Jak Zablocki na mydle

avatar użytkownika Tymczasowy

Nie jestem w stanie pojac, jak TVP moze stracic na mistrzostwach Europy w pilce noznej. Przyzwyczajony jestem, ze na transmisjach duzych imprez sportowych niezle sie zarabia. Moze wynika to stad, ze mam w glowie dane przywolywane corocznie przy okazji finalowego meczu futbolowego w USA  ("Super Bowl").

Wszystko zaczelo sie w 1967 r. i za trzydziestosekundowa reklame w czesie transmisji placono $40 000. Potem ceny rosly. Bariere 1 mln.$ przekroczono w 1995 r. Bariere 2 mln.$ osiagnieto w 2 000 r, a poziom 3 mln.$ za pol minuty reklamy w TV - w 2009 r.

Rzucmy okiem na dane z transmisji super Bowl w 2011 r. Mecz ogladalo w TV okolo 100 mln. widzow. Przed meczem nadano 8 reklam. W czasie meczu zas 39. Reklamowaly sie: Coca Cola, Pepsi Maxi, Mercedes, Chrysler,Suzuki i inni.

Oczywiscie turniej stwarza wiecej mozliwosci niz jeden, nawet finalowy mecz. W dodatku, TVP nie byla tu kopciuszkiem. Gdyby na przyklad zerwaly sie lacza, to mecz bylby przerwany.

Mecz Polska-Grecja ogladalo w Polsce 12 550 tys widzow, a mecz Polska-Rosja, o jeden milion wiecej. Tak zwanych spotow bylo bardzo duzo. W samej fazie grupowej zamieszczono 3 tysiace spotow, co trwalo lacznie 12.5 godz. Stawki nie byly niebotyczne. Taki McDonald za swoje prawie pol minutowe spoty placil ponad 80 tys. zl. za kazdy. Nie brakowalo tez innych dobrych reklamodawcow, np. Hyunday-Kia czy "Zywiec".W sumie za reklamy po fazie grupowej TVP otrzymala 83 mln. zl.

Pan J.Braun, szef  TVP dal z siebie wydusic, ze jego firma straci na calej tej imprezie 50-60 mln. zl. Jak oni to robia? Tlumacza niezaradnosc wysoka cena licencji. Sugeruje sie tez , ze stawki za reklamy TV byly za wysokie. Prawde mowiac nie znam wszystkich realiow, ale cisnie mi sie na usta powiedzenie sprzed lat dotyczace efektywnosci gospodarki socjalistycznej: "Wpuscic takich na pustynie, to zabraknie piasku".

Tejze zagadce o charakterze ekonomicznym towarzyszy inna,dotyczaca kosztow budowy autostrad. Bardzo drogo wyszlo i mimo to zabraklo pieniedzy na zaplacenie pracy wielu podwykonawcow. Jak oni to robia? Najwyrazniej unosi sie nad ty duch Cypriana Franciszka Zablockiego.

3 komentarze

avatar użytkownika Maryla

1. Tymczasowy

czepiasz się. A co to jest przy "niebywałym skoku cywilizacyjnym Polaków " z okazji EURO2012?

Wszyscy o tym mówią, we wszystkich mediach, nawet w artykułach sponsorowanych za granicą.

Ten "skok" kosztuje !

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika michael

2. Najistotniejszym składnikiem kosztów jest podatek,

podatek korupcyjny.

To on, ten podatek staje się najważniejszą przyczyną nieopłacalności wynikającej ze straszliwej drożyzny oraz niskiej jakości realizowanych na polskim rynku zadań.

avatar użytkownika michael

3. Jak telewizja może być opłacalna, skoro redaktorzy i prezenterzy

biorą tyle, ile mogą zapłacić reklamodawcy?

Są przecież jeszcze inne koszty.
A najistotniejszym składnikiem kosztów jest...