Samoloty dla VIP-ów już za 30 dni
Polecam
http://wiadomosci.onet.pl/2168745,11,samoloty_dla_vip-ow_juz_za_30_dni,item.html
na uwage zasluguje
"Szef MON powiedzial...........- W ocenie polskich i zagranicznych specjalistów poziom tej modernizacji jest wysoki - ocenił minister."
Co w rozumieniu Szefa MON znaczy "zagranicznych specjalistow" - ja wiem ze Rosja to tez zagranica.
Daje to nam "pewnosc", ze samoloty TU 154 sa remontowane w/g wysokich standardow i domyslam sie, ze jak cos zlego sie dzieje to musi byc wina polskich pilotow, ktorzy nie znaja j. rosyjskiego.
W tym samym arykule ponizej
"Były dowódca 36. specjalnego pułku lotnictwa transportowego..........
że rządowy Tupolew powinien być "odstawiony albo sprzedany". - etc
?????????
Czy nie nadszedl czas, zeby mowic - "Byly Szef MON Bogdan Klich"
- Zaloguj się, by odpowiadać
2 komentarze
1. Czy nie nadszedl czas, zeby mowic - "Byly Szef MON Bogdan Klich"
Bogdan Klich to zagrożenie podstaw bezpieczeństwa Państwa! Żądamy dymisji!
http://www.facebook.com/group.php?gid=109979439043790
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. Potwierdzenie hipotezy o
Potwierdzenie hipotezy o zamachu elektronicznym
2010-04-27 | Tagi: Kaczyński | Katastrofa | Morderstwo | Przyrządy pokładowe | Służby FSB GRU KGB Putin | Tupolew Prezydencki Samolot | Zamach elektroniczny
--------------------------------------------------------------------------------
Radarowy miernik wysokosci RW-5M
W polaczeniu z dzialajacym, jak przyznano TAWS, ten bardzo dokładny system pomiaru wysokości powinien był zaalarmować; chyba że pilot był wprowadzony w bład co do własnej pozycji i na krótko przed lądowaniem to urządzenie wyłaczył: bo taka jest procedura…
Potwierdza to hipoteze o zamachu elektronicznym
Patrz strona: http://www.nva-flieger.de/_tl/index.php/technik/ff...
CO TO JEST Radarowy miernik wysokosci RW-5M?
Radarowe mierniki wysokosci (altimetry) służa pomiarowi prawdziwej wysokości ponad poziomem terenu, szczególnie na niskich wysokościach kiedy pomiar barometryczny jest zbyt niedokładny….
RW-3 RW-5
Zakres mierzonej wysokości 300m 750m
Dokładność pomiaru 1m (<10m)
10% (>10m) 0,6m (<10m)
6% (>10m
Dokładność pokazywana na ekranie w.o. 0,8m (<10m)
8% (>10m)
Tak więc mówienie o zlych wysokościach pomiaru barometrycznego jest absolutną bzdurą.
Wysokosciowy miernik radarowy jest podstawowym elementem wyposazenia elektroniki pokladowej samolotu.
Jesli nie było tego miernika, mającego dokładność rzędu 5m na tej wysokości i to tylko dlatego, że ten miernik był przestarzały, to z pewnoscia znalazł sie tam miernik jeszcez lepszej jakosci, zaś cytowana przez samego internaute wskazówka pokazuje, że “miała również do dyspozycji radiowysokościomierz”.
Z informacji uzyskanych przez redakcję smolensk-2010.pl wynika, że własnie ten typ wysokosciomierza był tam stosowany.
Zamieszczamy częściowy tylko opis wyposażenia elektronicznego maszyny prezydenkiej:
W odróżnieniu od maszyn seryjnych, nasze Tupolewy otrzymały w trakcie użytkowania i kolejnych remontów/przeglądów przede wszystkim nowoczesne wyposażenie awioniczne.
Stały się tym samym jednymi z bardziej zaawansowanych Tu-154 użytkowanych na świecie.
Kabina pilotów to mozaika starych przyrządów radzieckich z zachodnimi.
Urządzenia łączności stanowią radiostacje KF Mikron, UKF Orłan-85ST, telefon satelitarny (od 2008 roku), radiostacja R-855UM, urządzenie łączności wewnętrznej SPU-7B, system głośnikowy SGS-25, magnetofon rejestracji rozmów załogi Mars BM.
Bezpieczeństwo wykonywania zadań w powietrzu umożliwiają nowoczesne urządzenia nawigacyjne. Należą do nich:
•zdwojony system nawigacyjny FMS UNS-1D (produkcji Universal Avionics) z komputerem nawigacyjnym Navigation Computer Unit (NCU) oraz dwoma panelami sterowania i kontroli (FPCDU – Flat Panel Control Display Unit) i dwoma kompletami dwunastokanałowych odbiorników GPS z antenami CI 401;
•radiokompas ARK-15M,
•radiowysokościomierz RW-5M,
•system nawigacji i lądowania Kurs-MP-70,
•dodatkowy odbiornik nawigacyjny GPS Bendix/King KLN-89, wcześniej
•użytkowany był odbiornik Garmin 155XL, samolot o n/b 101 posiadał
•kolejny odbiornik GPS-1000 z anteną typ CI 401,
•odbiornik sygnałów radiowych Radio Reference Sensor z anteną DME,
•splitterem sygnałów VOR,
•system sterowania samolotem ABSU-154-2,
•system kursowy TKS-P2,
•system danych aerodynamicznych WBE-SWS,
•system zobrazowania powierzchni ziemi i ostrzegania o zbliżaniu do
•przeszkód terenowych TAWS
•system antykolizyjny TCAS-II (wykrywa do 45 obiektów, obrazuje 30 z nich),
•radar pogodowy RDR-4B,
•wyświetlacz wielofunkcyjny MFD-640,
•dopplerowski miernik kąta znoszenia i prędkości podróżnej DISS-013
Źródło: portal Smolensk-2010.pl