich przez Autora felietonu, dziennikarza obywatelskiego.

Za portalem http://radiopomostphoenix.wordpress.com/2010/10/17/magia-konkursow-sms-owych/

publikujemy felieton o pułapkach, w jakie wpada wielu ludzi nieświadomych regulaminów konkursów.

 

Plaga i pułapka konkursów sms-owych

Większość ludzi (ok..2/3) w Polsce posiada dochody nie przekraczające 2.000zł. netto. W wyniku ostatniego kryzysu gospodarczego, anomalii pogodowych, wzrostu cen żywności i energii, następuje dalsza pauperyzacja społeczeństwa. Niemal każdy marzy o tym , aby „zaświeciło mu słońce”, uważa też, że „jednak coś mu się od życia należy” i czeka na jakąś Okazję. Nawet niedawno rządzący, obiecywano nam cuda, w co niektórzy uwierzyli i tym samym, mentalnie się na nie przygotowali. Organizatorzy konkursów i loterii, właśnie na takich ludzi polują. Niczego jeszcze nie wygrałeś, ale już dostajesz wiadomość z gratulacjami! Organizatorzy loterii i konkursów kuszą atrakcyjnymi nagrodami i wywołują wrażenie, że zwycięstwo jest blisko. Użytkownicy telefonów komórkowych i Internetu (poczty elektronicznej), którzy zakupili usługi telekomunikacyjne u Operatora realizującego bezkrytycznie tzw. „zlecenia reklamowe” przeżywają koszmar wielokrotnego w ciągu dnia pojawiania się reklam, a w istocie loterii i konkursów przedstawianych jako: „super oferta”, „spróbuj bez ryzyka”, „łatwa wygrana” itd. Do brania udziału ww. konkursach namawiają również znani prezenterzy telewizyjni i radiowi. Twierdzą (co mija się z prawdą), że „wystarczy wysłać tylko 1 darmowy SMS i już nic nie robiąc należy tylko czekać na wygraną”. Wiele osób daje się na tą bajkę nabrać, myśląc, że z „konkursem” jest tak samo, jak z losem kupionym w tradycyjnej loterii. Konkursy sms-owe, są trochę podobne do gry hazardowej „jednoręki bandyta,” nie tylko dlatego, że: obejmuje ten sam segment rynku gier hazardowych, a sms-a wysyła się jedną ręką. W opisanych konkursach i loteriach, zrobiono to samo co w „jednorękim bandycie”, w którym wykorzystano program, zmuszający Użytkownika do coraz szybszej obsługi automatu, tylko po to, aby nie dać mu czasu do zastanowienie się. Stąd są sms-y typu „odpowiedz natychmiast, czy też informacja, „że musisz odpowiedzieć np. wciągu. 15 minut.” Konkursy sms-owe jednak są popularniejsze i bardziej dostępne niż ww. „jednoręki bandyta.”
Ww. konkursy np.74500 Pusty-SMS, Skarbiec Orange, Omnibus III, BMW TVP, BMW Orange, konkurs Discovery 7238 oraz inne, nie są reklamami lecz oszukańczymi loteriami, stanowią one „żyłę złota”, dla oraz doskonały biznes dla zlecających i wysyłających te loterie do Klientów. Omamiony sztuczkami„handlarzy iluzji” (organizatorów tych konkursów), Klient ponosi stratę pieniężną. Jest to bezwzględna, wielka i perfidna ściema, (zawsze są jakieś „kruczki i gwiazdki”, tzn. podstęp, przekręt oraz oszustwo, jest to opinia tysięcy internautów), realizowana za przyzwoleniem tolerancyjnej polityki władz odpowiedzialnych za przestrzeganie prawa, w tym zakresie. Wmawia się, że jest to wyłącznie spam a więc „fikcja zwana trikiem marketingowym”. Uważam, że jest to działanie niezgodne z prawem, co postaram się uzasadnić w dalszej części wypowiedzi. Aby bardziej obrazowo pokazać ten problem, to na wstępie opowiem starą anegdotę. „Do pubu wchodzi bezdomny i mówi do kelnera, Panie kelner, proszę setę i galaretę i to szybko, póki się to nie zacznie. Zaniepokojony kelner pyta się, a co ma się zacząć? Czy w ogóle masz pieniądze? No właśnie, to już się zaczęło, odpowiada bezdomny”.
A więc, skoro już skusisz się na wysłanie proponowanego darmowego SMS, trudno ci będzie wyrwać się z tej procedury. Już za chwilę, będą Ciebie nękać i bombardować (nawet co kilka minut) sms-ami, z idiotycznie głupimi pytaniami, lub wzywając tylko do wysłania kolejnego sms-a. (ale już płatnego ~5zł), który zapewni Ci rzekomo wysoką wygraną, Celowo mami się i podpuszcza Uczestników tych loterii i konkursów, wmawiając im, że prowadzą, będą obdarowani jakimiś „śmieciowymi” losami. Co chwilę otrzymujesz wiadomości z gratulacjami, nie wiadomo za co, z informacjami typu( …) „lepiej usiądź, bo odpowiedź będzie Bardzo Szokująca, po której nie pozostanie Tobie nic innego, jak tylko skakać ze szczęścia”. Gdy w te bajki uwierzysz i sprawdzisz tę szokującą wiadomość(~5zł), to dowiesz się, że otrzymałeś dodatkowe, „śmieciowe”(punkty lub losy), „dzięki którym jesteś coraz bliżej wygranej”.Jakaś pani z Działu Nagród, oznajmi Tobie, że „jesteś na liście Zwycięzców, w związku z tym, nie będziesz płacić podatku od wygranej, ale musisz za to jedynie potwierdzić tę wiadomość„1 pustym sms-em na nr 74500” i znów ta „sama śpiewka” jak wyżej. Następnie, sam Prezes (nie przedstawiając się), na piśmie gwarantuje Tobie wygraną np.50.000zł, której i tak nie dostaniesz,( zgodnie z Regulaminem, wszystko co napisze Organizator, jest nieprawdziwe, jest na niby) Jednakże, w tym przypadku są podstawy by sądzić, że stanowił jego pisemne oświadczenie woli o przyznaniu tobie ww. nagrody. naruszono Art. 286. § 1. k.k. ( jest to „wprowadzenie osoby w błąd albo wyzyskanie błędu”). Aby otrzymać rzekomą wygraną, należy wielokrotnie potwierdzać i to najlepiej natychmiast płatnymi sms-ami,: twój numer telefonu, fakt akceptacji wygranej, tego że jest już Koniec (de facto twojej cierpliwości i pieniędzy). a co z nagrodą to „szukaj sobie wiatru w polu”. A więc nieuzbrojonym okiem widać, że jest to zwyczajny podstęp, oraz „ poświadczanie nieprawdy w celu osiągnięcia określonych korzyści poprzez wyłudzenie”( pieniędzy na sms-y). Słyszałem o takim przypadku, gdzie Klient grając w podobnym Konkursie o 10.000zl., zdobył aż miliard losów (czyli na 1 zł. przypadało 100.000 losów) i nic nie wygrał, stracił zaś na to dużo „kasy”. A co się stało z jego nagrodą? Nie pozostało mu nic innego, jak wyżej tzn. „szukanie wiatru w polu”. Zdenerwowany tym ewidentnym oszustwem, wyrzucił komórkę (wraz z tym miliardem losów) do śmieci (stąd śmieciowe losy) i wreszcie przez chwilę naprawdę miał „święty spokój”. A miał być tylko jeden darmowy SMS.
Są takie konkursy (np. Quiz„Skarbiec” i „Omnibus III” ,których Organizatorami są: t CT „Creative Team” S.A oraz PTK Centertel „Orange”), gdzie, aby wygrać, należy rozwiązać aż 5885 pytań standardowych oraz pytania, specjalne i dodatkowe, których ilości nie podano. Jak widać Regulaminy te zaskakują dużą ilością pułapek, jak np. w ww. konkursach, zgodnie z (§4 pkt.5)- należy odpowiedzieć na ostatnie pytanie standardowe, przed następnym tego samego typu pytaniem, mimo upływu, choćby wielu dni. Czy przeciętny Klient, nękany kilkudziesięcioma sms-ami dziennie, jest w stanie zapamiętać, po upływie np. tygodnia, ostatnie pytanie standardowe, na które nie odpowiedział? Ponadto należy powiedzieć, że koszt uczestnictwa w ww. konkursach, w maju wzrósł z 3,66zł na 4,88zl za sms-a, tzn. o 33%. To ci dopiero demonstracja: podstępu,. przebiegłości i pazerności CT Creative Team”. Sprawa ta przypomina mi to anegdotę o dwóch koniach, starym, ślepym oraz młodym wyścigowym. Młody koń mówi do starego, wiesz, za tydzień jest Wielka Pardubicka i co ty na to? Ja tam żadnych przeszkód nie widzę, odpowiedział stary koń. W przypadku organów do tego powołanych jest odwrotnie, widzą one wyłącznie same przeszkody, których boją się jak ognia. Uważam, że te organy i instytucje powinny wszcząć śledztwo i to z urzędu."...

 

Całość dla zainteresowanych tematem :

http://radiopomostphoenix.wordpress.com/2010/10/17/magia-konkursow-sms-owych/

 

Etykietowanie:

13 komentarzy

avatar użytkownika Andy-aandy

1. legalny bandytyzm...

To niew jest żaden "podstęp"...

To jest legalny bandytyzm. I dziwię się, że żaden z posłów PiS nie podjął tego tematu z Sejmie — choćby w charakterze pytań poselskich do ministra sprawiedliwości.

Przecież tegio typu zagrawki — są zwyczajnym rabunkiem mienia przy użyciu łgarstw i oszustw na niekorzyść konsumenta — za pomocą środków elektronicznych...

 Andy — serendipity

avatar użytkownika Enforcer1

2. Uchwala Rady Reklamy nt. Plagi i pułapki konkursow sms-owych.

JEST TO ODPOWIEDŹ DLA TZW. TROLLI (CHWALĄCYCH ORGANIZATORA LOTERII PUSTY-SMS)
W załączeniu przesyłam Uchwałę Rady Reklamy odnośnie dzaiałalności firmy InternetQ sp-ka z o.o. Loteria Pusty-sms.
Uchwała Nr ZO 77/10
z dnia 2 grudnia 2010 roku
Zespołu Orzekającego w sprawie sygn. Akt:K/113/10
1. Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy, działającej przy Związku Stowarzyszeń Rada
Reklamy, w składzie:
1) Olgierd Cygan – przewodniczący,
2) Wojciech Piwocki – członek,
3) Wojciech Tomczak – członek,
na posiedzeniu w dniu 2 grudnia 2010 roku, po rozpatrzeniu skargi o sygnaturze akt
K/113/10 złożonej, na podstawie pkt. 7 Regulaminu Rozpatrywania Skarg, przez konsumenta
(bliższe dane w aktach sprawy), (dalej: Skarżący), przeciwko Internetq Poland Sp. z o.o. z
siedzibą w Warszawie (dalej: Skarżony), dotyczącej reklamy w formie sms-ów
postanawia
uznać, że reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy.
3. Zespół Orzekający zważył co następuje:
Zespół Orzekający uznał, że przedmiotowa reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy.
Zespół Orzekający dopatrzył się naruszenia dobrych obyczajów i uznał, że reklama nie mieści się w ramach przyjętych norm etycznych.
W opinii Zespołu Orzekającego przedmiotowa reklama w obecnej postaci nadużywa zaufania odbiorców i wykorzystuje ich brak doświadczenia i wiedzy, gdyż informacja zawarta w reklamie była niepełna.
Zespół Orzekający dopatrzył się również w reklamie sprzeczności z przepisami ustawy o
przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.
Zdaniem Zespołu Orzekającego biorąc pod uwagę ułomność kanału komunikacji jakim jest
sms, w którym można zawrzeć 160 znaków, istotne jest aby reklamodawca jednoznacznie
komunikował faktyczne zasady uczestnictwa w loterii oraz aby regulamin loterii był dostępny
nieprzerwanie podczas całego okresu prowadzenia loterii.
Ponadto Zespół Orzekający, zauważył, że istotne jest aby komunikacja sms-owa była jasna i
rzetelna oraz aby w sms-ach było odniesienie do regulaminu loterii.
W związku z powyższym, na podstawie pkt 37 ust. 1 lit c) Regulaminu Rozpatrywania Skarg
Zespół Orzekający orzekł jak w pkt 1 uchwały.
Zgodnie z pkt.50 Regulaminu Rozpatrywania Skarg z dnia 30 czerwca 2010r., stronom
przysługuje prawo do odwołania się od uchwały Zespołu Orzekającego w terminie 10 dni od
daty doręczenia uchwały. Podstawę odwołania mogą stanowić wyłącznie nowe fakty i
dowody, nieznane zainteresowanej stronie w dacie podjęcia przez Zespół Orzekający
uchwały.

avatar użytkownika Maryla

3. PUSTY-SMS

obecnie jedna ze stacji TV - chyba POLSAT? prowadzi szeroko reklamowaną akcją PUSTY-SMS.
Wygląda na to, że łamią prawo?

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Enforcer1

4. Decyzja dotyczącą działań Internetq Poland Sp. z o.o.(nr RPZ 30

Szanowny Panie,
informuję, że w dniu 21.12.2010r. wydana została decyzja dotyczącą działań Internetq Poland Sp. z o.o.(nr RPZ 30/2010), w której stwierdzono stosowanie przez Spółkę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów i nałożono na nią karę pieniężną. Decyzja nie jest prawomocna, a jej treść zostanie w najbliższym czasie udostępniona na stronie internetowej urzędu.
Z wyrazami szacunku
Agnieszka Ciucias
Skarżący
Z-ca Dyrektora Delegatury

avatar użytkownika Maryla

5. W załączeniu przesylam maila

W załączeniu przesylam maila od UOKiK z Poznania ws.Konkursu Pusty-sms organizowanego prze InternetQ Poland sp-ka z o.o. oraz PTK Centertel ORANGE
Pozdrowienia i wyrazy szacunku.
Skarżący.

Sent: Monday, January 03, 2011 1:05 PM
Subject: FW: Fw: Uchwała KER - ZO 77/10 (dot art. Plaga i pułapka konkursow sms-owych

Szanowny Panie,
informuję, że w dniu 21.12.2010r. wydana została decyzja dotyczącą działań Internetq Poland Sp. z o.o.(nr RPZ 30/2010), w której stwierdzono stosowanie przez Spółkę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów i nałożono na nią karę pieniężną. Decyzja nie jest prawomocna, a jej treść zostanie w najbliższym czasie udostępniona na stronie internetowej urzędu.
Z wyrazami szacunku
Agnieszka Ciucias
Z-ca Dyrektora Delegatury

-----Original Message-----
From: Delegatura UOKiK w Poznaniu [mailto:poznan@uokik.gov.pl]
Sent: Monday, January 03, 2011 12:50 PM
To: Agnieszka Ciucias
Subject: Fw: Fw: Uchwała KER - ZO 77/10 (dot art. Plaga i pułapka konkursow sms-owych

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika kazef

6. @

Czytam te opinie np. Komisji Etyki Reklamy i nie wiem, czy się smiać, czy płakać.
Poza stwierdzeniem faktu, ze konkursy smsowe łamią prawo, etykę itd. nie ma słowa o jakichkolwiek karach. To po co w ogóle się tym zajmować?
Zdaje się, że potrzebny nam jest premier Węgier Orban. On by wiedział, co z tym zrobić.

avatar użytkownika Maryla

7. Oświadczenie Internetq Poland Sp.zo.o. - Loteria Pusty SMS

Szanowni Państwo,

W imieniu firmy Internetq Poland sp. z o. o., organizatora loterii Pusty SMS przesyłam oświadczenie firmy dotyczące decyzji Prezesa UOKiK Delegatura UOKiK w Poznaniu (decyzja nr RPZ 30/2010) w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.
W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji, udzielając komentarza dotyczącego decyzji UOKiK, loterii Pusty SMS.

Pozdrawiam,

Anna Sarnacka

Biuro prasowe Internetq Poland Sp. zo.o.
Manager - On Board Public Relations Sp. z o.o
ECCO International Communications Network
ul. Wolska 88
01-141 Warszawa, Poland

Warszawa, 4 stycznia 2011 r.

Oświadczenie firmy Internetq Poland sp. z o. o. dotyczące decyzji Prezesa UOKiK Delegatura UOKiK w Poznaniu (decyzja nr RPZ 30/2010) w sprawie naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

W odniesieniu do decyzji UOKiK, dotyczącej 12. edycji loterii Pusty SMS, organizowanej przez Internetq Poland sp. z o.o., a także do doniesień medialnych
jej dotyczących, pragniemy wyrazić ubolewanie, że nie mieliśmy możliwości odniesienia się do publikowanych treści. Rozumiemy, że celem prowadzonego postępowania była troska UOKiK o przestrzeganie wysokich standardów ochrony praw konsumenta. Jako firma działająca na rynku polskim doskonale rozumiemy takie podejście i dlatego w odpowiedzi na potrzeby konsumentów uruchomiliśmy infolinię dedykowaną loterii Pusty SMS. Pod numerem telefonu 22 532 70 99 w dni robocze (poniedziałek-piątek) w godzinach 9:00-17:00 konsultanci odpowiadają na wszystkie pytania dotyczące warunków uczestnictwa w loterii.
Chcielibyśmy zapewnić, że loteria Pusty SMS jest organizowana zgodnie z prawem (ustawa z dnia 19 listopada 2009 o grach hazardowych (Dz. U. z 2009,
nr 201, poz. 1540, zezwolenie wydane przez Dyrektora Izby Celnej w Warszawie).
Pragniemy poinformować, że firma Internetq Poland sp. z o.o. na każdym etapie toczonego postępowania dążyła do pełnego wyjaśnienia wszystkich kwestii będących jego przedmiotem. Zapewniamy, że dokładnie przeanalizujemy wszystkie uwagi, jakie UOKiK skierował w sprawie loterii Pusty SMS.
Wyrażamy jednocześnie ubolewanie z powodu tego, że niektórzy uczestnicy loterii Pusty SMS poczuli się wprowadzeni w błąd. Zapewniamy, że nie było
to działanie intencjonalne Internetq Poland sp. z o.o. Zależy nam na tym,
aby odbiorcy naszych usług w pełni świadomie korzystali z naszych produktów. Zdajemy sobie sprawę, że zagadnienie uczestnictwa w grach hazardowych,
w tym także loteriach smsowych, jest zagadnieniem złożonym. Dlatego też widzimy potrzebę edukacji konsumentów w tym zakresie, ponieważ z jednej strony
gry hazardowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem społecznym, z drugiej
- niezrozumienie przez konsumentów istoty zjawiska i zasad, jakimi rządzą się gry hazardowe - skutkuje zgłaszaniem skarg konsumenckich do organizatorów
lub UOKiK.
Z poważaniem,
Grzegorz Witerski
Prezes Internetq Poland sp. z. o.o.

W razie jakichkolwiek pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji, udzielając komentarza dotyczącego decyzji UOKiK, loterii Pusty SMS.

Informacji udziela:
Anna Sarnacka, 602 275 567, asarnacka@onboard.pl

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Enforcer1

8. PUSTO-SMS-OWA FARSA

„Faktysą święte, interpretacja ich bywa całkowicie dowolna”. (W. Churchill)

PUSTO-SMS-OWA FARSA
czyli odpowiedź na Oświadczenie Internetq Poland sp. z o.o. dot. decyzji Prezesa UOKiK Delegat. UOKiK w Poznaniu (decyzja nr RPZ 30/2010) w s. naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

Osobiście Prezes międzynarodowej firmy Internetq Poland sp-ka z o.o. (loterii audiotekstowej) przesyła sms-ową wiadomość i gwarantuje Ci w 100% wypłacenie 30 tysięcznej nagrody, ale po spełnieniu (jak najszybszym) jego poleceń. Nie ma tu ani jednego zdania o; jakimś podstępie, kruczkach prawnych, czy też regulaminie gry. Otrzymujesz drogą sms-ową, potwierdzenie, że pieniądze czekają. Po spełnieniu poleceń prezesa i jego ludzi (wysłaniu sms-ów po ok. 5 zł każdy), następnie otrzymujesz sms-y nakazujące Ci wielokrotnie ( w nieskończoność) potwierdzenie gotowości przyjęcia wygranej, wielokrotnie potwierdzają, że przelew czeka i będzie przeslany, musisz to potwierdzić (a każda odpowiedź to ok.5 zł), a pieniędzy jak nie było tak nie ma. Jakby tego było malo, nazajutrz, ten sam Prezes obiecuje i zarazem gwarantuje Tobie nagrodę w wysokości (bagatela) 50.000 zł. i dalej, ta sama śpiewka. Nie masz żadnej możliwości kontaktu ani z Prezesem, ani z Regulaminem Loterii. Szukasz w Internecie pod hasłem www.pusty-sms.pl. i dowiadujesz się, że setki a nawet tysiące oszukanych Uczestników loterii- Pusty-SMS, podobnie jak Ty, poszukuje tego samego Regulaminu i Prezesa spółki. Gdzie się podziały gwarantowane przez niego pieniądze? Gdzie się podział Gwarant tej transakcji? Czeski film, nikt nic nie wie. Nie ma ani Prezesa, ani pieniędzy, a ty szukasz przysłowiowego „wiatru w polu”! Przy okazji dowiadujesz się od innych internautów, że zostałeś „nabity w butelkę”, że wszystko ( za wyjątkiem Twoich prawdziwych pieniędzy) jest na niby, że to jest tylko taki żart, taki trik marketingowy. Dowiadujesz się, że trzeba było wcześniej przeczytać niedostępny regulamin lub zauważyć w telewizji, cytat(...) "na dole spotu reklamowego - na dole ekranu, przesuwający się pasek zawierający powyżej wymienione informacje".
W wypaczonym i pokrętnym, pojmowaniu reklamy oraz prawa przez Prezesa Internetq Poland sp-ka z o.o. (potwierdzili to ostatnio swoimi surowymi Uchwałami i decyzjami -UOKiK oraz Krajowa Rada Reklamy) ten tzw. „przekręt” jest to tylko „komunikacyjnym zabiegiem” i zgodnie z Regulaminem: TAK znaczy NIE, 100% GWARANCJA oznacza BRAK GWARANCJI, STOP znaczy START, zaś KONIEC gry, oznacza jej POCZĄTEK. Okazuje się, że pisząc do Organizatora STOP, nikt tego sms-a w Internetq Poland sp. z o.o. poważnie nie traktuje. Składasz reklamację, zresztą podobnie jak setki oszukanych uczestników loterii, a Pani Beata Małkowska –Łaszczyńska, radca prawny z nieznanej Ci firmy, która nie tylko, że nie jest Prokurentem ww. spółki, ale nawet nie jest jej pracownikiem, zmienia Ci płeć i odrzucając skargę, odpisuje (mówiąc potocznym językiem) „spadaj - widziały gały co brały”.
Jeżeli jedynym kanałem komunikacji (kontaktu) między stronami jest telefonia komórkowa i dzięki niej zdobywa się pieniądze, to nie wiadomo, co ma do tego „migający przesuwający się pasek u dołu ekranu telewizora lub Internet”. Z wypowiedzi prezesa G. Witerskiego (dla Krajowej Rady Reklamy) wynika, że warunkiem koniecznym uczestnictwa w jego loterii jest posiadanie Internetu i sprawnego telewizora. Jeśli tak jest, to zwykła uczciwość i lojalność w stosunku do Klienta oraz zasady "fair play" obowiązujące między stronami, wymagają powiadomienia go o tym. Inaczej jest to wyłudzenie pieniędzy lub próba oszustwa. Wówczas,(w lipcu u.br.), tylko dzięki jednemu z kilkuset internautów, udało się „namierzyć”, praktycznie niedostępnego Prezesa firmy. Tak więc tylko dzięki przypadkowi, udało się go powiadomić, o tym, że Regulamin jest niedostępny dla wielu Uczestników oraz o innych nieprawidłowościach Loterii- Pusty SMS. W odpowiedzi dowiadujesz się, że „Regulamin jest dostępny w siedzibie Organizatora” (bagatela ok. 700 km podróży, stracony dzień i kilkaset zł. bez jakiejkolwiek gwarancji załatwienia sprawy) lub w Internecie. W końcu (po wielu perypetiach), drogą mailową otrzymujesz Regulamin formatu A5 na dodatek mało czytelny (ze względu na 1 mm wysokość liter) . Odpowiedź uzyskujesz od Internetq z zagranicy, dopiero po 9 dniach tzn. ok. 216 godzinach od zgłoszenia jego „zapotrzebowania”. Za to Organizator loterii domaga się od Ciebie niemal natychmiastowej (w przeciągu 15 minut) odpowiedzi na swoje sms-y. Cały paradoks poszukiwania Regulaminu loterii opisany jest w Internecie przez kilkuset Uczestników gry. Najbardziej szczegółowo zostało to podane w artykule „Plaga i pułapka konkursów sms-owych” lub „Magia konkursów sms-owych”(w USA i G.B.) i opublikowane już we wrześniu ub. roku w Internecie na kilkunastu witrynach (w kraju i za granicą).
W żadnym przysłanym przez Organizatora sms-ie, ani razu nie wspomniano o istnieniu jakiegokolwiek regulaminu gry (patrz Internet- program telewizyjny „Ekspres reporterów” z 15.12. br. o godz. ok.21 (program o panu G. Witerskim i jego Loterii „Pusty -sms”, w którym to Prezes zobowiązał się do przekazywania informacji jego Uczestnikom o istnieniu Regulaminu). Oglądając TVP Polsat nadal można zobaczyć, pana Chajzera (żywą, chodzącą reklamę proszków do prania), który w sugestywny sposób, nie patrząc na negatywne skutki swojego działania, z uporem maniaka opowiada bajki-„o jednym całkiem darmowym sms-ie w Loterii Pusty-SMS, dzięki któremu możesz być szczęśliwy i bogaty”. Jakże inaczej wyglądało to w pr. II TVP "Ekspres Reporterów”, w dniu 15 12. ub.r., kiedy to Redaktor prowadzący słuchający bajek Chajzera, (nic nie wiedział o regulaminie loterii, dzięki czemu wyłudzono od niego "kupę kasy"). W efekcie, dzięki takiemu mamieniu Klienta, puszczono go niemal „bez skarpetek”. Dopiero wtedy, ośmieszony w tym programie Prezes Internetq Poland sp-ka z o.o., nie wiedząc co odpowiedzieć na ciężkie zarzuty, niemal jąkając się, obiecywał powiadamiać swoich Klientów (w loterii pusty-sms), o istniejącym Regulaminie, Regulaminie wg którego wszystko (za wyjątkiem Twoich prawdziwych pieniędzy) (jest na niby), jest tylko „komunikacyjnym zabiegiem”.
Warto przypomnieć (to co akcentuje UOKiK - Internet 2010.11.04-„Kosztowne sms-y”), (…), „niezgodne z prawem jest wywołanie wrażenia, że Konsument bezwarunkowo wygra nagrodę np. po wysłaniu sms-a, wykonaniu telefonu, wysłaniu listu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych niekorzystnych zasadach”. I co na to powie Pan Prezes? Ponadto Prezes międzynarodowej spółki zapomniał o tym, że należy przestrzegać: - polskiego prawa oraz Konstytucji III R.P., - umowy cywilno-prawnej, kupna i sprzedaży, zasad „fair play” oraz Gentleman’s Agreement”. Czy ta przezabawna farsa, której autorem scenariusza jest Prezes G. Wieterski, nie może zostać hitem a nawet Bestsellerem Roku, w kategorii „Najbardziej śmieszny przekręt 2010 Roku”? Zamierzam wysłać ją na Konkurs i uważam, że 1 miejsce jest gwarantowane! Gdańsk 06.01.2011 r. Enforcer1

avatar użytkownika natenczas

9. Jaja sobie robisz?

WTOREK 01.02.2011

Oszukani telewidzowie składają pozew zbiorowy!

[..]Jaja sobie robisz? Człowieku, ogarnij się, pieniądze już czekają na przelew - takiej treści SMS-y otrzymali ludzie, którzy zaufali Chajzerowi i wysłali wiadomości na polecany przez niego numer. Tego rodzaju "zabawy" firmowała swoją twarzą też Kasia Cichopek. Problem w tym, że z informacji podanej przez organizatorów wynikało, że wygrywa każdy wysłany SMS. Rzeczywistość okazała się oczywiście inna. Osoby, które uwierzyły uśmiechniętym "celebrytom", zamiast wygranej otrzymały wysokie
rachunki telefoniczne, często przekraczające ich możliwości finansowe.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył już na organizatora karę wysokości prawie pół miliona złotych. Niezależnie od tego oszukani uczestnicy loterii zamierzają dochodzić swoich praw w sądzie. Złożą pozew zbiorowy.

Pamiętajcie, ci ludzie namawiali do wysyłania SMS-ów, przekonywali z uśmiechem że warto:


http://tiny.pl/hck4x

avatar użytkownika Maryla

10. @natenczas

"ci ludzie namawiali do wysyłania SMS-ów" - to nie jest czas przeszły, panienka w czerwonym wczoraj była na wszystkich kanałach, gdzie nie kliknęłam pilotem, zeby znaleźc cokolwiek godnego obejrzenia.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Jacek Mruk

11. Jak mawiają na bazarku frajerów się strzyże

Teraz to robią tuski ryże
A kto frajer nich dzwoni
Ja ich omijam jak stado słoni
Pozdrawiam

avatar użytkownika Enforcer1

12. Pusto sms-owa farsa cd

Art.54.Każdemu zapewnia się wolność wyrażania swoich poglądów oraz pozyskiwania i rozpowszechniania informacji. ( Konstytucja RP )

Odpowiedź

Art. 286. § 1. k.k. “Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym imieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd, albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.”

avatar użytkownika natenczas

13. > Enforcer1,

proszę czytać ze zrozumieniem.
To nie należy do komentarza,to jest tylko sygnatura :)))

Pzdr.