Wielka rocznica w atmosferze kociokwiku

avatar użytkownika elig

  Ostatni numer "Rzeczypospolitej"/28-29.08.2010. nr 201(8712)/ w znacznej części poświęcony jest trzydziestej rocznicy Porozumień Sierpniowych i powstania NSZZ "Solidarność".  Już na pierwszej stronie dowiadujemy się, że w rocznicowych obchodach nie weźmie udziału Lech Wałęsa.  "Zostawiam to, niech dogorywa" - powiedział /dzisiaj tłumaczy się słabym zdrowiem/.  Na drugiej stronie mamy komentarz Piotra Goćka "Rocznica, która nikogo nie cieszy".  Można w nim przeczytać, iż rząd obciął fundusze na rocznicowe obchody z 20 mln zł do 11 mln zł.  Planowany wielki jubel stał się wskutek tego imprezą o charakterze lokalnym.  Będa tam obecni Tusk, Komorowski, Kaczyński i Buzek.  Rząd wyraźnie  nie chciał okazałej imprezy z udziałem światowych polityków.

  Wewnątrz dodatku PlusMinus mamy wywiad z Bogdanem Borusewiczem pod znamiennym tytułem "Odechciewa się świętować", w ktorym czytamy m.in.: "jak się patrzy na tzw. obrońców krzyża, to się odechciewa świętować.  Walczyliśmy o co innego, a tu wyszły na jaw najgorsze instynkty." i dalej "Ten związek jest ideologicznie jednoznaczny(...)A ostatnio związał się bezpośrednio z konkretną partią, z PiS."  W tym samym dodatku mamy artykuł Mariusza Wilka "Pożegnalna piosenka".  Tytułowa piosenka, to bardzo długi utwór Stefana Adamskiego  "Wpis do sztambucha panny "S"", zarzucający "Solidarności" zdradę.  Przytoczę jedną zwrotkę: "Odchodzę, nic mnie nie zatrzyma, każde uczucie ma swój kres.  Szkoda, że właśnie tak skończyłaś, sprzedajna stara zdziro "S"".  Do tego numeru "Rzeczpospolitej dołączony jest także dodatek"Sierpień 1980-2010", w którym można znaleźć m.in. rozmowy z historykami, Antonim Dudkiem i Jerzym Eislerem.  Pierwszy z nich twierdzi, że to nie "Solidarność", ale Gorbaczow obalił komunizm, a drugi uważa, że gdyby robotnicy mieli domki i volswageny golfy, to dziś odbywałby się XV Zjazd PZPR.

  Po przeczytaniu wszystkich tych tekstów nasuwa się już tylko jedno pytanie:  Komu i dlaczego zależało tak bardzo na obniżeniu rangi obchodów 30-tej rocznicy powstania "Solidarności".  Pierwszymi podejrzanymi są oczywiście Niemcy.  Planowany u nas jubel byłyby konkurencją dla zeszłorocznej dwudziestej rocznicy runięcia muru berlińskiego.  W obecnej sytuacji część klasy politycznej i tak zwany "salon" ma swoje własne powody by unikać czczenia tego święta.  Można je łatwo odczytać z wypowiedzi Bogdana Borusewicza, któremu należy przyznać punkty za szczerość.  Jego wypowiedzi o obrońcach krzyża i PiS-ie obnażają strach władzy przed narodem.  Imponująca manifestacja żałoby po Lechu Kaczyńskim i 8 milionów głosów, które uzyskał w wyborach jego brat, przeraziły polityków Platformy Obywatelskiej.  Oni dobrze wiedzą, że na wiosnę 1980 roku odbyły się wprawdzie wybory, w których, według danych opozycji, 80% wyborców poszło zagłosować na komunistów, ale już w parę miesięcy póżniej był Sierpień 80.  Po prostu obawiają się powtórki takiego scenariusza teraz.

36 komentarzy

avatar użytkownika Maryla

1. komu zalezy? tym samym, agentura wciąz zywa i na usługach

a rodzime patałachy na liście płac u Niemców, Rosjan, USA, Izraela i kto tam ma interes w Polsce do załatwienia, dwoja sie i troja, aby zasłuzyc sie panu.

Tfu ! judaszowe srebrniki nie pomogą na Sądzie Ostatecznym, a będa policzone wszystkie, co do najmniejszego centa.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika elig

2. @Maryla

To nie tylko kwestia działalności agenturalnej. Oni sami z siebie się boją przypominania o wielkim zrywie społecznym. Pozostaje jeszcze kwestia odpowiedzialności za Smoleńsk. To jest przecież podłoże walki z krzyżem, jego obrońcami i duchem Lecha Kaczyńskiego.

avatar użytkownika Deżawi

3. Tomasz Terlikowski

na swoim blogu, dwa dni temu, opowiedział zasłyszany od pewnego księdza dowcip:

- Czym się różni PO od psa?

- Niczym. Pies szczeka na obcych, a łasi się do swojego pana. PO szczeka na swoich, a łasi się do obcych.

Pozdrawiam.

"Moje posty od IV 2010"                                              

avatar użytkownika gość z drogi

4. Oczywiscie,ze się boją,bo nie wszyscy wsiedli do samolotu w jedn

strone,tę Smolenską
Pani Anny Matki Solidarności,juz nie ma,nie ma Mojego Prezydenta
Lecha Kaczynskiego
ale został Narod,ktory wie,ze TW nami rządzą,ot i cała prawda

gość z drogi

avatar użytkownika Maryla

5. wszystko ma podłoże w działalności

wrogiej dla społeczeństwa.

Ten kordon betonowy - podwójne zasieki przed pałacem Namiestnikowskim sa symbolem - ta władza boi sie społeczeństwa i ucieka przed prawdą, tworząc narrację przez "zaprzyjaźnione" - czyli na dzisiaj - wszystkie poza mediami o.Rydzyka - media.

Za RM juz się wzieli - tak, jak pierwszą decyzją min.Bieńkowskiej było anulowanie wszystkich kontraktów złozonych do UE na dofinansowanie przez ś.p. Gęsicka, tak nowa KRRiT zaczęła od audytu RM.

Zniszczyć wszystkie przyczółki niezalezności i wolnosci - tylko czekać na internet.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika gość z drogi

6. osiem milionow,zdecydowanych Polskich GŁOow nie zmąconych wrażą

propagandą,to jest powod do strachu,dodajmy jeszcze tych,ktorzy zagłosowali,ale ich głosy
mogły przepaść,bo nie wierze w rzetelność "rachmistrzow"to juz naprawde,duzy CIOS
to nie agentura,czy razwiedka GŁOSowała to ZDETERMINOWANI POLACY,powiedzieli DOSC....
a gdy jeszcze ktoregoś dnia bankomaty miast emeryturki,czy zasiłku
wyplują kartke z napisem,srodkow niet,bank zabankrutował,
to widzę juz te ich osiedla i psy ich strzegące,nie będzie zmiłuj się.........
Balcerowicz,ani Lewandowski nie pomogą,pochowają sie w mysie dziurki,borsuczki i inne stworzonka,tez....

gość z drogi

avatar użytkownika Morsik

7. Kociokwik...

...jest w samej "Solidarności". Mawiał mój Ojciec, że bolszewia miała taką zasadę: ja ciebie będę bił, a ty mnie musisz kochać. I tak postepują obecni liderzy Związku. Rząd nie dal na obchody - to trzeba rząd zaprosić. TW Karol (Buzek) donosil za pieniądze na na liderów - to zrobić mu fetę...

Pieniądze robią z ludzi zwykłe gówno...

 Niechlubny udział każdy ma: ten, który milczy, ten, który klaszcze...

avatar użytkownika elig

8. Deżawi

Dobry dowcip :)))

avatar użytkownika gość z drogi

9. Wiesz,chyba sie z Tobą zgodzę,:)

ale wytłumacz mi jeszcze tylko,dlaczego Sląsk i Zagłebie samo od
siebie zaGŁOSowało na buzka,tego od wozka ,przeciez sami jeszcze nie tak dawno
wołali buzek,na wozek
im nikt kielbasy za darmo nie rozdawał,mimo ze jego "podopieczni" dawno juz na zasiłkach
bez pracy i bez perspektyw,rozumiem casus Stokłosy,Sekuły, dawali piwo i kielbasę ,ale ten
zabrał wszystko.....;(

gość z drogi

avatar użytkownika elig

10. @gość z drogi

Myślę, że rzeczywiście mają się czego bać, zwłaszcza, że walka z duchem Lecha Kaczyńskiego jest z góry przegrana.

avatar użytkownika elig

11. @Maryla

Oni muszą uciekać przed prawdą, bo gdyby ją wyznali, to nie mieliby tu już czego szukać.

avatar użytkownika Morsik

12. Pieniądze robią z ludzi zwykłe gówno...

...powtarzam. Buzek jest w Brukseli - Bruksela dzieli kasę - Bruksela akceptyje "programy" związkowe - bruksela daje na nie kasę - Buzek lobbuje w Brukseli...

 Niechlubny udział każdy ma: ten, który milczy, ten, który klaszcze...

avatar użytkownika gość z drogi

13. jedni zaczynają od audytu Mojego Radia,a drudzy od KRZYZA

zaraz wejdą do NIKu
ale mam prosbe do POLEK i Polakow
"opodatkujmy sie "na rzecz Jedynego jeszcze wolnego Radia,poki
banki nie zbankrutowały i placa nam nasze nedzne pieniadze......
popatrzcie
jest nas prawie 10 milionow,kazde z nas,obojetne,wierzący bardziej,czy mniej
co m-c
zleci stałą oplate,np 15 zł....wiem,ze jest ciężko ale to jedyna szansa,by się
moc "odkazic" od zawirusowanych "przekaziorow":)
moze TAK dotrwamy do DRUGIEJ SOLIDARNOSCI ?

gość z drogi

avatar użytkownika elig

14. gośc z drogi

Wolałabym jednak, by kryzys nie przybrał tak wielkich rozmiarów.

avatar użytkownika elig

15. @Morsik

Moim zdanie, kociokwik w "Solidarności" ma inną przyczynę. Toczy się wojna polsko-polska, a po obu stronach walczą ludzie, ktorzy byli w "Solidarności".

avatar użytkownika Deżawi

16. @elig

Dowcip jest niezły, ale go skopałem :/

Napisałem: "Niczym"

Powinno być: "Wszystkim" :))

Niestety, za późno się spostrzegłem i nie zdążyłem poprawić w odpowiednim czasie :>

Jednak sens pozostaje bez zmian: organizowanie wszelkich uroczystości dla Niemców i Rosjan.

Pozdrawiam.

"Moje posty od IV 2010"                                              

avatar użytkownika zx

17. Eisler i Dudek dobrze mówią

Robotnikowi trzeba golfa, piwa i tv z golizną i już mu wystarczy, nie będzie się interesował kto jest na górze i czy gada po polsku.

A "upadek" komuny był szczegółowo przygotowany i realizowany już od połowy lat 80-tych, w planie tym na pewno ujęto drugą solidarność. Tej pierwszej bolek nie zamierzał reaktywować.

I tak to się kula do dziś, a ludzie ładnie skrępowani problemami z pracą, kredytami itd nie mają czasu na myślenie o wolnej Polsce.

avatar użytkownika gość z drogi

18. Elig,nikomu takiej rewolucji nie zyczę,bron Boze

ale czynnie obserwuję to, co się dzieje i nie wsieci,ale w realu,
upadajace firmy rodzinne,małe przedsiębiorstwa,ale nie z "klucza"
wysiłek przyzwoitych ludzi,by zapewnic zwyczajny kawałek chleba sobie,
rodzinie i nie raz jesli ich mają,to pracownikom........
i rosnace niczym nieuzasadnione
bogacenie sie LUDZI z KLUCZA,oraz rosnąca BIUROKRACJA
a pieniedzy nie przybywa,lecz ubywa,sprzedane firmy obcym,
nie dadzą kasy,podatkow Polsce,
lecz swoim krajom,lub swojej rodzinie......z proznego i Salomon nie naleje,avincent,dawny doradca
batiuszki Putina,wie co robi i zadłuza nas KOSZMARNIE,a brukselka patrzy tylko z przymruzeniem oka i czeka.........(
to nie pesymizm,to niestety FAKTY

gość z drogi

avatar użytkownika elig

19. @gośc z drogi

Nie wiem, czemu tak zagłosowali. Może chcieli mieć w Brukseli kogoś kto będzie załatwiał coś dla nich.

avatar użytkownika elig

20. @gość z drogi

Pomysł dobry, lecz nie wiem, czy chwyci.

avatar użytkownika elig

21. @zx

To nie jest prawda i Pan o tym wie. Poza tym, skąd w komuniźmie miałyby się wziąć te domy i golfy?

avatar użytkownika gość z drogi

22. RE :WALKA Z DUCHEM kACZYNSKIEGO JEST PRZEGRANA

Elig masz Rację,własnie patrze na pewna strone w ksiązce "Alfabet Braci Kaczynskich" wydanie juz posmiertne i czytam:
str 284: pytanie do Mojego Prezydenta o popularnośc Radia Maryja,/.../
"ono trafiło w pewien typ zapotrzebowania bardzo tradycyjnego katolicyzmu ,do ludzi zazwyczaj niebogatych ,pragnacych przeniesc się do lepszego świata .Dla nich radio jest swego rodzaju lekiem na rany.Ono nadało tradycyjnym wartościom nową dynamikę ,a przede wszystkim spełniło funkcje ratownicze ...../..../"
Tradycja,Wartości i zwyczajna ludzka solidarność,ludzka......czy mogłam nie GŁOSować na Mojego Prezydenta....?
czy moge zawiesc Jego marzenia o Polsce..?Nigdy...Podobnie myslą miliony Polek i Polakow

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

23. Morsik,dzisiaj dopiero widać,kto szedł po wadzę,po KESZ

po stanowiska,a kto po Polskę WOLNĄ,niezalezną gospodarczo i finansowo,niezalezna w niczem od "somsiadow i razwiedki........
kto wygrał ?
czy CI,ktorzy odlecieli ostatnim LOTEM TU-154,czy
ci poklepywni przez niemiecko-rosyjskich familiajantow..?
MOIM skromniutkim zadniem,zawsze rację maja UMARLI
a cienie towarzyszy generałów i dzisiejsi TW hanba musza sie okryc.....
pamietasz strone tytułowa starej gazety z 1930 roku..?

Ostatnio zmieniony przez gość z drogi o ndz., 29/08/2010 - 17:21.

gość z drogi

avatar użytkownika zx

24. @ elig

Nieprawda?

To proszę sobie pogadać na temat priorytetów z robotnikami.
Ja rozmawiam co jakiś czas, mam paru w rodzinie i wśród znajomych. Ich interesuje tylko pełny kałdun i lekki pornol przy piwku.
Robotników jest najwięcej, a ordynację wyborczą mamy taką jaka jest, preferującą ilosć a nie jakość.

A domy w komunizmie i golfy? Co to za kłopot?
Przed zjednoczeniem w NRD zaczęto produkcję wartgolfa i trapolo z perspektywą produkcji golfa i polo. Żeby były domy wystarczyło trochę tylko zmienić parę przepisów i tyle.
Czy Pani nie zauważa, ze dalej mamy komunę tylko trochę przemalowaną?
Co za różnica dla przeciętniaka czy ma kasę za którą nic nie kupi, czy nie ma kasy przy pełnych półkach.
Pierwsze spółki powstawały u nas jeszcze przed 89 rokiem, czyli już wtedy prawo w oficjalnie komunistycznym państwie było można tak ustawić żeby pewni ludzie mogli działać metodami kapitalistycznymi. To samo można było zrobić z innymi przepisami dotyczącymi gospodarki czy funkcjonowania społeczeństwa. Nie robiono tego od razu, bo należało tak przygotować grunt aby tylko swoi mogli załapać się na odpowiednie zyski i chapnąć majątek PRL. Przy okazji niewielu spoza również się trochę załapało, ale to było wkalkulowane w scenariusz. Potem się ich albo zwasalizowało albo uwaliło.
Komuna ma się dobrze.

avatar użytkownika elig

25. @gość z drogi

Tak właśnie jest !!!

avatar użytkownika elig

26. @zx

Komuna ma się dobrze, w sensie: dawni funkcjonariusze reżimu komunistycznego mają się dobrze. Nakradli się, obłowili i utworzyli różne mafie i wpływowe grupy nacisku. Tak się stało we wszystkich postkomunistycznych państwach. Jaka jednak była alternatywa? Aby sie pozbyć komunizmu, można było albo przekupić komunistów, by dali sobie spokój z tą ideologią, albo stoczyć z nimi III wojnę światową. Przekupstwo wyszło po prostu taniej. Oczywiście w odpowiednim momencie należało pogonić tę ferajnę, ale część ludzi "Solidarności" wolała /i nadal woli/ kręcić z nimi lody. Komunizm jeko ideologia i system własności państwowej jest dziś martwy. Ci, co walczyli o kościół i krzyż n.p. w Nowej Hucie to też byli robotnicy. Pomimo wartgolfów i trapolo NRD obecnie nie istnieje.

avatar użytkownika Maryla

27. Pierwsze spółki powstawały u nas jeszcze przed 89 rokiem

pierwsze spółki nomenklaturowe i firmy "polonijne" powstawały już co najmniej w 1983 roku.

Nie chce mi sie teraz szukać dat i nazw tych firm. Było ich całkiem sporo i rosły jak grzyby po deszczu.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika elig

28. @Maryla

To było jeszcze wcześniej. Według Wikipedii działalność firm polonijnych /polonijno-zagranicznych/ usankcjonowała uchwała nr 24 z 07.02.1979 r. W roku 1981 było ich już kilkadziesiąt, a w 1988 - ponad 700.

avatar użytkownika Maryla

29. uchwała nr 24 z 07.02.1979 r.

tak własnie nomenklatura szykowała się do "oddania waadzy " .
Nie byłam pewna dat, w 1983 r. było juz sporo takich firm.

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika Selka

30. @elig

Odpowiadam na zadane pytanie:

       "Komu i dlaczego zależało tak bardzo na obniżeniu rangi obchodów 30-tej rocznicy powstania "Solidarności?"

1.Merkel
2.Putin

Reszta (cała) to tylko pochodne, "barani śpiew".

Polska - nie może być "kimś". Pod żadnym względem. To - zadanie.

Selka

avatar użytkownika elig

31. @Selka

Ja bym dodała jeszcze Komorowskiego i Tuska, a także pomniejsze płazy, takie jak Arabski i Gronkiewicz-Waltz.

avatar użytkownika Tamka

32. Nie bede sie odnosila do

Nie bede sie odnosila do artykulow w Rz, wystarczy, ze raz na tydzien ja qpie i...rzygac mi sie chce od tych wypocin.
Zwrocilam natomiast uwage na wystapienie gajowego i na to jak porownal statue wolnosci w NY do zurawii stocznowych. Najpierw mnie zamurowalo, potem zaczelam sie smiac, a na koniec pomyslam, ze tak oto chyba pierwszy raz w Polsce mamy prezydenta kretyna, idiote. T.

PS. dzis obejrzalam i goraco polecam - film sklada sie z 6 czesci, moze znacie, ale warto sobie przypomniec jak potegi wyniszczaja inne narody, u nas dzieje sie to samo.
http://www.youtube.com/watch?v=Qmd9R0I8mDM

"Martwe dźwigi portowe nigdy nie będą Statuą Wolności".J.Ś.

LUBLIN moje miasto.

 

 

avatar użytkownika zx

33. @ elig

NRD nie istnieje bo zostało wchłonięte przez RFN za zgodą Moskwy. Gdyby nie to ,produkcja golfów W NRD byłaby faktem, dwie linie produkcyjne zdemontowane z zakładów VW już były montowane w Zwickau i Eisenach.
Solidarność z roku 80-tego to nie ta z roku 88 . A właśnie ludzie z S88 teraz łapka w łapkę idą z komuchami, to oni właśnie pozwolili czerwonym na uwłaszczenie.
Ci co walczyli o krzyż w NH to byli chłopi ściągnięci do pracy przy budowie huty. Ich jeszcze nie zmanierowana mentalność nakazywała im walkę o krzyż. Ich potomkowie mieszkający w mieście i pracujący na robotniczych stanowiskach w przypadku podobnej akcji mieliby ją w 4literach.

avatar użytkownika zx

34. @ Maryla

Pierwsze były firmy "polonijne", w których zagraniczniak robił za słupa, a kasę dawał czerwony.
Potem zjednoczyli się w TWD ( towarzystwo wyp****olonych dyrektorów) i funkcjonowali do chwili kiedy mogli już przekształcać się w spółki w/g przepisów z przed wojny ( jakoś komuchom wtedy nie przeszkadzało , że przepisy są z tej znienawidzonej Polski sanacyjnej).

avatar użytkownika elig

35. @zx

Jeśli chodzi o NRD, to gdyby, nie gdyby..... Co do "Solidarności" się zgadzam. Jeśli chodzi o robotników, to trzeba pamiętać, że we wszystkich ruchach /i we wszystkich środowiskach/ udział bierze aktywna mniejszość. Większość na ogół jest bierna. Robotnicy nie są tu ani lepsi, ani gorsi od innych.

avatar użytkownika gość z drogi

36. "nie moglismy wygrać, gdy tylu niedobrych ludzi było wokół"

to cytowane z pamieci słowa pan ANNY-Solidarność,przypomniane nam wczoraj
w trakcie spotkania z panem Sł.Cenckiewiczem,zorganizowanym przez
PIS i Klub Gazety Polskiej,w Katowicach
Marylu
piszesz o powstajacych spólkach juz w latach 1983 i masz rację,były to społki z tzw klucza,
normalny człowiek nie mogł nawet marzyć wtedy o działalności prywatnej....
a przeciez jedno z naszych "owczenych zadań " to było godne życie Obywatela,czyli ta przysłowiowa wędka ,a rybke niech sam łowi...praca uszlachetnia,dodaje godnosci i poczucia własnej wartości.......
ale
nie dla zwykłych kowalskich,lecz dla "wybrancom rezimu",było to pisane....
.normalny....;(
żle konczył,albo popełniał samobojstwo......wiele takich dramatow pamiętamy z tamtych lat.
a teraz wracam do mądrej mysli pani Anny:zli ludzie wokół nas.......
ludzie bezpieki byli wszędzie,podejrzewaliśmy,ze nawet w Naszych Komisjach Zakładowych,tez..
i to był Nasz polski Dramat,
pani ANNA dobrze to okresliła.........nie moglismy wygrać,bo nagroda nie była przewidywana dla Nas,to oni mieli przejąc gospodarkę,uczelnie,
handel i prasę.......pozniej za psie pieniadze,sprzedawali to wszystko obcemu kapitałowi,często panstwowemu,jak w przypadku Francji,czy Niemiec.....

Ostatnio zmieniony przez gość z drogi o sob., 04/09/2010 - 11:52.

gość z drogi