Mity II wojny światowej "Wilhelm Gustloff - (vantomas-galicja 1)
Maryla, ndz., 07/02/2010 - 12:57
Gdy Niemcy zaznali okrucieństw fizycznej eksterminacji zrozumieli że nie są rasą panów i Słowianie to nie podludzie, było już za późno. Zaczęli tworzyć mity jakie z nich są niewinne ofiary…
Statek MS Wilhelm gustloff …
Kim był „bohater” którego statek nosił po morzach i oceanach jego przesławne imię ? no według nomenklatury nazistowskich Niemiec był ofiarą / i to prawdziwą w tym przypadku/ żydowskiego zamachu … w Davos … tak tak tym samym ekonomicznym panświatowym ,…
Wróćmy do tego nieszczęsnego statku …
przed II wojną światową niemiecki statek pasażerski, flagowy statek wycieczkowy floty organizacji nazistowskiej Kraft durch Freude (KdF). Nosił imię zamordowanego w 1936 członka NSDAP, Wilhelma Gustloffa. Podczas wojny włączony w skład Kriegsmarine, kolejno przekształcony w okręt szpitalny i okręt-bazę okrętów podwodnych.
W kwietniu 1939 roku statek pod dowództwem kpt. H. Bertrama wyszedł wraz z motorowcem Robert Ley i pięcioma innymi statkami KdF z Hamburga do Hiszpanii, by zabrać z portu Vigo lotników i personel lądowy Legionu "Condor" , uczestniczącego w zakończonej niedawno wojnie domowej w Hiszpanii.
Gustloff był okrętem wojennym (nie był jednostką szpitalną). Został przejęty przez Kriegsmarine jako transportowiec. Zajmował się przewożeniem wojska do dalszej walki. Miał zamontowaną broń przeciwlotniczą i wyposażony był w wyrzutnie bomb głębinowych.
W swój ostatni rejs wyruszył 30 stycznia 1945. Statek wyruszył w ten rejs pod eskortą torpedowca Löwe. Na pokładzie Gustloffa znalazło się 173 członków załogi, 918 oficerów i marynarzy z II dywizji szkoleniowej łodzi podwodnej, którzy mieli obsadzić bądź uzupełnić załogi 70 U-bootów, 400 dziewcząt pomocniczego korpusu Kriegsmarine, które były wojskowymi telefonistkami, telegrafistkami, maszynistkami, kreślarkami i pielęgniarkami. 162 rannych żołnierzy Wehrmachtu oraz 4424 uciekinierów, wśród których byli funkcjonariusze organizacji Todta, junkrzy, policjanci, gestapowcy, działacze NSDAP i ich rodziny.
Niewinne ofiary? NO dzieci pewnie tak … ale gdyby nie musieli uciekać z Pomorza Gdańskiego, to przecież ziomkowie Eriki S. wszyscy kropka w kropkę… Nie pochwalam ataku na cywilne statki ale ten tak do końca nie był cywilny a wojna z nazizmem niemieckim, musiała być totalna by dobić … tych oszołomów. A że bolszewicy zaprawieni w walce totalnej to i potopili…
a tu kilka zdań o organizacji która była właścicielem tego statku, rzeczywiści banda cywili w państwie wojskowych …
Kraft durch Freude , KdF (niem."siła przez radość") — nazwa nazistowskiej organizacji zajmującej się organizowaniem masowych imprez turystycznych i sportowych dla obywateli III Rzeszy. Organizacyjnie KdF była częścią DAF, powstałego w 1933 i działającego pod nadzorem NSDAP "frontu pracy" – organizacji zrzeszającej pracowników i pracodawców.
Jednym z założycieli i najbardziej prominentnych działaczy KdF był Robert Ley, przewodniczący DAF. Głównym obszarem działalności KdF było organizowanie masowych imprez o charakterze turystycznym i sportowym. W tym celu KdF budowało własną infrastrukturę obejmującą m.in. ośrodki wczasowo-sportowe, statki turystyczne, z których najbardziej znane to MS Wilhelm Gustloff i m/s Robert Ley. W roku 1939 KdF zostało odznaczone pucharem przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski. W 1939 roku w imprezach KdF uczestniczyło około 25 milionów Niemców.
W sierpniu 1938 roku KdF rozpoczął zapisy i zbieranie przedpłat na KdF-Wagen, czyli zaprojektowany przez Ferdynanda Porsche popularny samochód ludowy, produkowany po wojnie jako Volkswagen i nazywany popularnie w Polsce garbusem. KdF uczestniczył też w dystrybucji popularnych odbiorników radiowych, tzw. odbiorników ludowych Volksempfänger.
Działalność KdF praktycznie ustała po wybuchu II wojny światowej. Jednym z gigantycznych i nigdy nieukończonych projektów był ośrodek KdF Prora na wyspie Rugia. Podobnie nigdy nie wykonano przedpłaconych (kilka milionów rodzin płaciło po 5 marek tygodniowo) samochodów, a zakłady zbudowane dla ich produkcji wytwarzały w to miejsce pojazdy wojskowe, głównie Kübelwagen 82. Przedwojenna duma KdF – MS Wilhelm Gustloff – został zatopiony 30 stycznia 1945. Według różnych źródeł w tej największej katastrofie morskiej śmierć poniosło od 6,5 do 9,3 tysięcy ludzi.
http://vantomas.salon24.pl/155368,mity-ii-wojny-swiatowej-wilhelm-gustloff
- Zaloguj się, by odpowiadać
Etykietowanie:
napisz pierwszy komentarz