Wątpliwości do ustaleń "Międzypaństwowego" Komitetu Lotniczego z dnia 19 maja 2010 (Synteza)
Dokładne dane z raportu pod adresem http://smolensk-2010.pl/2010-05-19-katastrofa-tu-154m-%E2%80%93-raport-wstepny.html
I moje wyliczenia (proszę o weryfikację czy dobrze policzyłem):
kontakt brzoza m s km h km/h
1100 260 840 6 0,84 0,0017 504
a samolot podchodził do lądowania z prędkością 300 km/h! dlaczego prędkość 500 km/h?
Może jakieś super "dopalacze", a może wcześniejszy wybuch termobaryczny na pokładzie… i samolot przez brakujące 4 sekundy już leciał dalej "w kawałkach". Na wybuch tego typu wskazuje też inne zdanie z raportu: "Badania medyczne wykazały, że w momencie niszczenia konstrukcji w położeniu odwróconym na pasażerów działało przyśpieszenie 100 g. Według autorów raportu przeżycie kogokolwiek na pokładzie nie było możliwe."
Inne wątpliwości z rapaportu MAK z dnia 19 maja 2010:
1) "Po około 13 minutach od katastrofy lokalne i państwowe służby bezpieczeństwa w sile 180 funkcjonariuszy otoczyły kordonem miejsce zdarzenia o średnicy 500 m." a syreny zawyły 2 minuty później? Dlaczego tak dużo funkcjonariuszy jeszcze przed ogłoszeniem alarmu!
2) "Odczytywanie zarejestrowanych rozmów było utrudnione ze względu na wysoką emisje hałasu, między innymi z powodu otwartych drzwi do kabiny. Oczyszczanie zapisu z szumów odbywało się za pomocą unikalnego oprogramowania." Na czym ta unikatowość polegała? Czy chodzi o wybieranie z dźwięku tego co chciał Putin, a reszty zagłuszaniu przez otwarte drzwi "do 4 wymiaru"?
3) "około 11 minut przed katastrofą załoga Jaka-40 poinformowała o odlocie samolotu Ił-76 na lotnisko zapasowe po dwukrotnej, nieudanej próbie lądowania;" – lotnicy Rosyjscy to prawdziwy fachowcy, wybrali sobie super porę do lądowania, dokładnie testując działanie fałszywych radiolokatorów i braku żarówek: "Kontrola potwierdziła, że parametry i dokładność systemu radiolokacyjnego, dalszej i bliższej radiolatarni z markerami, oświetlenia lotniskowego są zgodne z obowiązującymi w Rosji przepisami." FSB nie mogło sobie pozwolić na "fuszerkę" więc wysłało "zwiad" – zobacz http://wolnemedia.net/?p=21298
4) MAK podał błędne dane co do nalotu polskich pilotów – czy mylił się tylko w tym…
5) Czy to normalne w takich warunkach: „Zniżanie odbywało się z włączonym autopilotem. Wyłączanie autopilota rozpoczęło się podczas próby odejścia na drugi krąg, około 5 sekund przed zderzeniem z drzewem, co zapoczątkowało proces niszczenia konstrukcji samolotu.” Czyli wyłączyli autopilota jak zobaczyli drzewa? Byli przekonani, że są znacznie wyżej mimo że „Pierwsze ostrzeżenie systemu TAWS (PULL UP) było wygenerowane na 18 sekund przed zderzeniem z przeszkodami. Wcześniej dwukrotnie pojawiła się informacja TERRAIN AHEAD.”, czyli mimo ostrzeżeń przez 13 sekund lecieli na autopilocie – to wygląda na totalną bzdurę i wiedzieli do tego, że „na 4 minuty przed katastrofą załoga Jaka poinformowała, że widzialność ocenia na 200 m”, a „5 kwietnia kontrola techniczna potwierdziła, że lotnisko może przyjmować loty specjalne przy zachowaniu minimów pogodowych. Dla samolotów Tu-154 i Jak-40 to 100 x 1000 m (widzialność pionowa/pozioma)”!
6) Ustalono, że nie było tego na co wskazuje „rozkawałkowanie” samolotu i jego „dziwny” lot: „Wykluczono w nim awarię samolotu, atak terrorystyczny, pożar i wybuch na pokładzie.”
http://fronda.pl/synteza/blog/watpliwosci_do_ustalen_miedzypanstwowego_komitetu_lotniczego_z_dnia_19_maja_2010
- Zaloguj się, by odpowiadać
12 komentarzy
1. .."Może jakieś super
.."Może jakieś super "dopalacze", a może wcześniejszy wybuch termobaryczny na pokładzie… i samolot przez brakujące 4 sekundy już leciał dalej "w kawałkach". Na wybuch tego typu wskazuje też inne zdanie z raportu: "Badania medyczne wykazały, że w momencie niszczenia konstrukcji w położeniu odwróconym na pasażerów działało przyśpieszenie 100 g. Według autorów raportu przeżycie kogokolwiek na pokładzie nie było możliwe.".....
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. Tyle zostało z naszego tupolewa! ZOBACZ
To nie fotomontaż, ani model. Rosjanie naprawdę złożyli części tupolewa w całość. Widok jest szokujący!
http://www.fakt.pl/Tyle-zostalo-z-naszego-tupolewa-ZOBACZ,artykuly,72400...
Pytanie - GDZIE JEST RESZTA?????????????????????????????????????
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
3. "Z kolei mecenas Rafał
"Z kolei mecenas Rafał Rogalski, pełnomocnik kilku rodzin ofiar, m.in. Jarosława Kaczyńskiego, zwraca uwagę, że padło wiele kategorycznych opinii, mimo że to dopiero wstępny raport. – Wiele stwierdzeń, jak choćby te, że wszystkie urządzenia w samolocie działały, a lotnisko było dobrze przygotowane, należy uznać za zdecydowanie przedwczesne i mało wiarygodne – mówi „Rz” mecenas. I pyta: – Skoro lotnisko było dobrze przygotowane, po co już po katastrofie zmieniano na nim żarówki?
Zdaniem Rogalskiego raport podaje tylko pewne hipotezy, które dopiero po otrzymaniu całości materiałów zebranych przez Rosjan musi zbadać polska prokuratura. "
http://www.rp.pl/artykul/2,482354.html
----
http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article611160/Gdzie_jest_tele...
http://www.dziennik.pl/wydarzenia/article610824/Rosjanie_nie_chca_dac_ta...
"W tym tygodniu polska prokuratura dowie się w końcu co zeznał kierownik lotów na lotnisku Siewiernyj. To on naprowadzał polski TU 154 M do lądowania. Wojskowi prokuratorzy chcą przeprowadzić własną ekspertyzę fonoskopijną z rozmów w kabinie pilotów. Ale to może okazać się niemożliwe. Rosjanie nie zgadzają się na przekazanie oryginalnej taśmy z rejestratora."
:::Najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku::: 'ANGELE Dei, qui custos es mei, Me tibi commissum pietate superna'
4. Minister sprawiedliwości w Sejmie tłumaczył się ze śledztwa
Z uwagi na skalę i rozmiar
katastrofy priorytetem było podjęcie natychmiastowych działań,
związanych z jej wyjaśnieniem – mówił w Sejmie szef resortu
sprawiedliwości Krzysztof Kwiatkowski. Tym argumentuje fakt, że
śledztwo całkowicie pozostaje w ręku Rosji.
Zgodnie ze standardami wynikającymi z przepisów prawa
międzynarodowego jak i stosowanej praktyki stroną uprawnioną do
zainicjowania badania przyczyn wypadku lotniczego jest oczywiście
zawsze kraj na terenie, którego do niego doszło - podkreślił
Kwiatkowski.
Posłowie pytali m.in. o to, dlaczego przy współpracy obu krajów w
wyjaśnianiu okoliczności tragedii pod Smoleńskiem przyjęto za podstawę
prawną konwencję chicagowską? Dlaczego nie skorzystano z opisanego
przez „Rzeczpospolitą” porozumienia polsko-rosyjskiego z 1993 r.,
dotyczące zasad wzajemnego ruchu lotniczego samolotów wojskowych.
Minister tłumaczył konwencję z Chicago. - Strona polska, po
zasięgnięciu opinii polskich specjalistów, którzy potwierdzili
zasadność stosowania tych procedur, zwróciła się o podjęcie współpracy
z Rosją we wskazanym reżimie prawnym. Motywem, którym się kierowaliśmy,
była jasność, przejrzystość, ponieważ konwencja zakłada jawność wyników
badań – mówił Kwiatkowski.
Przyznał też, że istnieje porozumienie pomiędzy Polską a Rosją
dotyczące zasady wzajemnego ruchu lotniczego wojskowych statków
powietrznych. - Jego przyjęcie jako podstawy prawnej dla badania
przyczyn katastrofy pod Smoleńskiem, oznaczałoby konieczność
wynegocjowania ze stroną rosyjską szczegółowych zasad współpracy. A to,
użyjmy tego słowa, dramatycznie spowolniłoby wyjaśnianie jej
okoliczności – wyjaśniał minister.
mm/TVP/Rp.pl
http://fronda.pl/news/czytaj/minister_sprawiedliwosci_w_sejmie_tlumaczyl_sie_ze_sledztwa
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
5. Aborcza ostro walczy o dobre
Aborcza ostro walczy o dobre imię tych od pojednania :>
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,7912215,Dzis_znow_przeszu...
"Płk Parulski podał, że w Smoleńsku jest jego zastępca gen. Zbigniew Woźniak, który uczestniczył w przeszukaniu z ramienia strony polskiej. - Przeczesania terenu dokonało 50 funkcjonariuszy - powiedział posłom Parulski."
http://www.dziennik.pl/katastrofa-smolensk/article611163/Dlaczego_Tu_154...
Śledzę rosyjskie portale od początku. O ile jeszcze gdzieś tydzień do tyłu można było się z nich dowiedzieć o wiele więcej niż z naszych mediów, o tyle od kilku dni trwa tam prawdziwa kampania ściemy, czego przykład poniżej:
http://kp.ru/daily/24492/647264/
"Журналистам удалось разузнать, что незадолго до падения один из пилотов произнес: "Садиться в таких условиях невозможно".
Znowu przecieki medialne i głosy rzekomo mówiące, że w takich warunkach nie da się wylądować. Budowanie napięcia pod jedną tezę.
Artykuły są tendencyjne, złośliwe, pełne aluzji. Wręcz złowieszcze. Nie sądzę żeby było to przypadkowe...
:::Najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku::: 'ANGELE Dei, qui custos es mei, Me tibi commissum pietate superna'
6. Problem z autopilotem?
Dziennikarz i pilot w jednej osobie, rozwaza na swym blogu sensownosc oficjalnie podanej informacji MAK o sposobie korzystania przez pilotw Tupolewa-154, z autopilota.
http://zulusmjz.blog.interia.pl/?blogId=320698&dayID=20&monthID=05&yearI...
Generalna konkluzja autora tekstu: komitet serwuje nam albo półprawdę, albo tak zwaną g… prawdę.
7. Jeszcze jedna wątpliwość
Jeżeli tutka lądowała na "dachu" jak to próbują wmówić nam mendia to dlaczego Ma ubłocone koła??? Czy ktoś o tym pomyślał?? Ja mam jedną teorię: Po prostu w końcowej fazie lotu dostała 1kg "pigułę" termobaryczną z "Szmiela" i lądowała chaotycznie w kawałkach. Takie mam podejrzenia a tak wygląda "Szmiel":
RACJA JEST JAK DUPA, KAŻDY MA SWOJĄ /Józef Piłsudski/
8. Stary Wiarus o Komisji Specjalnej.
*Mogli, ale nie zrobili tego. Znaczy szanują nas, i biorą pod uwagę wszystkie możliwe przyczyny katastrofy. Nie ma powodu skarżyć sie, że nie potraktowali Polaków poważnie, a raport napisali pod z góry powzietą decyzję. Powinniśmy być wdzięczni, zamiast szukać dziury w całym.
Że co, że tak nie można nas traktować, że my dumne państwo członkowskie NATO i Unii?
Jakiego NATO? Z NATO Polska de facto właśnie wystąpiła na własne życzenie, rzucając się Rosjanom na szyję. *
http://wtemaciemaci.salon24.pl/
9. komentarz Wiktora Suworowa
00739cab8a1cfd8446e852fb05047bd2
fot. Sławek (Zu)
W toczącym się w Rosji śledztwie nie jest ważne ustalenie prawdy, lecz wynalezienie prawdopodobnego wytłumaczenia przyczyn katastrofy zadowalającego stronę rosyjską – o katastrofie smoleńskiej mówi były agent GRU, obecnie pisarz i badacz historii ZSRR, Wiktor Suworow.
Przede wszystkim korzystam ze sposobności, by wszystkim Polakom wyrazić swoje współczucie. To była straszna tragedia. Błagam Boga, by nie okazała się zbrodnią spowodowaną przez Rosjan, lecz katastrofą. Między naszymi narodami było tyle bólu, tyle krwi, że gdyby ustalono, że wypadek pod Smoleńskiem to wynik celowego działania – to ja nie wiem, jak mógłbym żyć z takim ciężarem. Patrząc na liczne poszlaki, wiele niestety wskazuje, że to jednak była zbrodnia. Mimo to chciałbym, żeby okazało się, iż to była katastrofa niespowodowana celowym działaniem. W przeciwnym razie odczuwałbym ogromny wstyd wobec Polaków. Jako były obywatel Rosji poczuwam się do odpowiedzialności za wszystko, co złego Rosjanie robią Polakom.
Kraj ofiar oraz katów
http://niezalezna.pl/article/show/id/34356
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
10. @Maryla
Witam Pani Marylo.
Wie Pani co mnie najbardziej przeraza ? Jesli pzryczyny tej katastrofy nie zostana dokladnie wyjasnione i rzeczywiscie byl to zamach (a obecne matactwa niestety na to wskazuja), to kaci ktorzy rzadza Rosja, a o ktorych pisze Wiktor Suworow, poczuja sie zupelnie bezkarni, jeszcze silnejsi i beda poslugiwali sie tego typu metodami w celu terrozryzowania calych spoleczenstw. W tej chwili Polska jest dla nich poligonem doswiadczalnym.
Niemcy tez spuszczeni zostana z lancucha na ktorym do tej pory trzymani byli przez USA
(bazy amerykanskie), bo USA jest uwiklana w kosztowne interesy i walczy o przetrwanie.
Niemcy realizuja swoja imperialna polityke. Prosze sobie przypomniec kto jest jej pomyslodawca?
Za wszelka cene chca sie baz amerykanskich pozbyc, wiadomo dlaczego. Ostatnio mowi sie juz oficjalnie, ze zamierzaja miec jednak wlasna walute.
Kto wie czy tez nie maczali swoich lap w tej katastrofie pod Smolenskiem..
Merkel i inni przywodcy UE na pogrzeb jednak nie przylecieli i forsuja rowniez oficjalna wersje o katastrofie.
Jesli zatuszuja sprawe z polska tragedia, to kto wie czy czesciej nie beda stosowane tego typu metody jak ta, ktorej jestesmy swiadkami w celu likwidowania niepoprawnych
politycznie politykow i zastraszania calych spoleczenstw.
Przeciez w tej chwili oklamuje sie spoleczenstwa w sposob wyjatkowo bezczelny, a protest jest jednak slaby. Ludzie sobie nawet zartuja i nie dostrzegaja powaznego zagrozenia dla nich samych. Wiekszosc sadzi, ze to jednak ich nie dotyczy.
A przeciez, jeszcze nie tak dawno tez tylko niektorzy ludzie ostrzegali, ze to wszystko moze sie zle skonczyc dla wielu ludzi na swiecie.
Pozdrawiam
11. @roma anna
Witam,
ludzie nie reagują w sposób widoczny, ale wystarczy porozmawiać obojętnie w którym miejscu Polski, a usłyszy Pani, ze nikt nie wierzy w to, co mówią w telewizorze w sprawie katastrofy.
Polecam linka do strony, gdzie zebrano informacje :
http://sites.google.com/site/katynii/
dosyć solidnie.
Pozdrawiam
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
12. Nu, ładno...
1. (min. Kwiatkowski o "wyborze" zasad Konwencji Chicagowskiej):
"Motywem, którym się kierowaliśmy,
była jasność, przejrzystość, ponieważ konwencja zakłada jawność wyników
badań "
a dalej:
2. "Wojskowi prokuratorzy chcą przeprowadzić własną ekspertyzę fonoskopijną z rozmów w kabinie pilotów. Ale to może okazać się niemożliwe. Rosjanie nie zgadzają się na przekazanie oryginalnej taśmy z rejestratora"
Tak to sobie...pie..przą :(
Selka