RUCH INTUICYJNY, a chłopaki z tefałenu;)))

avatar użytkownika Anonim

 Wszyscy, którzy intuicyjnie czują, że COŚ TU NIE GRA, kochani „obciachowcy” i nie tylko:

 przed nami „krecia robota”;)))))

 

Ale po kolei.

 

Pod rewelacyjnym wpisem Beretki na temat „zasług” chłopaków  z tefałenu w DZIELENIU społeczeństwa, pojawił się nie mniej rewelacyjny pomysł Zeliga.

Najpierw króciutki fragment notki:

„To Wasze kłamstwo założycielskie, fundament podziału społeczeństwa, na którym dzień po dniu, miesiąc po miesiącu wzrastało coraz większe zło; eskalacja niechęci,agresji, animozji, kłamstw, półprawd, poczucia krzywdy, pretensji, coraz częściej nienawiści; milczenie milionów ludzi z obawy przed ostracyzmem towarzyskim czy zawodowym, odrzuceniem, wyśmianiem, upokorzeniem, wykluczeniem z dyskursu. Wiem, o czym piszę - wystarczająco długo milczałam lub mówiłam za rzadko i za mało. Jednym słowem, stworzyliscie matrix - ciemna i jasna strona mocy, Ciemnogród i Jasnogród.”

Tu całość (przeczytajcie – warto!):

beret-w-akcji2.salon24.pl/241830,panowie-z-tvn-24-to-znowu-ja-tym-razem-bardzo-powaznie

 

Pomysł Zeliga można sprowadzić do hasła :

 „NIE KUPUJĘ ARTYKUŁÓW REKLAMOWANYCH W TVN!”

(Zelig wybacz to mocne uogólnienie, ale to  na potrzeby mojego wpisu)

To główna myśl.

Pozostaje kwestia realizacji.

 

Zdecydowałam się napisać ten post, ponieważ już sama dyskusja, jak ten pomysł zrealizować: dyskusja szeroka, która pojawi się na kilku portalach (a o to zadbam;), zaangażowanie w nią „obciachowców” w terenie  (i nie tylko „obciachowców”) spowoduje, że o sprawie stanie się głośno.

I przyjmijmy, że jest to nasz ruch na POZIOMIE 1.

Niech to hasło będzie ostrzeżeniem przed KONKRETNYMI DZIAŁANIAMI, które podejmie społeczeństwo, jeśli nadal TVN z taką radością i konsekwencją rozkręcać będzie w „przemysł nienawiści”.

 

POZIOM 2 -   to właśnie działania konkretne. Jakie? Na razie pojawił się  pomysł, aby wytypować reklamodawców, których artykuły będziemy BOJKOTOWAĆ.

A jest nas sporo. Potencjalnie 5-6 mln ludzi – TARGET, z którym należy się liczyć. Oczywiście wymaga to doprecyzowania.

 

ZACZNIJMY WIĘC DZIAŁAĆ. Na razie  POZIOMIE 1.

GRAFICY, POECI, STYRYCY i inni kreatywni ludzie, którzy mają intuicję włączcie się w propagowanie hasła:

„NIE KUPUJĘ ARTYKUŁÓW REKLAMOWANYCH W TVN!!!”

 

Niech o sprawie stanie się GŁOŚNO.

Ulotki? Naklejki na samochody? Symbol? Stronana FB?

 


 

ALE PAMIĘTAJMY O "OBCIACHU":)))

Kolejny zwykły:) "obciach" w sobotę 27-ego listopada godz. 12.00 w galeriach handlowych

 

 WARSZAWA - Złote Tarasy (gdzie zbiórka ?)

POZNAŃ - Stary Browar ( przy wejściu od ul. Półwiejskiej)

ŁÓDŹ - GALERIA ŁÓDZKA (przy żabach)

WROCŁAW - GALERIE: DOMINIKAŃSKA I ARKADY WROCŁAWSKIE (zbiórka pod Pręgierzem)

CHORZÓW - GALERIA PLUS (zbiórka Poczta Główna ul.Wolności)

 

konto na FB:

www.facebook.com/event.php


 

UWAGA BARDZO WAŻNE:)))!!! 

 

Niniejszym  OD STYCZNIA 2011 r.

ustanawiam

2-GĄ SOBOTĘ KAŻDEGO MIESIĄCA

 MIĘDZYNARODOWYM „DNIEM OB CIACHU”.

(zbieramy się o godz. 12.00 i ani minuty później;)

 

 

23 komentarzy

avatar użytkownika niezapominajka

1. Intuicjo...

Pomysł niezły, chętnie się przyłączę, ale mam mały problem - nie oglądam TVN i TVN24!

A może, ktoś zrobi listę reklamowanych tam artykułów i umieści ją na forach?

Pozdrawiam serdecznie;)))

avatar użytkownika yuhma

2. Intuicjo

Mam ten sam problem co Niezapominajka. Ale to mały problem.
Większy - kogo konkretnie zbojkotować? Przecież w TV reklamują się wszystkie największe firmy np. telekomunikacyjne. To co? Ogłosimy równoległy bojkot wszystkich sieci telefonicznych?
Musi to być jedna firma i musi być jasne dlaczego akurat ona (bo np. sponsoruje szkło kontaktowe itp.)
Ale ferment tu i na innych portalach jak najbardziej wskazany. FB dopiero jako miejsce na ogłoszenie akcji.
I zmień nazwę notki na "Bojkot sponsorów TVN-u!" czy inny bardziej chwytliwy :-)

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika intuicja

3. Yuhmo i Niezapominkajo:)

Na razie o ferment chodzi i o to, żeby wielu powiedziało publicznie:
"NIE KUPUJĘ ARTYKUŁÓW REKLAMOWANYCH W TEFAŁENIE"

Czysta psychologia. Niech to zdanie stanie się ZNANE.

Mam nadzieję, że jakąś fajną grafikę ktoś wymyśli.
Każdy ma drukarkę...

avatar użytkownika Maryla

4. @intuicja

takie skuteczne akcje były juz prowadzone .

Jedna z nich tutaj :

http://blogmedia24.pl/node/28804 Trzeba wskazać produkt i producenta, który będzie bojkotowany.

pozdrawiam

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika yuhma

5. Maryla

dokładnie o tę akcję mi chodziło.
Bojkot piwa lech też spowodował reakcję producenta.

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika Kama

6. Bojkotuję od dawna i to z niezłym skutkiem

Najciekawiej było jak zamykałam konto w banku reklamowanym przez M Konrada.
trzy razy pytano mnie telefonicznie i raz listownie o powód rezygnacji - jak by niekumaci byli i nie mogli zrozumieć.

W drugiej odsłonie wysłałam wszystkim znajomym i mniej znajomym ( profilaktycznie) maila, żeby nie zapraszali mnie na "zimnego Lecha" gdyż nie pijam i na dwóch stronach kulturalnie, ale konsekwentnie wyjaśniłam dlaczego. I były dwa tygodnie niezwykłej wrzawy wokół mnie, ale do wszystkich w końcu dotarło.

W trzeciej odsłonie dwa miesiące temu zobaczyłam w moim sklepie osiedlowym nowiutką wielką reklamę " zimnego Lecha". Wściekłam się, ale wewnętrznie. Po dłuższej chwili namysłu zrobiłam zestawienie ile pieniędzy zostawiłam w tym sklepie przez ostatnie 25 lat, napisałam list do właścicielki z załączonymi wydatkami, a okazały się konkretna sumą.
Stwierdziłam, ze jak będzie reklamować Lecha to przestane robić tam zakupy i namówię znajomych. Oryginał listu przekazałam właścicielce, a dwie kopie na tablicach osiedlowych.
Listy z tablic zniknęły i reklama Lecha także zniknęła.
Pozdrawiam

Nigdy nie zaczynaj rozmowy z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczenie

avatar użytkownika Maryla

7. Listy z tablic zniknęły i reklama Lecha także zniknęła.

:) tak własnie trzeba działać - wokół siebie.

Zanajoma mi opowiadała, jaka była dumna ze swojej młodej kuzynki, która studiuje za granicą i przyjechała ze swoją obcojęzyczną znajomą do Polski.
Zaprowadziła ją na Krakowskie Przedmieście a potem weszły do kafejki.
Jak zobaczyła reklamę "zimnego Lecha" głosno oświadczyła, że w takim miejscu nie będzie zostawiała swoich pieniędzy i obie młode damy demonstracyjnie opuściły kafejkę.

Gdyby było więcej takich zachowań, to kupcy zaczęli by mysleć, zanim przyjmą od koncernu obrażające ich klientów towary i reklamy.
W moim miasteczku nie zetknęłam sie nigdy z tego typu reklamą. Kupcy sami wiedzą, co ich obraża jako Polaków.

pozdrawiam

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Goethe

8. @ aby było skuteczne

należy bojkotować TVN... inaczej to hipokryzja...i przerabianie idei Obciachu na jakąś młodzieżówkę...

Goethe..."Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest...",JVG

avatar użytkownika yuhma

9. Goethe

No własnie usilnie przemyśliwam nad odpowiednikiem okupacyjnego hasła "Tylko świnie siedzą w kinie".

Intuicjo,
może dopisz to jako dodatkowy konkurs?

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika Tamka

10. "A może, ktoś zrobi listę

"A może, ktoś zrobi listę reklamowanych tam artykułów i umieści ją na forach?"

Juz o podobnej akcji pisalam i tez o tym mysle juz od dawna. Trzeba zrobic spis. Ja moge tu wrzucac co zobacze.
Moim zdaniem wszystkie firmy czy uslugodawcy,ktorzy sie reklamuja w blekitnej powinni byc na takiej liscie.
Idea chwytliwego i dosadnego hasla- znakomita, podobnie opracowania graficznego.T.

"Martwe dźwigi portowe nigdy nie będą Statuą Wolności".J.Ś.

LUBLIN moje miasto.

 

 

avatar użytkownika intuicja

11. <b>WSZYSCY</B>

Po pierwsze primo:)
Cała sprawa nie jest WPROST związana z OB CIACHEM.
Dlatego napisałam na wstępie kochani "obciachowcy" i nie tylko.
A więc oddzielmy ją od "obciachu".
Chciałam, żeby temat ZAISTNIAŁ.

Zależałoby mi na wypromowaniu chwytliwego hasła, grafiki.
Ponieważ jest ono samo w sobie nastawione na konfrontację, należałoby zmiękczyć je właśnie grafiką, zamianą TVN na Tefałen, dodaniem na końcu emoticona:

np
"NIE KUPUJĘ ARTYKUŁÓW REKLAMOWANYCH W TEFAŁENIE;)))"

Dobrze byłoby lansować takie hasło jako coś trendy.
A nie jako twardy bojkot - to jest dużo bardziej niebezpieczne (to oczywiście tylko moja opinia).
Wyobrażam sobie, że gdybyśmy rozreklamowali je na różnych portalach społecznościowych - siła rażenia byłaby wcale niemała.
Zauważcie,że pojawiłby się jasny sygnał dla każdego reklamodawcy: jest problem, COŚ się dzieje.
Tefałen - przystępując do negocjacji z reklamodawcami "na dzień dobry" miałby słabszą pozycję

Jak zobaczyła reklamę "zimnego Lecha" głosno oświadczyła, że w takim miejscu nie będzie zostawiała swoich pieniędzy i obie młode damy demonstracyjnie opuściły kafejkę.

Właśnie Maryla - chodzi o to, żeby wydobyć z ludzi taki odruch i CHĘĆ jego publicznego okazywania.
Mechanizm podobny jak przy "obciachowych" gazetach.

pozdrawiam,

ps
tylko konkretów (w postaci np fajnej grafiki - ciągle brak)

avatar użytkownika Tamka

12. @intuicja

A to tez jest akcja na 2 dni? Ja uwazam, ze to jest dlugoterminowe dzialanie i potrzeba troszke czasu na wymyslenie hasla czy grafiki. Prosze zatem o czas, nie tylko dla siebie, ale pozwole sobie zlozyc ta propozycje w imieniu innych zainteresowanych osob. Dzieqje.

Oto kilka produktow z listy, spisane wlasnie w bloq reklam:
Amino =zupy
KB=lokaty
Panasonic=produkty rtv (tv)
Odnovit=lek
Rutinacea=lek
GW
(bedzie tego baaardzo duzo; nawet moje ulubione marki aut tam sie reklamuja :(). T.

PS. Proponuje objac akcja bojkotu rowniez tych pozal sie Boze satyrykow z programy szklo kontaktowe!

Ostatnio zmieniony przez Tamka o pon., 25/10/2010 - 21:55.

"Martwe dźwigi portowe nigdy nie będą Statuą Wolności".J.Ś.

LUBLIN moje miasto.

 

 

avatar użytkownika Tymczasowy

13. Zimny Lech

Tylko tu moge sie wlaczyc. Pilem hektolitry piwa i pisalem artykuly w oparciuo krocie posiadanych ksiazek fachiowych oraz Internet. Ale "Zimny Lech" spowodowal, ze zainteresowalem sie sprawa. Do tej firmy nalezy tez Pilsner Urquell, najlepsze piwo swiata. I przed dwoma miesiacami odlozylem, choc piwo najlepsze.
A "Zimnego Lecha" odradzam. Niestety, dowiedzialem sie, ze i "Tyskie", dla mnie sentymentalne, tez do firmy zbrodniczej nalezy. Odrzucilem z repertuaru. I bede na tym polu dalej sobie dzialal, bo to tylko margines, ale zawsze. Lujkow trzeba tepic systematycznie.

avatar użytkownika intuicja

14. Tamka

Oczywiście, że długoterminowe.
Tak jak wcześniej pisałam - chciałam, żeby temat ZAISTNIAŁ.

Co dalej z nim zrobimy zależy od naszej konsekwencji.
Chciałam tą notką pomóc Zeligowi, który błąkał się z tematem pod różnymi wpisami na salonie. On nastawiony jest na wytypowanie jednej firmy - i skuteczny bojkot. Ku przestrodze dla innych reklamodawców.
Ja temat ugryzłam "po mojemu" ;)- czyli stworzyć atrakcyjne hasło i cały klimat wokół niego.

Zobaczymy co z tego wyniknie.
Czekam na pomysły, a Zeliga skieruje na Blogmedię.

pozdrawiam,

avatar użytkownika intuicja

15. <b>WSZYSCY</B>

Za manną:
świetne hasło:

"REKLAMOWANE W TEFAŁENIE? NO, THANKS!"

Moim zdaniem rewelacyjne:)

avatar użytkownika Goethe

16. @intuicja

jest jednak problem... większość firm i artykułów reklamuje się na wszystkich stacjach TV...
tym samym niemożliwe jest spowodowanie zjawiska ostracyzmu względem marki czy produktu... bo jak wyodrębnić czy kupujący towar zachęcony jest przez reklamę w TVN czy np TV1 lub Polsat...tak naprawdę albo reklamodawca nie odczuje różnicy wszak jego reklama leci we wszystkich stacjach ( więc bojkotujemy wszystkie poprzez produkt w jednakowym stopniu) albo odczuje ale bez skutku dla TVN..trzeba chyba zmienić podejście do tematu... by skupiało się na TVN-ie

Goethe..."Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest...",JVG

avatar użytkownika Goethe

17. @propozycje haseł kierujące na źródło reklamy

...KTO W TVN-ie REKLAMUJE , TEN KLIENTA OSZUKUJE...

...WART TYLE CO WIADOMOŚCI W TVN-ie...

...Jeśli nie chcesz być Dymany to zrezygnuj z TVN-owskiej reklamy...

Goethe..."Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest...",JVG

avatar użytkownika intuicja

18. <b>WSZYSCY</B>

To jest klimat akcji na POZIOMIE1:

Najpierw komentarz Delfinna:

„We don’t need no TiVication

We don’t need no thought control

No dark sarcasm in the country

Scribblers leave The Truth alone

Hey, Scribblers! Leave The Truth alone!”

Na razie poszukuję grafika.
Stanę na głowie i może zdobędę projekt o jakim marzę...

A wtedy ruszymy z dystrybucją:)

pozdrawiam,

avatar użytkownika yuhma

19. Intuicjo Najdroższa

A może byś tak zwróciła uwagę na moją notkę? Miałem nadzieję, że dorzucisz informację u siebie na salonie. Ty albo Niegdysiejszy.

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika intuicja

20. Yuhma

Już patrzę.

Przepraszam,że nie wcześniej, ale mam strasznie mało czasu.

pozdrawiam,

avatar użytkownika kawka

21. Nalepki, koniecznie nalepki!!!

Jadę samochodem w Warszawie i widzę przed sobą terenowego Nissana ( jeden z najnowszych modeli) w nim elegancki mężczyzna a na tylnej szybie DUŻA, WIDOCZNA nalepka "- GW - nie czytam, TVN - nie oglądam".
Może ma takie nalepki? Czy ktoś może przynieść je na OBCIACH albo na 10 listopada, gdy jak zwykle o godz. 19 w archikatedrze św. Jana będzie msza za ofiary katastrofy smoleńskiej?

avatar użytkownika intuicja

22. <b>WSZYSCY</B>

Mamy pierwszą propozycję (kawka - na nalepkę;):
(nigdy nie wiem, czy mi się uda)

REKLAMOWANE W TEFAŁENIE? NO, THANKS!

avatar użytkownika intuicja

23. I JESZCZE JEDNA PROPOZYCJA:)