Oszołomy kontra Antyoszołomy - strategia wyborcza PiS
Krzysztofjaw, wt., 02/02/2010 - 15:42
Witam z przymrużeniem oka
Mam propozycję na hasło wyborcze PIS:
Kontratak PiS-owskich ANTY-OSZOŁOMÓW! OSZOŁOMY POKONANE! (ewentualnie: oszołomy martwe lub oszołomy nie żyją)
Uzasadnienie:
1. W świadomości większości młodych Polaków skutecznie zostało zakodowane, że PiS i zwolennicy PiS to jednoznacznie OSZOŁOMY (budowa i kreacja świadomości marki jaką jest PiS zakończyła się sukcesem). Sądzę, że żadne zabiegi marketingu politycznego użyte w strategii wyborczej PiS, aby zmazać ten wykreowany poprzez PR i skuteczną socjotechnikę stereotyp nie będą wystarczająco skuteczne, ale warto spróbować i to dostatecznie "ostro".
2. Więc Ci wyborcy PiS, czyli tzw. stały elektorat jest na to uodporniony... a celem jest pozyskanie nowych rączek do głosowania. Stałych wyborców się nie zmieni kreując strategię tylko na nowych odbiorców/konsumentów/wyborców.
3. Strategia wejścia nowego produktu NA RYNEK jakim jest ANTY-OSZOŁOM oczywiście musi być dopracowana w najdrobniejszych szczegółach (ewentualnie służę pomocą): badania marketingowe, określenie strategii (frontalna, szarpana, naśladownictwa), itd.
4. Zalety ANTY-OSZOŁOMA
- świeżość i innowacyjno-zaskakujacy charakter produktu, zwracający uwagę (efekt nowości - impulsywnego zakupu) i wszystko to, co jest z tym związane,
- efekt autoironii (bez szerszego tłumaczenia),
- częściowa likwidacja, neutralizacja lub przekształcenie w satysfakcję dysonansu powyborczego (odsyłam do: http://krzysztofjaw.blogspot.com/2009/07/jak-wyjsc-z-tego-z-twarza-rady-dla.html),
- (...),
- i najważniejsza, znaczeniowa: po ciężkiej walce (którą trzeba wykreować medialnie) - oszołomy w PiS-e padły trupem! (można urządzić medialny spektakl pogrzebu) - uzyskanie efektu halo (ang. halo effect), tzn. stała się rzecz w PiS-e pozytywna dla dotychczasowych anty-oszołomów (PO) więc PiS jako całość stał się pozytywny (lub staje)... (...),
5. Pierwsze hasło wyborcze: ODDAJ BABCI DOWÓD! - DZIĘKI NIEJ ŻYJESZ (efekt emocjonalny manipulacji poprzez strach i jego negatywne konotacje- wcześniej wojna i śmierć oszołomów - teraz: żyję dzięki babci oszołomce! (+ efekt wdzięczności za to życie dla oszołomów)
- (....)
Pozdrazawiam
ZOSTAW ZA SOBĄ MĄDROŚCI ŚLAD...
Mam propozycję na hasło wyborcze PIS:
Kontratak PiS-owskich ANTY-OSZOŁOMÓW! OSZOŁOMY POKONANE! (ewentualnie: oszołomy martwe lub oszołomy nie żyją)
Uzasadnienie:
1. W świadomości większości młodych Polaków skutecznie zostało zakodowane, że PiS i zwolennicy PiS to jednoznacznie OSZOŁOMY (budowa i kreacja świadomości marki jaką jest PiS zakończyła się sukcesem). Sądzę, że żadne zabiegi marketingu politycznego użyte w strategii wyborczej PiS, aby zmazać ten wykreowany poprzez PR i skuteczną socjotechnikę stereotyp nie będą wystarczająco skuteczne, ale warto spróbować i to dostatecznie "ostro".
2. Więc Ci wyborcy PiS, czyli tzw. stały elektorat jest na to uodporniony... a celem jest pozyskanie nowych rączek do głosowania. Stałych wyborców się nie zmieni kreując strategię tylko na nowych odbiorców/konsumentów/wyborców.
3. Strategia wejścia nowego produktu NA RYNEK jakim jest ANTY-OSZOŁOM oczywiście musi być dopracowana w najdrobniejszych szczegółach (ewentualnie służę pomocą): badania marketingowe, określenie strategii (frontalna, szarpana, naśladownictwa), itd.
4. Zalety ANTY-OSZOŁOMA
- świeżość i innowacyjno-zaskakujacy charakter produktu, zwracający uwagę (efekt nowości - impulsywnego zakupu) i wszystko to, co jest z tym związane,
- efekt autoironii (bez szerszego tłumaczenia),
- częściowa likwidacja, neutralizacja lub przekształcenie w satysfakcję dysonansu powyborczego (odsyłam do: http://krzysztofjaw.blogspot.com/2009/07/jak-wyjsc-z-tego-z-twarza-rady-dla.html),
- (...),
- i najważniejsza, znaczeniowa: po ciężkiej walce (którą trzeba wykreować medialnie) - oszołomy w PiS-e padły trupem! (można urządzić medialny spektakl pogrzebu) - uzyskanie efektu halo (ang. halo effect), tzn. stała się rzecz w PiS-e pozytywna dla dotychczasowych anty-oszołomów (PO) więc PiS jako całość stał się pozytywny (lub staje)... (...),
5. Pierwsze hasło wyborcze: ODDAJ BABCI DOWÓD! - DZIĘKI NIEJ ŻYJESZ (efekt emocjonalny manipulacji poprzez strach i jego negatywne konotacje- wcześniej wojna i śmierć oszołomów - teraz: żyję dzięki babci oszołomce! (+ efekt wdzięczności za to życie dla oszołomów)
- (....)
Pozdrazawiam
ZOSTAW ZA SOBĄ MĄDROŚCI ŚLAD...
- Krzysztofjaw - blog
- Zaloguj się, by odpowiadać
6 komentarzy
1. hech lubię czytać Twoje wpisy :)
2. @Petrus
Krzysztof Jaworucki (krzysztofjaw)
3. Krzysztofie
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
4. Batory to ten
5. czas pokazać
6. czas pokazać