Protest przeciwko usunięciu historii z programu nauczania szkół ponadgimnazjalnych 10 kwietnia 2012r.

avatar użytkownika Krystian Frelichowski
Gdzie koniec 2.jpg

Ogłoszenie

Protest przeciwko usunięciu historii z programu nauczania szkół ponadgimnazjalnych
10 kwietnia 2012r. Bydgoszcz.

13:00 - 13:30 Stary Rynek, wiec protestacyjny.
13:30 - 14:00 przemarsz pod kuratorium ulicami: Mostową, Focha, Jagiellońską, Konarskiego
14:00 - 14:30 Kuratorium Oświaty i Wychowania, złożenie pisma protestacyjnego, wystąpienia.
Organizatorzy:
Stowarzyszenie Koliber - Michał Dworski, Narodowa Bydgoszcz - Edward Molin, Solidarni 2010 - Maciej Różycki, Bydgoski Klub Gazety Polskiej-Krystian Frelichowski, Idee solidarności 1980 1989 - Janusz Piątek, Stowarzyszenia Osób Represjonowanych w PRL „Przymierze” - Jan Raczycki.

10 kwietnia 2010r. wrogom polskiej tożsamości narodowej wydawało się, że wraz ze śmiercią Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, Polacy zapomną o swoich korzeniach. 10 kwietnia 2011r. przekonają się jak bardzo się mylili!!

 

3 komentarze

avatar użytkownika Maryla

1. materiały - protest

Przesyłamy  w załączniku materiały z konferencji prasowej
zorganizowanej przez uczestników protestu głodowego w Warszawie, w
obronie polskiej edukacji.
Konferencja odbyła się o godz. 12:00, 03 kwietnia 2012 r. w 5 dniu głodówki.

Obraz w treści 1




Solidarni 2010

APEL DO ŚRODOWISK PATRIOTYCZNYCH

Apelujemy o moralne oraz czynne wsparcie protestu głodowego, który kontynuują
(tym razem w Warszawie) działacze opozycji demokratycznej w obronie polskiej
szkoły.

Jednym z jego inicjatorów jest Adam Borowski. Oprócz niego w głodówce biorą
udział: Grzegorz Wysocki, Lech Ochnik, Mariusz Patey i Bogusław Olszewski.

Protestujący (i my wszyscy razem z nimi) nie zgadzamy się z arbitralnym
rozporządzeniem MEN, które w praktyce ruguje historię z programu nauczania
licealnego. Domagamy się od pani minister Szumilas zawieszenia decyzji i
natychmiastowego podjęcia poważnej debaty nad stanem i sposobami naprawy
polskiej edukacji, debaty "z tymi środowiskami, które jeszcze rozumieją znaczenie
słowa suwerenność, wspólnota narodowa i prawo jednostki - ucznia, którego wolność
stanie się zagrożona, gdy starsze pokolenie pozbawi go polskiej tożsamości".

Współobywatelom, którzy jeszcze tego nie dostrzegli, należy uświadamiać,
że edukacja jest najważniejszym, strategicznym frontem obecnej konfrontacji
kulturowej, a metodyczne niszczenie polskiej szkoły, to niszczenie polskiego
państwa. W myśl nowej podstawy programowej lekcje historii budujące fundament
wspólnotowej i patriotycznej identyfikacji, ustąpią miejsca przedmiotowi łączącemu
cechy kursów „Wiedzy o społeczeństwie” ze znanym nieco starszym uczniom –
„Wychowaniem w rodzinie socjalistycznej”.

Protest jest prowadzony od piątku w siedzibie Stowarzyszenia Wolnego Słowa przy ul.
Marszałkowskiej 7 (między Pl. Zbawiciela a Pl. Unii Lubelskiej, wejście od ul. E. Zoli).

Potrzebne jest teraz zarówno jego maksymalne nagłośnienie (www, blogi, e-maile,
ulotki), jak również zapewnienie mu "publicznej oprawy" na miejscu (ulotki, bannery,
plakaty itd.)

Jedną z form poparcia, może być udział w prelekcjach "alternatywy
edukacyjnej", organizowanych na miejscu siłami Stowarzyszenia Polska Jest
Najważniejsza, a także w odbywajacych się tam koncertach bardów Solidarności.

Zapraszamy do SWS na:

niedziela (1/2) godz. 20:00

Paweł Piekarczyk, koncert poparcia (piosenki przygotowane na nową płytę)

poniedziałek (2/4) godz. 18:00

prof. Jan Żaryn, Patriotyzm a świadomość historyczna Polaków

godz. 20:00, Leszek Czajkowski, koncert solidarności z protestem

wtorek (3/4) godz. 21:00*

Apel Jasnogórski i odmówienie Różańca wspólnie z protestującymi. Modlitwę
poprowadzi ks. Stanisław Małkowski

środa (4/4) godz. 18:00

Teresa Bochwic, Rola mediów w kształtowaniu świadomości historycznej

* Przed wtorkową modlitwą w SWS, Stowarzyszenie Polska Jest Najwazniejsza
zaprasza na godz. 18:00 do dolnej sali kościoła Wszystkich Świętych (Pl. Grzybowski,
wejście od strony prezbiterium) na 9. wykład cyklu edukacji historycznej "My i
Państwo" tym razem: prof. dr hab. Tadeusz Wolsza, Państwo na uchodźctwie.

Bezpośrednio po wykładzie przemieścimy się na miejsce protestu.

Członkowie Konfederacji Środowisk Patriotycznych:

Stowarzyszenie 13 Grudnia (Sławomir Karpiński)

Stowarzyszenie Polska Jest Najważniejsza (Jan Żaryn)

Stowarzyszenie Solidarni 2010 (Ewa Stankiewicz)

Związek Żołnierzy NSZ (Artur Zawisza)

Oświadczenie

Zarząd NSZZ „Solidarność” Region Mazowsze

popiera strajk głodowy w proteście wobec wprowadzanej przez MEN reformie

programu nauczania, ograniczeniu ilości godzin z historii i innych przedmiotów

ogólnokształcących w szkołach ponadgimnazjalnych

Zarząd NSZZ „Solidarność” Region Mazowsze wspiera wszelkie działania mające na
celu obronę prawa do rzetelnej edukacji polskiej młodzieży.

W pełni solidaryzujemy się z działaczami opozycyjnymi w Krakowie, a obecnie w
Warszawie, którzy przeciw wynaradawianiu młodzieży polskiej i destrukcji edukacji podjęli
najtrudniejszą formę protestu – strajk głodowy.

Nowa podstawa programowa, która od września 2012 roku ma obowiązywać w polskich
szkołach, ogranicza w znaczący sposób dostęp młodzieży szkolnej do wiedzy o historii
Polski oraz o jej dorobku kulturowym. Usystematyzowana nauka historii w liceach i
technikach kończyć się będzie na pierwszym roku nauki, co nie da intelektualnych podstaw
dla wychowania Polaka i obywatela.

Najgłębszy niepokój i sprzeciw budzi również ograniczenie nauczania pozostałych
przedmiotów ogólnokształcących. Przymuszanie uczniów, by w wieku 15 lat dokonywali
wyboru kierunku dalszego kształcenia jest przejawem całkowitego braku wiedzy o rozwoju
młodych ludzi oraz o lekceważeniu ich najbardziej podstawowych potrzeb. Tylko bowiem
szeroka i gruntowna wiedza ogólna jest gwarantem dokonywania dojrzałych i przemyślanych
wyborów, rzetelnego przygotowania do pracy zawodowej oraz właściwego odnajdywania się
na współczesnym rynku pracy.

Domagamy się bezzwłocznego zawieszenia rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
dotyczącego nowych podstaw programowych i podjęcia merytorycznych rozmów ze
środowiskiem oświatowym. Powszechny społeczny sprzeciw jest dostatecznym sygnałem
ostrzegawczym przed wprowadzeniem szkodliwych rozwiązań, których negatywne skutki
boleśnie odczują kolejne pokolenia młodych Polaków.

Przewodniczący
NSZZ"Solidarność"
Region Mazowsze

Historycy z Instytutu Historycznego UW,
Instytutu Historii PAN oraz Instytutu Nauk
Historycznych UKSW: wyrażamy szacunek
i solidarność

opublikowano: wczoraj, 20:47

Fala protestów nie słabnie,

Wyrażamy szacunek i solidarność.

Rozporządzenia ministerialne, wprowadzone w życie 23 grudnia 2008 r., w sposób
drastyczny ograniczyły naukę historii w szkołach średnich. Dotyczy to ok. 88% młodzieży
uczęszczającej do owych szkół, tj. tych wszystkich, którzy nie wybierają historii na maturze.
Wszelkie próby, jakie podejmowano dla skłonienia władzy do wycofania tych szkodliwych
społecznie decyzji, pozostały bezskuteczne.

I ta właśnie sytuacja skłoniła grupę osób, przede wszystkim byłych opozycjonistów,
do podjęcia drastycznej formy protestu przeciw decyzjom, które dla przyszłości narodu
stanowią poważne zagrożenie. Ze względów zdrowotnych protestujący w Krakowie zawiesili
głodówkę, rozpoczęli ją inni – tym razem w Warszawie.

Wyrażamy protestującym głęboki szacunek i podkreślamy naszą z nimi solidarność.

Mamy nadzieję, że ich poświęcenie, dokonane w poczuciu odpowiedzialności za świadomość
historyczną, a zatem i świadomość narodową oraz obywatelską społeczeństwa, nie pozostanie

bezowocne.

Historycy z Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego, Instytutu Historii PAN
oraz Instytutu Nauk Historycznych UKSW.

1. Dr hab. Marek Barański, prof. nadzw. – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

2. Dr Waldemar Bukowski – Instytut Historii PAN Kraków.

3. Dr Adam Buława – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

4. Prof. dr Richard Butterwick – członek Komitetu Redakcyjnego „Kwartalnika
Historycznego”, Uniwersytet Londyński.

5. Dr hab. Stefan Ciara, profesor nadzw. – Instytut Historyczny UW.

6. Dr Adam Danilczyk – Instytut Historii PAN.

7. Dr Martyna Deszczyńska – Instytut Historyczny UW.

8. Dr Marek Deszczyński – Instytut Historyczny UW.

9. Dr Dorota Dukwicz – Instytut Historii PAN.

10. Prof. dr hab. Jan Dzięgielewski – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

11. Dr hab. Tadeusz Epsztein, prof. nadzw. – Instytut Historii PAN.

12. Ks. dr hab. Waldemar Gliński, prof. nadzw. Instytut Nauk Historycznych UKSW.

13. Dr hab. Małgorzata Gmurczyk-Wrońska, prof. nadzw. – Instytut Historii PAN.

14. Mgr Paweł Gołdyn – Instytut Historii PAN Kraków.

15. Dr Hieronim Grala – Instytut Historyczny UW.

16. Dr Marek Janicki – Instytut Historyczny UW.

17. Dr Monika Jusupović – Instytut Historii PAN.

18. Dr Bartosz Kaliski – Instytut Historii PAN.

19. Prof. dr hab. Marek Kazimierz Kamiński – Instytut Historii PAN.

20. Ks. dr hab. Tadeusz Kołosowski, prof. nadzw. – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

21. Dr hab. Michał Kopczyński, prof. nadzw. – Instytut Historyczny UW.

22. Dr Urszula Kosińska – Instytut Historyczny UW.

23. Dr hab. Alicja Kulecka, prof. nadzw. – Instytut Historyczny UW.

24. Dr Jacek Laberschek – Instytut Historii PAN Kraków.

25. Dr hab. Michał Leśniewski – Instytut Historyczny UW.

26. Dr hab. Henryk Lulewicz, prof. nadzw. – Instytut Historii PAN.

27. Ks. prof. dr hab. Kazimierz Łatak – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

28. Ks. prof. dr hab. Józef Mańdziuk – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

29. Dr hab. Jolanta Marszalska, prof. nadzw. – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

30. Prof. dr hab. Roman Michałowski – Instytut Historyczny UW.

31. Dr Dariusz Milewski - – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

32. Ks. dr hab. Leszek Misiarczyk, prof. nadzw. – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

33. Dr Karol Nabiałek – Instytut Historii PAN Kraków.

34. Prof. dr hab. Mirosław Nagielski – Instytut Historii UW.

35. Ks. prof. dr hab. Józef Naumowicz – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

36. Prof. dr hab. Andrzej Nowak – Instytut Historii PAN, UJ.

37. Dr hab. Janusz Odziemkowski, prof. nadzw. - Instytut Nauk Historycznych UKSW.

38. Prof. dr hab. Edward Opaliński – Instytut Historii PAN.

39. Ks. dr hab. Jan Pietrzykowski, prof. nadzw. - Instytut Nauk Historycznych UKSW.

40. Prof. dr hab. Andrzej Rachuba – Instytut Historii PAN.

41. Dr hab. Tadeusz Rutkowski – Instytut Historyczny UW.

42. Dr hab. Jacek Rzepka – Instytut Historyczny UW.

43. Dr Paweł Skibiński – Instytut Historyczny UW.

44. Prof. dr hab. Włodzimierz Suleja – członek Rady Naukowej Instytutu Historii PAN.

45. Mgr Janusz Szyszka – Instytut Historii PAN Kraków.

46. Dr hab. Tadeusz Trajdos, prof. nadzw. – Instytut Historii PAN.

47. Prof. dr hab. Tadeusz Wolsza – Instytut Historii PAN, UKW Bydgoszcz.

48. Prof. dr hab. Wiesław Wysocki – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

49. Ks. dr hab. Dominik Zamiatała, prof. nadzw. – Instytut Politologii UKSW.

50. Ojciec prof. dr hab. Janusz Zbudniewek – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

51. Dr Ewa Zielińska – Instytut Historii PAN.

52. Prof. dr hab. Zofia Zielińska – Instytut Historyczny UW.

53. Dr hab. Jan Żaryn, prof. nadzw. – Instytut Nauk Historycznych UKSW.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

2. Zawiadamiamy, że od dnia 30

Obraz w treści 1


Zawiadamiamy,
że od dnia 30 marca 2012 r. w siedzibie Stowarzyszenia Wolnego Słowa,
przy Ul. Marszałkowskiej 7 w Warszawie, trwa protest głodowy

"W obronie polskiej szkoły". Jest to bezpośrednia kontynuacja
12-dniowego protestu głodowego, który miał miejsce w Krakowie w dniach
19 - 30 marca 2012 r. 

Protest w Warszawie rozpoczęli działacze opozycji niepodległościowej w czasach PRL.
Stowarzyszenie Solidarni 201o, popiera protest i uczestniczy w nim rotacyjnie.

Poniżej oficjalny komunikat protestujących:

Warszawa,31 marca 2012 r.

Komunikat


Solidaryzując
się z głodującymi w Krakowie działaczami dawnej opozycji
antykomunistycznej, 30 marca rozpoczęliśmy protest głodowy w obronie
polskiej tożsamości. Wszelkie działania degradujące polską naukę,
kulturę i Kościół Katolicki naruszają podstawy naszej państwowości.
Ograniczanie przedmiotów humanistycznych w szkołach średnich, likwidacja
instytucji kultury, próby wyprowadzania religii ze szkół to prosta
droga do upadku.


Wzywamy
wszystkich, którym dobro naszej Ojczyzny leży na sercu, do poparcia
naszego protestu. Wyrazy poparcia prosimy wysyłać na adres Ministerstwa
Edukacji Narodowej.


Domagamy
się natychmiastowego zawieszenia rozporządzenia dotyczącego nowych
podstaw programowych i podjęcia rzeczywistych konsultacji ze
środowiskami związanymi ze szkolnictwem.


Wzywamy
Panią minister edukacji Krystynę Szumilas do podjęcia rozmów z powstałą
w Krakowie Obywatelską Komisją Edukacji Narodowej.


Adam Borowski

Bogusław Olszewski
Lech Ochnik

Mariusz Patey
Grzegorz Wysocki


Poniżej komunikat poparcia protestujących z Krakowa dla głodówki warszawskiej:

K O M U N I K A T

 akcji protestujących w Krakowie Dębnikach

 

 

            W
imieniu protestujących w Krakowie Dębnikach wyrażamy podziw dla protestujących
naszych kolegów w Warszawie. Dziękujemy za podjęcie zawieszonej przez nas
głodówki.

            Wzywamy
władze do natychmiastowego podjęcia rozmów w Krakowie z Obywatelską Komisją
Edukacji Narodowej, odwołania zarządzenia o nowych podstawach programowych oraz
ujawnienia pełnej listy ekspertów ministerstwa edukacji.

            Brak
reakcji władzy spowoduje zaostrzenie akcji protestujących w całej Polsce.

 

 

Adam Kalita

Grzegorz Surdy

Leszek Jaranowski

 

Kraków, 2 kwietnia 2012 roku

 

Apel Konfederacji Środowisk Patriotycznych 
( w linku poniżej )


Więcej informacji o proteście głodowym:  http://solidarni2010.pl/n,2857,8,protest-glodowy-w-warszawie.html


Z poważaniem

Obraz w treści 2

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika amica

3. Czy można szerzej...

Czy można szerzej to ująć? Historia rzecz ważna, ale nie tylko. Ja jestem za liceum czteroletnim, a nie dwu i pół letnim, wycofaniu się z pomysłu gimnazjów dla wszystkich i w ogóle. Czy brak wiadomości z fizyki, chemii i biologii nie woła o głodówkę? A indoktrynacja w formie tematów ogólnych tak w jednym bloku jak w drugim? I za egzaminami wstępnymi, nawet gdy moga być stronnicze. Życie jest bardziej stronnicze, a testy są idiotyzmem.