Internet pretekstem do stanu wojennego?

avatar użytkownika sierp
Prezydent Bronisław Komorowski przesłał do Sejmu projekt ustawy wprowadzającej poprawki do ustaw o stanie wojennym, stanie wyjątkowym oraz stanie klęski żywiołowej, przewidujący możliwość wprowadzenia tych stanów w następstwie działań w „cyberprzestrzeni”, rozumianej jako „przestrzeń przetwarzania i wymiany informacji tworzoną przez systemy teleinformatyczne, określone w art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. [...]

24 komentarzy

avatar użytkownika Maryla

1. @sierp

"Czy ktoś się spodziewał, że ABW – służba ustawowo powołana do ścigania wyłącznie przestępstw godzących w bezpieczeństwo państwa – z własnej inicjatywy zajmie się ściganiem blogera wyśmiewającego prezydenta?"

o czym zreszta dowiedzielismy się tylko i wyłącznie dlatego, że atakowana prokuratura pokazała "czyste ręce".

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

2. Stary Wiarus w temacie z radami

http://wtemaciemaci.salon24.pl/315698,zainstaluj-democri-c



.."Dziś zajmiemy się czysto hipotetyczną możliwością, że owładnięta
miłością do obywateli władza mogłaby im wyłączyć internet lub ograniczyć
jego zasięg wyłącznie do dowolnie wybranej Sub-Domeny Najwyższych
Namiętności, na przykład gov.pl

 

Powiedzmy,wstajesz jutro rano z łóżka, włączasz telewizor, a na ekranie
telewizora, hipotetycznie tak powiedzmy, profesor Nałęcz w mundurze
podpułkownika na tle flagi obwieszcza nadejście dnia ostatecznej
rozprawy z internetowym chamstwem i rychłe zwycięstwo dobrych manier i
miłości. Przez okno widać, jak w domu naprzeciwko
muskularni menele o nienagannych manierach, ubrani wyraźnie wizytowo, na
czarno, wyłamują komuś drzwi na parterze, bo właśnie minęła szósta
rano.

 

Ale ty,
choć Polak, byłeś mądry przed szkodą, więc jesteś przygotowany na to, że
na ekranie swojego laptopa, co byś nie robił, masz do wyboru tylko
"Twój Styl", retransmisję przemówienia Nałęcza, albo napis "
Error 403 - Forbidden: Access is denied" 

Wyciągasz
zatem iPhone, odnajdujesz na ekranie 'applications' stosowną ikonkę.
Software waha sie chwilę, który hi-power mesh router wybrać spośród
wielu standardowo zainstalowanych w warszawskich ambasadach, ale już po
chwili masz na ekranie Facebok, Twitter i Twitpic. 





 

Zdjęcie spoconych facetów, wyłamujących drzwi naprzeciwko, ląduje na monitorze redaktora dyżurnego Associated Press International w Londynie zanim jeszcze w Warszawie puściły zawiasy.



Po dziesięciu minutach twój klip wideo, HD full wypas 1920x1080, na
którym drzwi wpadają wreszcie do środka mieszkania, a funkcjonariusze
wywlekają za włosy i rzucają na beton kobietę i dwoje dzieci jest już na
globalnych ekranach CNN, nad czerwonym paskiem, po którym płynie tekst
NEWS FLASH… Crackdown in Warsaw… NEWS FLASH… more soon!



Potem CNN już z własnej inicjatywy wielokrotnie powtarza jako sygnaturę
pomiędzy innymi programami fragment twojego filmu, na którym byk w
czarnym kombinezonie z rozmachem kopie leżącą kobietę ciężkim butem w
głowę i pompuje muskularne ramię w geście "Yessss!!! " w stronę
drugiego, który przytrzymuje wyrywajacą się małą dziewczynkę. Za rok, ty
dostaniesz za ten film nagrodę Pulitzera, a on czternaście lat
więzienia w Hadze, z opcją zwolnienia po dwunastu za dobre sprawowanie. 

Po południu siedzisz u kumpla i koordynujecie z jego iPada dyskusję panelową na żywo dla BBC News:  Rolex,
Ścios, Artur M. Nicpoń i Janke w podartej koszuli, ze świeżym
opatrunkiem na głowie. Temat: Media Obywatelskie w Dobie Kryzysu.  Jednym
okiem zerkacie na TVN24 z wyłączonym dźwiękiem. Na ekranie Wałęsa już
od godziny potępia warchołów. Na niebieskim pasku u dołu ekranu bez
przerwy przesuwa się powtarzany w kółko napis: PORZĄDEK PANUJE W
WARSZAWIE +++ PORZĄDEK PANUJE W WARSZAWIE +++ PORZĄDEK PANUJE W WARSZAWIE +++.

 

Nad
miastem łomot helikopterów, znaków rozpoznawczych nie widać o
zmierzchu. Kumpel, hobbysta lotnictwa, wraca skwaszony z balkonu i pyta:
"czy nasi mają Mi-26?"



Na horyzoncie błysk dużej eksplozji
.

 

Ciąg dalszy nastąpi...

 

Z Apple App Store:

Description

Did a dictator just cut off all communications in your country?

Dyktator odciął łączność w całym kraju?

Did a disaster just destroy all of your communications resources?

Katastrofa zniszczyla właśnie wszystkie środki łączności?

BE READY: Put “ Democri-C” on your device BEFORE a crisis strikes!

BĄDŻ GOTOWY: zainstaluj "Democri-C" na swoich urządzeniach ZANIM zacznie się kryzys!



This uninterruptable-network App cannot be shut down by third
parties and provides urgent communications, emergency and safety
information in regions where extreme social conditions are placing the
lives of those in the region in jeopardy and where disaster has
curtailed communications.

więcej:

http://itunes.apple.com/us/app/democri-c/id426601720?mt=8

http://www.democri-c.com

 

PS. To
jest narzędzie zrobione przez fachowców na Libię i Syrię. Jedna i druga
pobierały nauki technologii represji u zgadnij kotku, kogo?

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Goethe

3. @ Maryla

Dobre!!! Tylko czy te oprogramowanie nie jest pod kontrolą tych "Globalistów " od drugiej strony?
A tak serio. Należałoby faktycznie pomyśleć i troszkę metodą pantoflową, zasugerować, zarekomendować "Swoim" jakieś pewne, niezależne oprogramowanie do łączności poza obiegiem... tak na wypadek.

Goethe..."Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest...",JVG

avatar użytkownika Maryla

4. @Goethe

za komuny wczesnej i podczas stanu wojennego nie było internetu i jakos sobie ludzie radzili. Damy radę :) Zostawia jakies portale typu pudelek - :) przebierzemy sie na rózowo



Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika natenczas

5. Democri-C

Program instalacyjny obecnie obsługuje następujące języki: arabski, bułgarski, bengalski, czeski, duński, niemiecki, grecki, angielski, hiszpański, fiński, francuski, hebrajski, dewanagari (Indie), Chorwacji (Chorwacja), Magyar (Węgry), włoski, Malajski , norweski bokmal, niderlandzki, portugalski (Brazylia), portugalski (Portugalia), rumuński, rosyjski, serbski, Svenska, tajski i dodawane są przez cały czas.
http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://www.democri-c....

Nie opracowano jeszcze aplikacji w j.polskim.
A szkoda.

avatar użytkownika sierp

6. wysyłanie maili z protestami do Komorowskiego

Tu:
http://www.facebook.com/#!/event.php?eid=117043618382679

Ostatnio zmieniony przez sierp o śr., 15/06/2011 - 18:22.
avatar użytkownika Maryla

7. @sierp

nie wszyscy zakładaja konta na Fecebooku

kopiuję treść :

Bronimy wolności internetu! ŻĄDANIE DO KOMOROWSKIEGO
Stworzone przez:
Ruch Wolność i Godność

Bronisław Komorowski skierował do Sejmu projekt ustawy umożliwiającej ograniczenie wolności i praw z powodu „działań w cyberprzestrzeni”.
http://bit.ly/kASBwE

OTO CELE TEJ REGULACJI:
1) wyłączenie sieci internetowej lub jej zakłócenie emisją sygnałów,
...2) wprowadzenie cenzury prewencyjnej oraz kontrola wszystkich przekazów informacji,
3) uniemożliwienie dostępu do informacji publicznej,
4) wkroczenie sił bezpieczeństwa publicznego na teren szkół wyższych wbrew woli rektorów,
5) zakazanie przeprowadzania zgromadzeń publicznych,
6) zakazanie akcji protestacyjnych studentów organizowanych przez samorządy studenckie i stowarzyszenia,
7) zakazanie zrzeszenia się w formie ruchów obywatelskich i stowarzyszeń,
8) zakazanie działania ruchów obywatelskich i stowarzyszeń,
9) zamknięcie osób w wieku ponad 17 lat na podstawie decyzji wojewody w ośrodkach odosobnienia,
10) uniemożliwienie przemieszczania się i zmiany miejsca zamieszkania.
http://bit.ly/iDZC0w

Zamordyści posunęli się o krok za daleko. Projekt ustawy został przygotowany u progu lata, aby młodzież na wakacjach nie połączyła wysiłków w obronie wolności i demokracji. Politycy pomylili się!

WALCZYMY O WOLNOŚĆ INTERNETU I ZAGROŻONĄ DEMOKRACJĘ!

1) Weź udział w akcji klikając „Wezmę udział” w prawym górnym rogu strony.

2) Kliknij „Udostępnij” (na górze strony pod nazwą wydarzenia), aby poinformować o akcji na tablicy.

3) Zaproś wszystkich swoich znajomych klikając „Wybierz gości, których chcesz zaprosić” pod zdjęciem ilustrującym akcję.

4) możesz wysłać e'maila do Bronisława Komorowskiego:

listy@prezydent.pl

o temacie:

Żądanie zaprzestania ograniczania wolności i praw człowieka!

i treści:

Żądam odstąpienia od projektu ustawy umożliwiającej wprowadzenie stanu wyjątkowego z powodu „działań w cyberprzestrzeni”. Projekt ten godzi w wolność słowa i ma na celu ograniczenie dalszych wolności i praw człowieka w tym prawa do publicznego protestu i działania w formie ruchów obywatelskich i stowarzyszeń. Jego skierowanie do Sejmu hańbi urząd Prezydenta Rzeczypospolitej.

5) Polub organizatora akcji, przez kliknięcie w polu „Stworzone przez” na nazwę Ruch Wolność i Godność, a następnie „Lubię to”, co zapewni Ci ciągłą informację o kolejnych naszych przedsięwzięciach.

6) Jeżeli pracujesz w mediach lub znasz kogoś, kto pracuje w mediach, prosimy pomyśl o napisaniu artykułu o akcji.

7) Wyraź swoją opinię i propozycje na tablicy wydarzenia.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika sierp

8. Wysłane

Na:
biuro@bronislawkomorowski.pl
listy@prezydent.pl

"Panie Prezydencie,

protestuję przeciwko projektowi ustawy o zmianie ustawy o stanie wojennym oraz o kompetencjach Naczelnego Dowódcy Sił Zbrojnych i zasadach jego podległości konstytucyjnym organom Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw. Projekt ten zawiera zapisy wprost zezwalające na wprowadzenie stanu wyjątkowego lub wojennego z powodu działań w "cyberprzestrzeni". Teoretycznie mogą być to takie działania, jak:

- ataki anonimowych (zwłaszcza działających z zagranicy) hakerów zakłócające działanie serwerów z rządowymi serwisami internetowymi (może być to interpretowane jako celowe działania zmierzające do zakłócenia wykonywania przez organy państwowe ich funkcji podejmowane przez podmioty zewnętrzne w stosunku do Rzeczypospolitej Polskiej, a zatem, zgodnie z nowo wprowadzaną definicją, zewnętrzne zagrożenie państwa);

- działalność zagranicznych internetowych serwisów umożliwiających Polakom uczestnictwo w nielegalnym nieopodatkowanym w Polsce hazardzie (może być to interpretowane jako celowe działania godzące w ważny interes gospodarczy Rzeczypospolitej Polskiej, a zatem, zgodnie z nowo wprowadzaną definicją, zewnętrzne zagrożenie państwa)

- masowe naruszanie praw autorskich lub znieważanie funkcjonariuszy publicznych na forach i blogach internetowych przez internautów ukrywających swą tożsamość przy pomocy skutecznych narzędzi anonimizujących (może to być interpretowane jako szczególne zagrożenie porządku publicznego, które nie może być usunięte poprzez użycie zwykłych środków konstytucyjnych).

Ustawy o stanie wojennym oraz stanie wyjątkowym przewidują bardzo poważne ograniczenia konstytucyjnych wolności obywatelskich, takie jak wprowadzenie – w drodze rozporządzeń – cenzury prewencyjnej, kontroli treści korespondencji telekomunikacyjnej i sygnałów przesyłanych w sieciach telekomunikacyjnych, zagłuszania, kontroli poczty, godziny policyjnej, ograniczeń w poruszaniu się ludności, zakazu zgromadzeń, nakazu zaniechania działalności określonych organizacji i zakazu tworzenia nowych, ograniczeń w prowadzeniu działalności gospodarczej i edukacyjnej, ograniczeń w dostępie do informacji publicznej, a w przypadku stanu wyjątkowego także odosobnienie (internowanie) osób, co do których zachodzi podejrzenie, że pozostając na wolności będą prowadziły działalność zagrażającą np. porządkowi publicznemu. Trudno sobie wyobrazić jakiekolwiek działania w cyberprzestrzeni, które racjonalnie mogłyby być powodem do wprowadzenia takich ograniczeń. Uzasadnienie do nowelizacji nie podaje ani jednego konkretnego przykładu. Ogólnikowe wskazywanie na "liczne ataki hakerów na różnego rodzaju instytucje o istotnym znaczeniu dla funkcjonowania państwa i
społeczeństwa", które "mogą być niezwykle groźne, bowiem w ich efekcie może dojść do poważnych zakłóceń w funkcjonowaniu państwa, w tym jego struktur i
gospodarki" nie przekonuje, dlaczego do walki z takimi atakami niezbędne są ograniczenia wolności obywatelskich w ramach stanu wojennego czy wyjątkowego.

W związku z tym jako zaniepokojony obywatel domagam się wycofania projektu."

avatar użytkownika sierp

9. Teoria spiskowa

http://www.euroislam.pl/index.php/2011/06/internauci-kontra-rzad-turcji/

Zaczyna się układać.
Najpierw rząd polski będzie próbował wprowadzić mechanizmy blokowania stron internetowych, w ramach ogólnoeuropejskiej walki z pornografią dziecięcą albo pod jakimś innym pretekstem. Jak rząd turecki.
Wtedy Anonimowi wyślą ostrzeżenie (jak rządowi tureckiemu). Może przeprowadzą ataki DDoS na serwery rządowe, gdzieś się włamią.
No i będzie pretekst do wprowadzenia stanu wojennego.

avatar użytkownika Maryla

10. WYSYŁAJCIE MAILE

oto, co mówi Komorowski:

Nawiązując do tematu spotkania "Co dalej z prasą, co dalej z demokracją liberalną? Przeobrażenia debaty publicznej i przyszłość opinii publicznej", powiedział, że nie widzi zagrożeń w tym, że są "jakieś zamachy" na wolność słowa, czy wolność kształtowania się opinii publicznej. Według niego zagrożenia należy dopatrywać w tym, że wolności słowa nie towarzyszy odpowiedzialność za nie.

- To nie jest namawianie do autocenzury, ale do jakiegoś wewnętrznego poczucia, że pewne minimum szacunku do państwa obowiązuje i że potrzebne jest szanowanie pewnych standardów - podkreślił Tadeusz Mazowiecki.

http://www.prezydent.pl/aktualnosci/wiadomosci/art,1852,prezydent-zainau...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

11. Wysokiej rangi przedstawiciel

Wysokiej rangi przedstawiciel Pentagonu ostrzegł w czwartek w Paryżu, że wzrasta zagrożenie cyberatakami przeciwko agendom rządowym i przedsiębiorstwom, postulując jednocześnie zacieśnienie współpracy międzynarodowej na rzecz obrony antyhakerskiej.

W obradach w stolicy Francji biorą udział przedstawiciele państwowej obronności i biznesu z 40 krajów.

Jak zaznaczył Lynn, ugrupowanie terrorystyczne może zakłócić lub zniszczyć systemy komputerowe, a w przeszłości pragnienie podjęcia takiej akcji deklarowała Al-Kaida.

http://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/341338,pentagon-ostrzega-so...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika sierp

12. za programowanie do więzienia?

Europejscy Ministrowie Sprawiedliwości domagają się by tworzenie narzędzi hakerskich (służących przełamywaniu zabezpieczeń w systemach informatycznych) zostało uznane za przestępstwo.
Projekt nie wyjaśnia różnicy między łamaczem hasła (password cracker) a narzędziem do odzyskiwania hasła (password recovery tool), nie wspomina też o uprawnionym użyciu dla celów testowania.

http://osnews.pl/unijni-ministrowie-zadaja-zakazu-tworzenia-narzedzi-hak...

avatar użytkownika Maryla

13. SKARGA KASACYJNA SZEFA RZĄDU

SKARGA KASACYJNA SZEFA RZĄDU ODRZUCONA

Sąd nie po myśli premiera

Sąd nie po myśli premiera

Premier
musi jeszcze raz rozpatrzyć wniosek organizacji pozarządowej, która
domaga się ujawnienia tego, co powiedział ws. tarczy...czytaj dalej »

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika sierp

14. Generał Koziej lobbuje za ustawą...

http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/co-z-cyberustawa-w-polsce-to-do...

http://wiadomosci.onet.pl/tylko-w-onecie/cyberprzestepstwo-w-stanach-nad...

"Dlaczego akurat od tego, od stanów nadzwyczajnych, zaczynamy? Dlaczego tutaj wybraliśmy punkt startu? Przecież te problemy występują nie tylko w sytuacjach nadzwyczajnych (szczególnych zagrożeń), ale także w różnych bieżących sytuacjach kryzysowych, a nawet w zwyczajnym, codziennym życiu. Otóż przesądziło o tym następujące, pragmatyczne rozumowanie.
Po pierwsze: jest to problematyka w pewnym sensie szczególnie bliska Prezydentowi. To w jego kompetencjach leży wprowadzanie stanu wojennego i wyjątkowego. To on kieruje obroną państwa w stanie wojennym. Czuje się więc w jakiś sposób odpowiedzialny także za regulacje prawne w tym zakresie.
Po drugie: wystartować trzeba jak najszybciej. Wyzwania narastają. Inne państwa już nas wyprzedziły: niektóre mają nawet bardzo rozwinięte strategie i doktryny bezpieczeństwa w cyberprzestrzeni, organizują potrzebne instytucje, przygotowują siły i środki. NATO rozpoczęło budowę systemu cyberobrony. Powinniśmy w tym uczestniczyć. Im więc szybciej wprowadzimy kategorię cyberprzestrzeni do obiegu prawnego w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego, tym lepiej. Tym szybciej struktury państwa będą mogły przejść już do praktycznego działania planistycznego i organizacyjnego.
Po trzecie wreszcie: ustanowienie regulacji dotyczących ewentualnego działania w stanach nadzwyczajnych nie pociąga za sobą bezpośrednich kosztów finansowych. Względy finansowe nie będą więc hamulcem w sposób naturalny wydłużającym proces legislacyjny."

"Najistotniejszą jest zmiana opisu przesłanek wprowadzenia stanu wojennego przez doprecyzowanie pojęcia „zewnętrzne zagrożenie państwa". Do tej pory domyślnie rozumieliśmy je jako zagrożenia przychodzące do nas z zewnątrz, spoza naszego terytorium, z zagranicy.
Jeśli jednak tą kategorią chcemy objąć także cyberzagrożenia, to wystarczającym punktem odniesienia nie może być terytorium, z którego nadchodzi zagrożenie, ale tym punktem odniesienia musi być wyłącznie podmiot, który to zagrożenie stwarza, niezależnie od tego, gdzie pojawia się impuls tego zagrożenia."

avatar użytkownika Maryla

15. @sierp

generał Koziej sądząc z miejsca, z którego wyszło tak mocne poparcie dla tej ustawy - kancelaria prezydenta - jest jednym z jej autorów.

Sama przemiana wojska poborowego w spec grupy de facto policyjne - bo do interwencji lokalnych, i "pilnowanie wprowadzania demokracji" też wskazuje kierunek.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika sierp

16. zapis z posiedzenia połączonych komisji z 13 lipca

http://orka.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/wgskrnr6/ASW-297

Warto zwrócić uwagę na fragmenty:

"Poseł Jan Rzymełka (PO): (...) W projekcie nie odróżniamy ataku w cyberprzestrzeni od ataku na instytucje publiczne, takie jak Sejm, polegającego na tym, że blogerzy albo internauci wysyłają maile w tysiącach egzemplarzy na poselską pocztę sejmową i blokują na kilka dni sprawność tej instytucji. Mamy z tym do czynienia. Czy stanowi to zagrożenie dla państwa, jeśli zablokowane są skrytki pocztowe czy serwery sejmowe? To jest bardzo aktualny temat. Chciałbym, żeby przedstawiciele rządu wypowiedzieli się w tej sprawie. Czy przed tym też powinniśmy się chronić, czy tylko przed świadomym manipulowaniem w cyberprzestrzeni z zagranicy?"

Poseł Maciej Orzechowski (PO): "Wprowadziliśmy już ustawę regulującą kwestię kar m.in. za nękanie osób wiadomościami SMS czy notorycznymi telefonami, czyli tzw. stalking. Zapewne dotyczy to również blokowania skrzynek mailowych."

avatar użytkownika Maryla

17. @siep

to trzeba nagłośnić - napisac oficjalny protest.

Jak ci panowie z PO chcą realizować obowiązki wynikające z mandatu posła, jak nie chcą słuchać głosu swoich wyborców?

Coś mi Koreą zaleciało.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika sierp

18. @ Maryla

Posłowi Rzymełce chyba chodziło o przedstawienie przykładu, który nie kwalifikowałby się pod "zagrożenie państwa". Tym niemniej nazwał to "atakiem na instytucje publiczne"...
Natomiast poseł Orzechowski posunął się moim zdaniem za daleko, zaliczając masowe wysyłanie maili do np. Sejmu, skutkujące zablokowaniem skrzynek mailowych, do stalkingu.

avatar użytkownika Maryla

19. Do podstawowych obowiązków

Do podstawowych obowiązków posła należy złożenie ślubowania przed rozpoczęciem sprawowania mandatu, aktywny udział w pracach parlamentu i jego organach (np. w komisjach sejmowych) przedstawianie i wyjaśnianie wyborcom zasadniczych celów polityki państwa oraz uchwalonych ustaw i uchwał, a także złożenie pisemnego oświadczenia o swoim stanie majątkowym.

Z postanowień Konstytucji RP wynikają także:
1) zakaz łączenia mandatu posła z mandatem senatora oraz mandatu posła z funkcją m.in. prezesa Narodowego Banku Polskiego, rzecznika praw obywatelskich, członka Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, ambasadora;
2) zakaz prowadzenia działalności gospodarczej z wykorzystaniem majątku państwowego lub samorządu terytorialnego.

Rozdział 3
PRAWA I OBOWIĄZKI POSŁÓW I SENATORÓW W SEJMIE I W SENACIE

Art. 13.

1. Posła i senatora obowiązuje obecność oraz czynny udział w posiedzeniach Sejmu lub Senatu oraz Zgromadzenia Narodowego, a także ich organów, do których zostali wybrani.

2. Zasady usprawiedliwiania nieobecności posłów lub senatorów nieuczestniczących w posiedzeniach Sejmu lub Senatu oraz Zgromadzenia Narodowego, a także ich organów, określają regulaminy Sejmu lub Senatu.

Art. 14.

1. W wykonywaniu obowiązków poselskich poseł w szczególności ma prawo:

1) wyrażać swoje stanowisko oraz zgłaszać wnioski w sprawach rozpatrywanych na posiedzeniach Sejmu i jego organów;

2) wybierać i być wybieranym do organów Sejmu;

3) zwracać się do Prezydium Sejmu o rozpatrzenie określonej sprawy przez Sejm lub komisję sejmową;

4) zwracać się do komisji sejmowej o rozpatrzenie określonej sprawy;

5) uczestniczyć w podejmowaniu poselskich inicjatyw ustawodawczych i uchwałodawczych oraz w rozpatrywaniu projektów ustaw i uchwał Sejmu;

6) uczestniczyć w dyskusji nad sprawami rozpatrywanymi przez Sejm lub komisje sejmowe;

7) wnosić interpelacje i zapytania poselskie.

2. Zasady i tryb korzystania z praw, o których mowa w ust. 1, oraz z innych uprawnień poselskich w Sejmie, a także tryb i formy udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania poselskie oraz ich rozpatrywania przez Sejm, określa regulamin Sejmu.

Art. 15.

1. W wykonywaniu obowiązków senatorskich senator w szczególności ma prawo:

1) wyrażać swoje stanowisko oraz zgłaszać wnioski w sprawach rozpatrywanych na posiedzeniach Senatu i jego organów;

2) wybierać i być wybieranym do organów Senatu;

3) zwracać się do Prezydium Senatu o rozpatrzenie określonej sprawy przez Senat lub komisję senacką;

4) zwracać się do komisji senackiej o rozpatrzenie określonej sprawy;

5) uczestniczyć w podejmowaniu inicjatyw ustawodawczych i uchwałodawczych Senatu;

6) uczestniczyć w dyskusji nad sprawami rozpatrywanymi przez Senat lub komisje senackie.

2. Zasady i tryb korzystania z praw, o których mowa w ust. 1, oraz z innych uprawnień senatorskich w Senacie określa regulamin Senatu.

Art. 16.

1. Posłowie i senatorowie mają prawo uzyskiwać od członków Rady Ministrów oraz przedstawicieli właściwych organów i instytucji państwowych i samorządowych informacje i wyjaśnienia w sprawach wynikających z wykonywania obowiązków poselskich lub senatorskich.

2. Członkowie Rady Ministrów oraz przedstawiciele właściwych organów i instytucji państwowych i samorządowych, organizacji społecznych, zakładów i przedsiębiorstw państwowych i samorządowych, spółek prawa handlowego z udziałem państwowych lub komunalnych osób prawnych są obowiązani przedstawiać informacje i wyjaśnienia na żądanie stałych i nadzwyczajnych komisji sejmowych i senackich, w sprawach będących przedmiotem ich zakresu działania.

Art. 17.

1. Na zasadach określonych w regulaminie Sejmu posłowie mogą tworzyć w Sejmie kluby, koła lub zespoły poselskie.

2. Na zasadach określonych w regulaminie Senatu senatorowie mogą tworzyć w Senacie kluby, koła lub zespoły senackie.

3. Posłowie wraz z senatorami mogą tworzyć wspólne kluby, koła lub zespoły parlamentarne.

4. Nazwa, skrót nazwy i symbol graficzny klubu lub koła, o których mowa w ust. 1-3, korzystają z ochrony prawnej przewidzianej dla dóbr osobistych.

Art. 18.

1. Do obsługi swojej działalności parlamentarnej kluby i koła, o których mowa w art. 17, mogą tworzyć biura klubów i kół.

2. Kluby i koła otrzymują środki finansowe na pokrycie kosztów swojej działalności, w tym na pokrycie kosztów działalności biur klubów i kół, w wysokości i na zasadach określonych wspólnie przez Marszałka Sejmu i Marszałka Senatu. Środki te nie mogą być wykorzystywane na inne cele niż określone w zdaniu pierwszym.

3. Przewodniczący klubu lub koła może zatrudniać w biurze pracowników na czas określony, nie dłuższy niż okres działalności klubu lub koła. Działalność klubów, kół i ich biur może być wspierana przez społecznych współpracowników.

...... itd

http://www.sejm.gov.pl/Welcome.html

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika sierp

20. Niestety połączone komisje opowiedziały się za projektem

Mimo iż posłowie PiS byli przeciwko:

http://niezalezna.pl/14777-sejmowe-komisje-za-stanem-wojennym

"Szef BBN zapewniał też Ludwika Dorna, że osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo państwa nie zapominają o zagrożeniach konwencjonalnych, w tym militarnych.
Dodał, że w polskich warunkach trudno skłonić administrację państwową do zajęcia się bezpieczeństwem teleinformatycznym, dopóki nie ma podstawy prawnej."

Czyli należy rozumieć, że zajęcie się bezpieczeństwem teleinformatycznym = wprowadzenie stanu wyjątkowego lub wojennego?

Teraz chyba trzeba będzie pisać maile do wszystkich posłów.

avatar użytkownika Maryla

21. @sierp

ten sam tekst dajemy, czy z modyfikacją?

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

22. "Pewnie będzie wiele protestów, spodziewamy się gorącej jesieni"

http://wybory.onet.pl/parlamentarne-2011/aktualnosci/pewnie-bedzie-wiele...

Marszałek Sejmu Grzegorz Schetyna negatywnie ocenił zakończony wczoraj strajk kolejarzy z Przewozów Regionalnych oraz zapowiedź kolejnego. Dodał jednak, że spodziewa się dalszych strajków i protestów, bo one "zawsze towarzyszą kampanii wyborczej". - Spodziewamy się gorącej jesieni - mówił w radiu TOK FM.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika sierp

23. na stronie Sejmu pojawiły się informacje

http://orka.sejm.gov.pl/proc6.nsf/opisy/4355.htm

Podkomisja nieco zmieniła definicję "zewnętrznego zagrożenia państwa":

"Przez zewnętrzne zagrożenie państwa, o którym mowa w ust. 1, rozumie się
celowe działania, godzące w niepodległość, niepodzielność terytorium lub w
ważny interes gospodarczy Rzeczypospolitej Polskiej, podejmowane przez
zewnętrzne w stosunku do niej podmioty."

Wypadło sformułowanie "a także zmierzające do uniemożliwienia lub zakłócenia wykonywania przez organy państwowe ich funkcji". Przynajmniej zablokowanie skrzynki mailowej posłowi nie będzie już mogło być pretekstem do wprowadzenia stanu wojennego...

Reszta została bez zmian.

Warto zwrócić uwagę, że ekspert prawny Biura Analiz Sejmowych wyraził "istotną wątpliwość co do potrzeby i kształtu proponowanej nowelizacji wymienionych ustaw":

http://orka.sejm.gov.pl/rexdomk6.nsf/0/724356355FA30E3FC12578C4002B4EDD/$file/i1658-11.rtf

avatar użytkownika Maryla

24. @sierp

"prawo" tworzone przez obecny układ rządzący obywa sie bez porad i opinii - na rokaz wodza z PO i PSL przegłosują wszystko, nawet to, że ziemia jest płaska.

Jeżeli społeczeństwo zmądrzeje i pogoni takich ustawodawców, będzie duzo pracy, aby odkręcic wszystkie gnioty prawne, które tak przegłosowali

ekspert prawny Biura Analiz Sejmowych wyraził "istotną wątpliwość co do potrzeby i kształtu proponowanej nowelizacji wymienionych ustaw":

http://orka.sejm.gov.pl/rexdomk6.nsf/0/724356355FA30E3FC12578C4002B4EDD/$file/i1658-11.rtf

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl