Inwestycja terminal LNG Świnoujście rusza

avatar użytkownika kejow

10 czerwca br. w Świnoujściu podpisano umowę na nadzór inwestorski nad budową terminalu LNG.Kontrakt podpisali: Zbigniew Rapciak &...

10 czerwca br. w Świnoujściu podpisano umowę na nadzór inwestorski nad budową terminalu LNG.

Kontrakt podpisali: Zbigniew Rapciak – Prezes Zarządu spółki Polskie LNG S.A. oraz  Stephen J. Novis – Dyrektor Zarządzający, Członek Zarządu Konsorcjum WS Atkins-Polska Sp. z o.o. (Polska) – Atkins Ltd. (Wielka Brytania). Wartość umowy to 46,5 mln zł brutto.

- To pierwsza z dwóch najważniejszych umów dla realizacji terminalu LNG, który jest kluczową inwestycją zapewniającą bezpieczeństwo energetyczne Polski. To także szansa na rozwój biznesu w Świnoujściu i całym  regionie zachodniopomorskim – powiedział podczas uroczystości Prezes Zarządu spółki Polskie LNG S.A Zbigniew Rapciak. – Nasz partner to firma doświadczona w prowadzeniu projektów wymagających najwyższych kompetencji. Dzięki temu możemy być pewni, że realizacja naszej inwestycji będzie przebiegała zgodnie z najwyższymi światowymi standardami – dodał.

Do zadań konsorcjum będzie należało sprawowanie kompleksowego nadzoru – w imieniu inwestora –  nad realizacją robót budowlanych, montażowych i instalacyjnych, czyli m.in.: weryfikacja dokumentacji projektowej, prowadzenie odbiorów prac i robót, udział w czynnościach rozruchowych i testach sprawnościowych kompletnego obiektu.

Makieta terminalu LNG Świnoujście

Makieta terminalu LNG Świnoujście

Informacja prasowa Polskie LNG
 
Czy są chętni do współpracy w eksploatacji polskiego terminala LNG.
 
O możliwość skorzystania z naszego gazoportu pytają inne kraje regionu – przyznaje Zbigniew Rapciak, prezes Polskiego LNG, spółki odpowiedzialnej za gazoport.
Terminalem zainteresowane są przede wszystkim trzy małe kraje bałtyckie. Obecnie ich system gazowy jest związany z systemem rosyjskim. Po pierwsze czyni to infrastrukturę podatną na szantaż, a nawet gdyby do niego nie doszło to na ewentualne wypadki losowe.
 
 
PODSUMOWANIE
 
Już prawie rok jak byłem na wyprawie do Świnoujścia  , jednak sporo zmieniło się na lepsze i inwestycja planowo rusza.
 
 
Dywersyfikacja poprzez gazoport LNG to najlepsze i w miarę szybkie rozwiązanie problemu z monoplem gazpromowskim.
 
Kejow

1 komentarz

avatar użytkownika Maryla

1. @kejow

inwestycja rusza, tylko wejścia do portu NIE BĘDZIE - więc się pytam - PO CO traci się nasze pieniądze na wysokie honorarium dla zagranicznego nadzorcę inwestycji, KTÓRA NIE MA SZANS NA WDROŻENIE?

Czy ktoś z rządu UMIE NA TO ODPOWIEDZIEC?

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl