Bojkot reklamodawców – zdanie odrębne

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

Pomysł, żeby bojkotować reklamodawców tvnzatacza coraz szersze kręgi. Hura! To oznacza, że potrafimyzmobilizować się wokół ...

Pomysł, żeby bojkotować reklamodawców tvn
zatacza coraz szersze kręgi.
Hura!
To oznacza, że potrafimy
zmobilizować się wokół tej samej sprawy.
Hura!
Ale czasem warto zadać sobie trud i pomyśleć,
czy warto się mobilizować.

Czy, jeżeli zniechęcanie do tvn okazuję reklamodawcom,
to oznacza, że uważam ich za najbardziej szkodliwych,
czy taką formę uważam za wystarczająco skuteczną?

Reklamodawcy nie umieszczają swoich reklam w jakiejś stacji
z powodu treści promowanych przez tę stację,
tylko z powodu słupków oglądalności.
Czy chcemy zmusić reklamodawców,
żeby zaczęli działać irracjonalnie
i reklamowali się tylko w miejscach dających słabszy efekt?
Chcemy ukarać tych, którzy lepiej wiedzą, co to znaczy interes?
Dlatego, że lokują swoje pieniądze tam,
gdzie widzą swój interes?
Przecież, jeżeli w ogóle,
akcja będzie miała największy wpływ na reklamodawców.
Chcemy ich ukarać,
bo kierują się rachunkiem ekonomicznym!
Czy na pewno tego chcemy?

Czy naprawdę chcemy,
żeby ideologia miała wpływ na gospodarkę?

Je chcę akurat czegoś przeciwnego,
nawet wtedy, kiedy to moja ideologia.

Czy jeżeli produkt, który uważam za najlepszy,
będzie reklamowany w tvn,
mam kupić coś gorszego i droższego?
Czyli z powodów ideologicznych, mam wybrać gorzej,
a potem spokojnie usiąść w fotelu,
włączyć telewizor na tvn
i pomyśleć:
ale im dałem!?

A może kupić ten, który uważam za najlepszy,
a wszystkim wokół opowiadać, że bojkotuję,
a potem zastanawiać się dlaczego się nie udało?
I mieć świadomość, że kłamstwo chcę zwalczyć kłamiąc.

Często pada argument,
że przecież trzeba uderzyć ich po kieszeni.
Zgoda.
Tylko, czy w ten sposób rzeczywiście uderzymy po kieszeni
i czy uderzymy tego, kogo trzeba uderzyć?
Ile osób zrezygnuje z zakupu wymarzonego Volvo, Mercedesa
dlatego, że jego reklama ukazała się w tvn?
Czy mam zrezygnować z zakupu towaru,
który jest reklamowany dziś,
czy z tego, który był reklamowany wczoraj?
A może z tego, który będzie reklamowany jutro?
A co z towarami, które reklamowane są we wszystkich stacjach?
Z tego, co zauważyłem, prowadzone są akcje reklamowe –
jesteśmy atakowanie tą samą reklamą we wszystkich telewizjach, na billboardach, w radiu, w Internecie...
Jaka będzie skuteczność bojkotu towaru,
który poza tvn reklamowany jest wszędzie?
Żadna!
Czy naprawdę musimy robić rzeczy nieskuteczne?
Dmuchać w dziurawy balon
i dziwić się, że wiecznie się nie udaje?

A wystarczy tylko trochę pomyśleć!
Czy łatwiej jest obniżyć sprzedaż dobrego produktu,
czy zmniejszyć oglądalność stacji tv?
Czy łatwiej jest namówić kogoś, żeby nie oglądał tvn,
czy żeby nie kupował tego, co mu jest potrzebne?
Czy słuszniej jest wymagać od ludzi, żeby nie kupowali potrzebnych im towarów, czy, żeby nie oglądali telewizji, która uważają za szkodliwą?
Obniżenie oglądalności, wielu osobom, wydaje się poza naszym zasięgiem i zamiast oglądających, chcą przenieść odpowiedzialność na kupujacych.
I z czystym sumieniem oglądać tvn.

Ludzie!
Pozbądźmy się tych, którzy robią złe rzeczy,
a nie tych, którzy robią dobre interesy!
Chcecie zmniejszyć ilość reklam w tvn,
obniżcie słupki oglądalności!
To jedyny sposób.
A do tego głęboko słuszny.


Ja będę szkodził tym, którzy robią złą telewizję,
a nie tym, którzy robią dobre samochody!
I nie zapomnij, że Kocham OB CIACH ©copyright2006 by Grzegorz Rossa Kochamy czytać "obciachowe" gazety copyright©Niewolnik

Kochamy czytać "obciachowe" gazety
27 listopada, w sobotę, w samo południe!

Wszyscy kochamy!

Tefałen? Dziękuję, nie trawię.

Notka ukazała się również w s24

Etykietowanie:

89 komentarzy

avatar użytkownika zelig

1. inna koncepcja

Ja przedstawię swoje rozumowanie i inną koncepcję.

Stacja TVN emituje różne programy, obok Szkła Kontaktowego również
Mam talent czy serial Majka, które mają swoją oglądalność.
Dlatego bojkotowanie całego TVN nie przyniesie oczekiwanego spadku oglądalności.

Cały TVN nie jest zły, tylko zaangażowanie polityczne posuwające się
nawet do manipulacji i kłamstwa, tworzy rażącą asymetrie i buduje TVN-owi
„gębę” przywódcy przemysłu pogardy i nienawiści.

Twoja koncepcja zakłada w uproszczeniu: nie chcesz Szkła kontaktowego, nie oglądaj wcale TVN Czyli „Mam Talent”, „Majka” i inne.
Ja, nie sądzę, aby to było możliwe, na szeroką skalę.
Dlatego bojkotowanie całego TVN, nie przyniesie oczekiwanego spadku oglądalności.

Ale jest coś, co możemy zrobić.
Możemy Wziąć na cel program Szkło kontaktowe, oraz najbardziej zakłamanych i skompromitowanych 2-3 dziennikarzy i wywrzeć nacisk na firmy zagrożone bojkotem, żeby wymusiły zwolnienie tych dziennikarzy i zlikwidowanie tego programu.

Ten bojkot nie jest wymierzony w firmy, ani nawet w TVN, tylko w przemysł nienawiści i pogardy.

Ale żeby firmy poczuły się zagrożone, ten bojkot musi być realny i skuteczny.
Dlatego musimy uprościć jego zasadę do jednej, kilku 2-3 firm.

Jeśli powiemy tak ogólnie, bojkotujemy reklamodawców w TVN, to oddźwięk będzie słaby.
Ponieważ każdy, co innego będzie bojkotował, a większość nie będzie wiedziała, co reklamuje TVN.

Jeśli natomiast ludziom podana zostanie konkretna firma, np.winiary, to wszyscy mogą
Do tego bojkotu przystąpić, nawet ci, co nie mają TVN i go nie oglądają.

Poza tym, mogą wziąć udział w tym proteście bez ryzyka, bo anonimowo, co ma również niebagatelne znaczenie w naszym zastraszonym społeczeństwie.

Teraz firma bojkotowana może uniknąć bojkotu, jeśli wycofa reklamy z TVN lub TVN
Zamknie Szkło kontaktowe i zwolni skompromitowanych dziennikarzy np.Kolendę

Pomimo zagrożenia bojkotem konkretnej firmy, to pozostałe firmy nie mogą czuć się bezpiecznie, ponieważ one są następne w kolejności, co spowoduje, że one również zaczną wywierać presję na TVN, aby zmienił wizerunek swojej stacji.

Również inne stacje będą się zastanawiać czy aby nie zaszkodzą swoim reklamodawcom.

Taka jest moja koncepcja.

avatar użytkownika Morsik

2. Jest w tym racja, bo...

...cena płacona za reklamę rośnie wraz z "oglądalnością". Wniosek jest taki: angażyjąc się w taką akcję zwiekszymy oglądalność, bo będziemy częściej zaglądać sprawdzając jak zareagowali reklamodawcy.

Z drugiej jednak strony "zachodzi pytanie": w jaki sposób mierzy się "oglądalność", czy można taki pomiar jakoś sprawdzić? A może udało by się zafałszować - oszukać zakłócić?

 Niechlubny udział każdy ma: ten, który milczy, ten, który klaszcze...

avatar użytkownika zelig

3. inna koncepcja

>>Wniosek jest taki: angażyjąc się w taką akcję zwiekszymy oglądalność, bo będziemy częściej zaglądać sprawdzając jak zareagowali reklamodawcy.<<

Odpowiedziałem już na to:

>>Jeśli natomiast ludziom podana zostanie konkretna firma, np.winiary, to wszyscy mogą
Do tego bojkotu przystąpić, nawet ci, co nie mają TVN i go nie oglądają.

Poza tym, mogą wziąć udział w tym proteście bez ryzyka, bo anonimowo, co ma również niebagatelne znaczenie w naszym zastraszonym społeczeństwie.<<

pozdrawiam

avatar użytkownika benenota

4. Morsik

Witam.
Jest metoda na pomiar ogladalnosci.
Margines bledu +/-3%.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nielsen_ratings

Pozdrawiam.

Tak mi tu dobrze...ze dobrze mi tak.
avatar użytkownika zelig

5. inna koncepcja

>>Jest metoda na pomiar ogladalnosci.<<

Jakie to ma znaczenie gdy do bojkotu danej Firmy reklamowanej przystąpią również Ci co nie mają TVN?

avatar użytkownika yuhma

6. Niegdysiejszy

Jako stary warchoł - anarchista muszę mieć zdanie odrębne od zdanie odrębnego. Nie przeciwne, bo zasadniczo mam te same wątpliwości co Ty. Czemu więc ich nie zgłaszam - bo myślę, że trzeba działać dwutorowo. Jeden tor to uświadamianie, że TYN kłamie (nacisk wizerunkowy na stację), drugi - groźba bojkotu konsumenckiego (nacisk ekonomiczny).
Trzeba im pokazać, że mogą stracić i oglądalność, i reklamodawców - równocześnie.
I zauważ, że nie chodzi o bojkot towarów reklamodawcy, tylko ostrzeżenie, że może do tego dojść.

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika zelig

7. @Yuhma

>>myślę, że trzeba działać dwutorowo.Jeden tor to uświadamianie, że TYN kłamie (nacisk wizerunkowy na stację), drugi - groźba bojkotu konsumenckiego (nacisk ekonomiczny).
Trzeba im pokazać, że mogą stracić i oglądalność, i reklamodawców - równocześnie.<<

Bardzo dobrze, dlatego doceniam akcję intuicji i innych.

ale:

>>I zauważ, że nie chodzi o bojkot towarów reklamodawcy, tylko ostrzeżenie, że może do tego dojść.<<

Groźba bojkotu musi być realna.
Panowie, po drugiej stronie siedzą stare wygi i na blef się nie nabiorą.

Jeśli chcemy coś wygrać, to musimy być konsekwentni, jeśli chcemy ich postraszyć, to nie z nimi te numery...

pozdrawiam

avatar użytkownika yuhma

8. Zelig

Groźba bojkotu musi być realna.

Oczywiście. Tak samo jak każda inna. Ale nadzieja jest taka, że do bojkotu nie będzie musiało dojść, bo reklamodawca sam się wycofa. Inaczej mówiąc - jesteśmy pełni dobrych chęci, by groźba nie przerodziła się w czyn. I teraz piłka po drugiej stronie.

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika zelig

9. @Yuhma

Dokładnie.
Dlatego dajemy im wyjście.
Albo wpłyną na stację,
albo wycofają reklamę z tej stacji, przecież są inne, a wtedy zyska większy szacunek
jako firma, która się odcina od przemysłu nienawiści i pogardy.

Bojkot nie jest przeciw Firmom i jest ostatecznością, ponieważ niesie poważne i długotrwałe konsekwencje negatywnego wizerunku firmy, ale będzie zastosowany jeśli firma go zlekceważy.

avatar użytkownika Smok Gorynycz

10. Cenię sobie koncepcje Niegdysiejszego, który

wypowiada się po namyśle i rozważeniu rozmaitych za i przeciw. Pozwólcie na próbę zebrania plusów dodatnich i plusów ujemnych.
1. Bojkot reklamodawców:
++ - łatwy do konsolidacji grupy bojkotującej, bo wskazujemy konkretny produkt, sieć sklepów itp.
++ - wynik akcji możliwy do uchwycenia poprzez analizę bilansu handlowego
+- - zastrzeżenie Niegdysiejszego: bojkotujemy dobry produkt reklamowany w stacji o wysokiej oglądalności
+- - ideologizacja akcji (też pisze o tym Niegdysiejszy). A co jeśli w walterowskim tvn będą się akurat reklamować firmy polskie, a w eseldowskim tvp1 firmy niemieckie? Kogo zbojkotujemy?
+- Jak mamy zbojkotować np. Toyotę? Ja jej nie kupuję bez dodatkowych bodźców. Wystarczającego bodźca dostarcza mi pracodawca...
2. Bojkot tefałenu:
++ - najłatwiejszy z możliwych - wyłączamy telewizor. Wzór: stanowojenne spacery w porze Dziennika Telewizyjnego, wystawianie telewizorów w oknach
++ - zgodny z podstawową koncepcją akcji. Wzorem jest hasło Tylko świnie siedzą w kinie, a nie: Tylko świnie oglądają "gabinet doktora Caligari", czy Tylko świnie patrzą na Leni Rifenstahl. Czyli medium, a nie konkretny przekaz. Kibice Legii bojkotowali Legię, a mecze Legii z drużynami z wybrzeża, kibice Lecha jakże skutecznie zaatakowali Metro, a reklamodawców
+- - jak oderwać ludzi od ekranu? To właśnie robicie wymyślając antytefalenowskie hasła! I tak moim skromnym zdaniem jest doskonale. Cel to tefałen, nie Knorr!
Z pionierskim pozdrowieniem Smok

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

11. Zelig

napierw pozwolę sobie wkleić odpowiedź, którą dałem na s24:

Zelig:
Twoja koncepcja zakłada w uproszczeniu: nie chcesz Szkła kontaktowego, nie oglądaj wcale TVN Czyli „Mam Talent”, „Majka” i inne.
NB:
moja koncepcja zakłada powiększenie świadomości, że nie tylko szkło kontakowe i Pani Olejnik są źli. Że oglądając taniec z gwiazdami (albo inne takie) finansują masową produkcję fałszerstw. I kiedyś trzeba zacząć o tym mówić szeroko, a nie tylko w kółkach wzajemnej adoracji.
Zelig:
Możemy Wziąć na cel program Szkło kontaktowe, oraz najbardziej zakłamanych i skompromitowanych 2-3 dziennikarzy i wywrzeć nacisk na firmy zagrożone bojkotem, żeby wymusiły zwolnienie tych dziennikarzy i zlikwidowanie tego programu.
NB:
Wszystko możemy! Ale powinniśmy raczej robić rzeczy skuteczne, to znaczy mające efekt zgodny z głoszonym. Czy rzeczywiście jesteśmy w stanie wywrzeć wpływ na przychody reklamodawców, a przez nich na wpływy tvn.

Zasadniczym pytaniem jest, na których i dlaczego właśnie na nich. Na przykład ja nie wiem dlaczego Winiary i Knorr, a nie Orange i Plus. Orange i Plus dają dużo więcej pieniędzy tvnowi, niż Winiary i Knorr. Dlaczego nie Mercedes, Volvo i Audi. Dlaczego nie Gazeta Wyborcza?

Co z tego, że tvn straci jednego, drugiego, trzeciego reklamodawcę? Inni tylko czekają, a straty będą groszowe. To syzyfowa praca.

Z telefonów komórkowych, z telewizorów, pralek, lodówek nie zrezygnujemy. A ich producenci reklamują się w tvn. Maja dyspensę? Bo nie jesteśmy w stanie?

I z powodu naszej słabości, to my mamy mścić się na słabszym?

Tylko, że to nie nasza słabość, a słabość koncepcji. Bo my jesteśmy w stanie zrobić wszystko, a oni nie. A koncepcja zakłada „losowy” wybór ofiary i pokazanie na niej naszej siły. Tylko, że ci, którzy dają większe pieniądze albo dają pieniądze ze względów politycznych pozostaną nietknięci. Więc tvn zostanie nietknięty.
Zelig:
Ten bojkot nie jest wymierzony w firmy, ani nawet w TVN, tylko w przemysł nienawiści i pogardy.
NB:
Tylko czy w taki sposób zrobimy temu przemysłowi jakiekolwiek kuku? Myślę, że jest duża obawa, że jedynym poszkodowanym będą Winiary, a może cały rynek przypraw i chęć wolnych ludzi do działania. Niepowodzenia fatalnie wpływają na motywację.
Zelig:
Ale żeby firmy poczuły się zagrożone, ten bojkot musi być realny i skuteczny.
Dlatego musimy uprościć jego zasadę do jednej, kilku 2-3 firm.
NB:
To trzeba bardzo dokładnie policzyć! Ile realnie może stracić taka firma w wyniku akcji, ile akcji trzeba zrobić, żeby firma zmieniła stację, w której się reklamuje i jak długo i jak intensywnie musi to trwać, żeby miało realny wpływ na tvn.
Robienie takich akcji bez dokładnego policzenia oczekiwanych zysków jest robieniem ludzi w bambuko (przepraszam za kolokwializm).
Jeżeli ryzykujemy cudze pieniądze trzeba wiedzieć, czy mamy szanse osiągnąć cel.
Zelig:
Jeśli powiemy tak ogólnie, bojkotujemy reklamodawców w TVN, to oddźwięk będzie słaby.
NB:
Moim zdaniem mniejszy, niż gdybyśmy bojkotowali stację.
Zelig:
Teraz firma bojkotowana może uniknąć bojkotu, jeśli wycofa reklamy z TVN lub TVN
Zamknie Szkło kontaktowe i zwolni skompromitowanych dziennikarzy np.Kolendę
NB:
Mam nadzieję, że wiesz, że wycofując reklamę z tvn tracą iluś oglądających reklamę, co przekłada się na realne pieniądze. Pytanie, czy jesteśmy pewni, że straty poniesione w wyniku akcji będą większe, niż straty wynikłe ze zmiany nadawcy. Niestety zasięg tvn jest jeszcze większy niż nasz, więc cienko widzę.
Zelig:
Pomimo zagrożenia bojkotem konkretnej firmy, to pozostałe firmy nie mogą czuć się bezpiecznie...
NB:
Tylko i wyłącznie w przypadku bardzo spektakularnego sukcesu pierwszej próby, a to wyklucza jakąkolwiek partyzantkę.

Takie jest moje spojrzenie

I nie zapomnij, że

Kochamy czytać "obciachowe" gazety
27 listopada, w sobotę, w samo południe!

Wszyscy kochamy!

Tefałen? Dziękuję, nie trawię.

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

12. Morsik

jednak chyba chodzi o troche inna oglądlność.

kłaniam się

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

13. zelig

Zelig:
"Jakie to ma znaczenie gdy do bojkotu danej Firmy reklamowanej przystąpią również Ci co nie mają TVN?"
NB:
W ostatnich, bardzo ważnych wyborach na Jarosława Kaczyńskiego oddało głos 7 919 134 ludzi.
Ilu z nich weźmie udział w bojkocie?
Ilu z nich używa produktów Winiary?
Ilu z tych, którzy używają jest w stanie z nich zrezygnować – czy odmówisz dziecku ulubionej potrawy?
Ilu z nich kupiłoby w czasie przeprowadzania akcji jakiś produkt Winiary?
Ilu ludzi musiałoby zrezygnować z produktów winiary, żeby producent odczuł to bardziej, niż brak reklamy w tvn?
Czy szacunki czynią prawdopodobnym spektakularny sukces akcji, czy raczej mierny efekt?
itd.

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

14. "drugi - groźba bojkotu

"drugi - groźba bojkotu konsumenckiego (nacisk ekonomiczny)."

wszystko jedno jaki nacisk. W tym przypadku liczy się sluteczność. Bardzo się liczy!

"I zauważ, że nie chodzi o bojkot towarów reklamodawcy, tylko ostrzeżenie, że może do tego dojść.

Chodzi o ostrzeżenie, a nie o gadanie, dlatego zagrożenie powinno być całkowicie realne, a nie wyimagonowane.
Dlatego trzeba rozważyć za i przeciw!

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

15. Smoku,

jestem wdzięczny za wsparcie! Tylko bądź ostrożny, juz mi zarzucają jątrzenie i radzą wykasowanie notek.

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika zelig

16. 1>>Cel to tefałen, nie

1>>Cel to tefałen, nie Knorr!<<

Zgadza się cel to tvn, a knorr to sposób nacisku, zresztą bardzo skuteczny.

2>>Bojkot tefałenu:
++ - najłatwiejszy z możliwych - wyłączamy telewizor.<<

Dla zdeterminowanych, ale ciężki dla wszystkich.

Poza tym co z tymi co nie oglądają i nie mają TVN.

Ja proponuję kilka(2-3) firm z produktami codziennego użytku, co pozwoliło by włączyć się wszystkim.

Poza tym patrz punkt pierwszy.

avatar użytkownika Morsik

17. Moja propozycja:

Może ktoś, kto się na tym zna, opracuje krótkie, przekonujące do wyłączania TV - hasło, a my je będziemy powtarzać w ramce w każdym Serwisie. Namówić ludzi do wyłączania TV - to by było straszliwie bolesne - przecież na badaniu włączeń TV opiera się pomiar oglądalności.

 Niechlubny udział każdy ma: ten, który milczy, ten, który klaszcze...

avatar użytkownika zelig

18. @NB

>>NB:
W ostatnich, bardzo ważnych wyborach na Jarosława Kaczyńskiego oddało głos 7 919 134 ludzi.
Ilu z nich weźmie udział w bojkocie?
Ilu z nich używa produktów Winiary?
Ilu z tych, którzy używają jest w stanie z nich zrezygnować – czy odmówisz dziecku ulubionej potrawy?
Ilu z nich kupiłoby w czasie przeprowadzania akcji jakiś produkt Winiary?
Ilu ludzi musiałoby zrezygnować z produktów winiary, żeby producent odczuł to bardziej, niż brak reklamy w tvn?
Czy szacunki czynią prawdopodobnym spektakularny sukces akcji, czy raczej mierny efekt?
itd.<<

To są pytania na które daliby odpowiedź specjaliści

avatar użytkownika Maryla

19. Jedno jest pewne, bo już spradzone nie tylko w Polsce

producent LICZY SIĘ z naciskiem klienta.

Wycofuje reklamę, która mu szkodzi.

TRACI - ten, kto kasy nie dostaje.

Po akcji z radiem Eska - PRODUCENT WYCOFAŁ SIĘ Z REKLAMY W TYM RADIO = durny dyrektor od finasów radia promującego Figurskiego i Wojewódzkiego miał pretensje do Rzepy, że to niby ich artykuł to spowodował.

NIE DOPUSZCZAŁ DO SIEBIE - że był to wynik pisania maili do centrali - właściciela koncernu w Polsce.
Nasze maile do delegatury na Polskę nie dały efektu - dopiero maile do Zarządu Centrali spowodowały wycofanie reklam .

Obserwuję Waszą dyskusje i widzę , że tak , jak polski dyrektor marketingu produktu, NIE ROZUMIECIE, że KLIENT MA WPŁYW na to, czy producent da reklamę w jednym, czy drugim medium.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika mmkkmmkk

20. Zgadzam się ze Smokiem i Niegdysiejszym

Bojkot ma sens gdy producent jest jakoś związany z "nieciekawą" audycją ,sponsoruje itp. Taka zbyt szeroka akcja prawie na pewno będzie nieskuteczna .

avatar użytkownika zelig

21. @mmkkmmkk

Może weź jeszcze raz przeczytaj dyskusję bo coś chyba nie zrozumiałeś :)

avatar użytkownika Maryla

22. (meg) http://wiadomosci.wp.pl

(meg)

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Wojewodzki-stracil-sponsora-za-Ja...

http://fronda.pl/news/czytaj/wojewodzki_i_figurski_bez_coca_coli
Kolejne firmy wycofują swoje reklamy ze strony programu "Poranny WF" w Radiu Eska Rock. Po Coca-Coli, która po protestach osób oburzonych piosenką Wojewódzkiego i Figurskiego wycofała się ze sponsorowania programu „Poranny WF”, reklamę kontekstową wycofała także Grupa Żywiec S.A.
Nie byliśmy świadomi, że nasza marka zostanie wykorzystana w politycznym kontekście – napisała w oświadczeniu Borucka. – Łamie to naszą zasadę nieangażowania się w jakąkolwiek działalność polityczną. Rozmawialiśmy z radiem, żeby wyjaśnić sytuację i zapobiec wykorzystywaniu naszego logo w podobnym kontekście - dodała.

Próbowaliśmy porozmawiać z kimś z radia Eska Rock na temat zaistniałej sytuacji, jednak pod różnymi pretekstami byliśmy zbywani. Sekretarka Radio Eska S.A. twierdziła m.in., że kompetentny jest tylko dyrektor programowy, który do wtorku jest na delegacji i nie będzie mógł się wypowiedzieć na ten temat.

To ciekawe, zważywszy na fakt, iż na portalu Pardon.pl pojawiła się jego wypowiedź: - Obaj dziennikarze w swoim programie "Poranny WF" przy innych okazjach wielokrotnie w sposób satyryczny przedstawiali różne osoby z każdej strony polskiego świata politycznego i nikt nigdy się o to nie obrażał. Tym bardziej nie rozumiem zarzutów, jakie pojawiły się w czwartek - twierdzi dyrektor programowy Eski, Marcin Bisiorek.

Na stronie internetowej audycji pojawiła się natomiast reklama piwa Żywiec. Użytkownicy Forum Frondy zaczęli więc pisać i dzwonić do rzecznika prasowego Grupy Żywiec S.A. z pretensjami, a także obiecując bojkot, jeżeli reklama ze strony nie zniknie. Za pośrednictwem redakcji rzecznik prasowy firmy, Sebastian Tołwiński, przesłał do forumowiczów i wszystkich, którzy zaangażowali się w akcję maila z wyjaśnieniami.

- Chciałbym Państwa zapewnić, że pojawienie się reklamy jednej z naszych marek w sąsiedztwie kontrowersyjnego nagrania na stronie internetowej stacji radiowej, o której Państwo piszą nie było intencją naszej firmy. Zleceniodawca reklamy, wykupując pakiet, nie ma żadnego wpływu na treści redakcyjne, w sąsiedztwie których zamieszczana jest reklama. Tak było również w opisanej powyżej sytuacji. Nasza reklama została z powyższej strony usunięta - pisze w oświadczeniu.

W rozmowie z portalem Fronda.pl Sebastian Tołwiński dementuje informację, jakoby Żywiec miał zastąpić Coca-Colę jako sponsor programu "Poranny WF". - To absolutna nieprawda i nadmuchana plotka - twierdzi.

Informujemy naszych użytkowników, że na stronie "Poranny WF" reklamowane są kontekstowo także firmy Pantene, Hoop Cola i Taniepodbijanie.pl.

Maryla

7. protesty coś jednak dają - Hoop wstrzymuje (szkoda że nie zrywa)
dydek, pt., 30/04/2010 - 21:32

sponsorowanie GWnianych stacji.

Z Hoop taka mi przyszła odpowiedź:

'jako reklamodawca nie mamy wpływu na treści audycji. Jednak zdecydowaliśmy się zawiesić reklamę w stacji Eska Rock.

Serdecznie pozdrawiam
_________________________________________
Edyta Bach - PR Manager

każdego wroga trzeba uderzać w najsłabszy punkt.
Tego piętą achillesową jest - oczywista oczywistość - KASA :)

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika zelig

23. @NB

Konkretnie, jaki jest cel twojej koncepcji i dlaczego
Twoimi środkami możemy go osiągnąć, dlaczego sądzisz że one są wystarczająco skuteczne.

Tylko wtedy porównamy koncepcje i będziemy potrafili je porównać

avatar użytkownika zelig

24. @NB

>>jestem wdzięczny za wsparcie! Tylko bądź ostrożny, juz mi zarzucają jątrzenie i radzą wykasowanie notek.<<

Czy mam rozumieć, że taki jest cel i zadanie twojej notki?

avatar użytkownika Jacek Mruk

25. Tylko przez groźby

O których powyżej pisze Maryla możemy zdziałać coś konkretnego, bo to jest jakby nie mówić mały szantaż. Tyle że on jest skuteczny i o to przecież chodzi.

avatar użytkownika zelig

26. @Maryla

To jest jasne jak słońce :)

I jest to jedyna skuteczna droga, a nie żadne wyłączanie TV.

Za komuny nie było gospodarki rynkowej i takie ostentacyjne metody były jedynymi formami zademonstrowania sprzeciwu.

Dzisiaj BYDŁO ma broń -BOJKOT.

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

27. "Konkretnie, jaki jest cel

"Konkretnie, jaki jest cel twojej koncepcji i dlaczego
Twoimi środkami możemy go osiągnąć, dlaczego sądzisz że one są wystarczająco skuteczne.

Tylko wtedy porównamy koncepcje i będziemy potrafili je porównać"
Konkretnie, to ja się zastanawiam, szukam właściwego rozwiązania. Nie muszę mieć własnej koncepcji, żeby stwierdzić, że jakaś jest niewłaściwa.

Żeby znaleźć koncepcję, trzeba bardzo dobrze określić cel i co sie chce osiąnąć.
Bez tego rozmawiamy o Knorrze i Winiarach, a nie o tvn, na który podobno chcemy wpłynąć.
Czy nie lepiej powiedzieć, że trzeba znaleść firmę spełniająca jakieś warunki i dopiero na końcu znaleźć firmę, która warunki spełnia?
Dla mnie to dość istotne, kogo straszymy zrobieniem krzywdy.
Już nie mówiąc o tym, że bez gruntownej analizy nie wiemy, czy musimy krzywdę zrobić.
Moze można to inaczej rozwiązać, tylko trzeba wiedzieć, co chcemy rozwiązać!
A akurat tu mam wątpliwości, czy stosowana metoda rozwiązuje postawiony problem.

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika mmkkmmkk

28. zelig


1>>Cel to tefałen, nie Knorr!<<

Zgadza się cel to tvn, a knorr to sposób nacisku, zresztą bardzo skuteczny.

Nie wydaję mi się ,że uda się przekonać wystarczającą ilość ludzi taką argumentacją ,że w tvn tak samo jak w innych telewizjach jest reklama knorra i jednocześnie w tvn jest program "szkło kontaktowe" to należy nie kupować knorra , a tvn'a to staram się od dość dawna nie oglądać .

avatar użytkownika Kama

29. Oprócz tych przytoczonych

Oprócz tych przytoczonych przykładów reklamodawcy na razie się nie przejmują.
Przejmą się dopiero wtedy, gdy to uderza masowo w ich zyski.
Dlatego popieram i stosuję bojkot.
Ale uważam, że powinien być masowy i zorganizowany- tylko wtedy będzie skuteczny.
Jeżeli nas będzie dużo, dużo i jeszcze więcej, to wygramy.
Ale musielibyśmy zorganizować to inaczej. METODYCZNIE!!!!!!
Musimy wybrać jeden produkt reklamowany w TVN i wszyscy go zbojkotować
i to GŁOŚNO !!!!! Napisać do firmy, której produkty bojkotujemy, żeby wiedzieli.
Potem następny i następny, itd...
Dla mnie to jest święta wojna.

Nigdy nie zaczynaj rozmowy z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczenie

avatar użytkownika Smok Gorynycz

30. zelig - Cenię i podziwiam Twój zapał.

Zastanów się jednak proszę nad opcjami. Piszesz w odpowiedzi na mój post:"Bojkot tefałenu:++ - najłatwiejszy z możliwych - wyłączamy telewizor.<<

Dla zdeterminowanych, ale ciężki dla wszystkich.

Poza tym co z tymi co nie oglądają i nie mają TVN."
Od trzech lat nie widziałem TVN i żyję. Nie potrzebuję go.
To TVN nie Winiary jest wrogiem polskiego społeczeństwa obywatelskiego. Co do tego się zgadzamy jak widzę bezdyskusyjnie. Dlaczego więc chcąc wyprzeć wrogów z Warszawy planujemy powstanie w Wołominie?
Znajdź wśród dziesiątek propozycji haseł w konkursie Yuhmy JEDNO wymierzone w reklamodawców? Wszyscy INTUICYJNIE kierują ostrze (satyry) w głównego wroga.
Odłącz kabel
Zdejm antene
nie nie kłamią
w TEFAŁENIE
Pozdrawiam z należnym szacunkiem

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika zelig

31. @NB

>>Żeby znaleźć koncepcję, trzeba bardzo dobrze określić cel i co sie chce osiąnąć.
Bez tego rozmawiamy o Knorrze i Winiarach, a nie o tvn, na który podobno chcemy wpłynąć.<<

Tak można bez końca....

Ale dawaj teraz słucham.

>>trzeba bardzo dobrze określić cel i co sie chce osiąnąć.<<

>>Moze można to inaczej rozwiązać, tylko trzeba wiedzieć, co chcemy rozwiązać!<<

Dobry jesteś :)

Ty tak sam od siebie ....?

Ale mnie zaciekawiłeś, zamieniam się w słuch.

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

32. Marylu

"Obserwuję Waszą dyskusje i widzę , że tak , jak polski dyrektor marketingu produktu, NIE ROZUMIECIE, że KLIENT MA WPŁYW na to, czy producent da reklamę w jednym, czy drugim medium."


Dziękuję za wizytę.
Pewnie, że nie rozumiem, ale mam nadzieję, że ma. Brak doświadczeń. Tylko, że ma jakiś pływ, a nie dominujący. Bardzo wiele zależy od determinacji. Sprawa panów F&K była raczej klarowna i wiadomo było o co chodzi. Spytaj dziś dowolnego Polaka, czy chce bojkotować produkty Winiary (a taka jest propozycja). Przxecoeż jesli to się uda, to bedzie całkowicie sztuczny bojkot, nie wypływający z ludzkich odczuć.
A ludzkich odczuć nie wolno lekceważyć.

kłaniam się

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika Kama

33. SMOKU SZANOWNY

Jeżeli chcesz pokonać wrogo to uderz w jego pieniądze.
Jeżeli im braknie pieniędzy, braknie im także tupetu.
U nich wszyscy są na sprzedaż.

Nigdy nie zaczynaj rozmowy z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczenie

avatar użytkownika Maryla

34. i o tym mowa od początku.

Musimy wybrać jeden produkt reklamowany w TVN i wszyscy go zbojkotować
i to GŁOŚNO !!!!! Napisać do firmy, której produkty bojkotujemy, żeby wiedzieli.
Potem następny i następny, itd..

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

35. "Musimy wybrać jeden produkt

"Musimy wybrać jeden produkt reklamowany w TVN i wszyscy go zbojkotować"

ale losowy wybór firmy jest mocno wątpliwy! Ilu Polaków dzisiaj zgodzi sie na bojkot Knorra albo Winiar albo czgokolwiek? Dużo więcej zgodzi się na bojkot tvn.
Nie bójmy się

Ostatnio zmieniony przez Niegdysiejszy B... o czw., 28/10/2010 - 21:06.

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika Tymczasowy

36. Ziarnko do ziarnka

Warto bojkotowac. Widze to po wlasnym przykladzie. Po zobaczenu reklamy zimnego "Lecha" sprawdzilem, co oni jeszcze tam produkuja ("Lecha" nigdy nie pilem) i zmnienilem upodobania. Od miesiecy wiec nie kupuje Pilsnera Urquella, Tyskiego i innych, ktore firma produkowala. I tak juz zostanie do konca dni moich.
Pozdrawiam. Widac, ze sie rozwijamy.

avatar użytkownika Maryla

37. absolutnie mylicie pojęcia

ale to Wasz temat, ja sie tym nie zajmuję.

Może się zajmę, jak skończę sprawy z Prokuraturach :)

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika zelig

38. @NB

Nareszcie zrozumiałeś :)

avatar użytkownika Smok Gorynycz

39. Kama - Tak, masz absolutną rację!

Dlatego wyłącz i nie włączaj więcej telewizor! To ich uderzy! Jak stacji spadnie oglądalność o 10 %, to wycofa się kilku reklamodawców, jak spadnie o 20% to pójdzie następnych kilkunastu. A to nie trudne: z tego co pamiętam oglądalność wybitnych medialnych pozycji to 5-6 milionów. Jeśli telewizory wyłączy 50 tysięcy, to już to zobaczą, jeśli 500 tysięcy, to ich zaboli i to bardzo. To realniejsze i łatwiejsze do osiągnięcia niż namówienie 7 milionów wyborców JK do rezygnacji z gorących kubków. Mam rację teraz ja?
Argument kolejny i podstawowy: w ataku bezpośrednim na tvn - "Wyrzuć kłamczucha z domu!" operujesz prosstym schematem perswazyjnym: tvn kłamie - wyłączamy tvn. W ataku pośrednim musisz wytłumaczyć, że zyski z reklamy gorących kubków dyrekcja tvn przeznacza między innymi na produkcję "szkła" i żeby nie było szkła, to trzeba nie pić kubków. Skomplikowane i podatne na kontrę, np.: "A trzech kumpli też wyprodukowali z zysków z reklam!" I jaki mamy argument? Zresztą po co taka dyskusja: PRECZ Z TVN BO KŁAMIE! Tylko świnie oglądają tvn! Nie: oglądając reklamy w kinie zarządzanym przez niemieckiego okupanta pośrednio finansujesz produkcję czołgów. Zelig ma rację, ale siła jego pomysłu tkwi w prostocie.
Dyskusja nie jest oznaką negacji. Jest oznaką akceptacji i szukaniem lepszego efektu. O to chodzi Niegdysiejszemu i mi. Pozdrowienia dla wszystkich. I: naciśnijcie OFF, to proste!

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika niezapominajka

40. Niegdysiejszy Blondyn

Nie oglądam tefałenu24 i tego bez cyferek, już od dłuższego czasu.
Zresztą w ten sam sposób traktuję Polsat i wybrane programy w TVP 2 , a ostatnio coraz częściej wyłączam TVPinfo.
Moja rodzina i znajomi zaczynają robić to samo...
Wiem, że niektórzy oglądają w tefałenie filmy, ale nic poza tym, bo twierdzą, że reszta to śmieć!
Spadek oglądalności będzie miał dla tych stacji znaczenie, jeżeli będzie widoczny, a to już zależy od nas, a właściwie od tej magicznej większości.
Czy ta większość będzie chciała brać udział w bojkocie?
Nie wiem, ale uważam, że "kropla drąży skałę" i "od czegoś trzeba zacząć"

Pozdrawiam serdecznie;))

avatar użytkownika Kama

41. Juz dawno zrezygnowałam z kablówki i nie olądam TVN 24

TVN też nie oglądam,
Raz na 3 tygodnie nam dyżur.
Ponieważ namówiłam ponad 20 osób na bojkot- żeby nie nie nabijać im oglądalności,
zawsze ogląda telewizje tylko jedno z nas i zdaje relacje reszcie.
TRZEBA ŚLEDZIĆ RUCHY WROGA.
pozdrawiam

Nigdy nie zaczynaj rozmowy z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczenie

avatar użytkownika zelig

42. @NB

Nie zrozumiałeś?

TY dobrze rozumiesz, aż za dobrze.

>>Ilu Polaków dzisiaj zgodzi sie na bojkot Knorra albo Winiar albo czgokolwiek? Dużo więcej zgodzi się na bojkot tvn.
Nie bójmy się<<

Przecież nikt tego nie rozdziela, to Ty to sztucznie rozdzielasz.

Nam chodzi o bojkot TVN przez bojkot wybranej firmy.

Ty z nas głupich robisz i to w nieudolny sposób.

Unikasz odpowiedzi na postawione przeze mnie podstawowe pytania.

Ty nas oszukujesz, bo tak się zachowuje ktoś kto ma ukryte intencje.

avatar użytkownika Smok Gorynycz

43. Kama - I tak jest dobrze!

U nas w domu od trzech lat nie ma telewizora. Nie ma więc ŻADNEJ kłamliwej propagandy. Mamy więcej czau na refleksyjne czytanie wiadomości w sieci.
P.S. Jak grają polskie reprezentacje w siatkę lub w ręczną to przynoszę telewizorek turystyczny z garażu. Rzucenie telewizji jest łatwiejsze niż rzucenie palenia: Nie zatruwaj mózgu, wyłącz tefałen!

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika 123

44. zelig

Ty lepiej wytłumacz, co się tak przy Winiarach upierasz. To są dopiero ukryte intencje.

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

45. "Lech"

"Po zobaczenu reklamy zimnego "Lecha" sprawdzilem, co oni jeszcze tam produkuja ("Lecha" nigdy nie pilem) i zmnienilem upodobania.

tu przekaz jest jasny, a jaki jest przekaz przy bojkotowaniu sosów i kostek rosołowych?

kłaniam się

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika yuhma

46. Zelig

Nie rozpędzaj się, easy, easy...
Znam(y) Niegdysiejszego nie od wczoraj i nie z pisania, tylko z działania. Nie zarzucaj mu złych intencji, dlatego jedynie że się z Toba nie zgadza.
Jak widać problem - kogo bojkotować i za co? - uwiera wiele osób.
A jak już padnie konkretna propozycja, to takich pytających będzie dużo więcej. A to się przełoży na powodzenie akcji. Bo człowiek, który ma wątpliwości, nie weźmie udziału.
Sprawa Wojewódzkiego i Coca-Coli była ewidentna, bo było jasne - ZA CO.
Moim zdaniem trzeba się dowiedzieć, kto sponsoruje "Szkło" i walnąć w niego. Albo "Fakty". Choćby - kto ubiera prezenterów? Kto funduje napoje? Nie wiem co, też nie oglądam TVN. Ale trzeba rąbnąć ZA COŚ.
Drugie wyjście - gorsze - ogromna firma, typu Coca-Cola. Za wspieranie polityki nienawiści kreowanej przez TVN. Bardzo ogólne hasło, kiepsko docierające do ludzi. Tu trzeba by wiedzieć, kto w tym roku dał najwięcej kasy TVNowi tytułem reklam.

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

47. Zelig

"Ty z nas głupich robisz i to w nieudolny sposób.
Unikasz odpowiedzi na postawione przeze mnie podstawowe pytania.

Ty nas oszukujesz, bo tak się zachowuje ktoś kto ma ukryte intencje."


bez komentarza
 gratuluję

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika zelig

48. @yuhma

>>Moim zdaniem trzeba się dowiedzieć, kto sponsoruje "Szkło" i walnąć w niego. Albo "Fakty".<<

To jest naprawdę sprawa techniczna i najlepiej konsultować się ze znawcami mediów.

>>Drugie wyjście - gorsze - ogromna firma, typu Coca-Cola. Za wspieranie polityki nienawiści kreowanej przez TVN. Bardzo ogólne hasło, kiepsko docierające do ludzi.<<

Moim zdaniem odwrotnie, ale zgodzisz się, że lepiej niech o tym zdecydują znawcy tematu?

avatar użytkownika zelig

49. @123

>>Ty lepiej wytłumacz, co się tak przy Winiarach upierasz<<

Nie upieram się. To tylko przykład.Może być Knorr, lub bank jakiś.

Najlepiej jak to opracuje jakiś znawca.

avatar użytkownika Smok Gorynycz

50. Zasad kilka w dyskursie publicznym

Nie upatruj wroga w każdym kto nie oniemiał z zachwytu dla Twojego pomysłu.
Nie zarzucaj złej woli komuś, kto chce z Tobą dyskutować. Może pomoże udoskonalić Twoją ideę.
Rozmowa to otwarcie na drugiego. Jeśli tylko jest merytoryczna.
Nie każdy kto Ci przytakuje jest Twoim przyjacielem, nie każdy kto Cię krytykuje jest Twoim wrogiem.
Rozważ uczciwie argumenty adwersarza. Dopiero POTEM zajmij stanowisko.
Nie wstydź się zmiany zdania i przyjęcia lepszej koncepcji. Lepsze nie może być gorsze.
To wymyśliłem ja, Smok, autor 70 wystąpień konferencyjnych.
Pozdrowienia i pokój między narodami

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika zelig

51. @Smok

>>Rozważ uczciwie argumenty adwersarza.<<

O nic innego mi nie chodzi. Do tej pory tylko tego się domagam dla swoich argumentów.
A brak uczciwego rozważenia moich argumentów, jak mam rozumieć i o czym ma świadczyć.

avatar użytkownika yuhma

52. Zelig

zgodzisz się, że lepiej niech o tym zdecydują znawcy tematu
Nie, kompletnie się nie zgodzę.
Po pierwsze - mamy tu jakichś znawców?
Po drugie - znawcy będą potrzebni do wykonania zlecenia. Ale najpierw zleceniodawca, czyli MY (diabli wiedzą, jacy my :-) musimy ustalić, co zlecamy.

A brak uczciwego rozważenia moich argumentów, jak mam rozumieć i o czym ma świadczyć.
Przestań, proszę... Nie wczytuję się w dyskusję od dechy do dechy, ale jakby Cię ktoś nieuczciwie traktował, bym zauważył. I jeszcze jedno - Niegdysiejszy ten tekst skierował głównie jako zdanie odrębne wobec pomysłu Intuicji, którą ogromnie ceni i lubi.

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika zelig

53. @smok

>>Rozmowa to otwarcie na drugiego. Jeśli tylko jest merytoryczna.<<

A tej merytoryczności mi tu brakuje.

Rozmowa wygląda jak w tym kawale.
o partyzantach, co się w studni schowali.

Ja: wrzućmy granat do studni.

NB: a może poszli do lasu.

Ja: ale śladów nie widać

NB: no to może są w studni

Ja: no to wrzućmy granat do studni

A echo ze studni: a może poszli do lasu…

Więc jak mam rozumieć taką rozmowę?

avatar użytkownika Smok Gorynycz

54. Zelig - WSZYSTKIE moje wypowiedzi

są uczciwym rozważaniem Twoich argumentów. Zrób to samo i powiedz, w którym miejscu się myli Niegdysiejszy lub ja, kiedy proponujemy bojkot TVN. I popraw mnie jeśli się mylę. I nie odwołuj się do "znawców", bo kto ich mianuje?
Skuteczność akcji przeciwko jakiejś tam koli i rynszTOKowi była duża: tak duża, że drugi raz nadawcy takiego błędu nie popełnią i nie dowiesz się za pieniądze jakiej firmy robią szkło. Dlatego trzeba zaatakować tych, co robią. TVN jest wrażą instytucją nie Winiary.

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika yuhma

55. Smoku

nie dowiesz się za pieniądze jakiej firmy robią szkło
A tu bym nie był taki pewien. W tym momencie pojawia się potrzeba znawcy.

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika Smok Gorynycz

56. Zelig - po prostu przeczytaj

na przykład to, co napisałem. Dałem wyłącznie merytoryczne argumenty za bojkotem teałenu. Odnieś się do nich merytorycznie: ucieszę się z rzeczowej dyskusji. Przekonaj mnie, że lepszym dla kształtowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce będzie namówienie ludzi do odstawienia dobrych jakościowo kostek rosołowych Winiar niż namówienie ich do nieoglądania tefałenu.

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika zelig

57. @Yuhma

>>Przestań, proszę... Nie wczytuję się w dyskusję od dechy do dechy, ale jakby Cię ktoś nieuczciwie traktował, bym zauważył.<<

To teraz popatrz.

Ja napisałem w odpowiedzi:

>> moja koncepcja zakłada powiększenie świadomości, że nie tylko szkło kontaktowe i Pani Olejnik są źli.<<

Jedno z drugim się nie kłóci. Możesz uświadamiać dalej, ale jeśli nie widzisz, różnicy pomiędzy płytkim programem, Taniec z Gwiazdami a szczuciem w szkle kontaktowym.
To rzeczywiście nie przekonam Cię do tego, że łatwiej wymusić likwidację bardziej szkodliwego szkła, niż głupiego, ale znacznie mniej szkodliwego Tańca.

A teraz odpowiedź NB:

...ale jeśli nie widzisz, różnicy pomiędzy płytkim programem, Taniec z Gwiazdami a szczuciem w szkle kontaktowym.

chyba jednak ty nie widzisz, że jedno zarabia na drugie. I na kilka innych.

I teraz Pytanie, o czym my rozmawiamy?

avatar użytkownika zelig

58. @Smok

Sam sobie zaprzeczasz.
Przecież skuteczność tamtego bojkotu polegała na bojkotowaniu coli, a nie tokfm i to przy stosunkowo niskiej ilości protestów.
I wytłumacz jaki związek cola miała z linią programową stacji czy programu?
Tak będzie uczciwie

avatar użytkownika Smok Gorynycz

59. Yuhma - a potem drugiego

znawcy, który powie nam kogo mam winić za Fakty, a potem eksperta, który sprawdzi coś tam następnego, a potem kolejnego dla jeszcze jednego zatruwacza mózgów. A nie prościej nacisnąć OFF? Jeden guzik i uderzasz wszystkich. Nie rozumiem tego oporu: naprawdę nie możecie wyłączyć telewizorów?!

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika yuhma

60. Zelig

Sorry, Ty nie mówisz, o czym jest rozmowa, tylko jak ją rozumiesz :-)
Rozmowa jest o tym, czy walić w Coca-Colę czy w "taniec z gwiazdami" (czytaj: TVN)
NB słusznie zauważa, że reklamodawcy nie dają kasy na szkło, tylko na TVN. A dają, bo w TVN leci "Taniec z gwiazdami", który oglądają miliony.
Ty słusznie zauważasz, że jak Coca-Cola wycofa reklamy, to nie będzie kasy na taniec.
Rzecz w tym, co będzie bardziej skuteczne.
Podejrzewam, że dla NB równie wazna sprawą jest: co będzie uczciwsze?

A sprawa Wojewódzkiego i Coca-Coli była prosta jak drut. Koleś postąpił obrzydliwie i było spore ryzyko, że ludzie rzeczywiście zbojkotują sponsorów.
Ja coraz bardziej zaczynam się przekonywać, że najpierw trzeba rozkręcić dużą akcję pt. "TVN kłamie!", a potem dopiero straszyć sponsorów. Bo na dziś to jest walka muchy z parowozem. Na FB parę godzin temu były zarejestrowane 52 osoby. W ciągu 2 dni!

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika zelig

61. @Smok

>>są uczciwym rozważaniem Twoich argumentów. Zrób to samo i powiedz, w którym miejscu się myli Niegdysiejszy lub ja, kiedy proponujemy bojkot TVN. I popraw mnie jeśli się mylę.<<

I jeszcze jedno. Wyjaśnij w jaki sposób takie odwracanie kota ogonem jest uczciwe i do czego nas przybliża?

avatar użytkownika yuhma

62. Smoku

Jedno nie wyklucza drugiego.
Ale mówienie ludziom: "Wyrzuć telewizor, bo Szkło kontaktowe jątrzy" przypomina mi próby wprowadzenia prohibicji, bo istnieje alkoholizm.
To jest po prostu bez szans.

Pozdrawiam każdym słowem

avatar użytkownika zelig

63. @yuhma

>>Podejrzewam, że dla NB równie wazna sprawą jest: co będzie uczciwsze?

A sprawa Wojewódzkiego i Coca-Coli była prosta jak drut.<<

Nieprawda!

Coca cola stała się tu takim chłopcem do bicia i uczciwie było by to przyznać.

"dla NB równie wazna sprawą jest: co będzie uczciwsze?"

Jeśli jest konsekwentny to musi potępić akcję przeciw coli.

avatar użytkownika zelig

64. @yuhma

>>Jedno nie wyklucza drugiego.
Ale mówienie ludziom: "Wyrzuć telewizor, bo Szkło kontaktowe jątrzy" przypomina mi próby wprowadzenia prohibicji, bo istnieje alkoholizm.
To jest po prostu bez szans. <<

Dokładnie.
Zgadzam się i nie rozumiem dlaczego im zależy na nie rozwijaniu bojkotu konkretnej firmy.

avatar użytkownika Smok Gorynycz

65. Zelig - Nie zauważyłem bym sobie przeczył.

W przypadku programu Kupy Powiatowego był klarowny związek przyczynowo-skutkowy: kola sponsoruje KONKRETNY wredny programik, atak idzie na sponsora. Przypominam: w sieciowej wersji audycji był wyraźny przekaz "Ten program sponsoruje jakaś-tam-kola". Czy przy szkle jest taki komunikat? Z tego co wiem, nie. Więc dlaczego bojkotować bank Millenium, Knorra, Fiata, które są w ogólnym bloku reklamowym? I dlaczego nie Eurobank, Winiary, Toyotę? Nie ma sensownych argumentów. Gdyby przy szkle taki komunikat był, to co innego.
No dobra, arytmetyka. Czy jeśli Knorr sprzeda milion gorących kubków mniej, to bardzo to odczuje? Nie, bo zarobi powiedzmy 400 tysięcy mniej. Czy jeśli tefałęn będzie miał milion widzów mniej, to odczuje spadek oglądalności, a w konsekwencji odpływ reklamodawców? Sądzę, że bardzo. I jeszcze raz powtórzę: mówmy prosto i uczciwie - TVN kłamie i oszukuje, wyłącz!

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika Smok Gorynycz

66. Zelig - dobra!

"..nie rozumiem dlaczego im zależy na nie rozwijaniu bojkotu konkretnej firmy." Napisz konkretnie której i dlaczego właśnie tej. Przekonaj mnie merytorycznie, rzeczowo i przy pomocy obiektywnych lub choćby intersubiektywnie weryfikowalnych argumentów. So I am!

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika zelig

67. @smok

>>Ten program sponsoruje jakaś-tam-kola<<

Cola sponsorowała ze względu na oglądalność a to nie udzasadnia dlaczego nie bojkotowany był Kuba i tokfm tylko bogu ducha winna cola

avatar użytkownika zelig

68. @ smok

>>No dobra, arytmetyka. Czy jeśli Knorr sprzeda milion gorących kubków mniej, to bardzo to odczuje? Nie, bo zarobi powiedzmy 400 tysięcy mniej. Czy jeśli tefałęn będzie miał milion widzów mniej, to odczuje spadek oglądalności, a w konsekwencji odpływ reklamodawców? Sądzę, że bardzo. I jeszcze raz powtórzę: mówmy prosto i uczciwie - TVN kłamie i oszukuje, wyłącz! <<

A czemu nie jedno i drugie?

avatar użytkownika zelig

69. @ smok

>>Napisz konkretnie której i dlaczego właśnie tej<<.

Wszystkich, ale któraś musi być pierwsza.

Ja nie będę cię przekonywał która, bo to jest tylko pierwsza z wszystkich i to ma drugorzędne znaczenie, bardziej techniczne niż merytoryczne.

A nie chcesz, nie bojkotuj po co tracić czas i energię na tych co nie chcą.
I tak się wszystkich nie przekona, więc rób swoje i przekonuj do wyłączania TVN. Jestem za tym.

avatar użytkownika zelig

70. @ smok

Napisałeś:

>>powiedz, w którym miejscu się myli Niegdysiejszy lub ja, kiedy proponujemy bojkot TVN. I popraw mnie jeśli się mylę<<.

Nigdy i nigdzie nie mówiłem, że się mylicie, kiedy proponujecie bojkot TVN.

Popieram i poprawiam(I popraw mnie jeśli się mylę). TVN należy bojkotować.

Siłom, mowom i uczynkom.

Ale zupełnie nie rozumiem co wam przeszkadza równoległa akcja.
Przecież obie akcje wspierają się i pomagają sobie.

I widać, że nie chodzi tu o skrupuły moralne.

avatar użytkownika zelig

71. @ smok

(>>powiedz, w którym miejscu się myli Niegdysiejszy lub ja, kiedy proponujemy bojkot TVN. I popraw mnie jeśli się mylę<<.

Nigdy i nigdzie nie mówiłem, że się mylicie, kiedy proponujecie bojkot TVN.

Popieram i poprawiam(I popraw mnie jeśli się mylę). TVN należy bojkotować.<<<)

Ale, żeby pokazać, że tu nie o skrupuły i uczciwość chodzi to:

>>I jeszcze raz powtórzę: mówmy prosto i uczciwie - TVN kłamie i oszukuje, wyłącz! <<

A teraz skoro chodzi ci o uczciwość i argumenty, to przekonaj mnie dlaczego tylko TVN
Skoro wszystkie stacje podobnie kłamią.

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

72. Zelig

"Coca cola stała się tu takim chłopcem do bicia i uczciwie było by to przyznać.

"dla NB równie wazna sprawą jest: co będzie uczciwsze?"

Jeśli jest konsekwentny to musi potępić akcję przeciw coli."

NB jest konsekwentny i dlatego mówi, że za pieniądze Coli zrobiona została konkretna reklama wyrządzająca konkretną szkodę. W tym przypadku złem była reklama, a nie miejsce jej pokazywania.

To jest różnica zasadnicza! Za zimnego Lecha też jest winien ten, kto za to zapłacił, a nie ściana, na której to wisiało. Zwalanie winy na twórców jest tylko częściowo słuszne, bo ktoś projekty reklam musiał przyjąć, a twórca musiał spodziewać się akceptacji. Inaczej zrobiłby inną reklamę.


kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika zelig

73. @ NB

Wasze argumenty są w tym stylu:

A teraz skoro chodzi ci o uczciwość i argumenty, to przekonaj mnie dlaczego tylko mam bojkotować TVN,
Skoro wszystkie stacje podobnie kłamią.

I jeszcze to:
NB do Smoka

""jestem wdzięczny za wsparcie! Tylko bądź ostrożny, juz mi zarzucają jątrzenie i radzą wykasowanie notek.""

Nie o uczciwość i argumenty wam chodzi, tylko
widać, że wam naprawdę chodzi o spychanie skutecznej inicjatywy na ślepy tor
ogólnego bojkotu TVN, który będzie bezpieczny dla TVN i nie wyrządzi im poważnej szkody.

avatar użytkownika Smok Gorynycz

74. Zelig - I znowu masz rację

"Skoro wszystkie stacje podobnie kłamią." - dlatego ustaliliśmy rodzinnie, że nie będziemy wpuszczać do domu kłamstwa i chamstwa i pozbyliśmy się konwerterów i telewizorów. Od trzech lat nie oglądamy ŻADNEJ telewizji i namawiam do tego samego każdego.
To moim zdaniem jest uczciwe podejście. A firm reklamujących się w tefałenie uczciwie bojkotować nie mogę, bo nie oglądam tefałenu, rozumiesz? Nie wiek, które się tam reklamują i już. A wybranie jakiejś "bo któraś musi być pierwsza" - jak piszesz,- kojarzy mi się ze strzelaniem do pierwszego z brzegu Niemca, zamiast do skazanego wyrokiem sądu podziemnego na śmierć gestapowca.

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika Smok Gorynycz

75. zelig - nie żartuj kolego

"widać, że wam naprawdę chodzi o spychanie skutecznej inicjatywy na ślepy tor
ogólnego bojkotu TVN, który będzie bezpieczny dla TVN i nie wyrządzi im poważnej szkody."
Jak na razie my prowadzimy - a przynajmniej staramy się - dyskusję na argumenty nad wyborem strategii, ty zaś - co stwierdzam z przykrością - unikasz argumentów i obniżasz poziom głupimi podejrzeniami wyrażanymi w sposób obraźliwy dla dyskutanta i szkodliwy dla dyskusji. Wyłącz emocje, włącz myślenie i początek znajdź sens w napisanym przez Ciebie zdaniu: "..ogólnego bojkotu TVN, który będzie bezpieczny dla TVN i nie wyrządzi im poważnej szkody." Naprawdę myślisz, że jak oglądalność spadnie im o milion, to nie poniosą szkody? eśli tak myślisz to pora kończyć dyskusję,

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

76. Zelig

Zelig:
"...Skoro wszystkie stacje podobnie kłamią..."
NB:
to chyba nie jest prawda, że wszystkie kłamią tak samo! Nie sądzę, żebyś wiele osób do takiego argumentu przekonał. Nie mówiąc o takim drobiazgu, że w mojej subiektywnej ocenie, celem istnienia tvn jest kłamstwo! Byc może są inne stacje, które stawiają sobie kłamstwo za cel, ale na pewno nie wszystkie.
Zelig:
"Nie o uczciwość i argumenty wam chodzi, tylko widać, że wam naprawdę chodzi o spychanie skutecznej inicjatywy na ślepy tor
ogólnego bojkotu TVN, który będzie bezpieczny dla TVN i nie wyrządzi im poważnej szkody."
NB:
To, że czegoś nie widzisz, nie znaczy, że tego nie ma! Nie widzisz, że uważam akcję wymierzoną w reklamodawców za pozbawioną jakichkolwiek(!) szans powodzenia. Do tego, co jesteś łaskaw skutecznie pomijać, choć o tym już pisałem, uważam ją za groźną dla skuteczności późniejszych akcji! Tylko dlatego protestuję, bo co mnie obchodzi czyjaś nieudana akcja. Ale to, że ta będzie nieudana, bardzo źle wpłynie na nastepne.

Nie widzisz tego?
Czy nie lepiej się skupić na skuteczności, a nie na rzucaniu oskarżeń bez argumentów.
Prosiłem o jakiekolwiek szacunki. Przecież bez nich w ogóle nie ma o czym rozmawiać!
Jakie ma znaczenie, czy akcję zaczniemy dzisiaj, czy za dwa tygodnie? Nie lepiej zrobić ją po prostu dobrze?
tvn? dziękuję, nie trawię

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika zelig

77. @ Smok

""Jak na razie my prowadzimy - a przynajmniej staramy się - dyskusję na argumenty nad wyborem strategii""

Tak ci się tylko wydaje, że ty uczciwie prowadzisz dyskusję.

napisałeś:
"Skoro wszystkie stacje podobnie kłamią." - dlatego ustaliliśmy rodzinnie, że nie będziemy wpuszczać do domu kłamstwa i chamstwa i pozbyliśmy się konwerterów i telewizorów. Od trzech lat nie oglądamy ŻADNEJ telewizji i namawiam do tego samego każdego.
To moim zdaniem jest uczciwe podejście.""

To jak to się ma do tego co wcześniej pisałeś?

(>>powiedz, w którym miejscu się myli Niegdysiejszy lub ja, kiedy proponujemy bojkot TVN. I popraw mnie jeśli się mylę<<).

Ty to napisałeś.

Więc uczciwie popierasz z NB bojkot TVN?

I ty mówisz o uczciwych argumentach?

Ostatnio zmieniony przez zelig o pt., 29/10/2010 - 09:20.
avatar użytkownika zelig

78. @NB

>>NB:
to chyba nie jest prawda, że wszystkie kłamią tak samo! Nie sądzę, żebyś wiele osób do takiego argumentu przekonał. Nie mówiąc o takim drobiazgu, że w mojej subiektywnej ocenie, celem istnienia tvn jest kłamstwo! Byc może są inne stacje, które stawiają sobie kłamstwo za cel, ale na pewno nie wszystkie.<<

To są ogólniki.

A gdzie są argumenty?
Przekonaj mnie, że tak jest.
Dlaczego TVN a nie inna stacja?

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

79. Zelig

do Smoka:"Więc uczciwie popierasz z NB bojkot TVN?
I ty mówisz o uczciwych argumentach?


Nie zauważyłeś, że już bojkotujemy tvn? Nie zauważyłeś, że bojkotujemy wszystkie stacje?
Gdzie tu nieuczciwość?
Co więcej, wiele osób, które nie lubią tvn, nie ogląda tej stacji, nie działają więc na nich tamtejsze reklamy.
Czy zaniechanie czegoś, co i tak nie jest brane pod uwagę może mieć jakikolwiek efekt?

Piszesz o nieuczciwości. Bardzo prosze, sprecyzuj, co nazywasz nieuczciwością, bo nie rozumiem.

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika zelig

80. @NB

""To są ogólniki.

A gdzie są argumenty?
Przekonaj mnie, że tak jest.
Dlaczego TVN a nie inna stacja?""

Nadal nie widzę argumentów?
Chcesz rozmawiać o pobocznych sprawach, a gdzie sedno sprawy.
Gdzie dowody i argumenty, że należy TVN bojkotować?

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

81. Zelig

"A gdzie są argumenty?
Przekonaj mnie, że tak jest.
Dlaczego TVN a nie inna stacja?"

myślałem, że skoro robisz akcję, która jest podobno wymierzona w tvn, jest to oczywiste.
Jeśli nie jest, to jaki jest własciwie powód zrobienia Twojej akcji? Jaki jest jej cel? I dlaczego wybrałeć reklamodawców tvn?

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika zelig

82. @NB

Napisałeś:

""to chyba nie jest prawda, że wszystkie kłamią tak samo! Nie sądzę, żebyś wiele osób do takiego argumentu przekonał.""

a następnie:

"Nie zauważyłeś, że bojkotujemy wszystkie stacje?
Gdzie tu nieuczciwość?""

Sam sobie odpowiedz gdzie tu nie uczciwość.

avatar użytkownika Smok Gorynycz

83. Co mnie podkusiło :o(((

To już ostatni wpis, szkoda mojego czasu.
1. Akcję bojkotowania filarów reżimu popieram.
2. Akcja bojkotu musi mieć przekonująco uzasadniony cel, przedmiot i jasno określoną grupę docelową. Jest bowiem akcją promocyjną a rebours.
3. Nie można prowadzić akcji według propozycji Zeliga "Wybierzemy pierwszego z brzegu reklamodawcę tefałenu (wybierze znawca), będziemy proponować ludziom (jakim?) by nie kupowali jego produktów. Uzasadnienie stworzy nam znawca. Znawca też określi formę bojkotu". Przykro mi Zelig: taki obraz Twojej propozycji mam po powtórnym przeczytaniu WSZYSTKICH Twoich postów. A jeśli nie przekonałeś mnie, zwolennika bojkotu tvn, to nie przekonasz przeciwników, ani nawet obojętnych. Nie prowadzisz bowiem dyskusji tylko unosisz, się, obrażasz, szukasz ukrytych intencji, unikasz rzeczowych argumentów. Teraz próbka wypowiedzi w Twoim stylu: "A czemu tam się bronisz przed wyłączeniem tefałenu?? Jesteś uzależniony czy tam pracujesz". Teraz już wiesz jak czuję się ja po Twoich insynuacjach? Nie mam telewizora, nie czytam gw, nie słucham rozgłośni radiowych - no może raz w tygodniu wiadomości lokalnych - od 15 lat nie piję żadnej koli czy tym podobnych świństw, nie piję piw kulczyka, chodzę na akcje "czytelni" ... Spróbuj takiego bojkotu, zobaczymy czy przyjdzie Ci tak łatwo jak obrażanie ludzi.
4. Propozycja Niegdysiejszego, która poparłem idzie duuużo dalej niż mgliste koncepcje "bojkotowania pierwszego z brzegu": Tefałen kłamie=tefałenu nie oglądam. Najprostsza z możliwych, najbardziej skuteczna. I tyle.
Wracam do swoich świętych patronów.
Pozdrowienia

Reszta nie jest milczeniem.

avatar użytkownika zelig

84. @NB

Smok napisał:

(>>powiedz, w którym miejscu się myli Niegdysiejszy lub ja, kiedy proponujemy bojkot TVN. I popraw mnie jeśli się mylę<<).

Widocznie źle Cię zrozumieliśmy.

ty napisałeś:

""myślałem, że skoro robisz akcję, która jest podobno wymierzona w tvn, jest to oczywiste.""

Ja robię Akcję????

Czy to nie jest twój blog i twoja akcja.

To przecież ty chyba napisałeś:

"Pomysł, żeby bojkotować reklamodawców tvn
zatacza coraz szersze kręgi.
Hura!
To oznacza, że potrafimy
zmobilizować się wokół tej samej sprawy.
Hura!""

Więc czekam na merytoryczne argumenty>

Przekonaj mnie, że tak jest.
Dlaczego TVN a nie inna stacja?""

Nadal nie widzę argumentów?
Chcesz rozmawiać o pobocznych sprawach, a gdzie sedno sprawy.
Gdzie dowody i argumenty, że należy TVN bojkotować?

avatar użytkownika niezapominajka

85. zelig

Pozwolę sobie na wtrącenie własnego zdania odrębnego.

Reklamodawcy szukają miejsc, w których ich reklamy będą miały jak największy odbiór.

Bojkotując np.TVN, zmniejsza się jej oglądalność, co powoduje zmniejszenie ilości adresatów reklam.

Nie potrzebuję dodatkowych argumentów, bo jest to wystarczająco klarowne, przynajmniej dla mnie.

Pozdrawiam;)

avatar użytkownika zelig

86. @Smok

""4. Propozycja Niegdysiejszego, która poparłem idzie duuużo dalej""

Pytanie, jaka jest propozycja NB?

Czy może ta, której się teraz wypiera?

avatar użytkownika zelig

87. @niezapominajka

"Bojkotując np.TVN, zmniejsza się jej oglądalność, co powoduje zmniejszenie ilości adresatów reklam.

Nie potrzebuję dodatkowych argumentów, bo jest to wystarczająco klarowne, przynajmniej dla mnie."

Gdzie ja piszę żeby tego nie robić?
To jest dobry kierunek.

Moja propozycja idzie tylko ciut dalej i nie jest przeciwna pierwszej.

Pozwala włączyć się do protestu osobom które nie oglądają TVN i przez to wywrzeć jeszcze większy nacisk.

avatar użytkownika Niegdysiejszy Blondyn

88. Zelig

"Nie zauważyłeś, że bojkotujemy wszystkie stacje?
Gdzie tu nieuczciwość?""

Sam sobie odpowiedz gdzie tu nie uczciwość."


to, co robię prywatnie, to moja prywatna sprawa. Przeciez nie wymagam od nigogo, żeby wyrzucił telewizir. To jego prywatna sprawa!
W dalszym ciągu nie wiem, na czym polega moja nieuczciwość.

kłaniam się

Niegdysiejszy Blondyn

avatar użytkownika zelig

89. @NB

""Przeciez nie wymagam od nigogo, żeby wyrzucił telewizir.""

Do tego się sprowadza twoja Propozycja:

"Nie zauważyłeś, że bojkotujemy wszystkie stacje?

A dobrze wies,z że to jest nieosiągalne.