„Moja znać angielski”, czyli MSZ w akcji.

avatar użytkownika Ewaryst Fedorowicz

„Postaw się, a zastaw się!”, „Znaj pana po cholewach!”, a nawet „Hulaj dusza – piekła nie ma!”.


Ten zestaw przysłów najtrafniej obrazuje stosunek urzędników (wszelkich – i tych przeszłych, i tych obecnych i tych przyszłych, bez względu na to, z jakiej nominacji partyjnej byli są i będą) do publicznych pieniędzy.

To oczywiście dobrze, bo co, jak co, ale przysłowia są „mądrością narodu”, a przynajmniej jego cwańszej części.

Dlatego zaniepokoił mnie nagłówek w Wirtualnej Polsce brzmiący „Polska. Spring into” – nieudana promocja Polski w Wielkiej Brytanii”.

I jak by było mało, dalej w tym samym tonie:

„Niezrozumiałe hasła to nasza narodowa specjalność. Za ciężkie pieniądze (8,4 mln złotych) MSZ zlecił przeprowadzenie kampanii w Wielkiej Brytanii, którą zdążyły już wyśmiać media. Plakaty promujące Polskę zawisły w poniedziałek w wielu miejscach Londynu. Jak informuje MSZ są jedynie zajawką kampanii wizerunkowej, nawiązującej do rocznicy 25 lat wolności.”

Okazuje się, że te angielskie kmiotki po angielsku najwyraźniej „nie fersztejen”, bo nawet ich językoznawca jakiś nie kapuje, że Polska Spring Into znaczy najoczywiściej Poland Wiosna Do.

I czego tu nie rozumieć?!

Martwi mnie tylko, że w tym naszym MSZ też jacyś wczorajsi, bo nawet gimnazjalista zrozumie (a to żaden, przyznacie Państwo, benczmark), że to nie jest żadna akcja promująca Polskę, a klasyczna kampania edukacyjna, mająca na celu nauczenie angoli angielskiego.

Charytatywna w dodatku, bo na to 8,4 miliona „zaoszczędzonych podczas polskiej prezydencji w Radzie UE”, poszło.

To akurat ciekawa informacja, choć wolałbym, żeby takie kampanie edukacyjne –  i ta Poland Wiosna Do, i wszelkie przyszłe inne – na przykład Poland Zima WPoland Lato Przy urzędnicy MSZ fundowali z własnych , a nie jakichś „europejskich” oszczędności.

Jaki to ma zbawienny wpływ na stan umysłu fundatorów najlepiej było widać w wieczór wyborczy, gdy Jacek Kurski, niekwestionowany „człowiek z plakatu” tej kampanii, ocierał drżącymi rękami twarz z zimnego potu, uświadomiwszy sobie, że właśnie utopił mega kasę, której już nigdy nie zarobi, a przynajmniej nie zarobi za biezdurno.

A jaki z tej całej historii morał, ktoś zapyta?

Banalnie prosty: w najbliższych wyborach Korwin przekroczy 10%.
———————————————————————-
*http://turystyka.wp.pl/kat,1036541,title,Polska-Spring-into-nieudana-promocja-Polski-w-Wielkiej-Brytanii,wid,16649820,wiadomosc.html?ticaid=112d79 

1 komentarz

avatar użytkownika Maryla

1. Ewaryst Fedorowicz



Nowe logo Polski i hasło, którym reklamujemy się w zagranicznych stacjach telewizyjnych


Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75248,16089548,Jest_nowe_logo_Polski__Jak_reklamujemy_sie_za_granica_.htML

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl