List do CocaColi - bojkot produktów reklamowanych na antenie TVNu. Podpisz, wyśli i podaj dalej :)

avatar użytkownika Maryla

Katarzyna Borucka

Dyrektor ds. wizerunku firmy, kontaktów zewnętrznych i komunikacji

Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.

Tel. +48 22 579 68 35 Fax. +48 22 579 68 69

kborucka@eur.ko.com

 

NIE dla wspierania przez CocaColę stacji promującej dzielenie Polaków i nienawiść w społeczeństwie.
Szanowna Pani,

 

przez lata Coca Cola była dla mnie synonimem wolnego świata i wolności. Symbolem wartości zachodnich.

Dlatego też zaniepokojony reklamowaniem się Coca Coli w radykalnej telewizji TVN, oraz TVN24, piszę do Was.

Zaniepokojenie moje wynika z tego, iż obserwuję jak Coca Cola finansuje, płacąc tej stacji za reklamy, oraz dowiedziałem się, że Coca Cola planuje na okres świąt Bożego Narodzenia dodatkowo zwiększyć częstotliwość reklam w tej telewizji.

 

Na początku muszę zaznaczyć, i moja sympatia do produktów koncernu Coca Cola, wzrosła po Waszej stanowczej odpowiedzi na protesty konsumenckie, związane z karygodnym programem "Poranny WF" w Radiu "Eska Rock". Zerwaliście współpracę z tą rozgłośnią radiową, co pozwoliło mi i wielu innym zakończenie bojkotu i powrót do zakupu Waszych produktów. Mam tutaj na myśli zarówno każdy rodzaj Coca Coli, jak i Fantę, Kroplę Beskidu i Nestea.

 

Od roku 2005 r. stacja TVN, oraz inne stacje korporacji medialnej ITI aktywnie włączyła się w walkę polityczną w Polsce i niestety nie w charakterze recenzenta politycznych wydarzeń, ale jako strona. Trzeba zaznaczyć: jako strona bardzo agresywna w swojej retoryce.

Co jednak jest najbardziej niepokojące, to fakt dzielenia Polaków, które regularnie odbywa się na antenie tej stacji.

Strategia ta wydaje się mieć cele ściśle polityczne i realizowana jest mimo iż tak drastyczne łamanie standardów dziennikarstwa niesie za sobą ryzyko finansowych strat.

 

By nie być gołosłownym opiszę ten podział posługując się cytatami. Podział, który tworzy stacja, jak powiedział Wajda (na spotkaniu politycznym polityka PO) "zaprzyjaźniona".

Otóż w wizji świata promowanym przez TVN, nie ma Polaków.

Są za to z jednej strony "niewykształceni, z prowincji, ciemnogrodu, ubodzy, brzydcy sfrustrowani, zmarginalizowani przez transformację, tęskniący za PRL, zagubieni i opętani z nienawiści". Z drugiej zaś "jasna Polska", ludzie "wykształceni, bogaci, piękni, wolni, postępowi". Wizja ta promowana jest głownie w programach publicystycznych, satyrycznych, informacyjnych, czyli przez większość czasu antenowego.

Ostatnim głośnym wydarzeniem było zakłamanie słów przywódcy partii opozycyjnej, które skutkowało (i do dzis sie odbywa) przekonywaniem we wszystkich programach TVNu, że "prawdziwi Polacy" (zlepek słów, które nie zostały wypowiedziane) szykują nam "nazistowskie Niemcy".

 

Mógłbym tych wypowiedzi cytować jeszcze bardzo dużo. One wszystkie niepokoją, ale i każą zastanawiać się nad skutkami, które takowy podział może przynieść i po części już przynosi, w naszym społeczeństwie.

Niepokoją jeszcze bardziej gdy słyszy się o zabójstwie, którego powodem była wizja partii opozycyjnej, w której jest ona wcieleniem wszelkiego zła. Wizji, którą to z całą mocą promuje TVN.

 

Przyzna Pani, że tego typu działania  są niedopuszczalne w kraju uznającym się za demokratyczny i wolny od agresji w życiu publicznym. Tak samo jak nie do przyjęcia jest sponsorowanie ramówki TVNu, wszystkich tych programów, uwłaczających godności wielkiej grupy ludzi (tej gorszej wg wizji TVN) i tworzących tak niebezpieczne podziały w społeczeństwie. Dodatkowo jest to zamach na pluralizm w życiu politycznym, poprzez niebezpieczny schemat, gdzie opozycja jest atakowana (politycy i wyborcy), przy jednoczesnym serwilizmie w stosunku do władzy. Taktyka sukcesywnie realizowana przez tą stację jest również oparta na konsekwentnym kłamstwie, co budzi sprzeciw również na poziomie etyki.

 

Komunikuję Pani zatem, że do momentu aż Coca Cola przestanie sponsorować agresywną, oburzającą i niestosowną kampanię polityczną TVN, mającą na celu zdyskredytowanie opozycji, podsycanie stworzonych przez siebie samą podziałów - zaprzestaję kupować WSZELKICH produktów których brandy są własnością Coca Colę. To samo bedę zalecał swoim bliskim i znajomym, podzielającym wartości które wyznaję.

 

Mam nadzieję, że misją Coca Cola nie jest wspieranie agresywnych i uwłaczających dobrym obyczajom życia publicznego stacji telewizyjnych.

 

Z poważaniem

Wasz Klient

 

Pod listem można się podpisać i posłać na:

kborucka@eur.ko.com

 

* A oto obiecany DESEREK :)

bojkotujemy firmy finansujące TVN i TVN24
 
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=147266648652906&set=a.121511724561732.9753.100001087149555#!/note.php?note_id=120520078007109&id=162863653734952
Etykietowanie:

1 komentarz

avatar użytkownika Maryla

1. Bojkot TVN. Spis firm i produktów. (rihoo)

Przejrzałem dziś kilkanaście reklam w stacjach TVN i wypisałem firmy reklamujące się w tychże stacjach. Zrezygnowałem po krótkim czasie, gdyż praca wydała się syzyfowa, produktów wciąż przybywa z minuty na minutę. Jeśli dodać listę firm i produktów, którą stworzyłem kiedyś tylko i wyłącznie na podstawie wywodów Salonowych byłoby tego multum. Dlatego dziś przedstawiam listę powstałą jedynie w godzinę.

Orange, Plus, Era - telefon, internet

Acer, Samsung, LG - sprzęt komputerowy, RTV

Acatar, Naxii, Herbapect, Stoperan, Mucosolvan - lek przeciwbólowy, syrop na kaszel, lek przeciwbiegunkowy

Apart - biżuteria

Palmolive, Diesel, Shiseido, Max Factor - perfumy, kosmetyki

Aviva, Warta - ubezpieczenia

Enea - dystrybutor energii elektrycznej

Knorr, Winiary, Lisner, Gerber, Nestle - produkty żywnościowe

Davidoff, Jacobs - kawy

Colgate, Lacalut - pasty do zębów

Kredyt Bank, Bank Nordea, Bank HSBC - banki

MPT - przedsiębiorstwo taksówkowe

Lotos - paliwa, stacje paliw

Goodyear - producent opon

Exim Tours - biuro podróży

Tyskie, Królewskie - piwo

Tetley - herbaty

Regina - papier toaletowy

Swoją drogą zastanawiam się czemu sami zainteresowani nie stworzyli jeszce takiej listy - przewodnika. Nie chcą chyba by były to tylko hasła rzucane na S24 i oklaski do tych haseł, no chyba, że tak ma to wyglądać.

P.S. Trzeba będzie też zrobić spis firm na podstawie GW.

http://rihoo.salon24.pl/246048,bojkot-tvn-spis-firm-i-produktow

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl