Ostatnia nadzieja Czerskiej i Wiertniczej emerytowany bp.Pieronek jak diabeł z pudełka
Mocno osłabione zaplecze egzorcystów z Czerskiej wyciągane po raz kolejny, jak "wszystkie ręce na pokład" są wzywane do boju. Nie udało się wykreować ks.Bonieckiego na świeckiego świetego do walki o "wolność słowa", to ostatnia rezerwa została uruchomiona i zgrzyta jednoosobowo, wbrew stanowisku Episkopatu Polski. który zaapelował o przyznanie Telewizji Trwam miejsca na multipleksie cyfrowym.
Biskup Tadeusz Pieronek na falach Radia ZET nazwał absurdem wzywanie o. Tadeusza Rydzyka do niepłacenia podatków jako odpowiedź na negatywną decyzję KRRiT ws. przyznania Tv Trwam koncesji na nadawanie w ramach multipleksu. - Wzywanie do niepłacenia podatków jest brakiem cnót obywatelskich. Jeżeli Chrystus płacił podatki, to najlepszy wzór, że trzeba je płacić. Absurdem jest i wielką przesadą namawianie do tego, żeby nie płacić podatków – powiedział biskup.
Bp Pieronek przekonywał, że stanowisko Tv Trwam nie jest stanowiskiem Kościoła. – Tv Trwam jest przecież oparta o Lux Veritatis, fundację raczej prywatną, bo gdyby ktoś zaglądnął do podpisów składanych przy założeniu spółki, to tam jest podpis dwóch panów. Katolicka telewizja to musiałaby być telewizja, która jest oficjalną telewizją Kościoła. Nie ma takiej w Polsce – zaznaczył Pieronek.
Duchowny przyznał, że na antenie TV Trwam pojawiają się polityczne przepychanki. - Nie dziwi mnie to, bo politycy bardzo często szukają rozmaitych środków, żeby się wypromować. To gra od wielu lat i takiej działalności nie popieram – stwierdził biskup.
Rozmówca Moniki Olejnik przyznał, że Kościół w Polsce jest atakowany. - To nic nowego, bo przecież deklarowaliśmy się jako chrześcijanie po to, by cierpieć razem z Chrystusem i pretensje do świata, że jesteśmy wykluczani. Temu się nie należy dziwić, to trzeba przyjąć w pokorze i nie wyciągać mieczy, żeby walczyć, bo pokora jest lepszą bronią niż cokolwiek innego - powiedział. - Kościół jest atakowany przez samego siebie. Sam nie zdaje egzaminu - dodał.
- Zaloguj się, by odpowiadać
75 komentarzy
1. na "1" we wszystkich polskojęzycznych portalach
Bp Pieronek o liście abp. Michalika: Epitety to żadna metoda. Tu masoni to folklor
- W Polsce wpływu masonów nie widzę. To jest zbitka
myślowa, uważa się że ktokolwiek jest krytyczny wobec Kościoła lub mu
wrogi, to jest mason lub liberał. Można z tym żyć, nie przejmować się
tym bo te oskarżenia są nieprecyzyjne. A epitety to nie jest żadna
metoda - komentował list abp. Józefa Michalika bp Tadeusz Pieronek w
rozmowie z Moniką Olejnik w Radiu ZET.
»
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
2. Biskup Pieronek przyznaje, że
Biskup Pieronek przyznaje, że masoni są siłą, ale się tym nie przejmuje
Proszę
pani, jeżeli jestem w Brukseli i w Strasburgu to tak. A bywam tam, w
Parlamencie od czasu do czasu i spotykam się z opiniami, z faktami,które
potwierdzają, że takie środowiska istnieją. No, ale to nie jest nic
nowego, to przynajmniej od dwustu lat znamy – mówi o masonerii w
rozmowie z Moniką Olejnik w Radiu Zet biskup Tadeusz Pieronek.
Terlikowski: Fobie Bartosia
Trwa
akcja potępiania arcybiskupa Józefa Michalika za jego wielkopostny
list. A skoro tak, to w chórze krytyków nie mogło zabraknąć niezawodnego
eksa, eks-dominikanina prof. Tadeusza Bartosia, który w wypowiedzi dla
radia Tok FM wezwał świeckich do walki o dymisję metropolity
przemyskiego, a także oskarżył tego ostatniego o mowę nienawiści.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
3. Problemy z logiką
Jeśli Bp. Pieronek nie uważa TV Trwam za katolicką telewizję, to dlaczego przeszkadzają mu w niej "przepychanki polityczne"?
Jeśli nie podoba Mu się, że kościół jest atakowany, to dlaczego sam Go atakuje wypowiadając się niezgodnie ze stanowiskiem Episkopatu i to w sposób nie mający nic wspólnego z zalecaną innym pokorą?
Czy program Moniki Olejnik to program w którym powinien występować szanujący się biskup?
Żal mi pani Moniki, ale nie wykorzystała szansy , z kwietnia 2010, na katharsis. W jej programach powinny pojawiać się już tylko palikoty, urbany, kiszczaki, jaruzele, krzywonosy..... I oczywiście premier i pRezydent, (parafrazując ulubionego blogera - oby żyli wiecznie , choć niekoniecznie zaraz, jako premier i prezydent).
zz
4. emerytowanemu bp.Pieronkowi
Ojciec Święty Benedykt XVI: na świecie panuje "dyktatura środków przekazu" i "opinii tego, co wszyscy myślą i czego chcą"
Papież przypomniał, że księża nie mogą myśleć o sobie samych i muszą "zachować właściwą miarę".
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
5. Do Pani Maryli,
Szanowna Pani Marylo,
Dziwi sie Pani >
Pieronek wywodzi się z narodu wybranego tak jak adaś jąkała
Uklony moje najnizsze
Michał Stanisław de Zieleśkiewicz
6. Pieronek
cierpi niby jak Chrystus razem z mighnigiem oraz innymi konfidentami. I tak dzis ma sie nazywac sznur judaszowy? Do piekla pojdzie degenerat wraz z TW"Filozofem".
7. znów szatan podkusił emerytowanego bp Pieronka
Biskup Pieronek: Niech Kaczyński się spowiada z tego, co mówi
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114884,11466619,Biskup_Pieronek...
Kościół nie jest żadną instytucją narodową! Politycy wykorzystują go do swoich wojenek, jedni go bronią, inni - atakują, bo taki sobie cel obrali. Powinni przede wszystkim wiedzieć, czemu służy Kościół, i nie wymyślać jego obrazu na swój użytek. Niech Kaczyński lepiej spowiada się z tego, co mówi - sugeruje w rozmowie z Wirtualną Polską biskup Tadeusz Pieronek.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
8. TVP INFO
na Święto Zmartwychwstania sięga po liberała emerytowanego biskupa Pieronka.
Jak widać. publiczna chwyta się tych samych medialnych ekspertów, co Czerska, jeden ciort .
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
9. Dziś kłócimy się o każdy
Dziś
kłócimy się o każdy szczegół, dzielimy się. Zamiast żałoby i zadumy
mamy rozróbę - mówił ks. bp Tadeusz Pieronek w Radiu Zet. - Nie chcę
wchodzić w spory, których większość społeczeństwa ma już dość. Wiara w
spiski jest wiarą dziwną. Ja takiej wiary nie mam. Wolę wyciszenie i
pamięć. Nie będzie mnie dziś na Krakowskim Przedmieściu.
Fot. Michał Łepecki / Agencja Gazeta
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114912,11506726,Druga_rocznica_katastrofy_smolenskiej__NA_ZYWO_.html
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
10. bp Nycz nie bronił krzyża, dalej nie broni
Kard. Nycz: Módlmy się za tych, którzy próbują rozdrapywać zagojone rany
Katastrofa smoleńska to najtragiczniejsze wydarzenie
po II wojnie światowej - powiedział metropolita warszawski kard.
Kazimierz Nycz podczas mszy św. odprawionej we wtorek w warszawskim
kościele św. Anny w intencji ofiar.
»
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
11. czyli jak zgrana płyta , znów odtwarza
Bp Pieronek: Jesteśmy na dnie. Podział jest głęboki jak nigdy
-
Jesteśmy na dnie. Podział jest głęboki jak nigdy. Ale to może być
szansa. Przynajmniej jest nadzieja, że od tego dna możemy się odbić -
mówi w rozmowie z Onetem bp Tadeusz Pieronek. Komentuje też kontrowersje
wokół Radia Maryja i Telewizji Trwam, a także ocenia sytuację w polskim
Kościele. - Sytuacja nie jest dobra. Niektórzy hierarchowie popełnili
poważny błąd angażując się politycznie. Faktycznie poparli jedną partię.
Są zadymieni PiS-em - twierdzi.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
12. życie jest pełne niespodzianek,a pieronek jest tego
smutnym przykładem...
i parafrazując pewnego klasyka,powiem,każdy ma swego "pieronka"na karku
"niePOlitycznego pieronka"
gość z drogi
13. @gość z drogi
wiadomosci.onet.pl
Jesteśmy na dnie. Podział jest głęboki jak nigdy. Ale to może być
szansa. Przynajmniej jest nadzieja, że od tego dna możemy się odbić -
mówi w...
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
14. szanowna pani Prezes,przynajmniej RAZ pieronek mówi prawdę
"POdział jest głęboki jak nigdy"
takt o prawda
jak nigdy czarne jest CZARNE,a Białe jest białe....
tego podziału nie zasypią niczym...może i jest nas mniej niż "ich"ale nas nie da się kupić niczym...
Nie kupili nas wtedy ,tym bardziej nie kupią teRAZ
a sprzedajne ,niewolnicze ludziki,gdy nie dostaną papu na CZAS,natychmiast rzucą
legitymacjami partyjnymi,jak wówczas,gdy im żarełko zabrano przed laty....
smutne tylko,że pieronek stał się partyjnym księdzem...ale takie jest już życie,
czym skorupka za młodu nasiąkła,tym na starość trąci...
piszę to z wielkim smutkiem,bo Stryj Kapłan,nie taki pokazywał mi świat
serdecznie pozdrawiam ,nocną porą :)
gość z drogi
15. Pan Krzysztof Wyszkowski jest symbolem poniewierania
Szlachetnych Ludzi,zniszczenia ich za wszelką CENĘ,byle tylko nie "zagrazali" pałkarzowi
CO zrobił wałesa,dla Ludzi Solidarności,gdy na własnych grzbietach wynieśliśmy go
na Wyżyny WADZY? NIC
dokładnie NIC....
czy postarał się o odznaczenia panstwowe dla NICH?nie
czy zrobił cokolwiek by pomóc materialnie aresztowanym,wyrzucanym z pracy za związkową działalność,za jego poparcie
NIC
otoczył się papuciowymi i do Moskwy biegał,by odebrać instrukcje, jak zakładać w Polsce rosyjskie spółki wojskowe...
Bóg pokarał nas za grzechy tym strasznym człowiekiem,a my go jeszcze "Królem" uczyniliśmy
ten wrzeszczący staruch kiedyś stanie przed Bogiem i ciekawe czy wtedy też powie,
Jaaa
a póżniej gdzieś na szarym końcu BÓG ?
Ukłony najniższe dla Pana Krzysztofa...
a .wałesający nienawidzi GO za to,że my ,
te dawne 10 milionów
mamy wielki szacunek i podziw nie dla bolka,lecz dla Pana Krzysztofa
serd pozdrawiam
gość z drogi
16. ornat i dzwonienie ogonem....
Biskup Pieronek rozlicza Ojca Rydzyka
"Ksiądz Biskup Profesor Pieronek mówi o Ojcu Rydzyku takim językiem,
jakbym trolle z mojego bloga czytał" - pisze Janusz Wojciechowski.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
17. NOWE KADRY, FUNKCJONARIUSZ MEDIÓW, PAN SOWA
Ksiądz Kazimierz Sowa brutalnie atakuje ojca Tadeusza Rydzyka i sugeruje, że wie co (złego) "gra w duszy" księży biskupów
Czyżby kryła się za tym sugestia, że to ksiądz Sowa powinien zostać
przewodniczącym Konferencji Episkopatu Polski? TVN i gwiazda tej stacji,
50-letni Jakub Władysław Wojewódzki, zawyliby z rozkoszy!
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
18. Juz jest w piekle
Ktos chce sie zalozyc?
19. Bp Pieronek: polityka
Bp Pieronek: polityka rozdziera polski Kościół
- W katedrze na Wawelu podczas mszy prowadzonej przez
kardynała Dziwisza połowa kościoła śpiewała "Ojczyznę wolną racz nam
wrócić Panie". Jakbyśmy żyli w okupowanym kraju - mówi w rozmowie z
"Gazetą Krakowską" biskup Tadeusz Pieronek.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
20. serce koscioła Nyczowego - ks.Sowa atakuje w GW
Cóż tu gadać? Głupota i kretynizm połączony z brakiem szacunku do wychowanków - mówi dla Gazeta.pl ks. Kazimierz Sowa, dyrektor Religia.tv o sprawie księdza dyrektora Salezjańskiego Gimnazjum w Lubinie. Według ks. Sowy duchowny powinien pokazać, że są pewne granice dobrego smaku.
http://www.tokfm.pl/Tokfm/1,103085,12511614,Ks__Sowa_o_ksiedzu_dyrektorz...
Blisko stu uczniów i absolwentów Salezjańskiego Gimnazjum im. Diminika Savio w Lubinie zorganizowało pikietę pod siedzibą lokalnej telewizji TVL Odra, która pokazała na antenie zdjęcia z tegorocznych otrzęsin pierwszoklasistów.
Na środowej pikiecie obecni byli również uczestnicy otrzęsin. - To nie była żadna bita śmietana, tylko pianka do golenia - mówią Kasia i Marysia (nie chcą podawać nazwisk) które brały udział w otrzęsinach. - Trzeba jej było dotknąć nosem. Nikt nas do niczego nie zmuszał. To była zabawa, nie było mowy o lizaniu.
Uczniowie mówią o symbolice, okazaniu szacunku nauczycielowi.
http://www.polskatimes.pl/artykul/660321,sledztwo-po-skandalu-w-gimnazju...
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
21. oj, gorąco, gorąco, znów emeryta uruchamiają
Biskup Pieronek o teorii zamachu: "Jest smieszna"
Jeżeli się jakieś drobne elementy podnosi do rangi morderstwa, no to można się tylko z tego śmiać.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
22. Leżę sobie
na pastwiskach władz syty i wypasiony niczego mi nie brak
Nie on jeden zresztą
Figa
23. Monika O. wyprodukowała nw Czerskiej, Knapik promuje w TVN24
diabeł z pudełka obleciał sejm i okolice zaprzyjaźnionych mediów.
Ciekawe, czy spowiada się z szerzenia tej nienawiści i pogardy na potrzeby magdalenkowców?
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
24. promocja obłudy i nienawiści pod płaszczykiem wiary
Władysław Bartoszewski w rozmowie z bp. Tadeuszem Pieronkiem. FRAGMENT KSIĄŻKI "TO, CO NAJWAŻNIEJSZE".
http://www.polskatimes.pl/artykul/701175,bartoszewski-najwazniejsze-ze-w...
kto finansuje to obrzydactwo? No kto? Jak walnę w ten rudy łeb....
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
25. emerytowany biskup jątrzy u Lisa
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,13151957,Bp_Pieronek_Ate...
"Stanowisko episkopatu w sprawie Radia Maryja jest znane od dłuższego czasu. Na pewno nie jest ono jednolite, ale to prawda, że w większości biskupi popierają zarówno Radio Maryja, jak i potrzebę uzyskania miejsca na multipleksie przez Telewizję Trwam" - komentuje decyzję episkopatu ws. TV Trwam bp. Pieronek.
Zdaniem duchownego trudno jednoznacznie ocenić, czy ewentualne przyznanie koncesji spowoduje, że TV Trwam zamiast religią będzie jeszcze bardziej zajmować się polityką. "Trudno mi powiedzieć. Przede wszystkim uważam, że wejście Telewizji Trwam na multipleks powinno być poddane takim samym regułom, jakie obowiązują wszystkich innych, którzy się o to starają. Wysyłanie sygnału, że nam się należy, to trochę tak, jakbyśmy chcieli iść na skróty" - przekonuje biskup Tadeusz Pieronek.
O episkopacie: To nacisk, który nie powinien mieć miejsca
Biskup krytykuje też episkopat, który popierając o. Rydzyka, chce rozmów z rządem na temat przyznania koncesji dla TV Trwam:"(...) jeżeli biskupi chcą rozmów z rządem na ten temat przed przyznaniem koncesji przez Krajową Radę, to jest to nacisk, który nie powinien mieć miejsca. Jeżeli rząd zgodzi się rozmawiać, to będzie w kłopocie. Zostanie to odebrane jako poddanie się temu naciskowi. A przecież Krajowa Rada ma autonomię w swoich decyzjach".
Duchowny zwraca uwagę, że oficjalne poparcie biskupów dla starań szefa Radia Maryja ws. koncesji, może powodować dyskomfort dla nich samych. "Żyjemy w kraju demokratycznym i choć ta demokracja jest kulawa, jak zresztą w wielu innych krajach, nie róbmy kampanii na rzecz Telewizji Trwam, która stawia tę stację poza pewną normą obowiązującą wszystkich startujących w konkursie" - mówi.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
26. :)
27. Mr. Pawlak już wysiadł z tego okrętu.
.
michael
28. dzisiaj bp.Pieronek szczery do bulu u Moniki O.
Józef Glemp był biskupem i prymasem w bardzo trudnych czasach.
Objął urząd, kiedy wszystko już szykowało się na Solidarność i stan
wojenny. mówił biskup Tadeusz Pieronek na antenie Radia ZET.
(..) mozna odsłuchać pod linkiem
"Gdyby zmienić dyrektora Radia Maryja, byłoby lepiej"
Monika Olejnik wspomniała również krytyczny stosunek Józefa Glempa do
dyrektora Radia Maryja, Tadeusza Rydzyka. - To był jeden z
najważniejszych punktów w jego ocenie radia. Zawsze mówił: gdyby
dyrektora zmienić, byłoby lepiej – potwierdził bp Pieronek.
"Nikt nie przewidywał, że Popiełuszko wyjdzie na świętego"
Olejnik przypomniała, że prymas Glemp powiedział kiedyś, że ma do siebie
żal za swój stosunek do księdza Popiełuszki. - Tak, przepraszał za to.
To zdarza się każdemu z nas. Pewnym rzeczom nie potrafimy sprostać. To,
że Popiełuszko wyszedł na bohatera i świętego, nikt nie przewidywał, a
decyzje trzeba było podejmować na bieżąco - odpowiedział
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
29. No
i to wyjaśnia chyba wszystko ........ale to juz inny Trybunał osadzi , jako katoliczka zyczę miłosierdzia - zdroju miłosierdzia
Figa
30. zniszczyli księdza, a teraz prokurator ma decydować
Lew-Starowicz: Lizanie piany to nie czynność seksualna
Lubińska Prokuratura Rejonowa zapoznaje się jeszcze z ekspertyzą
biegłego seksuologa, prof. Zbigniewa Lwa-Starowicza, w sprawie otrzęsin
pierwszoklasistów z gimnazjum salezjańskiego w Lubinie, które
zorganizowano pod koniec ostatnich wakacji w miejscowości Przesieka.
Na górze siedział w fotelu dyrektor szkoły ks. Marcin Kozyra, który na
kolanach miał białą pianę. Uczniowie mieli jej dotknąć nosem lub ustami.
Zdjęcia z otrzęsin opublikowano na oficjalnej stronie gimnazjum w
internecie. Nikt nie spodziewał się skandalu. A jednak sprawa
zbulwersowała opinię publiczną. Sprawę szeroko opisywały nie tylko
polskie, ale również zagraniczne media. Doniesienie do prokuratury w sprawie deprawowania młodzieży złożył Armand Ryfiński, poseł z Ruchu Palikota.
Już wiadomo, że ekspert nie dopatrzył się przestępstwa.
Dokument przygotowany przez seksuologa ma
kilkadziesiąt stron. Jak zaznaczył jego autor, sprawa ewentualnego
wykorzystywania seksualnego nieletnich lub zmuszania ich do tzw. innej
czynności seksualnej została wnikliwie przebadana. Prof. Lew-Starowicz
uznał, że nie ma podstaw do stwierdzenia, aby czynności małoletnich
podejmowane w ramach otrzęsin miały charakter seksualny. Nie wchodzą one
w zakres pojęcia "inna czynność seksualna".
Nie ma także podstaw do uznania, iż zachowanie dyrektora miało
charakter popędowy. - W tej sprawie przesłuchano dziesiątki dzieci,
rodziców, wszystkich, którzy byli obecni na wyjeździe i nikt nie
zgłaszał pretensji ani żadnych uwag - powiedział nam prof.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
31. Pani Marylo,
A co powie szaniwny Biskup Pieronek o p.dyr z Poznania,ktora obrazila nie tylko Papieza Franciszka, ale wszystkich katolikow na Swiecie ???
Polonia na calym swiecie zastanawia sie jak w dobitny sposob zareagowac .By wladze -
- prezydent Poznania i Min.Spra.Zagr. zareagowali.
To dotyczy wszystkich Katolikow na Swiecie. Czy ta p. o Mahomecie tez tak mysli ???
To juz nie sa zarty !!!!!!!
Polonus
32. Szanowny Panie Adamie
sprawa jest wagi międzynarodowej, bo pańcia obraziła swoim bluzgiem i pomówieniem Papieża Franciszka, który jest nie tylko Zastępcą Chrystusa, ale również Szefem państwa Watykan.
Ale czego spodziewamy się po obecnej "elicie"?
Pozdrawiam serdecznie
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
33. Bp Pieronek o klubie go-go:
Bp Pieronek o klubie go-go: To nie jest sprawa Kościoła
- Kościół nie ma więzień i nie nakłada kar pieniężnych czy
innych represji w stosunku do osób, które zachowują się niemoralnie
- mówi w rozmowie z Wprost.pl bp Tadeusz Pieronek.
Warszawscy duchowni i kombatanci oburzają się na nowego sąsiada kościoła
św. Anny przy Krakowskim Przedmieściu, erotyczny klub ze striptizem.
- Chrześcijanin nie może siedzieć cicho, gdy jest krzywdzony człowiek.
Tam, gdzie dokonuje się zło, króluje brzydota, perwersja, tam musimy
nieść światło - mówił w rozmowie z "Naszym Dziennikiem" proboszcz
archikatedry św. Jana w Warszawie. Zdaniem biskupa Tadeusza Pieronka, lokalizacja klubu go-go nie jest
sprawą Kościoła. - Każdy wie, kto ma się tym zająć i co ma zrobić.
To nie jest sprawa kościoła. Kościół ma jasne stanowisko moralne i to
wystarczy - mówi w rozmowie z Wprost.pl bp Pieronek.
Nałęcz: Prezydentowi bar go-go nie jest potrzebny
"Prezydentowi
nie jest potrzebny przybytek taki jak bar go-go i nie sądzę, żeby
chciał w nim bywać" - mówi Tomasz Nałęcz pytany przez słuchaczy RMF FM,
czy prezydentowi przeszkadza, że na...
W ten bruk wiele razy wsiąkała polska krew. Ono stało się w wyniku historii takim narodowym sanktuarium - mówi o Krakowskim Przedmieściu gość RMF FM.
Rozumiem ludzi przywiązanych do polskiej historii i tradycji, że im bar
go-go w tym miejscu doskwiera, ale naszym symbolem ma być wolność, więc
trudno to jakoś administracyjnie rozwiązywać. Byłoby najlepiej, gdyby
miasto doszło do porozumienia i gdyby można było rozwiązać sprawę bez
konfliktu. To na szczęście nie jest zakres działania prezydenta i nie sądzę, żeby prezydent w to się angażował - wyjaśnia.
Przeciwko
klubowi na Krakowskim Przedmieściu 55 protestuje m.in. Światowy Związek
Żołnierzy AK, który wystosował w tej sprawie list do prezydent Hanny
Gronkiewicz-Waltz.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
34. Odznaczenia z okazji 10.
Odznaczenia z okazji 10. rocznicy wejścia Polski do UE
Prezydent RP Bronisław Komorowski wręczył z okazji 10. rocznicy
wstąpienia Polski do Unii Europejskiej odznaczenia państwowe osobom
zasłużonym dla budowania i umacniania integracji europejskiej. Wśród
odznaczonych jest biskup Tadeusz Pieronek.
W uroczystości wzięli udział byli prezydenci: Lech Wałęsa i Aleksander Kwaśniewski.
Uczestniczyli w niej także Szef Kancelarii Prezydenta RP Jacek
Michałowski, Szef BBN Stanisław Koziej, ministrowie i doradcy Prezydenta
oraz byli ministrowie spraw zagranicznych, posłowie, senatorowie,
przedstawiciele duchowieństwa.
Odznaczeni zostali:
w uznaniu wybitnych zasług w dziele budowy europejskiej wspólnoty ducha,
za osiągnięcia w pracy duszpasterskiej i działalności publicznej
KRZYŻEM WIELKIM ORDERU ODRODZENIA POLSKI
1. Ksiądz biskup Tadeusz Pieronek
za wybitne zasługi dla rozwoju i umacniania integracji europejskiej,
za szczególne osiągnięcia w działalności państwowej i społecznej
KRZYŻEM OFICERSKIM ORDERU ODRODZENIA POLSKI
2. Jarosław Pietras
KRZYŻEM KAWALERSKIM ORDERU ODRODZENIA POLSKI
3. Zbigniew Czachór
4. Hanna Jeziorańska
5. Zdzisław Mach
6. Jarosław Mulewicz
7. Tomasz Nowakowski
ZŁOTYM KRZYŻEM ZASŁUGI
8. Piotr Buras
za wybitne zasługi w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego w Polsce,
za osiągnięcia w działalności na rzecz upowszechniania idei wspólnej
Europy
KRZYŻEM KAWALERSKIM ORDERU ODRODZENIA POLSKI
9. Tomasz Bańka
10. Anna Radwan
ZŁOTYM KRZYŻEM ZASŁUGI
11. Ewa Bobińska
12. Rafał Dymek
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
35. znów sie ubrał w ornat
Hierarchowie poparli marsz PiS. Biskup Pieronek: Obowiązuje separacja od polityki
Część
biskupów poparła marsz PiS 13 grudnia i znalazła się w Komitecie
Honorowym demonstracji. Zdaniem biskupa Tadeusza Pieronka, tak nie
powinno być. Zdaniem biskupa Tadeusza Pieronka, tak nie powinno być. Jego zdaniem,
rolą hierarchów jest przewodzić w wierze, a nie zajmować się polityką. Suchej nitki nie zostawia na biskupach zasiadających w Komitecie Honorowym organizowanego przez PiS
„Marszu w Obronie Demokracji i Wolności Mediów” biskup Tadeusz
Pieronek. Organizatorzy poinformowali, że w skład Komitetu weszli: arcybiskup Wacław Depo, biskupi: Wiesław Mering, Ignacy Dec, Antoni Dydycz, Edward Frankowski.
Biskupom nie wolno pchać się do polityki - mówi IAR były rzecznik prasowy Episkopatu Polski biskup Tadeusz Pieronek.
Hierarcha przypomina, że cały czas w Kościele katolickim obowiązuje
naczelna zasada separacji duchownych od polityki. Księża są powołani do
przewodzenia w wierze, nie do polityki- dodaje. Jego zdaniem, sama idea
marszu Prawa i Sprawiedliwości jest wątpliwa i kto, jak kto, ale biskupi powinni o tym wiedzieć.
W
sumie Komitet - według organizatorów- ma liczyć ponad sto osób. Oprócz
wspomnianych biskupów są w nim dziennikarze i artyści, naukowcy i
politycy.
komentuje Dominika Wielowieyska
Biskupi zaangażowali się w organizację partyjnej imprezy PiS. Błąd i złamanie zasad
partyjnej imprezy PiS. To błąd i złamanie zasady, że i duchowni, i
ludzie mediów powinni zachować dystans wobec partii politycznych.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
36. Abp Depo wycofał się z
Abp Depo wycofał się z komitetu. Marsz 13 grudnia bez biskupów i szefa "S"
przy jednoczesnym zachowaniu szacunku dla osób zwracających uwagę na
przejrzystość działań w polskiej polityce, wszyscy biskupi, którzy
objęli patronatem honorowym marsz organizowany 13 grudnia br. w
Warszawie, wycofali się z Komitetu Honorowego tego marszu - poinformował
w piątek rzecznik Episkopatu Polski ks. Józef Kloch.
Bp Pieronek: biskupi w komitecie to nadużycie
Najostrzej wypowiedział się na ten temat biskup Tadeusz Pieronek, były
sekretarz generalny Konferencji Episkopatu Polski, który w rozmowie z
natemat.pl stwierdził:
- Naszą misją, zwłaszcza biskupów, nie jest mieszanie się w sprawy
polityczne. Ja widzę, że to jest czołówka hierarchów związanych z Radiem
Maryja. Ale czym innym jest udzielanie się w tym środowisku, w czym nie
widzę niczego złego, a czym innym wchodzenie w skład takiego ściśle
politycznego ciała. To jest niesamowite nadużycie, pójście drogą, która
nie jest drogą Kościoła, tylko walki politycznej.
Czytaj
więcej:
http://www.polskatimes.pl/artykul/3682442,abp-depo-wycofal-sie-z-komitetu-marsz-13-grudnia-bez-biskupow-i-szefa-s,id,t.html
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
37. Wpis na Interii
pod tekstem o najnowszym sondażu:
~Krzysztof P - Wczoraj (15:44)
Chcemy naprawić ten kraj ? Czy może wolimy aby nasze dzieci parobkowały na emigracji ? A może właśnie komuś zależy na tym drugim, tańsze będą kamienice, darmo ziemia i ulice. Ja jestem za tym by to państwo naprawić. Jednak z demonstrującymi nie zgadzam się w jednej kwestii. Otóż adres tych demonstracji jest niewłaściwy. My demonstrujemy zwykle przed urzędem dozorcy żyrandola, albo pod urzędem ( do niedawna) niemieckiego gubernatora. To należy zmienić.
Dziś pierwsza władza jest na Czerskiej, Wiertniczej, Woronicza i kilka jeszcze takich adresów. To tam powinniśmy wyrażać swój sprzeciw wobec tego że państwo polskie istnieje tylko teoretycznie, a co za tym idzie demokrację mamy na takim samym poziomie. To pod osłoną mediów ( w większości w obcych łapach) niszczona jest demokracja i niszczy się każdego kto chce cokolwiek zmienić w tym kraju na lepsze. Po obejrzeniu wczorajszych "FAKTÓW" o godzinie 19tej uznałem że taka demonstracja (najlepiej kilkudniowa z zabarykadowaniem drzwi) powinna odbyć się na Wiertniczej"
Pod wpisem ponad 2700 OK...
basket
38. Wiadomości
Wiadomości
Biskup Pieronek bez litości dla PiS-u. Na "dobrej zmianie" nie zostawia suchej nitki [4 cytaty]
Biskup Tadeusz Pieronek rozmawiał z Jackiem Nizinkiewiczem w
"Rzeczpospolitej". Wybraliśmy dla was cztery najciekawsze cytaty z
wywiadu.1. "Chętnie wpisuję się w rolę gorszego sortu Polaków"
Tak biskup odniósł się do słów Jarosława Kaczyńskiego o protestujących przeciw reformom PiS.
- Ktokolwiek zdobywa władzę, ma obowiązek zachowywać się zgodnie z
demokratycznymi obowiązującymi regułami - stwierdził biskup Tadeusz
Pieronek w "Rzeczpospolitej". - A jak chce zmieniać panujące reguły, to musi mieć mandat większości społeczeństwa - dodał.2. "Jeśli ktoś uważa, że nadzwyczajną okolicznością do szybkich zmian przeprowadzanych nocą są zwycięskie wybory, to znaczy, że chce dokonać rewolucji"
- PiS wygrał wybory, zdobywając większość w parlamencie
- zauważył biskup Pieronek. - Jednak ten mandat nie może naruszać
obowiązującego prawa - dodał. - W średniowieczu powstrzymywano się od
wyrokowania w nocy. Noc uznawano za czas szatana. Judasz wyszedł wydać
Chrystusa nocą. - stwierdził biskup.
- W dwa dni nie
dokonuje się zmian, które prawnie należałoby przeprowadzić przez kilka
miesięcy. Jeśli ktoś uważa, że nadzwyczajną okolicznością do szybkich
zmian przeprowadzanych nocą są zwycięskie wybory, to znaczy, że chce
dokonać rewolucji. W Polsce rewolucja jest niepotrzebna. Głosowano na
dobra zmianę, nie na rewolucję i podział narodu - przestrzegł Biskup
Pieronek.
3. "Dobrej zmiany nie przeprowadza się na siłę i wbrew woli innych"
Biskup odniósł się do postępującego podział Polaków. - Wiele
poglądów PiS ugruntowanych w przekonaniach chrześcijańskich uważam za
pożądane, ale nie można dokonywać zmian metodami niedopuszczalnymi -
twierdził biskup. - Dobrej zmiany nie przeprowadza się na siłę i wbrew
woli innych. Nie można zgodzić się na zmianę, która ociera się o
rewolucję i łamanie prawa. To jest zaprzeczenie dobrej zmiany. To, co
się dzisiaj dzieje, to zaprzeczenie prawości rządzenia - podsumował
rozmówca "Rzeczpospolitej".
4. "Katolik powinien wspierać WOŚP. Dobro trzeba zawsze akceptować".
- Nie można odmawiać pomocy tym, którzy są inaczej umotywowani.
Jestem dość częstym gościem w szpitalach i widzę, ile tam jest aparatury
kupionej przez WOŚP - stwierdził Tadeusz Pieronek. - Trzeba spytać
lekarzy, ilu ludziom akcja Owsiaka pomogła. Odczepmy się od teorii, że
tylko nam, chrześcijanom, wolno czynić dobro, a innym nie - oświadczył
biskup.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
39. wstyd mi za Niego
po prostu,wstyd
gość z drogi
40. Bp Tadeusz Pieronek: Mamy
Mamy obowiązek zaopiekować się uchodźcami. Oberwę za to, ale powiem: nam się za dobrze powodzi
Franciszkiem. On jest zbyt ewangeliczny, za dużo wymaga. Z bp. Tadeuszem
Pieronkiem rozmawiają Małgorzata Skowrońska i Michał Olszewski
Bp Tadeusz Pieronek -
ur. w 1934 r., profesor nauk prawnych; negocjował z rządem RP kształt
konkordatu, w latach 1993-98 był sekretarzem generalnym Konferencji
Episkopatu Polski.
Małgorzata Skowrońska, Michał Olszewski: Co to znaczy w dzisiejszej Polsce "myśleć po chrześcijańsku"?
http://wyborcza.pl/magazyn/1,150177,19619073,bp-tadeusz-pieronek-kosciol-ma-obowiazek-rozmawiac-nawet-z.html#BoxGWImg
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
41. NoweKwaśniewski i Pieronek w
Kwaśniewski i Pieronek w pierwszym programie Tomasza Lisa w internecie. "Co ma pan w szafie, panie prezydencie?"
W pierwszym odcinku nowego programu Tomasza Lisa wystąpili Aleksander Kwaśniewski i biskup Tadeusz Pieronek
pierwszych stu dniach rządu mówili Aleksander Kwaśniewski i biskup
Tadeusz Pieronek w pierwszym odcinku programu "Tomasz Lis." emitowanym
na stronach Onet.pl i Newsweek.pl.
materiałów, które mają charakter prywatny, jest niedopuszczalne - mówił
były prezydent Aleksander Kwaśniewski, komentując wejście policji do
domu Marii Kiszczak i zarekwirowanie znalezionych tam dokumentów.
- O co w tym wszystkim chodzi? To oczywiste. Jednym z planów PiS jest rewizja historii III RP...
Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75478,19699049,kwasniewski-i-pieronek-w-pierwszym-programie-tomasza-lisa-w.html#ixzz41ayL4bZM
Pieronek o teczkach Bolka: nachalne oskarżenie, obrzucanie błotem. To
jest dla mnie niezrozumiałe, ja w takim państwie nie chcę żyć
„Jestem z wykształcenia prawnikiem i
jestem uwrażliwiony na to, że prawo powinno być zachowane zawsze i
wszędzie. Lech Wałęsa został osądzony i uniewinniony, to jest akt prawny
i trzeba się go trzymać. Jeśli ujawnia się dodatkowe dokumenty
oskarżające go i publikuje się je bez dawania oskarżonemu czasu i
możliwości na zapoznanie się z nimi, bez sprawdzenia, czy są one
autentyczne czy podrobione, to jest nie w porządku. Mówi się: opinia
publiczne tego żądała, ale tłum zawsze będzie chciał krwi. Jeżeli nawet
Wałęsa współpracował przez te 6 lat na początku lat 70., a potem
skutecznie wybawił Polskę z komunizmu poświęcając swoje życie i życie
swojej rodziny, to jeżeli ktoś rzuca w niego kamieniem, to niech spojrzy
w swoje sumienie - mówił bp Pieronek.”
Komitet Obrony Demokracji
Bp
Pieronek o teczkach Bolka: nachalne oskarżenie, obrzucanie błotem. To
jest dla mnie niezrozumiałe, ja w takim państwie nie chcę żyć
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
42. Jezuito, a gdzie TAK TAK NIE NIE?
Kościół nie powinien teraz Wałęsy zostawiać samego
-Niestety, w obronie byłego prezydenta wypowiadają się tylko hierarchowie na emeryturze - mówi jezuita Stanisław Opiela
O. Stanisław Opiela,
były prowincjał prowincji
wielkopolsko-mazowieckiej Towarzystwa
Jezusowego, były redaktor naczelny "Przeglądu
Powszechnego", dziennikarz Radia Watykańskiego;
rejestrował zakon jezuitów w Rosji (Fot. Sawomir Kamiski / Agencja Gazeta)
teraz Wałęsy zostawiać samego. Niestety, w obronie byłego prezydenta
wypowiadają się tylko hierarchowie na emeryturze - mówi jezuita
Stanisław Opiela
O. Stanisław Opiela: Tak, powinien. I nie chodzi o osądzanie
jego postępowania ani o rozstrzyganie, czy rację mają historycy, którzy
badają dokumenty SB, czy sam Wałęsa, który wielu rzeczom zaprzecza.
Chodzi jedynie o to, że w latach 80.
Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75968,19709920,kosciol-chcial-kompromisu-jak-walesa.html
Kazanie, które gorszy i żądli. Abp Jędraszewski odczytuje Michnika
Przed mszą za ojczyznę, w sobotę 5 marca, metropolita łódzki ogląda w internecie nagranie z wypadku prezydenckiej limuzyny i czyta komentarze. W kazaniu, które wygłasza potem w katedrze, docieka źródeł nienawistnych wobec prezydenta wpisów. Ukazały się na stronie internetowej KOD-u - precyzuje abp Marek Jędraszewski.
Skąd nienawiść? Zrodził ją demontaż fundamentalnych wartości, konstatuje hierarcha. Przywołuje wypowiedź "jednego z twórców i uczestników Okrągłego Stołu", który po upadku komunizmu dopatrzył się zagrożeń dla Polski w totalitaryzmach: religijnym, moralnym i nacjonalistycznym. Jędraszewski nie podaje źródła, ale chodzi mu zapewne o tekst Adama Michnika "Trzy fundamentalizmy" opublikowany w 1991 roku w "Krytyce". Streszczając myśl autora, duchowny określa go mianem "ten człowiek".
Ten człowiek boi się przywrócenia narodowi i państwu właściwego fundamentu - Boga i dziesięciu przykazań.
Opowiada się "za totalnym relatywizmem".
Hołduje przekonaniu, że każdy może mieć swoją prawdę i narzucać ją innym.
Podważa istotę naszej wielkiej tradycji patriotycznej.
Ten człowiek nie chciał, by życie w Polsce po 1989 roku kształtowało się wedle programu: Bóg - honor - ojczyzna.
+++
Sięgam po tekst Michnika. „( ) jedną z chorób współczesnego świata jest zanik sacrum , a więc zanik takiego obszaru wartości, które są wspólne całej społeczności, do którego cała społeczność może się odwołać. Można go porównać do Kamiennych Tablic, których strzaskanie oznaczać może zanik fundamentu, w jakim zakorzenione są wszystkie nasze wartości pospólne”.
To poruszająca diagnoza. Recepty na tę chorobę autor szuka w nauce Soboru Watykańskiego II. Jest w niej zgoda na różnorodność świata; na to, że autentyczne wartości rodzą się także poza Kościołem.
W refleksji wokół młodej polskiej demokracji po 1989 roku Michnik - istotnie - akcentuje pułapki fundamentalizmów. Jędraszewski - znawca subtelnej filozofii Lévinasa, myśli Augustyna, Marcela, Stein, autor wyrafinowanych prac o Sartrze i Ricoeurze - lęki Michnika wykłada w łódzkiej katedrze jak młotem. Dostojnik dopuszcza tylko jeden pomysł na urządzenie świata. Właśnie taką postawę Michnik definiuje jako fundamentalizm.
+++
Czego się lęka autor eseju "Trzy fundamentalizmy"?
Zatarcia granicy między sacrum i profanum . Fundamentalizm religijny rodzi się wtedy - stwierdza - gdy normę prawną zastępuje się zasadą moralną. Gdy głosi się nadrzędność prawa naturalnego nad kodeksem karnym. W państwie demokratycznym i pluralistycznym norma religii nie może być normą prawną.
Lęka się moralności zinstrumentalizowanej, zaprzęgniętej do walki politycznej - to właśnie jest fundamentalizm moralistyczny. (Nieco później powie dosadnie o krzyżu, używanym do bicia przeciwnika). "Moralistyczna" mentalność służy fanatyzmom i populizmom. W polityce jest miejsce dla Kościoła - zastrzega - ale Kościół nie może być partią polityczną.
I lęka się fundamentalizmu narodowego: gdy wszystkie sfery życia publicznego podporządkowuje się interesowi narodowemu definiowanemu z perspektywy politycznej.
+++
Lévinas, któremu Jędraszewski poświęcił prace doktorską i habilitacyjną, osią swej filozofii uczynił drugiego człowieka. To filozofia dialogu, prawdziwie człowieczego spotkania z Innym.
Pluralizm ludzkich dążeń i racji jest dla Lévinasa wartością. Dla Jędraszewskiego zdaje się być czymś podejrzanym i groźnym. Fraza "ten człowiek" w jego ustach nie ma nic wspólnego z Innym Lévinasa. Kryje stygmat winy i oznacza wykluczenie ze wspólnoty.
Jest coś gorszącego i antychrześcijańskiego w tym kazaniu - rzekomym potępieniu mowy nienawiści. To kazanie, które żądli.
+++
Czytany dziś uważnie tekst Michnika zadziwia trafnością diagnozy stawianej przed 25 laty. "( ) będziemy coraz częściej słyszeć okrzyki, że czas skończyć z tym bałaganem, z korupcją, że potrzeba silnej ręki gospodarza, która zaprowadzi ład" - pisał. Przeczuwał, że na fali pokus autorytarnych pojawi się mąż opatrznościowy - nadzieja na opanowanie bezwładu i zbawienie.
Rozpoczął swój esej od przypomnienia mordu dokonanego na prezydencie Gabrielu Narutowiczu. Dziś znów złowrogą aktualność zyskują pytania Michnika: jaki proces został wtedy uruchomiony? Dlaczego to wydarzenie nie stało się "granicznym faktem" w polskiej świadomości historycznej? Jakimi meandrami podążała wówczas ewolucja antydemokratyczna?
Można by dodać: i dokąd zmierza?
Cały tekst: http://wyborcza.pl/1,75968,19732005,kazanie-ktore-zadli-arcybiskup-jedra...
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
43. Żałosna zagrywka Platformy
Żałosna zagrywka Platformy Obywatelskiej. Jej szef chciał zrobić partyjną imprezę w krakowskim Muzeum Armii Krajowej. Początkowo nawet dostał "zielone światło", ale po protestach kombatantów, urzędnicy poszli po rozum do głowy. I Grzegorz Schetyna nie zostanie wpuszczony, aby wykorzystywać bohaterów do bieżącej polityk.
Impreza PO miała się odbyć pod pretekstem debaty „Polska 2016: wyzwania i zagrożenia” - w rzeczywistości jednak jej celem było ogłoszenie o uruchomieniu przez Platformę tzw. Klubów Obywatelskich. Termin spotkania wyznaczono na poniedziałek, a wśród gości m.in. biskup Tadeusz Pieronek i profesor Jerzy Hausner. Spotkanie miało się rozpocząć od wystąpienia przewodniczącego PO, Grzegorza Schetyny.
Protesty wywołał jednak wybór miejsca, czyli Muzeum Armii Krajowej. Kombatanci AK nie ukrywali oburzenia, wśród nich pułkownik Tadeusz Bieńkowicz, kawaler Virtuti Militari, a dodatkowo członek Rady Muzeum. Protestowali również członkowie Klubów Gazety Polskiej i KPN. Zapowiedziano pikietę protestacyjną.
http://niezalezna.pl/77204-nie-wpuscili-schetyny-do-muzeum-armii-krajowe...
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
44. Kard. Dziwisz mocno krytykuje
fałszowanie niezmiennej nauki Kościoła włączyły się również niektóre
środowiska katolickie" - głosi kardynał Stanisław Dzi ...>
rozmowie z Telewizją Republika mówi o dialogu w kontekście rozpoczętej
niedawno akcji "Przekażmy sobie znak pokoju".>
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
45. Córka ofiary katastrofy
Izabella Sariusz-Skąpska, protestuje przeciwko ekshumacji ciała jej
ojca. W bardzo ostrych słowach komentuje ostatnie działania i plany
prokuratury.
Izabella Sariusz-Skąpska jest jedną z osób,
które podpisały list sprzeciwu wobec działań prokuratury dotyczących
ekshumacji ofiar katastrofy smoleńskiej. Od dawna protestuje przeciwko ekshumacji jej ojca Andrzeja Sariusz-Skąpskiego, który zginął pod Smoleńskiem w 2010 r.
-
Jak politycy i prokuratura to sobie wyobrażają? Wyciągniemy wszystkich z
grobów i ułożymy pasjansa z 92 zwłok? Ponurą łamigłówkę, gdzie będą
sobie dopasowywać i przestawiać? - córka ofiary zadaje dramatyczne
pytania w wywiadzie dla "Super Expressu". - Zrobią z tego show na Stadionie Narodowym? Jak mają potrzebę przeżywania takich emocji, niech sobie puszczą jakiś horror z masakrą piłą mechaniczną i dadzą reszcie rodzin spokój - dodaje.
Prezeska
Federacji Rodzin Katyńskich zwraca też uwagę, że list sprzeciwu
podpisało 230 osób z 17 rodzin. - Pod listem opublikowaliśmy stopień
pokrewieństwa. Tam są rodzice,
małżonkowie. A nie jakieś małżonki, które często są drugimi czy
trzecimi żonami i z jakiegoś powodu uważają, ze mają większe moralne
prawo od nas uważać, co jest na miejscu - dodaje.
"Brat chce zrobić coś takiego bratu. I to jeszcze bliźniakowi". Rodziny ofiar smoleńskich o ekshumacjach
http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,20892555,sariusz-skapska-uloza-pasjansa-ze-zwlok-i-zrobia-show-na.html#BoxNewsLink
http://www.tvn24.pl/kropka-nad-i,3,m/sariusz-skapska-i-komorowski-o-eksh...
Próba blokowania ekshumacji ofiar katastrofy...
- Jeżeli ktoś nas będzie prosił, będziemy oczywiście rozważać
sprawę - tłumaczył w poranku Radia ZET lider KOD Mateusz Kijowski,
pytany...
Jarosław Kurski
Jaką cenę zapłaci Kościół za milczenie ws. smoleńskich ekshumacji?
Rodziny ofiar katastrofy smoleńskiej zaczęły być informowane o
planowanych ekshumacjach przez żandarmerię wojskową. Kilkuset krewnych
wyraziło kategoryczny sprzeciw ekshumacji i domaga się jej wstrzymania.
Dlaczego w sprawie tak ważnej moralnie i etycznie polskie kościół
katolicki milczy? Obejrzyj komentarz Jarosława Kurskiego, pierwszego
zastępcy redaktora naczelnego 'Gazety Wyborczej'.
Bp Pieronek o ekshumacjach: Jeśli ktoś robiłby to w celach politycznych, to jest to bezczeszczenie zwłok
ktoś przeprowadzał ekshumację z powodów politycznych, byłby to brak
szacunku dla zmarłego - mówi bp Tadeusz Pieronek, komentując apel
krewnych części ofiar katastrofy smoleńskiej, "by uszanować spokój ich
bliskich".
Bp Pieronek o ekshumacjach smoleńskich dużo ostrzej niż kard. Nycz. Zadaje jedno proste pytanie
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
46. Oświadczenie Rzecznika KEP w
Oświadczenie Rzecznika KEP
w sprawie ekshumacji ofiar katastrofy smoleńskiej
W związku z pojawiającymi się w ostatnim
czasie kontrowersjami dotyczącymi ekshumacji ofiar tragedii smoleńskiej
z dnia 10 kwietnia 2010 roku, w celu uniknięcia możliwości
instrumentalnego wykorzystywania autorytetu Kościoła w tak delikatnej
kwestii, pragnę przypomnieć, że zgodnie z Katechizmem Kościoła
Katolickiego ciała zmarłych powinny być traktowane z szacunkiem i
miłością wypływającą z wiary i nadziei zmartwychwstania.
Wyjaśnienie przyczyn katastrofy od
początku budzi liczne kontrowersje o charakterze prawnym, politycznym i
społecznym. W tym kontekście zadaniem Kościoła jest przypomnienie o
potrzebie dążenia do prawdy i sprawiedliwości, z czego wynika moralny
sprzeciw nie tylko wobec prób wykorzystywania katastrofy smoleńskiej dla
celów politycznych, lecz także jej marginalizowania czy bagatelizowania
oraz ewentualnego unikania odpowiedzialności przez winnych tej
tragedii.
Dostrzegając i rozumiejąc stanowisko
rodzin ofiar sprzeciwiających się ekshumacjom, trzeba równocześnie
zauważyć, iż katastrofa smoleńska była tragedią, która dotknęła cały
naród, dlatego też przeżywanie żałoby oraz pamięć o ofiarach nabiera
charakteru powszechnego i stanowi ważny element świadomości historycznej
Polaków. Współczujemy wszystkim rodzinom, które straciły swoich
bliskich pod Smoleńskiem i dla których ekshumacja jest doświadczeniem
traumatycznym i nie do przyjęcia. Ich głos powinien być wzięty pod
uwagę.
Należy stwierdzić, iż jedyną przyczyną,
dla której ekshumacja ofiar katastrofy smoleńskiej byłaby moralnie
usprawiedliwiona, może być wyraźna i obiektywna potrzeba wynikająca z
dążenia do poznania prawdy, przy jednoczesnym braku możliwości
zastąpienia tej czynności innymi środkami dowodowymi. Trzeba też
przypomnieć, iż bezpośrednio po katastrofie nie przeprowadzono w Polsce
sekcji zwłok żadnej z ofiar a przeprowadzone do tej pory ekshumacje
wykazały nieprawidłowości dotyczące pochówku kilku ciał.
Ks. dr Paweł Rytel-Andrianik
rzecznik Konferencji Episkopatu Polski
Warszawa, dnia 28 października 2016 r.
"To bezczeszczenie grobów". Bp Pieronek jeszcze mocniej o decyzji prokuratury ws. ekshumacji ofiar 10.04
chrześcijaństwem. Po co serwuje się ten dramat rodzinom ofiar
katastrofy smoleńskiej? W imię jakich racji?" - mówi w rozmowie z "Super
Expressem" biskup Tadeusz Pieronek.
Bp Tadeusz Pieronek
raz jeszcze, w bardzo mocnych słowach, odniósł się do decyzji
Prokuratury Krajowej, która postanowiła o ekshumacjach wszystkich ofiar
katastrofy z 10 kwietnia 2010 roku. W jego ocenie to skandaliczna decyzja, która podyktowana jest bieżącą potrzebą polityczną.
"Prawda jest taka, że prokuratura na jeden szept, że trzeba, zrobi wszystko.
A w tej sprawie mamy konflikt między stanowionym prawem, które pozwala
na zignorowanie woli rodziny, a uczuciami bliskich i ich prawem do
zachowania spokoju. Ci już raz przeżyli tę tragedię, a teraz za sprawą decyzji władz będą zmuszeni, by przeżywać ją raz jeszcze" - powiedział duchowny dla "Super Expressu".
Zdaniem biskupa Pieronka, to co robią władze ws. ekshumacji przechodzi wszelkie wyobrażenie i nosi cechy bezczeszczenia grobów.
"Uważam, że nie jest to (ekshumacje - red.) potrzebne. Zamiast tego mamy formę bezczeszczenia grobów. Nawet nie warto o tym mówić, bo to przechodzi wszelkie wyobrażenie. A pamiętajmy, że we wszystkich religiach grób był zawsze rzeczą świętą. Zostawmy tych ludzi w spokoju." - zaapelował biskup Tadeusz Pieronek.
Zobacz także: 'Najgorsze świństwo', 'skrajna makabreska'. Publicyści wstrząśnięci zapowiedzią ekshumacji smoleńskich
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
47. Biskup Tadeusz Pieronek na
Biskup Tadeusz Pieronek na antenie TVN24 komentował ostatnie wydarzenia w Sejmie, które zakończyły się protestem opozycji. – Jedna i druga strona ma jakieś swoje grzeszki na sumieniu – mówił duchowny.
Jak stwierdził Pieronek, patrząc na zaognienie się politycznego konfliktu, można mieć powody do niepokoju. – Ja się patrzę i widzę te zachowania w parlamencie... (...) Nie mniej jednak, jeśli tę dyskusję prowadzi ktoś, kto jest do tego powołany, i zamyka usta, nie dopuszcza do głosu oraz dyskusji, nie akceptuje wniosków, które składają posłowie, to jest to po prostu dramat – powiedział biskup Pieronek.
Duchowny przywołał też określenie, by „mówić parlamentarnie”. – Nie uczmy się tego języka. Naprawdę – zaapelował. Wskazał, że w parlamencie ludzie „wylewają wszelkie swoje najgorsze myśli” w bezpośredni sposób. – Widać agresję, niemalże sięganie po siłę fizyczną. To jest ogromny dramat dla polskiej państwowości i parlamentaryzmu – mówił.
„Nie można osiągać dobra metodami, które są zdziczeniem”
Ze strony biskupa Pieronka padło też stwierdzenie, że jeśli ktoś myśli, że został upoważniony przez naród do rządzenia, to powinien rządzić w taki sposób, by nie wyrządzało ono krzywdy jakiejkolwiek części społeczeństwa. – To nie jest upoważnienie narodu do tego, by zmieniać wszystko. A nawet jeżeli jest to upoważnienie narodu do zmian, to po pierwsze nie konstytucyjnych, tylko innych. Po drugie, trzeba to robić w sposób, który jest dopuszczalny. Nie można osiągać dobra metodami, które są zdziczeniem – powiedział biskup.
/ Źródło: TVN24
http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/bp-tadeusz-pieronek-w-faktach-p...
Biskup Pieronek w wigilijnym wywiadzie ruga rządzących. "Zdziczenie..."
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
48. Niebywałe! Bp Tadeusz
Niebywałe! Bp Tadeusz Pieronek wbrew sytuacji w Europie twierdzi: "PiS zastraszył Polaków uchodźcami"
"Nieprzyjmowanie ich jest praktycznym zrezygnowaniem z bycia chrześcijaninem".Polaków nastraszono uchodźcami. Powiedziano, że oni przynoszą
choroby, zabiorą Polakom pracę, będą nas zabijać i Polska stanie się
krajem zagrożonym
—mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą” biskup Tadeusz Pieronek.
Hierarcha
nie po raz pierwszy mówi, że nasz kraj byłby w stanie przyjąć kilka
tysięcy osób uciekających przed wojną na Bliskim Wschodzie, bo „siedem
tysięcy uchodźców to garstka”. Używa przy tym prostego
i nieprzystającego do rzeczywistości porównania o Polakach emigrujących
za pracą. Polacy wyjeżdżają, by pracować i integrują się ze środowiskiem
w jakim przybywają, w przypadku uchodźców nie ma o tym mowy.
—mówił.
Jego zdaniem Polska ma obowiązek otworzyć się na uchodźców.
—zaapelował Pieronek
Bardzo
krytycznie odnosi się także do pomocy jakiej polski rząd udziela
uchodźcom w miejscu ich zamieszkania Uważa, że to za mało i nie
rozwiązuje problemu
—twierdzi.
CZYTAJ TAKŻE: Zaskakujący
atak bp. Pieronka: „W każdym domu portret Lecha Kaczyńskiego, przed
którym trzeba będzie się kłaniać, jak w Korei Północnej”
ann/”Rzeczpospolita
Wraca stara narracja PO. Kopacz upomina się o imigrantów: "Polska powinna wypełnić zobowiązania ws. uchodźców"
"Dlaczego akurat rząd pani Szydło jest tak niewrażliwy na
nieszczęście, szczególnie małych dzieci i matek, które uciekają przez
Morze Śródziemne?"
Żakowski zbulwersowany słowami szefa PSL: „Sierotom nigdy nie zamykajmy drzwi. A młodzi mężczyźni niech walczą”
"Widzi pan te sceny: polski żołnierz, rodzina uchodźców, odrywa się dzieci od ojców?”
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
49. Bp Tadeusz Pieronek o "kulcie
Bp Tadeusz Pieronek o "kulcie smoleńskim": Zmarłych w ten sposób się nie czci. Tym się robi politykę wyborcza
Przeciąganie tych rocznic przez lata i sugerowanie, żeby w każdym
mieście powstał pomnik, to są rzeczy śmieszne. Zmarłych w ten sposób się
nie czci. Tym się robi politykę - mówił w TVN 24 biskup Tadeusz
Pieronek.
Bp Tadeusz Pieronek był w poniedziałek gościem Moniki Olejnik w "Kropce nad i" w TVN 24. Skomentował tam najnowsze doniesienia tabloidu "Fakt".
Powołując się na wdowę po zmarłym w katastrofie smoleńskiej gen.
Bronisławie Kwiatkowskim Krystynę Kwiatkowską, "Fakt" podaje, że w
grobie generała znaleziono jeszcze szczątki siedmiu innych osób.
-
Cóż, takie bolesne wypadki zdarzają się z pośpiechu. To była tak duża
katastrofa i tak szybkie działanie, że rzeczywiście można się było
pomylić i nie zbadać wszystkich szczątków tak szczegółowo, żeby się
znalazły w całości. Nie mam danych, żeby oskarżać kogoś o to, co się
stało. Stało się, to jest niedopuszczalne. Zwłaszcza dla tych, którzy
oczekiwali, że otrzymają w tym wielkim bólu przynajmniej szczątki swoich
bliskich - skomentował biskup.
Bp Pieronek: Ekshumacje potrzebne "dla celów czysto politycznych"
- Czy w ogóle ekshumacje były potrzebne? - pytała Olejnik.
-
Myślę, że były potrzebne dla celów czysto politycznych. Po prostu
szukano jakiegoś śladu wybuchu. Oczywiście odkrycia, jakie przy tych
ekshumacjach były dokonane, wykazały, że te pochówki były nierzetelnie
przygotowane. Ale robienie takiej „odkrywki” tylu ciał po to, żeby się
przekonać, że w kilku przypadkach były pomyłki, no to Boże drogi...
Ciało ludzkie jest oczywiście świętością, ale nie przesadzajmy. W
wojnach ginęły miliony ludzi i nie można było im oddać należnej czci -
mówił bp Pieronek.
"Spotkanie religijne kończy się wraz z wyjściem z katedry"
Biskup
Pieronek mówił też o mszy świętej na Wawelu, która odbywa się w każdą
rocznicę katastrofy smoleńskiej. - To jest religijne spotkanie. Kończy
się wraz z wyjściem z katedry - bo tam już się zaczyna polityka. Drugim
elementem tych rocznic czy miesięcznic jest przyjazd pana Kaczyńskiego
na Wawel, 18. każdego miesiąca, To jest miesięcznica pochówku prezydenta
Kaczyńskiego na Wawelu. I wszystko było w porządku do momentu, kiedy
partia PiS doszła do władzy. Bo zaczęli nie tylko przyjeżdżać sami
bliscy krewni pary prezydenckiej, ale właściwie cały rząd. Wobec czego
widać było, że to manifestacja polityczna - mówił.
"Zmarłych w ten sposób się nie czci. Tym się robi politykę"
Podobnie wypowiadał się o manifestacjach w Warszawie na Krakowskim Przedmieściu.
- Niestety, znam je tylko z przekazów telewizyjnych. Jeżeli tam się
wszystko pokazuje, to rzeczywiście są wystąpienia wybitne i tylko
polityczne. I bardzo agresywne - stwierdził. I skomentował słowa
Jarosława Kaczyńskiego o konieczności oddania czci jego zmarłemu bratu
poprzez budowę pomników w całej Polsce.
-
Przeciąganie tych rocznic przez lata i sugerowanie, żeby w każdym
mieście powstał pomnik, to są rzeczy śmieszne. Zmarłych w ten sposób się
nie czci. Tym się robi politykę. I sądzę, że to są posunięcia wybitnie
polityczne - ocenił.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
50. Bp Pieronek o reformie PiS:
Bp Pieronek o reformie PiS: Kościół powinien to negatywnie ocenić
To, co stało się w stosunku do polskiego sądownictwa, jest operacją na
żywym organizmie społecznym. Operacją dokonaną przez felczerów i to za
pomocą siekiery - mówi w rozmowie z Gazeta.pl krakowski biskup Tadeusz
Pierone
Jacek Gądek: - Jaka jest rola Kościoła w czasie tak ostrego konfliktu politycznego wokół sądownictwa?
Bp Tadeusz Pieronek:
- Społeczna nauka Kościoła wyraźnie mówi, że kwestia ustroju
społecznego jest wyborem społeczeństwa. Mogą się w takim ustroju dziać
także rzeczy sprzeczne z moralnością chrześcijańską - wtedy jednak
Kościół ma obowiązek zająć stanowisko, aby uświadomić wiernym, że nie
jest to dla nich dobra droga.
Czy rewolucja w sądownictwie jest dobra?
To,
co stało się w stosunku do polskiego sądownictwa, jest operacją na
żywym organizmie społecznym. Operacją dokonaną przez felczerów i to za
pomocą siekiery.
Felczerów czyli chirurgów polowych o niewielkich umiejętnościach.
W
normalnej sytuacji operacji dokonują chirurdzy-fachowcy, a rewolucji w
sądownictwie fachowcy nie przeprowadzają. Metody, jakich użyli, są
zbójeckie - tak to oceniam.
Głos Kościoła nie jest donośny...
...ale ja też przecież jestem głosem Kościoła. Jeśli pan i inne osoby też są katolikami, to również są głosem Kościoła.
Z całym szacunkiem dla księdza biskupa, ale w przestrzeni publicznej głos Episkopatu - bardzo ważnej instytucji - nie wybrzmiewa.
To
prawda - nie wybrzmiewa głośno. Ale przecież rzecznik Episkopatu parę
dni temu jednak wezwał do tego, aby wyciszyć nastroje i w całym tym
bałaganie, w którym teraz żyjemy, szukać jakiejś możliwości pojednania.
To
prawda - ks. Paweł Rytel-Andrianik mówił to wprost. Ale czy to nie jest
szeptanie na puszczy? Czy ma to szansę dać jakiś realny efekt?
Jeśli ktoś nie słucha papieża Franciszka, to nie będzie słuchał także Episkopatu Polski i jego rzecznika.
Skoro
władza jest w rękach Prawa i Sprawiedliwości - konserwatywnej partii
mówiącej o przywiązaniu do wartości chrześcijańskich - to liczy ksiądz,
że prezydent, premier i prezes będą się słuchać Kościoła na przykład w
sprawie Sądu Najwyższego?
Jak jest z tym słuchaniem, to każdy widzi. Nie trzeba nawet komentarza.
Na ulicach - także w Krakowie - odbywają się kolejne demonstracje. Czy to ma jakiś sens?
Ludzie
szukają sposób na to, żeby się dogadać. Innej ścieżki niż demonstracje
już nie ma. Skoro wszystkie uwagi, poprawki, każda inicjatywa, by się
spotykać i rozmawiać, jest odrzucana, to pozostaje właśnie ulica.
Jak rozmawiać, kiedy prezes PiS Jarosław Kaczyński mówi o "mordach zdradzieckich" i oskarża opozycję o zamordowanie brata?
Te
słowa są tak obrzydliwe, że każdy człowiek, który ma jakiekolwiek
rozeznanie moralne i estetyczne, wie, co o tym myśleć. A jeżeli ktoś
zarzuca zbrodnię całej formacji politycznej nie mając na to dowodów, to
jest to już sprawa karna.
Jarosław Kaczyński pod sąd? To chce ksiądz biskup powiedzieć?
Nie
mówią, że pod sąd, ale że to sprawa karna. Według mojej wiedzy
prokuratura powinna się tym zająć i to z oskarżenia publicznego.
Abstrahując od uzasadnienia, to patrząc chłodno: państwo nie będzie ścigać swojego naczelnika.
Żyjemy
w demokracji czy nie?! Prawo obowiązuje czy nie?! Nie cudze prawo, ale
to nasze. Formacja polityczna, która dzisiaj rządzi w Polsce, chyba to
prawo jeszcze uznaje, bo samo się tym prawem karnym posługuje.
W
biskupa ocenie prokuratura z urzędu powinna ścigać Jarosława
Kaczyńskiego za słowa o zamordowaniu śp. Lecha Kaczyńskiego skierowane
do polityków Platformy Obywatelskiej? Dobrze rozumiem?
Nawet
jeśli Polska - po zatarciu rozdziału miedzy władzą sądowniczą a
wykonawczą - nie jest już demokratycznym państwem, to wciąż ma
obowiązujące prawo. Ono starte nie zostało. Konsekwencje prawne
cytowanych przez pana wypowiedzi są jasne.
Rola Kościoła się skończyła, jeśli chodzi o publiczne zaangażowanie w sprawie rewolucji w sądownictwie?
Nie. Sądzę, że Kościół nie powiedział wszystkiego i nie zabrał głosu bardzo konkretnie. Ale to jest inna rola...
...czyli?
Jeśli
ktoś w swojej działalności publicznej powołuje się na naukę Kościoła,
to już to powinno wystarczyć. Od reszty są mechanizmy prawne. Natomiast z
moralnego punktu widzenia takie działania wobec sądownictwa powinny być
przez Kościół ocenione negatywnie.
W
historii ostatnich lat wiele razy ludzie Kościoła, biskupi angażowali
się w próby mediacji między politykami, aby łagodzić konflikty i szukać
porozumienia. Teraz to jest możliwe?
Proszę
pana... mediacja to mechanizm dla ludzi, którzy są gotowi do zgody.
Obie strony konfliktu powinny być zgodne co do osoby mediatora i poddać
się jego ocenom. A szans na to dziś w Polsce nie widzę.
Rozmawiał: Jacek Gądek
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
51. To że Pieronek
wciąż funkcjonuje jako biskup i nigdy nie dostał od przełożonych zakazu wypowiedzi w mediach jest hańbą polskiego Koscioła
52. kiedy wreszcie KK zareaguje na tego chorego emeryta?
To przełom w prezydenturze pana Dudy - tak bp Tadeusz Pieronek ocenił w
TOK FM decyzję prezydenta, ws. ustaw o KRS i SN. Duchowny skrytykował
władze polskiego Kościoła, za zbyt późne zabranie głosy ws. zmian w
wymiarze sprawiedliwości. Ostrzegł, że mamy już w Polsce dyktaturę.
Biskup Tadeusz Pieronek przyznał w rozmowie z
Mikołaje Lizutem, że zapowiedź zawetowania dwóch ustaw była dla niego
"pozytywnym zaskoczeniem".
- To niewątpliwie przełom w prezydenturze pana Dudy.
Nie bardzo wierzę, że to było ustawione. Wiele rzeczy w polityce się
ustawia, ale to był cios dla partii i koalicji rządzącej. Spodziewaliśmy
się, z bojaźnią, że te wszystkie zmiany w ustawodawstwie sądowniczym
przejdą. I znajdziemy się w innych czasach
Ksiądz biskup mówił, oceniając te zmiany stwierdził, że przeprowadzają je felczerzy, za pomocą siekier.
-
Trzeba mieć kompetencje, by pracować w sferze ustaw. Trzeba mieć
świadomość, a jeśli się jej nie ma to tym gorzej, że podstawowym
dokumentem jest konstytucja. Łamanie konstytucji jest, w pewnym sensie,
zbrodnią przeciwko narodowi. Bo naród tę konstytucję przyjął w
referendum.
Mówienie o tym, że wygrane wybory i ponad 30 proc. poparcia w sondażach to wola
narodu, okazało się nieprawdą. Bo pokazał się inny suweren, który ma
mandat o wiele głębszy, mocniejszy niż rząd . To nie jest mandat
ustawowy, tylko naturalny który ma naród.
Czy ucieszyło księdza biskupa opublikowane wczoraj stanowisk przewodniczącego Konferencji Episkopatu Polski ?
-
Każdy biskup powołany jest do tego, by dawać świadectwo. Każdy z nas
mówi to, co nam sumienie nakazuje. Bardzo cieszę się z głosu abp
Stanisława Gądeckiego. Wskazał, że demokracja polega na tym, iż trzeba
wsłuchiwać się w obowiązujące prawo i pamiętać o godności człowieka
Ale
to trzeba było powiedzieć dwa lata temu, rok temu a nie dopiero teraz.
Biskupi są po to, by określać etyczne zachowania w polityce. A rzeczą
nieetyczną jest naruszanie obowiązującego prawa. Ten głos biskupów
powinien więc pojawić się już wtedy, kiedy po raz pierwszy została
naruszona konstytucja; kiedy nie opublikowano orzeczenia TK. Wtedy ludzie byliby spokojniejsi.
Sądzę że to „przegięcie”, ta przedziwna sympatia
dla rozgłośni toruńskiej, jest przyczyną dramatu wewnętrznego w
Kościele. Tam odbywa się sąd nad narodem i państwem, dokonywany przez
niektórych biskupów i większość obecnego rządu. A miejscem, z którego
powinien mówić Kościół jest ambona, a nie radio, które ma wątpliwą
reputację wśród katolików.
Ale to chyba dominujący głos polskiego katolicyzmu?
- Nie sądzę. To po prostu partyjny głos. To największe nieszczęście.
Ksiądz
biskup ocenił, że słynne wystąpienie sejmowe Jarosława Kaczyńskiego, w
którym nazwał opozycję „kanaliami” i oskarżył o zabicie brata, że to
„obrzydliwość”.
- Można byłoby jeszcze
mocniej powiedzieć... Ale od tego są organa wymiaru sprawiedliwości.. To
one powinny działać, bo tego typu oskarżenia o zabójstwo jest
przestępstwem, które powinno być ścigane z urzędu. Jeśli tego nie
będzie, to mamy obraz partii, którą nazwałbym Bezprawiem i
Niesprawiedliwością, a nie Prawem i Sprawiedliwością.
Prezesowi PiS puściły nerwy. "Zabiliście mojego brata. Jesteście kanaliami!">>>
Jak ksiądz biskup rozumie tzw. religię smoleńską? Jest coś takiego?
- Religia łączy z Bogiem, a nie jest armią, która zmierza do rządzenia i korzysta z władzy na wszystkie sposoby.
Ale to jeden z mitów założycielskiej formacji rządzącej. Mam wrażenie, że wielu hierarchów, księży dołącza do tego paradygmatu.
-
Niestety tak bywa. Ale cała akcja, by z wielkiej tragedii robić spisek
poprzedniego rządu, to mistyfikacja. Że w to jeszcze jakaś grupa
wierzy?!
Obecna koalicja chce „wcisnąć”
ludziom tę teorię, nie mając żadnych dowodów. Widać przecież, że to się
wszystko sypie. Są komisje, podkomisje, nadkomisje, komisje do komisji,
ściąga się ludzi z zagranicy... Nic z tego nie wychodzi i nikt się z
tego nie spowiada. Nikt nie mówi narodowi: pomyliliśmy się.
Co
miesiąc mamy w Warszawie miesięcznice. Rządzący tłumaczą, że to
zgromadzenia religijne. Dla miesięcznic znowelizowano ustawę o
zgromadzeniach publicznych.
- Ta ustawa
dotycząca zgromadzeń publicznych jest atrapą. W demokracji takich ustaw
się nie robi. Ta regulacja ma spowodować, że jedni mogą protestować, a
inni nie.
Jeśli coś się odbywa w kościele,
kiedy mamy modlitwę, to jest to zgromadzenie religijne. Ale potem jest
pochód, słyszymy: zwyciężymy, jesteśmy bliżej prawdy.
'Wkrótce w każdy miasteczku będzie musiał być pomnik Lecha Kaczyńskiego. Jak w ZSRR Stalina" - ostrzega biskup>>>
Podziela ksiądz biskup obawy, że zbliżamy się do dyktatury?
-
Dyktaturę już mamy. (Kaczyński - red.) mówi, że bez żadnego trybu
wchodzi na mównicę, będąc zwykłym posłem i nikt nie wyciąga żadnych
konsekwencji. A innych posłów wyklucza się z obrad. Gdzie tu jest
równość? A dyktatura polega na tym, że niszczy równość.
Mam wrażenie, że także w tej sprawie hierarchowie nie zabierają głos. A jeśli już zabierają, to stają raczej po stronie władzy.
- W pewnym sensie nie muszą zabierać głosu. Bo to tak jasne, że każdemu rozumnemu człowiekowi to samo przychodzi do głowy...
Powtarzam,
że Kościół ma prawo wypowiadać się o etycznym aspekcie działań
politycznych. To obowiązek. Ale w ostatnich latach tego nie robi. Ale
był przecież bardzo wyraźny głos byłego prymasa abp Henryka
Muszyńskiego. Ale to nie dociera. ja pisze o tym bez przerwy, ale nie
dociera.
"To czysto instrumentalne wykorzystywanie religii" - prymas-senior krytycznie o miesięcznicach smoleńskich>>>
Nie jeżdżę na konferencje episkopatu,
bo mi szkoda czasu. Ja tego episkopatu w dużym stopniu nie znam, bo to
młodzi ludzie. Nie mają doświadczenia wojny czy komunizmu. Moim zdaniem,
brak takiego doświadczenia odbija się w tym, że przyjmują postawę
wygodnictwa. Uważają, że przecież ONI za nas walczą. Dziękuję, nie chcę
żeby moje zasady wywalczane były przez rząd.
Czy Kościół powinien bić na alarm, gdy nastaje w państwie dyktatura, gdy się łamie konstytucje i depcze demokrację?
-
Mieliśmy w historii wiele takich sytuacji. Na przykład po dojściu do
władzy Hitlera, byli tacy, którzy zabrali głos. Ale większość milczała.
Ze strachu. Trzeba się spytać dlaczego dziś ludzie się boją. Tam groziła
śmierć, a tu groziłaby marginalizacja, wyklęcie i tyle.
Dlaczego więc milczą?
- Proszę pytać, tych którzy milczą. Ja jestem wychodzącym tego świata, więc chociażby z tego względu niczego się nie boję.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
53. bp Pieronek, ks Sowa i ks Boniecki - trio prezent dla Michnika
Zakaz nałożony na księdza Adama Bonieckiego został cofnięty. Kapłan może wypowiadać się dla…
Ograniczenie wystąpień medialnych tylko do "Tygodnika Powszechnego" ksiądz Adam Boniecki…
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
54. Bezpartyjny biskup Pieronek
Bezpartyjny biskup Pieronek do działaczy PO: Mamy w Polsce
dyktaturę. Jak inaczej nazwać rządy jednej osoby, która jest szeregowym
posłem? WIDEO
"Wszystko jest usytuowane w ten kierunek, że wszystkie instytucje mają być poddane rządzącej partii i nie ma z tego wyjścia".
Na początku spotkania duchowny przypomniał, że zawsze był wiązany
z polityką, ale nie mogło być inaczej, piastując stanowisko sekretarza.
Wspominał również stare „dobre” czasy.
— wspominał ze swoistym rozrzewnieniem pd Pieronek.
Dodał,
że jest prawnikiem i zna się trochę na tych sprawach. Podkreślił,
że odnosi wrażenie, że ustawodawcy mają społeczeństwo za nieuków, który
trzeba wyjaśnić, że tylko rząd ma władzę do tego, by stanowić prawo.
— mówił.
— dopytywał bp Pieronek.
Grzmiał, że Sejm stał się bezwolny, bo PiS ma większość.
— dramatyzował.
— stwierdził bp Pieronek.
Oczywiście
wszystko bardzo ładnie połączyło mu się z reformą sądownictwa. Jego
zdaniem kołem zamachowym tych reform była sprawa
Trybunału Konstytucyjnego.
— histeryzował bp Pieronek.
Komentując protesty ws. reformy sądownictwa stwierdził, że w dyktaturach są one jedynym środkiem nacisku na władę.
— powiedział bp Pieronek.
Pytany dlaczego odszedł z KEP powiedział, że został wyrzucony.
— powiedział.
To ciekawe,
że Platforma Obywatelska, która na każdym roku krzyczy, że Kościół nie
powinien mieszać się do polityki nie ma nic przeciwko sięganiu po rady
do ich „autorytetu”, którym jest ks. bp Pieronek.
Kuriozalne słowa biskupa Pieronka! Samobójstwo Piotra S.? "Jest dla mnie bohaterem. To desperacki, ale bohaterski czyn"
"To jest desperacki akt odwagi. Nie można się przyczepić do żadnego stwierdzenia, które zostało przez niego napisane".
Hierarcha komentował w ten sposób samospalenie Piotra Szczęsnego, który popełnił samobójstwo pod Pałacem Kultury i Nauki w Warszawie.
– powiedział bp Pieronek.
Biskup komentując treść listu zostawionego przez Szczęsnego, nazwał samospalenie aktem odwagi.
– mówił.
Pytany o to, czy można porównać obecną sytuację do czasów dyktatur komunistycznych, odparł:
– powiedział.
– dodał.
Biskup Pieronek znalazł też chwilę na skomentowanie obecnej sytuacji politycznej.
– stwierdził.
Mówiąc o kanałach TVP stwierdził:
Trudno zrozumieć, jak katolicki kapłan może pochwalać samobójstwo, które jest uznawane przez Kościół za grzech śmiertelny.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
55. Pieronek,to taki
śląski pieronek , czyli TW "Feliks"smutne to ale niestety prawdziwe
nocne pozdrowienia :)
gość z drogi
56. Nowotwór „Kościoła otwartego”
Nowotwór „Kościoła otwartego” postępuje. Gorszące słowa o. Kramera i bp. Pieronka pokazują,…
Skoro nie można Polaków zateizować, to należy zdeprawować ich
wiarę. Właśnie taką funkcję realizuje – świadomie lub nie – „Kościół
otwarty”.
KEP usuwa wpis na Twitterze o słowach bpa Pieronka. "Dyskusja zamieniła się w hejt"
Pieronka spowodowała, że z Twittera KEP usunięto wpis, w którym
episkopat dystansuje się od słów duchownego, wypowiedzianych w
poniedziałek w TVN24.
Dziwne ruchy na Twitterze Episkopatu. Tweet o odcięciu się KEP od bp. Pieronka... zniknął. Powód? "Hejt"
"Ponieważ dyskusja przerodziła się w hejt - musimy usunąć tweeta. #NieHejtuje" - możemy przeczytać na profilu Episkopatu.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
57. Mocne słowa ks.
Mocne słowa ks. Isakowicza-Zaleskiego! „Biskup Pieronek jest heretykiem. I na dodatek gorszycielem maluczkich”
„Wstyd, Ekscelencjo, wielki wstyd! Proszę się wreszcie bić we własne piersi, a nie ustawicznie w cudze”.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
58. Bp Pieronek brnie w
Bp Pieronek brnie w "bohaterskie samobójstwo" Piotra S.: "Nie tylko w jego odczuciu ludzie są dziś pozb
"Jego tekst, dość klarowny wskazuje na to, kto jest winny jego śmierci. Gdzie jego krew popłynęła, czyje ręce splamiła".
Złodziej, pierwszy gej III RP i skazany za współudział w morderstwie! Jerzy Nasierowski to nowa antyrządowa ikona „Wyborczej”?!
„Będziesz Piotrze zawsze żywą pochodnią wolności” - głosi
aktor, który pojawia się na okładce „GW”, w relacji z marszu pamięci ku
czci Piotra S.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
59. Żelazna Logika pyta: Rozum i
Żelazna Logika pyta: Rozum i Godność Człowieka, gdzie jesteście? Ten temat wejdzie dziś na jedynki większości mediów
Dziś Sejm uczcił minutą ciszy samobójczą śmierć Piotra
S., który podpalił się w październiku pod Pałacem Kultury i Nauki w
Warszawie. Uczcił prawie cały Sejm, bo Krystyna Pawłowicz postanowiła
się wyłamać.
To oczywiście już w tej chwili pojawia się na czołówkach wszystkich,
niesprzyjających PiS-owi portali, a wieczorem zapewne będzie to numer 1 w
„Faktach” czy „Wydarzeniach”. Do zachowania posłanki odniósł się
popularny Facebookowy profil „Żelazna Logika”.
Pomijając to, że jak zwykle Pawłowicz wjedzie dziś na wszystkie
jedynki i tradycyjnie zaszkodzi sobie i swojej partii bardziej niż
ktokolwiek, to zachowała się jak zwykły rasowy niecywilizowany burak – zaczyna się wpis.
ŻL dodaje, że histeria jaka dotknęła media przypomina ich
całkowity brak oburzenia, gdy podczas minuty ciszy dla Żołnierzy
Wyklętych, palikociarnia gwizdała i wyszła z sali. O szacunku do
zmarłych w postaci „zadzwoń do brata” już nawet nie warto wspominać.
Wskazują też na logiczne następstwa uczczenia w ten sposób Piotra S.
Skoro był to zwykły szary człowiek z problemami psychicznymi, któremu
nie podobał się demokratycznie wybrany rząd, to dlaczego tak ważna
instytucja jak Sejm RP ma uczcić jego pamięć minutą ciszy?
Czy od tej porty kolejne samobójstwa będą traktowane w ten sam sposób?
A tak w ogóle, to czy dla człowieka, który podpalił się wczoraj w
Rzeszowie też będzie minuta ciszy? A dla innych samobójców? Zdaje się
że wystarczy w liście pożegnalnym napisać „walczę o demokrację” i już
minuta ciszy – zapytuje więc ŻL.
Rozum i Godność Człowieka. Gdzie jesteście? – kończy się wpis.
Podkarpackie: Zmarł mężczyzna, który podpalił się w Rzeszowie
mężczyzna, który we wtorek dokonał samopodpalenia w okolicach ul.
Kustronia. Przyczyną samobójstwa były względy osobiste.Mężczyzna podpalił się we wtorek ok. 150 metrów od
budynku sądu rejonowego przy ul. Kustronia. Służby ratownicze zostały
powiadomione o płonącej osobie o godzinie 12.15. Pierwsi na miejscu byli
policjanci, którzy pełnili służbę w pobliskim sądzie.
Tylko samobójca wyposażony w ściągę z politgramoty gazety Michnika może zostać męczennikiem
Wreszcie znalazł się trup, którym można wymachiwać niczym maczugą i grzmocić nią znienawidzonych pisowców.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
60. Bp Pieronek: Trzeba
Bp Pieronek: Trzeba zachowywać się moralnie tutaj, potem próbować rechrystianizować siebie, a potem Europę
Tadeusz Pieronek w dosadny sposób skomentował słowa Mateusza
Morawieckiego. Premier w rozmowie na antenie TV Trwam stwierdził m.in.,
że jego największym marzeniem jest "rechrystianizacja Europy".
Szok! Bp Pieronek broni swojej wypowiedzi nt. śmierci Szczęsnego: Będę mówił to, co uważam za prawdę
"Jak dobrą zmianą możemy nazwać niszczenie wszystkich instytucji, które stoją na straży praworządności?".
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
61. Przestrogi bp. Pieronka:
Przestrogi bp. Pieronka: "Sędziów pozbawionych niezawisłości ustawią politycy i już dziś mają ich w rękach"
Co ciekawe, emerytowany duchowny nie tylko wyraża swoje zdanie w sprawie reformy sądownictwa, ale i sytuacji w służbie zdrowia.
Sędziów pozbawionych niezawisłości ustawią politycy i już dziś mają ich w rękach
— pisze na łamach „Polski The Times” bp Tadeusz Pieronek.
Co ciekawe, emerytowany duchowny nie tylko wyraża swoje zdanie w sprawie reformy sądownictwa, ale i sytuacji w służbie zdrowia.
— czytamy.
Bp Pieronek wraca kilkukrotnie to piosenki Wojciecha Młynarskiego o wspomnianym tytule („Przyjdzie walec i wyrówna”).
— dodaje.
wwr, Polska The Times
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
62. Najbardziej apolityczny
Najbardziej apolityczny biskup Pieronek znów politykuje: "W tej chwili mamy dyktaturę faktyczną,…
"Brak publikacji wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 2015 roku to grzech pierworodny".
W takich okolicznościach, w jakich przyszło nam żyć, dobrze jest
dzielić się swoimi opiniami i podsuwać jakieś rozwiązania oraz
dowiadywać się, jaka jest rzeczywistośćtymi słowami bp Tadeusz Pieronek rozpoczął spotkanie w Jeleniej Górze, szumnie nazwane „Klubem Obywatelskim”.
Być
może, poczuł się winny tego, że dzieli się swoją jakże ważną opinią,
bo na początku podkreślił, że on sam nie uprawia żadnej polityki, tylko
dokonuje oceny.
— usprawiedliwiał się bp. Pieronek.
„Bezpartyjny
biskup” wspierający na każdym kroku działania Platformy Obywatelskiej
wypowiedział się również na temat aborcji, a konkretnie tzw.
kompromisu aborcyjnego.
— tłumaczył.
Nie
zapomniał również poruszyć jednego z ulubionych tematów opozycji, jaki
jest sprawa uchodźców. Stwierdził, że to różne umowy międzynarodowe
nakładają na państwa obowiązek przyjmowania uchodźców, a sytuacja, jaka
jest w Polsce, jest co najmniej przedziwna.
— grzmiał biskup.
Stwierdził,
że Unii Europejskiej chodziło o to, żeby kraje tworzące tę unię
zgodziły się na formułę solidarności, aby rozwiązać ten problem razem.
— zapewniał.
— biadolił.
Bp. Pieronek wypowiedział się również na temat, który określił „polską drogą do niepraworządności”.
— dramatyzował emerytowany biskup.
Przyznał, że sam widzi tylko dwa rozwiązanie tej sprawy:
— mówił Tadeusz Pieronek, który nazwał brak publikacji wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 2015 roku „grzechem pierworodnym”.
To ciekawe,
że Platforma Obywatelska, która na każdym roku krzyczy, że Kościół nie
powinien mieszać się do polityki nie ma nic przeciwko sięganiu po rady
do ich „autorytetu”, którym jest ks. bp Pieronek.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
63. kiedy KEP zareaguje na medialnego emeryta?
Hierarcha w oparach absurdu. Bp Pieronek: "Odwracanie wzroku od rasizmu i udawanie, że go nie ma,…
"Od marginesu się zaczyna. Margines wywołał w Niemczech faszyzm. Margines wywołał w Rosji komunizm".W „Rzeczpospolitej” emerytowany biskup Tadeusz Pieronek odniósł się do rzekomego zagrożenia faszyzmem w Polsce. Przestrzegał też przed ekstremizmami, które rzekomo mają nam grozić. Wymienia faszyzm, neonazizm, rasizm.
— pytał retorycznie.
— dodał.
Były
sekretarz generalny Konferencji Episkopatu Polski przekonywał,
że marginalizowanie neofaszymu może wynieść do władzy totalitaryzmy.
— stwierdził.
— ocenił biskup Tadeusz Pieronek.
Biskup
Tadeusz Pieronek odniósł się również do islamu w Europie. Wskazał,
że muzułmanie zalewają nasz kontynent, ponieważ katolicyzm jest
bardzo słaby.
— przestrzegł.
I dodał:
Podkreślił, że katolicyzm albo stawi czoło wyzwaniom, albo ulegnie muzułmanom, którzy bardziej poważniej traktują swoją wiarę.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
64. idąc 'klasykiem"
to można rzec tylko jedno
TW "Feliks" Pieronek miałes szansę,by milczeć ,więc zamilcz i nie kompromituj NAS
gość z drogi
65. @gość z drogi
bolszewicka agentura w polskim KK nigdy nie została ukarana, zastosowano metodę łapania płotek, które najmniej zawiniły. I sa efekty. Nadal bezkarne.
Bp Pieronek: Cały świat widzi, że w Polsce rodzi się rasizm i faszyzm
https://dorzeczy.pl/kraj/54511/Bp-Pieronek-Caly-swiat-widzi-ze-w-Polsce-...
a rządzący bagatelizują problem – przekonuje w wywiadzie
dla "Rzeczpospolitej" bp Tadeusz Pieronek. Duchowny "ubolewa" nad
faktem, że także Kościół katolicki lekceważy problem polskiego
nacjonalizmu.
Hierarcha odnosi się się do reportażu wyemitowanego na antenie TVN,
w którym pokazano grupę neonazistów świętujących rocznicę urodzin Adolfa
Hitlera. – Można dużo mówić, ale trzeba najpierw pokazać, że się
przeciwdziała neofaszystom – podkreśla biskup. Jak dodaje, po Marszu
Niepodległości rządzący nie postawili zapory radykałom, a na marsze
Obozu Narodowo-Radykalnego było przyzwolenie nie tylko władz,
ale i Kościoła. – Gdyby wcześniej w sposób zdecydowany reagowano
na radykałów z ONR czy Młodzieży Wszechpolskiej, dziś nie byłoby
neonazistów oddających hołd Hitlerowi. Polscy naziści nie pojawili się
dopiero w materiale TVN – dodaje.
– Nie można udawać, że jak coś śmierdzi, to się nie czuje smrodu,
i oskarżać tych, którym ten smród przeszkadza – mówił biskup Pieronek.
Hierarcha komentuje w ten sposób wpis Antoniego Macierewicza, w którym
podkreślił, że "działania polityków i mediów, które świadomie oskarżają
Polskę o akceptację i tolerowanie nazizmu, są moralnie odrażające,
a politycznie wykluczają ich z naszej wspólnoty narodowej". Duchowny
pyta, kim jest Antoni Macierewicz, żeby kogoś wykluczać ze wspólnoty.
– W Polsce robi się duszny klimat. Trzeba mówić głośno, gdy czuje się
smród faszyzmu, rasizmu, komunizmu i źle pojętego nacjonalizmu. Inaczej
wszyscy pewnego dnia się podusimy. Nie można milczeć – przekonuje
biskup.
Ks. Isakowicz-Zaleski: To nie Polska ma problem z faszyzmem, ale bp Pieronek ze sobą
https://dorzeczy.pl/kraj/54518/Ks-Isakowicz-Zaleski-To-nie-Polska-ma-pro...
Żyje sobie w luksusowym apartamencie na Wawelu na koszt Kościoła i jest
oderwany od rzeczywistości – mówi o biskupie Tadeuszu Pieronku ks.
Tadeusz Isakowicz-Zaleski. W rozmowie z DoRzeczy.pl duchowny odnosi się
do słów biskupa na temat "rodzącego się w Polsce faszyzmu". – To jest
problem jego osobisty, jego sumienia, wewnętrznego rozdarcia, czy nawet
konfliktu wewnętrznego, a nie problem w Polsce – ocenia rozmówca
DoRzeczy.pl.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
66. starałam się nie zabierać głosu w sprawach dotyczących kapłanów
/Stryj sp był wspaniałym Kapłanem/
ale teraz muszę przypomnieć "casuz z lat dawno minionych"
był taki czas,
byli również tacy ludzie,których w naszych bardzo katolickich i patriotycznych rodzinach nazywano "księżmi panstwowymi ,czyli na etacie sowiecko-ludowej wadzy" niestety ten pan mi ich przypomina
ten sam język,te same pokręcone myśli i ta sama "służba "
gość z drogi
67. niskie ukłony dla patriotycznego Kapłana
X Isakowicza :) pamiętam Jego piękny Blog z matczynym bochenkiem chleba na stole i dzbankiem z mlekiem i ta ręka jak za dawnych i obecnych lat,też kreślaca Znak Krzyża :)
"Gościu ,siądż przy mym stole :)
gość z drogi
68. no i gdzie KEP? Kto zajmie się emerytowanym szkodnikiem?
Bp Pieronek dorzuca swoje dwa grosze ws. noweli ustawy o IPN: Chciano ustawą narzucić jakąś prawdę historyczną. To jest absurdalne
To czego naprawdę chyba brakowało, to brak konsultacji. Jeżeli ten projekt ustawy nawet został przekazany ambasador Izraela i nie było reakcji, to przecież sami ustawodawcy powinni wyczuć, że ta materia jest tak delikatna, że długo należy się zastanawiać, czy w ogóle coś takiego robić, a jeśli robić, to przecież trzeba było odbyć te konsultacje szerokie, rozmawiać także i z rządem izraelskim
— powiedział w programie „Kropka nad i” (TVN24) biskup Tadeusz Pieronek, odnosząc się do nowelizacji ustawy o IPN.
Nie można mówić, że żaden Polak nie popełnił jakiegoś błędu. Było ich nawet mnóstwo
— podkreślał.
Mam nadzieję, że ten kryzys dyplomatyczny w jaki weszliśmy da się jakoś załagodzić. (…) Nie ma sensu wchodzić w jakąś wojnę z narodem żydowskim o to, co jest udokumentowane bardzo dobrze
— twierdził biskup Pieronek.
W absurdalny sposób tłumaczył, dlaczego jego zdaniem w ogóle Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało ustawę, która ma bronić dobrego imienia Polski.
Sadzę, że chciano pokazać jacy my jesteśmy silni. Jak potrafimy ustawą narzucić jakąś prawdę historyczną. To jest absurdalne
— stwierdził.
as/TVN
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
69. "Apolityczny" biskup
"Apolityczny"
To jest robione celowo, żeby podkreślić, jak ta władza jest blisko Kościoła. Ja tego nie rozumiem i bardzo jestem tym zgorszony— stwierdził bp. Tadeusz Pieronek, w programie „Tłit”.biskup Pieronek znów politykuje: Te miesięcznice były robione celowo,
żeby podkreślić, jak władza jest blisko Kościoła
Najbardziej apolityczny biskup, wspierający na każdym kroku Platformę
Obywatelską odniósł się tymi słowami do miesięcznic smoleńskich,
stwierdzając, że to wszystko nie idzie we właściwym kierunku.
— mówił Pieronek.
Odnosząc
się do sprawy głosu Kościoła w sprawie ustawy „Zatrzymaj aborcję”,
która zakazuje zabijania nienarodzonych dzieci tylko dlatego,
że są chore, bp Pieronek stwierdził, że ich zaangażowanie w tę sprawę
jest błędem, ponieważ nie można nikogo nawracać siłą, a „każdy człowiek
ma swoje sumienie”.
Co więcej, „bezpartyjny biskup” powiedział,
że Kościół lubi być tak blisko polityki właśnie dlatego, że uważa się
za instytucję, a powinien zająć się tym, do czego został powołany.
— przekonywał bp Pieronek.
To ciekawe,
że biskup, który tak chętnie wspiera Platformę Obywatelską, samemu
uznając się za „apolitycznego”, gani Kościół, którego sam jest
przedstawicielem i zarzuca mu „politykowanie”…
wkt/”Tłit”
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
70. Biskup Pieronek do
Biskup Pieronek do protestujących w Sejmie: Wytrwajcie do końca. To jest rzecz, która się wam należy
tak jak tym, którym była pani premier mówiła: "To im się należy". Wam
się należy to, czego żądacie – mówił w programie "Kropka nad i" biskup
Tadeusz Pieronek.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
71. Skandaliczna wypowiedź bp.
Skandaliczna wypowiedź bp. Pieronka dla francuskiej TV: "W Polsce nie ma demokracji, a rządy są autorytarne"
Bp Tadeusz Pieronek znów szokuje. Wypowiadając się dlafrancuskiej telewizji przed sarkofagiem pary prezydenckiej śp. Marii
i Lecha Kaczyńskich stwierdził, że w Polsce nie ma demokracji, a jedynie
jej pozory, a rządy są autorytarne.
—informuje na Twitterze Waldemar Kowal_2.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
72. TRZY PYTANIA DO... Ks.
TRZY PYTANIA DO... Ks. Isakowicza-Zaleskiego ws. bp. Pieronka: "Nie może dalej Episkopat mówić, że nie ma problemu"
wPolityce.pl: Ksiądz biskup Tadeusz Pieronek znów szokuje
wypowiedziami. Ostatnio na Wawelu nad sarkofagiem pary prezydenckiej śp.
Marii i Lecha Kaczyńskich mówił dla telewizji francuskiej, że w Polsce
są rządy autorytarne i nie ma demokracji. Nie szokuje to Księdza?
Ks. Tadeusz Isakowicz- Zaleski:
Po raz kolejny z pełną świadomością jako ksiądz mówię,
że są to wypowiedzi skandaliczne, które są klasycznym zgorszeniem
maluczkich, czyli ludzi wierzących. Tak jest to opisane w Ewangelii.
Parę miesięcy temu ksiądz biskup zrobił moim zdaniem rzecz
niedopuszczalną, bo pochwalił samobójstwo i nazwał to aktem bohaterstwa.
Według mnie jest to złamanie V przykazania „Nie zabijaj”. Nie może
dalej Episkopat mówić, że nie ma problemu, że oni nie mają nad tym
władzy. Niereagowanie ze strony Episkopatu jest tak samo zgorszeniem,
bo brak reakcji jest poparciem dla zła. Za daleko to już poszło, za dużo
było wypowiedzi księdza biskupa, żeby Episkopat Polski nie
reagował na te wydarzenia.
Oczekiwałby Ksiądz od Episkopatu zdecydowanego stanowiska w sprawie bp. Pieronka?
Tak.
A jeżeli nie reaguje, to niestety w jakiś sposób część innych księży
biskupów wykazuje tym samym swoją bezradność wobec takich rzeczy.
Ostatnio w Chile papież wezwał wszystkich biskupów do złożenia
rezygnacji. Oczywiście tam była inna skala, chodziło o pedofilię, ale
ta reakcja była. U nas też w pewnych sprawach Episkopat przecież
reaguje, np. w kwestii abp. Wielgusa. Tymczasem w tym przypadku tej
reakcji nie ma.
Biskup Pieronek chce uchodzić
za hierarchę apolitycznego, tymczasem widać, że zawsze angażuje się
w walkę z obecną władzą. Dlaczego?
Ksiądz biskup
od 20 lat mieszka na Wawelu, a ja na terenie archidiecezji krakowskiej
prowadzę kilkanaście placówek dla osób niepełnosprawnych. Nigdy, w żaden
sposób, ksiądz biskup nie pomagał ani naszej Fundacji, ani innym
podobnym organizacjom. Nie interesował się sprawami osób
niepełnosprawnych, natomiast w tej chwili robi to tylko dlatego, żeby
w polityczny sposób dokopać swoim przeciwnikom, czyli PiS-owi. Natomiast
do kogo ja mam żal? Do księdza prymasa i do przewodniczącego Episkopatu
Polski, jak i nuncjusza papieskiego, że tyle już jest skandalicznych
wypowiedzi księdza biskupa, a Episkopat milczy. To też pokazanie
słabości Kościoła, który nie potrafi poradzić sobie z wypowiedziami
jednego biskupa. Trzeba też pamiętać, że ksiądz biskup Pieronek nie jest
biskupem, który prowadził diecezję. Przeznaczony był do diecezji
w Sosnowcu, ale opuścił ją 20-lat temu. Nie chciał tam być, wolał
na Wawelu, więc jest on oderwany od jakiejkolwiek działalności
duszpasterskiej. Niemniej jako biskup bez przerwy wypowiada się i rzuca
złe światło na cały Kościół w Polsce.
Rozmawiał Piotr Czartoryski- Sziler
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
73. Kościół nie pomaga
Kościół nie pomaga niepełnosprawnym? Bzdura! Rzecznik KEP: Prowadzimy 500 ośrodków i dzieł charytatywnych…
powiedzieć dwie rzeczy. Po pierwsze, pragniemy serdecznie podziękować
wszystkim rodzicom i opiekunom osób niepełnosprawnych. (…) Druga sprawa -
Kościół jest z niepełnosprawnymi prowadząc 500 ośrodków czy dzieł
charytatywnych dla osób niepełnosprawnych. My kierujemy się Ewangelią
— powiedział w rozmowie z RMF FM ks. Paweł Rytel-Andrianik, rzecznik
KEP, odpowiadając na pytanie, gdzie jest Kościół w sytuacji protestu
osób w Sejmie.
Dopytywany dalej, co Kościół zrobi w tej sytuacji, ks. Rytel-Adrianik stwierdził:
Po raz kolejny zaznaczył, jak Kościół angażuje się w pomoc osobom niepełnosprawnym.
— mówił rzecznik KEP.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
74. „Apolityczny” hierarcha
„Apolityczny” hierarcha przechodzi samego siebie! Bp Pieronek: 500 plus to przekupstwo wyborcze
Wzór „apolitycznego” hierarchy atakuje wręcz rządzących za sądy,
wprowadzanie dyktatury, a nawet przekupstwo wyborcze za pomocą 500 plus!
Mało tego, żali się na innych biskupów, którzy nie zabierają głosu
w sprawie… rzekomego łamania konstytucji (sic!).
Hierarcha w rozmowie z portalem Wiadomo.co zaczyna swoisty lament
od wspomnienia 3 lipca, który miał być dla niego „dniem tragicznym”.
— powiedział.
— atakuje dalej bp Pieronek.
— dodał w iście przerażającym tonie…
— mówił dalej.
Gdyby tego było mało, bp Pieronek politykę socjalną rządzących nazwał… „przekupstwem”!
— stwierdził.
Jak
bardzo hierarcha utracił ewangelicznego ducha, można było się przekonać,
czytając jego odpowiedź na pytanie… „Dlaczego Kościół w sprawie łamania
konstytucji nie zabiera głosu, tak jak np. w przypadku aborcji?”(sic!).
Tak, naprawdę takie pytanie padło!
— odparł.
Do tego biskup przekonywał, że nie czuje się „zbuntowany”.
— powiedział.
Po takich
słowach rodzi się pewna refleksja. Każda wypowiedź bp. Tadeusza
Pieronka jest okazją, by dostrzec skrajną hipokryzję środowisk
liberalno-lewicowcych! Zarzucają PiS zbratanie się z Kościołem, atakują
w nienawistny sposób o. Tadeusza Rydzyka i Radio Maryja, domagają się
antyklerykalizacji w przestrzeni publicznej i laicyzacji państwa… Ale
wszystkie te hasła chowają w szafie, gdy cytują bp. Pieronka, czy
chociażby ks. Bonieckiego. Gdy duchowni ci – doprawdy, wyżyny
„apolityczności”! - okładają bez zahamowania PiS, stają się wtedy nagle
„autorytetami”. Czyż naprawdę nie dostrzegają tego wykorzystywania? Nie
widzą tego, że te absurdalne pytania o głos Kościoła ws. chociażby
sądów, to zwykła obłuda? Bo próżno szukać w tym wszystkim
ducha ewangelicznego.
ak/wiadomo.co
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl
75. Zmarł bp Tadeusz Pieronek
Nie żyje biskup Tadeusz Pieronek. Tusk: Odważnie wspierał Polskę europejską
sosnowiecki w latach 1992-1998, sekretarz generalny KEP w latach
1993-1998, rektor PAT w Krakowie w latach 1998-2004 - poinformowało w
czwartek na Twitterze biuro prasowe Konferencji Episkopatu Polski.
Maryla
------------------------------------------------------
Stowarzyszenie Blogmedia24.pl