Robert Janowski: Wstydze się za część Polaków, którym się ten spot (PIS-u) podobał..
chinaski, śr., 29/04/2009 - 07:43
Wczoraj skomentowałem najnowszy spot PIS. Uważam, że jest całkiem przyzwoity; Jarosław Kaczyński (, a raczej jego sztabowcy) dobrze odrobił lekcję z "Kolesi". Moje przeświadczenie w tym względzie umocniła poranna "prasówka". Na stronach internetowych "Dziennika" znalazłem kilka niepochlebnych komentarzy tzw. autorytetów (lub ekspertów od wszystkiego-jak kto woli):
"Założyciel kultowego Perfectu w ostrych słowach wypowiada się na temat walki wyborczej naszych polityków. Krytykuje też najnowszy spot reklamowy PiS z posłem Palikotem w roli głównej, określając go jednoznacznie jako opluwanie drugiego człowieka, a nie rozmowę. "To nie spot, to żenada, żenada, żenada..." - kwituje muzyk. Słynny muzyk uważa także, że autor kontrowersyjnego materiału nie ma żadnej wizji i, jak mówi, jest prostakiem. Hołdys przyznaje, że taki spot dyskwalifikuje polityka w jego oczach."
http://www.dziennik.pl/zycienaluzie/gwiazdy-mowia/article369751/Holdys_Autor_spotu_PiS_jest_prostakiem.html
"Staram się trzymać z daleka od polityki. Jednak patrząc na ten klip, czuję wstyd. Za część Polaków, którym się ten spot podobał, za jego twórców..." (Robert Janowski, ten od "Jaka to melodia")
Im więcej podobnych głosów, na takim poziomie intelektualnym komentarzy, tym lepiej wiem, że spot jest dobry. Tego rodzaju 'akcje' mogą wpływać na osoby totalnie nieświadome, niezainteresowane rzeczywistością polityczną, łatwo ulegające wpływom. Oni stanowią trzon społecznego poparcia dla Platformy Obywatelskiej.
Reakcja gwiazd polskiego show biznesu na PISowską krytykę Palikota jest znacząca. To kolejny element procesu masowego nakręcania społeczeństwa. Przekaż jest prosty: "PIS jest bezdyskusyjnie obciachowy, skoro nie ukrywają tego znane telewizyjne "buźki", tak po prostu musi być". Tego rodzaju elementów w przekazie medialnym jest całe mnóstwo. To główny powód sondażowych sukcesów partii Donalda Tuska.
Opinie Hołdysa/Janowskiego są rażąco niesprawiedliwe. Po pierwsze, efekty działalności J. Palikota są w sensie moralnym o stokroć bardziej szkodliwe od treści najnowszego PISowskiego spotu. Po drugie, Janusz Palikot przekroczył już dawno podstawowe reguły przyzwoitości (jest żywym przykładem na "prawdziwość" tezy o wysokich standardach etycznych polityków PO), więc reklamówka PIS jest udaną próbą "utarcia mu nosa", niczym więcej. Po trzecie wreszcie: jakość spotu; jest on lekko złośliwy, ale na pewno nie chamski, prostacki, niegodny.
Pan Janowski był łaskaw podzielić się z czytelnikami "Dziennika" swoim poczuciem wstydu ("Jednak patrząc na ten klip, czuję wstyd. Za część Polaków, którym się ten spot podobał, za jego twórców..."). Prezenter (bo już chyba nie muzyk), wstydzi się m.in. za mnie, anonimowego blogera, który ważył się napisać kilka słów pochwały dla nowej inicjatywy pewnej (nielubianej przez Janowskiego, jak mniemam) partii.
Co za klasa, co za heroizm. Wstydzić się za setki tysięcy (może miliony) Polaków to wielkie obciążenie.
Żal mi takich "gwiazdorów".
- chinaski - blog
- Zaloguj się, by odpowiadać
7 komentarzy
1. dostali na kartce? bo Hołdys tak samo , czekam na Kukiza
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. @Maryla
3. Hołdys to recydywa,
4. ..Pewnie dalej na prochach ..to i byle co gada
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
A .K "Andruch"
http://andruch.blogspot.com
5. chinaski
6. chinaski
7. badziewiaki rozminęły sie z opnią lemingów
z der Dziennika
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl