Kilka uwag powyborczych

avatar użytkownika Unicorn

Za nami kolejne wybory. Niestety, przegrane. Poczynię kilka uwag. Niektórym mogą wydać się kontrowersyjne. Przede wszystkim, trudno mi uwierzyć w 39% dla PO pomimo braku złudzeń co do kondycji części nominalnie polskiego społeczeństwa. Tym bardziej, żenaprawdę prymitywnymi sztuczkami:

"Przewodniczący jest podejrzewany o to, że podczas liczenia głosów po zamknięciu lokalu wyborczego, zakreślił dodatkowe krzyżyki na pięciu kartach do głosowania do sejmu i sześciu - kartach do głosowania do senatu, przez co głosy te stały się nieważne." [Wp.pl] można nabić dodatkowe 3-5% poparcia, a kto zaświadczy, że nie było grubszego przekrętu?

Niemniej znowu połowa Polaków pokazała, że ma w dupie wybory. Z pozostałej części głosujących prawie 40% poparło partię obłudy. Dlaczego? To proste, platforma wyzwala najgorsze instynkty, uwypukla najbardziej negatywne cechy polskiego społeczeństwa, pod płaszczykiem nowoczesności jest twórczym rozwinięciem komuny. Przez 4 lata PO dokonała olbrzymiego spustoszenia moralnego w społeczeństwie. Dwoma słowami kluczami, które imponują ich wyborcom są: bogactwo i chamstwo. Platforma sprzedaje iluzję dobrobytu i bogactwa, które jest w zasięgu ręki- dla mnie, dla ciebie, dla pana Zenka. Oczywiście, bogacenie się jest OK ale w przypadku PO to karykatura, która okazuje się być cwaniactwem, złodziejstwem i dymaniem otoczenia. To imponuje młodym, podobnie jak walka z zastanymi kategoriami prawdy, dobra a z czeluści wyciąga się zło opakowane w kolorowy papierek. Na chwilę obecną PO może zmieść jedynie kryzys i mocna opozycja. Obawiam się jednak, że będzie to opozycja skrajnie lewacka, czyli Palikot. PiS było mierną opozycją i taką pozostanie.

Będąc przy Palikocie powyżej odpowiedziałem na pytanie o przyczyny jego sukcesu. Zaimponował młodym bogactwem i bezpardonowanym atakiem na "czarnych." Jak widać, radykalizm się opłaca, o czym zapomniało PiS próbując się co raz przymilać do obcego elektoratu, który i tak ich nienawidził. Realnie, PiS ma ok. 35% elektorat, łącznie z kanapami. Co dalej z partią J. Kaczyńskiego? Istnieje kilka możliwości: pierwsza, że znudzeni i zniechęceni zaczną przepływać do PO, partia samoistnie dokona żywota rozmywając się niczym AWS. Druga opcja to zmiana prezesa lub usunięcie się jego na tylne siedzenie i zaostrzenie przekazu aby konkurować z nową lewicą Palikota (Ziobro). Wręcz wskazane jest zbudowanie nowej partii i zmiana nazwy. Niestety, szyld został już zametkowany, zdeprecjonowany i okazał się nieskuteczny. PiS zapomniało o swoich radykalnych korzeniach i zapłacił za to kolejną porażką.

Co do SLD i PSL, są to partie schodzące, co mnie cieszy. Ale w tle czai się Palikot i on pozbiera resztki po SLD, tak jak i PO oraz PiS. Czytam na portalach, że SLD nie chce moczyć się z PO w koalicji, PO nie chce Palikota ale kto tak naprawdę wie, że co będzie dalej? W ramach ogłupiania gawiedzi wmawia się nam, że Palikot jest zbyt radykalny jak na warunki PO. Czyżby? PSL nadal ma swoje kilka procent, 5-10% ale z biegiem lat będzie bliżej 5 niż 10. Roztopi się w PiS, taka jest logika dziejów. Pozostaną dwie, trzy partie. Skrajnie lewacka, której zaczynem jest RPP i prawicowo-populistyczno- narodowo- socjalistyczne (wiem, dziwny melanż)- PiS lub to, co po nim zostanie. W dłuższej perspektywie PO pozostanie wybrykiem politycznym. Choć obecnie wydaje się zwycięzcą. Co do PJN i JKMa- bez komentarza.

W każdym razie jak wyborcy PO później będą płakać, że im tak źle i wyjdą na ulice ja się do nich nie przyłączę. Nie mam z tymi kretynami nic wspólnego. Jeśli ktoś zarzuci mi, że nie szanuję "wyników demokratycznych wyborów"- tak, mam gdzieś demokrację i was samych. Demokracja to hodowla idiotów, ot co.

tags: , , , , , , ,

9 komentarzy

avatar użytkownika Maryla

1. Unicorn

"W każdym razie jak wyborcy PO później będą płakać, że im tak źle i wyjdą na ulice ja się do nich nie przyłączę." - na mnie niech też nie liczą, bo ze mna się nie liczyli, więc vice versa.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Sierota

2. Hit dnia

Polecam lekturę. Pouczająca.  

avatar użytkownika kazef

3. @Unicorn

Ciekawe uwagi. Nie zgadzam sie tylko co do ew. zmiany szyldu i prezesa. Media rozwalą tę partię pod kazdym szyldem i niezaleznei od prezesa.
Wkleję to co dzis powiedziała Zuzanna Kurtyka w czasie warszawskiego Marszu Pamieci:
(żona zmarłego w katastrofie smoleńskiej szefa IPN Janusza Kurtyki, przegrała w Krakowie z kandydatem Platformy Obywatelskiej, Bogdanem Klichem):

- Musimy podejść do naszej przyszłości bardziej merytorycznie. Musimy się zastanowić, co zrobić, by nasz kraj nie został zniszczony. We wczorajszym dniu rząd Platformy Obywatelskiej nie został wybrany przez naród, tylko przez społeczeństwo. Narodem jesteśmy my! Dla narodu, ojczyzna ma swoją wartość, a suwerenność jest rzeczą najwyższą - mówiła. Jej przemówienie przerywane było gromkimi oklaskami. Kurtyka dodała, że współczuje Andrzejowi Dudzie, który zasiądzie w parlamentarnych ławach. - Ja w tym parlamencie naprawdę bym się nie odnalazła. Nie odnalazłabym się w senacie razem z Bogdanem Klichem. Nie odnalazłabym się z posłami i senatorami, którzy głosowali, by nad katastrofą smoleńską rozciągnąć parasol milczenia - przekonywała. Dodała ponadto, że głównym powodem przegranej PiS w wyborach są media. - Musimy mieć własne media! Bez tego nie ruszymy. Inaczej, nie mamy szans w dzisiejszym świecie. Prawda jest taka, że ten ma władzę, kto ma media, przekonaliśmy się o tym po raz kolejny"

avatar użytkownika kazef

4. @Sierota

Lektura bardzo pouczająca. To jest klucz to zrozumienia motywów wyborców palikmiota i PO

avatar użytkownika Sierota

5. Wypowiedź

avatar użytkownika Tamka

6. @Sierota

Dzieki za link. Szukalam tego, dla potwierdzenia. Jakze to wymowne. Podam dalej.

Kolejny punkt dla PiS, do zmiany. Spowodowac, by tak jak w USA (nie wiem, czy we wszystkich stanach) wiezniowe byli pozbawieni praw wyborczych.
T.

PS. Zgadzam sie ze slowami pani Kurtyki w 100%.

Ostatnio zmieniony przez Tamka o pon., 10/10/2011 - 23:57.

"Martwe dźwigi portowe nigdy nie będą Statuą Wolności".J.Ś.

LUBLIN moje miasto.

 

 

avatar użytkownika Unicorn

7. Procentowo wygląda ładnie, w

Procentowo wygląda ładnie, w liczbach bezwzględnych wygrana PO nie jest tak olbrzymia:
http://wybory.wp.pl/title,Oto-pelne-wyniki-wyborow,wid,13882178,wiadomos...
"Są nimi: Platforma Obywatelska z poparciem 39,18% (5 mln 629 tys. 773 głosy), Prawo i Sprawiedliwość - 29,89% (4 mln 295 tys. 016 głosów); Ruch Palikota - 10,02% (1 mln 439 tys. 490 głosy); Polskie Stronnictwo Ludowe - 8,36% (1 mln 201 tys. 628 głosów) oraz Sojusz Lewicy Demokratycznej - 8,24% (1 mln 184 tys. 303 głosy). "
5 mln 629 tys. 773 do 4 mln 295 tys. 016- oficjalnie. Kto wie, może PO wcale nie wygrała...

:::Najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku::: 'ANGELE Dei, qui custos es mei, Me tibi commissum pietate superna'

avatar użytkownika Unicorn

8. http://i.pkw.gov.pl/g2/2011_1

http://i.pkw.gov.pl/g2/2011_10/0a409df0d614d3d42f854615f3ab6286.pdf
"7. Liczba głosów nieważnych wyniosła 680 524, co stanowi 4,52% ogólnej liczby głosów. "
Rok 2007:
http://i.pkw.gov.pl/g2/i/10/71/37/107137/OBIESZCZENIE_PKW_DO_SEJMU.pdf
"Liczba głosów nieważnych wyniosła 335 532, co stanowi 2,04% ogólnej liczby głosów. "
Rok 2005:
http://pkw.gov.pl/2005/obwieszczenie-panstwowej-komisji-wyborczej-z-dnia...
Nie ma...
2001:
"Głosów nieważnych oddano 541 483, co stanowi 3,99% ogólnej liczby głosów."
Wybory Prezydenta RP 2010:
http://pkw.gov.pl/2010/
"Brak artykułów w tym dziale."

:::Najdłuższa droga zaczyna się od pierwszego kroku::: 'ANGELE Dei, qui custos es mei, Me tibi commissum pietate superna'

avatar użytkownika Maryla

9. Ryzyko większej demoralizacji

Wynik Prawa i Sprawiedliwości wskazuje na to, że partia ta ma wprawdzie twardy elektorat, ale nie potrafiła do siebie przekonać dodatkowych kilkunastu procent społeczeństwa, które dałyby możliwość samodzielnego sprawowania władzy. Czy PiS będzie w stanie to zmienić?
- Przewidywanie tego, co Prawo i Sprawiedliwość musi zrobić w ciągu tych czterech lat, jest bardzo trudne. Może się bowiem wydarzyć wiele rzeczy związanych z kryzysem ekonomicznym, które będą niezależne od całej sceny politycznej w Polsce. Myślę jednak, że PiS może wyciągnąć proste wnioski ze swojego wyniku. Po pierwsze, zastanowić się, w jaki sposób odwołać się do wyborcy, który jest na lewo od PiS, czyli gdzieś w centrum, lub też zmobilizować tę część społeczeństwa, która w ogóle nie głosowała prawdopodobnie poprzez łagodzenie swojego stanowiska. Po drugie, pomyśleć o zdolnościach koalicyjnych, które na razie są bardzo słabe. Nie jest tak, że większość Polaków poszła entuzjastycznie głosować na Platformę Obywatelską. Wynik tej partii nie jest zachwycający. Tym bardziej że kilka miesięcy temu sondaże były dużo bardziej optymistyczne. Jeżeli PO zawrze koalicję tylko z PSL, to rządzący będą mieli bardzo niewielką przewagę, która nie da szans w głosowaniach, kiedy jakaś grupa posłów zagłosuje inaczej. Wyrzucenie kilku osób z klubu będzie oznaczało koniec większości w Sejmie. To nie będzie łatwa kadencja dla Platformy.

http://www.naszdziennik.pl/index.php?dat=20111012&typ=my&id=my07.txt

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl