Polacy chcą połączyć Danię z Niemcami, czyli nowy właściciel suchego doku w Gdyni.

avatar użytkownika Maryla

Wart ponad 4,5 mld EUR projekt przeprawy rozpala wyobraźnię firm, które nabyły stoczniowy majątek. Chcą być dostawcami konstrukcji stalowych.

Stal z Polski

— Jeśli projekt wypali, firmy stoczniowe będą mieć pełne ręce roboty — twierdzi Andrzej Szwarc z firmy Crist, która podpisała umowę zakupu głównych aktywów produkcyjnych Stoczni Gdynia.

Co polscy przedsiębiorcy mogliby robić przy tym projekcie?

— Nic więcej nie mogę powiedzieć — ucina Andrzej Szwarc.

Dariusz Adamski, szef Solidarności Stoczni Gdynia, twierdzi, że Duńczycy oglądali już stoczniowy majątek. Firmy, które z niego korzystają, mogłyby m.in. dostarczać im drogą morską konstrukcje do budowy przeprawy.

Mózgiem przedsięwzięcia jest Patryk Michalak, prezes Stoczni Gdynia. O projekcie nie chce jednak rozmawiać. Podkreśla tylko, że współpraca z Danią i Niemcami może być znacznie szersza niż tylko przy kontrakcie na dostawy stalowych elementów.

Trudno dziś ocenić szanse na wejście Polaków w projekt połączenia Niemiec z Danią. Część naszych rozmówców mocno kibicuje tej inicjatywie, ale są też tacy, którzy twierdzą, że zakłady działające na stoczniowym majątku mają zbyt małe doświadczenie, by włączyć się w gigantyczną inwestycję.

http://logistyka.pb.pl/2240782,25146

 

Za majątek stoczni Gdynia uzyskano prawie 214 mln zł netto

Za majątek stoczni Gdynia o łącznej wartości ponad 166 mln zł podczas środowej licytacji uzyskano prawie 214 mln zł netto - poinformował dziennikarzy zarządca kompensacji stoczni Roman Nojszewski. »

FIRMA CRIST WYLICYTOWAŁA WIELKI DOK W GDYNI ZA 175 MLN ZŁ

Kupili wielki kawał stoczni

Kupili wielki kawał stoczni

Najważniejszą część stoczni Gdynia czyli duży dok wylicytowała w środę prywatna stocznia Crist z Gdańska za 175 mln zł. Cena...czytaj dalej »
Etykietowanie:

5 komentarzy

avatar użytkownika marzeeena46

1. kupno

dziwne to kupno , proszę o wysłuchanie audycji na ten temat http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=23233 Pozdrawiam.

Marzena
avatar użytkownika marzeeena46

2. ...

" W Gdyni będą budowane statki - zapewnił minister skarbu Aleksander Grad. Dodał, że firma Crist, która kupiła duży dok, ma kontrakty na budowę statków.

Crist z Gdańska to prywatna stocznia istniejąca od 20 lat i oferująca usługi w zakresie konserwacji, naprawy i budowy statków." Dodam , co nie jest podawane do publicznej wiadomości , że firma Crist zapłaciła 25 mln. , resztę kwoty pożyczyła od państwowej firmy , która suchy dok sprzedawała ( czyli 150 mln . pożyczka ).

Marzena
avatar użytkownika Maryla

3. marzeeena46

dziekuję za uzupełnienie, nawet GW pisała o tym pytając, co to za transakcja.

Przypomina transakcję "zakupu" PZU za nasze pieniądze.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Maryla

4. Nord Stream dociera do Świnoujścia i Szczecina. To ostatni momen

W związku z tym, że media ostatnio interesują się tematami zastępczymi, takimi jak dopalacze, nowa partia pana Palikota itd, pomijany jest bardzo ważny problem planowanego położenia Gazociągu Północnego. Przypomnijmy, że gazociąg ten połączy Rosję z terytorium niemieckim i będzie przebiegał przez tor podejściowy statków do Zespołu Portów w Szczecinie i Świnoujściu.

Należy się bardzo dziwić, że Premier Donald Tusk - tak jak i w zasadzie cały rząd PO - nie widzi żadnego zagrożenia tą niezwykle poważną sprawą. Rząd polski, godząc się na położenie gazociągu Nord Steam proponowaną obecnie trasą, zgadza się bowiem jednocześnie na trwałe spłycenie toru podejściowego do Zespołu Portów Szczecin – Świnoujście, a tym samym wyraża milczącą zgodę na zamknięcie drogi rozwoju największemu z krajowych portów. Przyzwolenie na położenie gazociągu na głębokości 17 metrów, oznacza, że jednostki o zanurzeniu powyżej 13 i pół metra nie będą mogły wpływać do portów w Świnoujściu i Szczecinie. Statki te będą więc przejmowane przez porty niemieckie, np. port w Rostoku, natomiast porty w Szczecinie i Świnoujściu zostaną w sposób trwały skazane na ograniczenia w akwizycji ładunków. Zauważyć należy, że w światowym transporcie morskim istnieje tendencja do budowania coraz większych statków. Niestety, z powodu budowy gazociągu Nord Stream statki te nie wejdą do świnoujskiego i szczecińskiego portu.

Doszliśmy do momentu, w którym konieczne są natychmiastowe działania. W tym tygodniu budowa Nord Stream obejmie już obszary toru podejściowego do Świnoujścia i Szczecina. Za parę tygodni wszelkie protesty w tej sprawie, po wybudowaniu tej części gazociągu, będą już bezcelowe ze względu na fakty dokonane. W chwili obecnej istnieje jeszcze możliwość wystąpienia do sądu niemieckiego o wydanie zarządzenia tymczasowego, wstrzymującego niemiecko-rosyjską inwestycję w interesującym nas obszarze. Przypomnijmy bowiem, że Zarząd Portów w Szczecinie - Świnoujściu złożył w Niemczech zażalenie na decyzję o budowie gazociągu na własnym torze podejściowym. Nie domagał się jednak natychmiastowego wstrzymania prac. Aktualnie możemy powołać się na to zażalenie i domagać się wydania zarządzenia tymczasowego, z rygorem natychmiastowej wykonalności, w kwestii wstrzymania budowy Nord-Streamu, aż do chwili wydania ostatecznego orzeczenia niemieckiego sądu.

Przypomnijmy, że rząd J. Kaczyńskiego wyraźnie artykułował sprzeciw wobec budowy Gazociągu Północnego, nie tylko ze względu na bezpieczeństwo energetyczne kraju, ale także z powodu zagrożenia dla sieci komunikacyjnych zachodniej Polski. Dzisiaj widzimy to bardzo konkretnie : aby sprostać konkurencji na Bałtyku, w otoczeniu ościennych portów, trzeba spełnić techniczny wymóg 15 metrów zanurzenia dla jednostek morskich obsługiwanych przez zespół portów Szczecin - Świnoujście.

Należy zauważyć, że obecny rząd mylnie zakłada, iż Zespół Portów Szczecin - Świnoujście nie będzie w przyszłości obsługiwać jednostek pływających o zanurzeniu powyżej 13,5 metrów. Rząd - zamiast koncentrować swoją uwagę na kwestiach, związanych z ochroną bezpieczeństwa transportowego kraju, woli skupiać się na tematach nośnych medialnie.

Marek Gróbarczyk – Poseł do Parlamentu Europejskiego, minister gospodarki morskiej w Rządzie Jarosława Kaczyńskiego

http://www.wykop.pl/ramka/495973/rzad-po-swiadomie-dziala-przeciw-intere...

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Jacek Mruk

5. Ręca opadają z bezsilności

Mam nadzieję że za sprzeniewierzenie majątku Narodowego sprawcy kiedyś odpowiedzą.