Głosy słyszę…głosy.., czyli Kurek na polskie smutki i kłopoty!

avatar użytkownika Ewaryst Fedorowicz

 

Sztab PiS odpalił kampanię wyborczą, nazywaną informacyjną, składającą się z – najogólniej mówiąc – polskich smutków i kłopotów, i do tego pod tytułem  Głosy prawdy”.
 
To znaczy – ze smutków i kłopotów jakichś 30 % Polaków, bo pozostałym albo jest dobrze i wesoło, albo się im tak przynajmniej (i jeszcze) wydaje.
 
Sama kampania, jak to kampania:
 
były lepsze, były i gorsze - będą jeszcze gorsze, będą zapewne i lepsze, choć takiego badziewia, jak to z wyborów prezydenckich, kiedy  spinfelczerzy  (konsekwentnie będę promował stworzoną przez siebie terminologię) uznali sadzenie dąbka za kwestię spędzającą milionom Polaków sen z powiek, nawet moje (przyszłe) wnuki nie zobaczą.
 
Pokazywanie smutnych ludzi z trzymanymi na piersiach tabliczkami, jak z filmu kryminalnego, jest zabiegiem nieambitnym (eufemizm), ale przecież nie o ambicje tu (chyba) chodzi.
 
Ma być kampania – jest kampania i Pan Hofman, mój ulubieniec od czasu, gdy namawiał do wymawiania nazwy partyjnego portalu My PiS   z angielska,  może odnotować nie tyle kolejny sukces (to jeszcze, niestety,  przed nim), co kolejną , jak to się nazywa – aktywność.
 
Hasełko „Panie Tusk, panu już dziękuję” jest takie, jakby się już je gdzieś i kiedyś usłyszało.
 
I zapewne w jakichś komentarzach usłyszę, że o to autorom chodziło.
 
No nic - nie mam ani czasu ani chęci pisać o czymś, co będzie funkcjonowało w mediach raptem przez 8 dni i zostanie zapomniane, jak prognoza pogody sprzed tygodnia.
 
Tym bardziej, że ostatni weekend przyniósł przykład na to, że możliwe jest stworzenie hasła nie tylko dobrego, czy bardzo dobrego, ale wręcz genialnego. I to bez tych wszystkich sztabów, think tanków i reszty partyjnego zadęcia.
 
I choć to hasło przemknęło mi przed oczyma podczas wydarzenia sportowego, jest najoczywiściej polityczne:
 
jakaś pani, trzymała podczas rozgrywanego w zjawiskowej gdańsko-sopockiej hali, meczu siatkarskiej Ligii Światowej Polska-Rosja, kawałek tektury, z wypisanym ręcznie tekstem
 
Tego Kurka nam nie zakręcicie !
 
I jak się czymś takim nie zachwycić?
 
 
 

  

15 komentarzy

avatar użytkownika Maryla

1. Ewaryst Fedorowicz

MAMY WSPÓLNEGO ULUBIEŃCA.
Dodam, ze chyba nawet dwóch, bo panowie robią w tandemie.

Prostota i przekaz haseł kibiców, które poszły w Polskę, są jak widac zbyt trudne dla wynajetej przez Hofamana, co chciał z SLD się bratać, agencji reklamowej.

Pisałam i powtarzam - im dłużej Hofman z p. Porębą będa straszyć w mediach tym bardziej będzie jak w Kubusiu Puchatku i jego dzbanku z miodkiem.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

2. porównajmy

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

3. no i co ponarzekali i mają ich już za chwilę zamknąć?

Znowu klapa i znowu wydana kasa nie wiadomo na co?

A co w zamian? Co proponują?

Komentarze pod spotem :

"Sposób by wygrać wybory wg. PiS:

-pokaż przedstawicieli danej grupy społecznej (przedsiębiorca, młoda matka, kibic, etc.)

- daj każdemu tabliczkę z imieniem i wiekiem

-każda z postaci mówi tylko, że jest uczciwym Polakiem

- nie podaj powodów dlaczego to mówisz i co konkretnie ci się nie podoba

- mów o odważnej decyzji, nie precyzując czym ona jest

wygrana w kieszeni jak nic;p"

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Ewaryst Fedorowicz

4. @Maryla

Ja to kiedyś nazwałem (w kontekście niebywałych zupełnie wpadek reklamowych w polskim oddziale wielkiej, tzw. sieciowej agencji reklamowej "dyktatura miernot".

Oznacza to ni mniej, ni więcej: " może być byle co, byle jak, ale bylebyśmy to my zarobili ! ".

I dlatego nie wpłacę nawet marnej stówki na kampanię PiS.

Co do wspólnego ulubieńca: grunt, że Prezes go lubi, toteż nas może chłoptaś olać :)))

Ostatnio zmieniony przez Ewaryst Fedorowicz o pon., 11/07/2011 - 15:06.

Ewaryst Fedorowicz

avatar użytkownika Maryla

5. Parę porad medialnych dla PiS-u (do A.Hofmana) (szestow)

http://szestow.salon24.pl/323311,pare-porad-medialnych-dla-pis-u-do-a-ho...

jak PiS czyta, to tez do nich rady zupełnie gratis!

Parę myśli medialnych:

1. Hofman i Poręba zapomnieli, że dla telewizji lepiej jest występować na jakimś jasnym tle, żeby nie sprawiać wrażenia, że występują na pogrzebie (vide dzisiaj w Kinie Femina). Poza tym w jednej z reklamówek radiowych o kobiecie samotnie wychowującej dziecko jest taka sobie prawda, bo akurat kobiety samotnie wychowujące dziecko mają pierwszeństwo w publicznych przedszkolach... Poręba jest podobny do geja Jacka Poniedziałka, ale on głosuje na Palikota :) Poręba opowiada o nowych klipach radiowych jak uczeń, który się nauczył całego materiału lecz mało mówi od siebie. Mało zachęcający to polityk.

2. Zobaczyłem jakieś nudziarstwo z muzyką poważną i z kobietami długie jak flaki z olejem i nieciekawe. Jeśli czymś takim chce się kogoś zachęcić do głosowania na PiS to ktoś się myli. A wystarczyłoby zrobić dynamiczny klip z Sylwią Łagowską i paroma dobitnymi tekstami i mieliby młodzież za sobą.

3. Mam na razie wrażenie, że PiS nie chce tych wyborów wygrać, ale może się to zmieni po czasie.

4. Wnioski końcowe: więcej Łagowskiej i Hofmana - mogliby występować w duecie- a mniej Poręby i polityków bajających o wszystkim jak Cymański, Kempa czy Suski. Więcej sensownych blogerów, prof. Krasnodębskiego, dr Fedyszak-Radziejowskiej, Ziemkiewicza, Wildsteina, Zaremby, Karnowskich, Pospieszalskiego i ruchu Ewy Stankiewicz. Więcej mocnych i przekonujacych ludzi niekoniecznie znanych, jesli znani są nieciekawi.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Adam

6. Pani Marylo

I ja mysle,ze PiS nie chce wygrac tych wyborow.

A co do Wnioskow koncowych to pelna zgoda.
Pozdrawiam serdecznie.

Adam
avatar użytkownika wladysl

7. No i tak

jeden mądry idiota powiedział co wiedział, i, poszło.

avatar użytkownika Sierota

8. spot

Nie jest zły. Prześmiewcze komentarze na youtube pomijam, bo szkoda czasu na pierdoły. Inna sprawa pkt. 3 noty szestowa. Taka jest prawda. Nie łapie się spadającego noża.

avatar użytkownika Sierota

9. wladysl

Koryto można przekzywać, może też je przejmować. Kwestia strategii.

avatar użytkownika wladysl

10. Szestow

nic innego nie robi tylko powiela wrzutę starszych i mądrzejszych.

Wątpię Droga Sieroto, czy będę gdzieś pracował za piątaka: stałem się drogi.

Pozdrawiam.

avatar użytkownika Sierota

11. szestowa pomijam

Mamy do wyboru albo wariant wegierski albo V liga w wersji greckiej i wypad za bandę w 2014/2015. Tak to wygląda na dzień dzisiejszy a rozstrzygnie się w 2012 i wówczas będzie dobra okazja na wejście po wszystko.

avatar użytkownika Ewaryst Fedorowicz

12. @komentujący

stąd to zerżnęli - http://www.youtube.com/watch?v=EP2GsRzROF8

tylko dlaczego tak marnie zerżnęli ?!

Ewaryst Fedorowicz

avatar użytkownika Sierota

13. Ewaryst Fedorowicz

Znam ten amerykański spot. Spot PiS nie jest to żadną miarą plagiatem i w sumie nie wiadomo po co ten szum.

Wykorzystano określone elementy, pewną myśl, która nie jest chroniona prawami autorskimi na takiej samej zasadzie jak w produkcji samochodów wykorzystuje się kierownicę i koła, które nie są opatentowane.

avatar użytkownika Ewaryst Fedorowicz

14. @Sierota

Na nierozumienie - nic, niestety, poradzić nie mogę.

Ale - ponieważ jestem staaaary reklamiarz, to wyjaśnię:

1.spot amerykański odnosi się do PRAWDZIWEJ i - jak to u Obamy - IDIOTYCZNEJ wypowiedzi na JEDEN konkretny temat: bezrobocia w USA mianowicie, w której ten cymbał powiedział, że "zawsze są dziury w drodze, które trzeba pokryć."

I dlatego ludzie na filmie :

a/ wstają z szosy
b/ mówią, że nie są dziurami w drodze

i dlatego ten spot jest:

c/ NA TEMAT i spójny komunikacyjnie
d/ zrozumiały - tak po prostu.

2. Spot Hofmana jest to typowy "groch z kapustą" - każdy człowiek ma inny problem i ma na WYTŁUMACZENIE go odbiorcy ok. 3 sekund. Za to mechanik, który mówi, że nie jest "dziurą w drodze" - jest tu niezrozumiały zupełnie, bo żaden platformiarz nie porównał Polaków do dziur w drodze, OK?

i dlatego ten spot jest:

a/ niespójny komunikacyjnie
b/ niezrozumiały - tak po prostu.

PS. radiówki są o niebo lepsze, bo każda "adresuje" - tak się to u nas w branży określa, jeden, konkretny temat.

Tylko po jaką cholerę spot/ spoty telewizyjny/telewizyjne nie jest w konwencji radiówek ?!

Aaa.... - o to proszę pytać Pana spinfelczera Hofmana i jego kolegów.

A szum jest o to, że Pan Hofman wydaje na te swoje nieudolne próby pieniądze podatników (moje i Pańskie też). I głupio wydaje.

Ewaryst Fedorowicz

avatar użytkownika Sierota

15. Spot Hofmana

To nie jest typowy "groch z kapustą". Zgoda, każdy człowiek ma inny problem i choć na wytłumaczenie problemu odbiorcy ma ok. 3 sekund to łącznikiem jest zubożenie i tego dopowadać odbiorcy nie trzeba, bo odbiorca jest jednym z tych w spocie.

p.s. ja rozumię konstruktywna krytykę i punktowanie słabych punkótw ale w mojej ocenie tego typu najzad na spot PiSu to pomyłka, może lepiej zadzwonić do Hofmana i powiedzieć "słuchaj stary, mam pomysł na spot i zrobię go dla was za darmo" - o , to byłoby coś i krok we właściwym kierunku    

p.s. mnie chcę toczyć sporu na argumenty typu ja staaaary reklamiarz a ty nie wiadomo kto, bo nie jest moim celem ani spór, ani tym bardziej ujawnienie swoich danych, wykształcenia i doświadczenia zawodowego 

Pozdrawiam.