Wniosek do Szefa BOR płk-a Klimka (Stefan Hambura)
Szef Biura Ochrony Rządu
płk Krzysztof Klimek
ul. Podchorążych 38
00-463 Warszawa
Polen
wysłano faksem i pocztą Berlin, 16.05.2013 r.
2924/10
Katastrofa w ruchu powietrznym w dniu 10.04.2010 r.
Szanowny Panie Pułkowniku,
zwracam się do Pana jako pełnomocnik reprezentowanych przeze mnie rodzin w sprawie Katastrofy Smoleńskiej.
Dzisiaj, tj. 16.05.2013 r., „Nasz Dziennik” podaje następującą informację: „Z zeznań odebranych od oficerów na początku tego roku wynika jednoznacznie, że przed wylotem do Smoleńska 10 kwietnia 2010 r. Biuro nie dokonało właściwego sprawdzenia tupolewa pod względem pirotechnicznym. Z powodu utrudnionego dostępu pirotechnik z psem nie zbadał w całości luku bagażowego, trapu, podobnie jak zewnętrznej powłoki maszyny. Roman B. tłumaczył prokuratorom, że odstąpił od tej czynności z powodu hałasu.” (źródło:http://www.naszdziennik.pl/wp/32758,prokuratura-wraca-do-pirotechnikow.html).
Jest to szokująca wiadomość dla reprezentowanych przeze mnie rodzin.
W ramach odpowiedzi na mój wniosek o udostępnienie informacji publicznej zostały mi przesłane przez MON uwierzytelnione kopie dokumentów z przeprowadzonego postępowania szkodowego w imieniu służby inżynieryjno-lotniczej w związku z katastrofą samolotu Tu-154M.
W tych dokumentach znajduje się informacja, że w dniu 9.04.2010 r., dzień przed Katastrofą Smoleńską, została zabudowana na samolot Tu-154M nr 101 apteczka techniczna ukompletowana zgodnie z wykazem i zatwierdzona przez Szefa Sekcji Techniki Lotniczej, oraz wyposażenie lotniskowo-hangarowe niezbędne do wykonania obsług technicznych.
Łączna waga apteczki technicznej wynosiła 870 kg. Do niniejszego pisma zostało załączonych 8 stron między innymi z podanym szczegółowo wyposażeniem apteczki technicznej. W skład apteczki wchodziły przykładowo następujące przedmioty (całość w załącznikach): koła główne, koła przednie, kanister z olejem MS-8P, zbiornik do tankowania MS-8P, kanister z olejem Turbonycoil itd.
Wnioskuję zatem o informacje:
1. Czy funkcjonariusze BOR byli obecni w dniu 9.04.2010 r. w trakcie zabudowywania apteczki technicznej oraz wyposażenia lotniskowo-hangarowego niezbędnego do wykonania obsług technicznych na samolot Tu-154M nr 101?
2. Czy funkcjonariusze BOR sprawdzali w dniu 9.04.2010 r. przed i po zabudowaniu apteczki technicznej oraz wyposażenia lotniskowo-hangarowego niezbędnego do wykonania obsług technicznych wszystkie ich części składowe, jak np. zawartość kanistrów i innych przedmiotów?
Kopię mojego pisma wraz z załącznikami przekazuję także do Wojskowej Prokuratury Okręgowej w Warszawie (Po. Śl. 54/10).
Z wyrazami szacunku
Stefan Hambura
Rechtsanwalt
http://hambura.salon24.pl/507685,wniosek-do-szefa-bor-plk-a-klimka
- Zaloguj się, by odpowiadać
napisz pierwszy komentarz