pytania o Arabskiego (alen)

avatar użytkownika Maryla
Typowanie typów: Tomasz Arabski
Należy do grona najbliższych i najważniejszych współpracowników Donalda Tuska, pełniąc od 16 listopada 2007 r. funkcję szefa Kancelarii Rady Ministrów. Według moich ocen, Tusk jest w znacznie mniejszym stopniu, niż to się powszechnie uważa, politykiem samodzielnym. Ludzie i ludziska, którzy go otaczają, tylko częściowo są wybrani przez niego. Czy wybrańcem tym jest Tomasz Arabski? Jaka była i jest jego rola? To pytania, na które szukam odpowiedzi.
Urodził się 14 kwietnia 1968 r. w Gdańsku. Ukończył studia na Politechnice Gdańskiej. Działał w Niezależnym Zrzeszeniu Studentów. Był dziennikarzem Radia Zet. W latach 1998-2002 kierował Radiem Plus w Gdańsku. Następnie był dyrektorem programowym tej sieci w Warszawie, członkiem zarządu Spółki Producenckiej Plus, odpowiadającej za program sieci, prokurentem w Radiu Plus S.A., zajmującym się akwizycją reklam.
8 września 2009 r. pojawiła się w mediach informacja o tym, że Polska Agencja Prasowa, państwowa spółka, zagroziła Tomaszowi Arabskiemu procesem. PAP domaga się od niego zwrotu kilkudziesięciu tysięcy zł. Według ustaleń „Wprost”, PAP chce, by Arabski z własnych pieniędzy uregulował długi spółki, w której zarządzie zasiadał przed laty. W latach 2003-2004 ta spółka nie płaciła PAP-owi za wykorzystywane depesze.
W 2005 r. Arabski został naczelnym redaktorem „Dziennika Bałtyckiego”. W podejrzanych okolicznościach zastąpił na tym stanowisku zasłużonego i cieszącego się bardzo dobrą opinią Macieja Siebiedę – trzykrotnego laureata Nagrody Stowarzyszenia Dziennikarzy RP, tzw. „polskiego Pulitzera” oraz pięciu nagród Media Trend uznawanych w Polsce za medialne Oscary. 
W 2006 r. Arabski był kandydatem Platformy Obywatelskiej do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji (nie został wybrany przez Sejm). Jako kandydat do KRRiT stracił stanowisko redaktora naczelnego „Dziennika Bałtyckiego”.
Kiedy w listopadzie 2007 r. pojawiły się głosy, że zostanie szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, posłanka PiS Jolanta Szczypińska skomentowała to słowami: „Pan Arabski wykonał swoje zadanie dla Platformy”. Chodziło jej o pracę Arabskiego w „Dzienniku Bałtyckim” i w zarządzie Polskiego Radia Gdańsk.
16 listopada 2007 r. Tomasz Arabski objął stanowisko szefa kancelarii Tuska. Dosyć skutecznie unikał wszelkich nagłośnień swojej działalności w środkach masowego przekazu. Po raz pierwszy osoba jego została nagłośniona, gdy w październiku 2008 r. w imieniu premiera odmówił Prezydentowi Lechowi Kaczyńskiemu rządowego samolotu na wyjazd do Brukseli. Nie blokujemy wyjazdu prezydenta do Brukseli. Chcemy jedynie pokazać, że wizyta prezydenta na szczycie będzie mieć charakterprywatny” tak tłumaczył w TVN24 przyczyny odmowy. Szef Kancelarii Premiera stwierdził również, że Lech Kaczyńskiod kilku tygodni podejmuje „pełzające próby naginania konstytucji”.
Arabski przekroczył w ten sposób swoje urzędnicze kompetencje i wywołał poruszenie opinii publicznej. Sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta Michał Kamiński ujawnił w TVN24 treść pisma, w którym Arabski odmówił prezydentowi rządowego TU-154, tłumacząc się koniecznością zapewnienia samolotu podczas obrad premierowi. Wywołało to oburzenie Kamińskiego, który nazwał postępowanie Arabskiego „kieszonkowym zamachem stanu”. „Prezydent próbuje przejmować obowiązki Rady Ministrów. Nie ma takiej możliwości. Lech Kaczyński ma wystarczająco dużo własnych zajęć” – powiedział Arabski.
Po tym incydencie, gdy Prezydent Lech Kaczyński dotarł jednak na szczyt Unii Europejskiej wyczarterowanym samolotem, działania Arabskiego zostały zatuszowane, a jego nazwisko przez dłuższy czas nie trafiało na łamy gazet, aż do czasu afery hazardowej.Aferę ujawniono 1 października 2009 r. po opublikowaniu przez „Rzeczpospolitą” stenogramów nagrań rozmów szefa klubu parlamentarnego Platformy Obywatelskiej Zbigniewa Chlebowskiego z biznesmenem z branży hazardowej Ryszardem Sobiesiakiem.
9 listopada 2009 r. Arabski otrzymał ochronę BOR. Był trzecią osobą, po wiceszefie resortu finansów Jacku Kapicy oraz ministrze Michale Bonim, która otrzymała ochronę Biura Ochrony Rządu w związku z aferą hazardową.
11 lutego 2010 r. Arabski zeznawał przed sejmową komisją śledczą. Zeznał, że właściwie nie uczestniczył w projektowaniu zmian w ustawie hazardowej. Wspominał jedynie, że wziął udział w rozmowie na ten temat z 29 września 2009 r. Mówił, że kalendarium prac nad ustawą hazardową, przygotowane przez Jacka Cichockiego, powstało bez jego udziału. Cichocki zapytał go jedynie o sierpniowe spotkanie Donalda Tuska z Mirosławem Drzewieckim. Arabski nie poinformował Cichockiego, że w spotkaniu uczestniczył też Grzegorz Schetyna. Stwierdził dosyć przewrotnie, że nie przywiązywał szczególnej uwagi do ewentualnej obecności wicepremiera na tym spotkaniu.
W czerwcu 2010 r. prasa poinformowała, że Kancelaria Premiera Rady Ministrów wydała w 2009 r. 169 tys. zł na nagrody dla 16 swoich urzędników, mimo że zabraniała tego ustawa. Gratisy dostali m.in. szef kancelarii Tomasz Arabski i Jacek Cichocki, sekretarz Kolegium ds. Służb Specjalnych. W rozmowie z „Naszym Dziennikiem” Dariusz Zielecki, wicedyrektor Departamentu Administracji Publicznej w Najwyższej Izbie Kontroli potwierdził, iż NIK uznała wypłatę tych nagród za niezgodną z prawem, gdyż obowiązywało wówczas czasowe zawieszenie wypłaty nagród dla najwyższych urzędników państwowych.
Nazwisko Arabskiego coraz częściej przywoływane jest, na podstawie wielu dokumentów, w publikacjach dotyczących katastrofy smoleńskiej. Chodzi głównie o zorganizowanie dwóch uroczystości dla uczczenia 70. rocznicy zbrodni katyńskiej. W jakich okolicznościach i w jakim zakresie Arabski uczestniczył w przygotowywaniu oficjalnych obchodów 7 kwietnia z udziałem Tuska i Putina, a w jakim współdecydował o tym, że uroczystości 10 kwietnia z udziałem Prezydenta Lecha Kaczyńskiego miały nie miały charakteru wizyty państwowej, lecz społecznej – organizowanej przez Radę Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa?
Uzasadnione w tym miejscu jest przywołanie fragmentów artykułu z „Gazety Polskiej” (wydanie specjalne z 1 lipca 2010) „Polowanie z nagonką”: „Mamy więc następującą sytuację: przez ponad miesiąc od 27 stycznia 2010 r. Tomasz Arabski i Bronisław Komorowski (przy zgodzie Sikorskiego na działania jego zastępcy Andrzeja Kremera) doprowadzają poprzez swoje decyzje, że prezydent i jego obóz polityczny (niewygodny zarówno dla Tuska, jak i Putina) musieli polecieć osobno, innego dnia i w warunkach niemal zerowego zabezpieczenia agenturalnego, dyplomatycznego i technicznego. (...) Kwestie wciąż toczących się rozmów Putin-Tusk jeszcze w roku 2009 potwierdzał także sam Andrzej Przewoźnik: «Polski MSZ od dłuższego czasu prowadził z Rosjanami żmudne ustalenia na temat uroczystości. Teraz resort jest zaskoczony, bo prezydent na obchodach zorganizowanych na szczeblach premierów to prawdziwy koszmar dla protokołu dyplomatycznego». (...) Rangę wizyty Lecha Kaczyńskiego konsekwentnie obniżał Tomasz Arabski, wprowadzając w błąd media. 14 października 2008 r. powiedział: «Rząd nie udzielił prezydentowi rządowego samolotu do Brukseli, ponieważ jest to prywatna podróż głowy państwa. (...) Kancelaria prezydenta wystąpiła o status oficjalnej wizyty w Katyniu. Po stronie rosyjskiej wizytę traktowano jako nieoficjalną (...) Nie ma dwóch uroczystości w Katyniu. Wizyta bilateralna premiera Tuska odbywa się 7 kwietnia, uroczystości ROPWiM Przewoźnika – 10 kwietnia. Nie doszukiwałbym się tu żadnych podtekstów»”.
Z dotychczasowego przebiegu śledztwa rosyjskiego i odrębnego śledztwa prowadzonego przez polską prokuraturę jednoznacznie wynika, że wątpliwości nie tylko można, ale trzeba mieć i czynić skuteczne starania, aby katastrofa smoleńska, nie mająca precedensu w całej historii katastrof lotniczych, zbadana została rzetelnie przez międzynarodową komisję.

 

 

http://wgp.salon24.pl/207228,pytania-o-arabskiego

Etykietowanie:

49 komentarzy

avatar użytkownika gość z drogi

1. Tomasz Arabski,to początek naszych pytan

w sprawach dotyczących przygotowan,do niechcianej przez Putina i Tuska,
wizyty
Polskiego Prezydenta
Profesora Lecha Kaczynskiego,
i moze w trakcie przeglądania korespondencji w tej sprawie,warto pamietac o o dziwnym samobójstwie
w grudniu,2009 roku,skretarza Kancelarii premiera
co tak POraziło panstwowego Urzednika,ze
targnął się na zycie,chwile
wczesniej rozmawiając telefonicznie z żoną na temat prasowania sodni
i plamy na nich,na jutrzejszy DZIEŃ
Katastrofa Smolenska
być moze juz wtedy zaczynała miec swoj początek........?

gość z drogi

avatar użytkownika Polon210

2. @gość z drogi - czy Arabskiego da się w końcu przesłuchać

Grzegorz Michcniewicz zginął wkrótce po wymianie kilku sms z Arabskim. Indagowany o udostepnienie ich treści, Arabski odmówił!! Pytam na jakiej podstawie prawnej ten urzędnik odmawia ujawnienia istotnych informacji i dlaczego nie są one pobrane z repozytorium operatora GSM - czy ustawa o archiwizacji WSZELKIEGO RUCHU sieciowego dotyczy tylko szarych obywateli a członkowie klik biznesowych, prominentnych kręgów i mafii juz nie obowiazuje? z treści pism umieszczonych w "gruppenfuhrer KAT" Łazarza wynika że osobna wizyta prezydencka 10kwietnia miała oczywiście status oficjalnej (jak każda uzgodniona kanałami dyplomatycznymi)- jej status na "prywatna" zmienił samowolnie Arabski jak i tak pomachrował rankiem 10 kwie samolotami ze wszystkich "do odstrzału" umieszczono w tym spreparowanym Tu154- pan Arabski znowu nie został przesłuchany!!

"Ludzie, którzy próbują uczynić ten świat gorszym, nie biorą sobie wolnego dnia"
Bob Marley

avatar użytkownika gość z drogi

3. do tych pytan,dodam jeszcze jedno

trochę już "przykurzone" czasem,ale ...
czy uregulował długi z czasow swej
"działalności" w zarządzie pewnej
telewizji,z przed lat ?

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

4. nastepne pytanie n/t pana Arabskiego

czy jako dziennikarz Dziennika Bałtyckiego,wiernie służył platformie,a teraz jest
wiernym
jej mysli i nie wymowionych słów - odbiorcą...,
przyklad
podany przez Polon210,samolot 10 Kwietnia 2010,
mnie przypomina natychmiast inną jeszcze datę z serii tzw "samolotowej,kiedy
ten "urzednik" odmowil
PREZYDENTOWI Najjasniejszej Rzeczpospolitej Polski
Profesorowi Lechowi Kaczyńskiemu
samolotu w pażdzierniku 2008 roku....,
kim naprawdę jest ten pan i jakie są jego uprawnienia?
pamietam jeszcze inną sprawę z przed samobojczej śmierci pana Grzegorza Michniewicza, a mianowicie awanture o dostęp do informacji tajnych,przez kogoś "nieupoważnionego"
o kogo wtedy chodziło,ze tak bardzo zdenerwował
się Urzednik
znający procedury i scisle je przestrzegający...
Smierć Pana Grzegorza Michniewicza,zakryła ten INCYDENT,i jakos zapadła na ten temat CISZA..

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

5. ...czy Arabski,celowo "nagłosnił "sprawę pana Przybyłowicza ?

łacznie z umieszczeniem Jego danych ?
/telefon,adres/ i poinformowaniu dziennikarskiego swiatka,o tresci rozmowy
w kancelarii premiera,chodziło o przydzielenie ochrony..
pozniej dane adresowe zniknęły z tresci Listu powieszonego w internecie,
ale .....dopiero ...za kilka dni.....
niedbalstwo,czy celowe działanie,,,,,,,,?

gość z drogi

avatar użytkownika Polon210

6. cała logika wydarzeń z kulminacją 10 kwietnia wskazuje, że

Arabski to główny rozgrywajacy zbrodni smoleńskiej i z tego tytułu miał pełną wiedzę na każdym etapie tej gry operacyjnej WSI/FSB. w niektórych działaniach miał też role sprawczą (np. pomachrowanie samolotami i ludźmi rankiem 10 kwietnia) Niemożność przesłuchania tego indywiduum jest przejawem niemocy państwa polskiego (jak i zresztą powiedzienie gangowi Anodiny zeby spadali na drzewo, oddali nam wszystkie dowody w celu poprowadzenia śledztwa wg. standardów państwa prawa)!

Ostatnio zmieniony przez Polon210 o śr., 21/07/2010 - 16:24.

"Ludzie, którzy próbują uczynić ten świat gorszym, nie biorą sobie wolnego dnia"
Bob Marley

avatar użytkownika gość z drogi

7. Arabski,ciekawe skąd tak naprawdę platforma

go wzięła i nie dlatego,ze wierzę w "spiski",lecz dlatego,ze
nic nie dzieje się przypadkowo
a tresc rozmowy Arabskiego z sp Grzegorzem Michniewiczem
mogłaby
wiele wyjasnić.......
i jeszcze ta "awantura o dostep " do informacji niejawnych i braku pozwolenia
czy aby nie dotyczyla Arabskiego......
warto sprawdzic jego 'umocownia w listopdzie i grudniu 2009

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

8. 14 X 2008, "rząd nie udzielił Prezydentowi rządowego samolotu.."

buta i pogarda zwyczajnego urzędasa
w stosunku do
Prezydenta Najjasniejszej Rzeczpospolitej,
wybranego w demokratycznych wyborach
buta
biorąca się z przyzwolenia' szefa "
sytuacja
powtorzy sie 10 Kwietnia, anno domini 2010
kto jest odpowiedzialny za SMOLENSKI Dramat ?
i to jest dzisiaj najwazniejsze pytanie
ale pytanie ,na ktore moze odpowiedziec
TYLKO
niezależna międzynarodowa komisja

gość z drogi

avatar użytkownika Polon210

9. Arabski jest tym dla Tuska co Wachowski dla Bolka

to główny rozgrywający - nie pozyskam ani 1% respektu dla prokuratury, dopóki nie wezmą tego agenta w krzyżowy ogień pytań

"Ludzie, którzy próbują uczynić ten świat gorszym, nie biorą sobie wolnego dnia"
Bob Marley

avatar użytkownika gość z drogi

10. Tomasz Arabski i sprawa Grzegorza Michniewicza

oraz Dramat Smolenski,moim skromnym zdaniem lączą sie w logiczna całość
Potwierdzeniem na to,jest wsciekłość platformy na PRAWDZIWE słowa o Smolewnskim Dramacie wypowiedziane niedawano przez prezesa Jarosława Kaczynskiego
Kolejny RAZ uwaznie przejrzałam swietny materiał zebrany przez Lażącego Lazarza
i ponownie przeczytałam sugestie Polon 210
mam wrazenie,ze FAKTYCZNIE ARABSKI nie z własnej buty i głupoty
mieszał w sprawach samolotu rządowego,lecz ze była to jakaś zaplanowana duzo wczesniej akcja,a zamiana wizyty oficjalnej w nieoficjalną przez zwykłego urzędniczyne wydaje sie mało prawdopodobna
chociaz,
jesli PO wystawia na stanowiska samorządowe ludzi o niejasnym życiorysie,to to wszystko nabiera innego sensu........
Cała nadzieja w PANU ANTONIM MACIEREWICZU i Jego Zespole.....
jestem pewna,ze TEN wątek nie uszedł ICH UWAGI
bo chyba wszystko zaczęło sie jeszcze w grudniu 2009,w dniu smierci "DZIWNEJ"
Grzegorza Michniewicza.......a pozniej wsciekłej nagonki na PREZYDENTA
i LUDZI PISU
warto przejrzec zapisy z tamtych miesiecy,poprzedzających DRAMAT 10 Kwietnia 2010
PODOBNIE działo sie
tuz, przed zamordowaniem BŁ.KS Jerzego Popiełuszki...........

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

11. RE KAT i swietnego artykułu L.Łazarza

minęło 7 miesiecy od dramatu a my dalej nic nie wiemy,,,,,,,,,,,,,
a to ze ARABSKI,samowolnie zmienił charakter wizyty Prezydenta,na
prywatną,wogole nie interesuje merdia........
no coz,
teraz juz pełna ZGODA,juz nikt nie musi prosic o samolot dla
pREZYDENTA,BO
to nie ten Prezydent......a pan ARABSKI,,,,,spi spokojnie

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

12. Kim naprawdę jest pan tomasz Arabski

i jaka była jego rola w machlowaniu "prezydenckim samolotem"
P0mijam,fakt,ze Prezydent Profesor Lech Kaczynski nigdy nie miał samolotu.......
Czy pan Arabski ma jakies powiazania ze służbami i czy zostanie kiedykolwiek przesłuchany....?
Wszak Zginął Polski Prezydent wraz z Polskimi Generałami i Polska Elitą......?

gość z drogi

avatar użytkownika Jacek Mruk

13. Arabski to taki zbrodniarz na usługach

Który zakopał się w długach
Stąd jego służalczość na scenie
Ale to jest tylko jego zatrzacenie
Bo wiadomo że już krótkie będzie rządzenie
Dlatego Bor nie powinien go spuszczać z oka
By nie zwiała ta sprzedajna wywłoka.
Pozdrawiam

avatar użytkownika gość z drogi

14. Jacku,odpowiem tytułem z jednej z ulubionych gazet:

"Arabski człowiek do zadań specjalnych"
słusznie zauwazasz pewne apekty "tej osobowosci"nieprzypadkowa znajomosc"
"
z BOMI i z W.Kaczmarkiem,tez nie sa chyba przypadkowe......." o tym własnie
duzo mowią "biznesowe kontakty szefa kancelarii premiera
czyzby sprawa K.Olewnika i kontakty z dawnymi rezydentami Pruszkowa mogły dołączyć do "nieciekawej biografi "Araba",odpowiedzialnego prawdopodobnie za koordynację tragicznego lotu do Smolenska........
jak sie ma do tego wszystkiego SMIERC Grzegorza Michniewicza.....?

gość z drogi

avatar użytkownika basket

15. Móglby pomóc

w ustaleniach dotyczących przyczyn katastrofy, odpowiedziach na wiele pytań, ale
niestety:

http://skocz.pl/dcjpr

basket

avatar użytkownika Goethe

16. Powiem więcej...

Arab - Michniewicz - Tusk... sprawa dostępu do danych nie jawnych... a zaraz po tym w kancelarii premiera odnajdują pocisk moździerzowy ??? w suficie (podwieszanym)?
Nie chodzi o to ze znaleziono bombę po 50-iu latach, ale ze to był granat moździerzowy...
Czy aby napewno cokolwiek było ? jakoś umilkło, ucichło, jak by nigdy nic się nie stało...
To niesłychane...no chyba ze tak naprawdę to nie bomba (w tym znaczeniu) bo była to bomba..na Tuska i jego świtę, a schował ja tam?, coś mi to wygląda na Michniewicza.
I dla tego takie dziwne samobójstwo... i dla tego nikt nie dochodzi Kto i Kiedy i którego premiera chciał do nieba posłać...

Goethe..."Nikt nie jest tak bardzo zniewolony jak ktoś, kto czuje się wolnym, podczas gdy w rzeczywistości nim nie jest...",JVG

avatar użytkownika teresat

17. Maryla, Jacek Mruk

Marylu dziękuję za tą notkę, poruszasz za sprawą Arabskiego bardzo ważną kwstię w wyjaśnieniu Narodowej Tragedii Smoleńskiej.
Jacku:
"Bo wiadomo że już krótkie będzie rządzenie
Dlatego Bor nie powinien go spuszczać z oka
By nie zwiała ta sprzedajna wywłoka
."

Nie wiem tylko, czy akurat Bor jest właściwy do tego zadania.

Ostatnio zmieniony przez teresat o ndz., 28/11/2010 - 12:56.

Pozdrawiam serdecznie

------------------------

Nie strach, nie trwoga tylko Miłość do Boga tarczą mą i drogowskazem.

 

avatar użytkownika Jacek Mruk

18. teresat

To oni najlepiej znają każdy krok tych bandytów z nierządu
Wątpię by wszyscy byli ślepo im oddani i nie mają swoich poglądów.
Pozdrawiam:))

avatar użytkownika Jacek Mruk

19. gość z drogi

Tu akurat jest całe sedno tego typka
Ale riposta będzie na niego szybka
Tak że nie wywinie się z sieci
Bo diabeł już po niego leci.
Pozdrawiam

avatar użytkownika Nathanel

20. bo to jest terrorysta arabski

dlatego jestem przkonany o zamachu !

avatar użytkownika gość z drogi

21. Jacku,"juz diabeł po niego leci"

lecz za nim cyrograf mu poda do przeczytania,to nie sie ta "wywłoka" rozliczy
ze "sprzedawania"
/podobno/ majatku Narodowego
i niech sie wytłumaczy z "RABATU"
serd pozd :)

gość z drogi

avatar użytkownika Jacek Mruk

22. gość z drogi

Niestety na to liczyć nie możemy
Bo innymi drogami idziemy
Dla nich wszystkich to tylko mamona
Dla nas to Ojczyzna, choć zraniona
Pozdrawiam

avatar użytkownika Michał St. de Zieleśkiewicz

23. Do Pani Maryli,

Szanowna Pani Marylo,

Dla mnie ktoś, kto nazywa się arabski, to na pewno lepszy Polak. Tak jak ten z czasów Mieszka, Ibrahim ibn Jakub z Tortosy

Ukłony moje najnizsze

Michał Stanisław de Zieleśkiewicz

avatar użytkownika teresat

24. Jacek Mruk, gość z drogi

"Niestety na to liczyć nie możemy
Bo innymi drogami idziemy
Dla nich wszystkich to tylko mamona
Dla nas to Ojczyzna, choć zraniona"

Kiedy Ją z ran wyleczymy
i mocno na nogi postawimy
Wtedy każdego zloczyńcę i zdrajcę
ze wszystkiego rozliczymy.

Ostatnio zmieniony przez teresat o wt., 30/11/2010 - 12:33.

Pozdrawiam serdecznie

------------------------

Nie strach, nie trwoga tylko Miłość do Boga tarczą mą i drogowskazem.

 

avatar użytkownika Jacek Mruk

25. teresat

Na to czekam z utęsknieniem
Mam nadzieję że ze spełnieniem
Wtedy radość będzie w Polskich sercach
A zasłony metalowe na mordercach
Pozdrawiam:))

avatar użytkownika Aśka

26. Wywiad z prof. Jarosławem Markiem Rymkiewiczem- warto przeczytać

http://www.bibula.com/?p=28654
Polacy muszą poznać prawdę o Smoleńsku – wywiad z prof. Jarosławem Markiem Rymkiewiczem
Aktualizacja: 2010-11-22 10:08 pm
___
wyjątki:

" Ja prawdy nie poznam, bo zostało mi kilka lat życia. Ale naród ją pozna, o to bądźmy spokojni."

"- Mówi pan o wydarzeniach kryjących w sobie zalążek tragedii albo nadziei.

- I tak też widzę to, co się wydarzyło zaledwie pół roku temu, 10 kwietnia. To nie jest wyłącznie tragiczne wydarzenie.

- Mógł pan teraz, panie profesorze, zranić i oburzyć wielu Polaków…

- Obchody, przy okazji których rozmawiam dziś z “Super Expressem”, ze względu na ludzką naturę są przepełnione smutkiem i żałobą. To zrozumiałe. Ja jednak dostrzegam w głębi tego wydarzenia coś optymistycznego. Bo w wymiarze historiozoficznym – a szerzej: w wymiarze mitologicznym czy nawet w bajecznym wymiarze historii Polski – w tej żałobie jest nadzieja.

- Czerpać radość z bólu? Przecież to jest amoralne! Zresztą, jak można przełożyć taką tragedię na wymierny zysk wspólnoty narodowej?

- Jak to jak? 10 kwietnia coś zamyka w polskiej historii i coś w niej otwiera.

- Karlheinz Stockhausen widział w 11 września 2001 r. największe dzieło sztuki wszech czasów, a Jarosław Marek Rymkiewicz w 10 kwietnia 2010 widzi profetyczny akt?

- 10 kwietnia zamyka okres komunizmu w Polsce. To jest powód do nadziei.

- Walczymy o to, aby świat uznał, że mur berliński upadł dzięki nam. Obaliliśmy komunę u sąsiadów, a u nas upadła dopiero w 2010 r.?

- Komunizm nie skończył się ani przy Okrągłym Stole, ani w Magdalence, ani w pierwszych ćwierć wolnych wyborach. Jego strzępy – ta ohydna maź – oblepiały nas i zatruwały nasze życie przez ostatnie 20 lat. A 10 kwietnia to jest początek nowej epoki w dziejach Polski – dziejach Polski wolnej.

- Wśród 96 ofiar były osoby o różnym rodowodzie politycznym…

- Nie kładłbym nacisku na różnice polityczne dzielące tych ludzi, którzy zginęli. Stało się coś, co obudziło Polaków. Uwidoczniło się to pod Pałacem. Polacy nagle zrozumieli, że mogą być wolni – że mogą mieć całość swojej wolności. Teraz ukształtowane wtedy poczucie wolności jest fałszowane, chowane, zatajane.

- Przez kogo?

- Przez wielkie media, zwłaszcza przez telewizję. Teraz będziemy zrzucać łachy komunizmu.

- My – podzielony naród?

- Nie wierzę w podział narodu w tej sprawie. Jeśli jest tu jakiś podział, to tylko między narodem, który dostrzegł szansę na wolność, a nielicznymi ludźmi, którzy – trzeba tę smutną prawdę powiedzieć – są na służbie rosyjskiej. Ale oni przegrają. Bo odradzanie się polskiej wolności to sprawa zbyt poważna."

avatar użytkownika Maryla

27. "Nie wierzę w podział narodu w tej sprawie.

Jeśli jest tu jakiś podział, to tylko między narodem, który dostrzegł szansę na wolność, a nielicznymi ludźmi, którzy – trzeba tę smutną prawdę powiedzieć – są na służbie rosyjskiej. Ale oni przegrają. Bo odradzanie się polskiej wolności to sprawa zbyt poważna."

Amen

Maryla

------------------------------------------------------

Stowarzyszenie Blogmedia24.pl

 

avatar użytkownika teresat

28. JM

"Na to czekam z utęsknieniem
Mam nadzieję że ze spełnieniem"

Tu o nie czekanie teraz idzie,
ale o konkretne działanie.
Same się rany nie zabliźnią
Teraz już trzeba w działniu
spieszyć z pomocą Ojczyźnie.

Pozdrawiam serdecznie

------------------------

Nie strach, nie trwoga tylko Miłość do Boga tarczą mą i drogowskazem.

 

avatar użytkownika Jacek Mruk

29. teresat

Głową muru nie przebije
W koło mam same żmije
Ciemniak za ciemniakiem chodzi
Czy to starzy czy to młodzi
Trzeba by doznali biedy
Bo rozumu doznają wtedy
Pozdrawiam:))

avatar użytkownika janekk

30. Samym gadaniem nie

Samym gadaniem nie powstrzymamy chociażby likwidacji muzeum pułkownika Kuklińskiego przez pewną bufetową.
Pozdrawiam

janekk

avatar użytkownika Jacek Mruk

31. janekk

Pierwsze słyszę że ta wiedźma czyni zamach na Muzeum. Jeśli tak to trzeba odkładać jajka by się zepsuły , a potem ją obrzucić by ją z głupoty ocucić. świeże jajka tylko może wykorzystać dla urody, która zniknęła 20 lat temu.
Pozdrawiam

avatar użytkownika tu.rybak

32. Co z Arabskim?

To proste. Sąd i więzienie. A co może byc innego?

Rybak
avatar użytkownika janekk

33. Jacek Mruk

http://www.radiomaryja.pl/audycje.php?id=23745
p.s.
popieram i jeszcze należałoby dać parę pasów na tłuste dupsko
Pozdrawiam

janekk

avatar użytkownika Jacek Mruk

34. janekk

Dziękuję za link i trzeba będzie pisać ultimatum, by ta zdzira nie mogła czynić zamachu na Polskość. Pozdrawiam

avatar użytkownika gość z drogi

35. Gazowa Hanka,niejedno juz popełniła szalenstwo

ale zamach na Muzeum,to coś nowego,czy jednak "warsiawka " to rozumie...?
chyba,nie
Słuchałam w radio Maryja,jak KTOS się zastanawiał,nad dziwną intelektualna sprawnoscią GŁOSujacych na nią......podobno na swoim blogu,sama naPISala,czego nie zrobiła,a jednak na nia GŁOSy oddano..nowa jakas choroba,czy tak wielka jest druzyna zyjąca
z ochłapow,spadających ze stołu po i bufetowej

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

36. Jacku i nagłasniac gdzie sie tylko da...

co bufetowa ma zamiar uczynic........

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

37. mUZEUM PUŁKOWNIKA kUKLINSKIEGO,bufetowej nie pasuje

Polscy KUPCY Robotnicy,Stoczniowcy rowniez sie nie podobają........
et Gazowa i bufetowa......kto cię wynalazł,ze tak nas nie lubisz.....?
Twoja KOLEZANKA z PKO SA tez nie lubiła
Stoczni, Polskiej Gospodarki Morskiej,przeciez to ona w imieniu Banku PKO SA,pozbawiała
kredytow Polskie Stocznie..........Stocznie ktore madry świat DZISIAJ wspiera jak sie tylko da.....re Niemcy

gość z drogi

avatar użytkownika Jacek Mruk

38. gość z drog

Zgadzam się całkowicie i to robię wśród znajomych.
Pozdrawiam

avatar użytkownika gość z drogi

39. Tomasz Arabski,sp Grzegorz Michniewicz

i ostatnie informacje na temat konsula tytularnego i jego
"zyciorysu"Kuba,Moskwa Watykan.......Smolensk
Sp Grzegorz Michniewicz,był urzędnikiem mającym dostęp
do korespondencji premiera tak urzędowej jak i prywatnej...Był TO człowiek,ktory
od lat pacował w Kancelarii premiera...wiec raczej,niewiele mogłoGO zdziwic,lub zaskoczyć,a jednak...?
I co robił MU Arabski." dlaczego takie "opeer"?
pamietajmy było to 23 Grudnia 2009 r...
a te pzniejsze listy,notatki,cala ta "gra" datami...?

Ostatnio zmieniony przez gość z drogi o ndz., 19/12/2010 - 13:44.

gość z drogi

avatar użytkownika Jacek Mruk

40. gość z drogi

Szkoda że targnął się na dobro najwyższe zamiast głosić fakty
Teraz cierpi jego dusza, i płynie do piekielnej katarakty
Pozdrawiam cieplutko

avatar użytkownika gość z drogi

41. Polon210,re "samowolnej"zmiany statusu delegacji

uwaznie czytalam korespondencję ,jaką przestawił Ł.Ł
było "
gorąco"ale zmiana statusu delegacji,to ostatnie minuty przed wylotem,więc
???
co takiego wiedział Arabski,ze tak po-stąpił ?

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

42. Jacku,słusznie to ująłeć,dwie rozne drogi

a my,pod prąd..

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

43. Jacku,a moze ktos pomogł w tym targnieciu się na życie

Jacku
w swietle wiedzy na temat moskiewskiego ambasadora,wszystko jest mozliwe.....

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

44. Tomasz Arabski,Tomasz Turowski

i tytul,pytanie:
"Polski ambasador tytularny w Moskwie,to as wywiaDu prlu?"bardzo ciekawy jest tez
artukul na podobny temat w "Wirtualnej Polonii"
/"Turowski-Jakimiszyn"/
i postaje kolejne pytanie,czego dowiedział się sp Grzegorz Michniewicz,o co "obsobaczył "GO
Arabski........?

gość z drogi

avatar użytkownika Jacek Mruk

45. gość z drogi

Mamy podobne spostrzeżenia
A to powód dla trzeźwienia
Tych co po omacku błądzą
A tych od koryta nie sądzą
Pozdrawiam cieplutko

avatar użytkownika gość z drogi

46. Jacku,wiem...i jeszcze jedno

sypie im się to KLAMSTWO,nawet mieszadło zbyt wiele im nie pomoze,bo nikt juz salonowcom nie wierzy.......re adama z raną na czole......ciekawe jakie teRAZ wymysli bajki,szczegolnie ,że się" sypnęło"z synkiem Tuska./od lat pracownikiem tej gadziny,/
ot same KETMANY...

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

47. Jacku,a miała "ona" urode,20 lat temu....:)

chyba,nie bo juz wtedy "myslała" jakte banki "sprywatyzowc...."
serd pozdr
a do protesu w sprawie śp Pana Kuklinskiego dołaczam.
Proponuję,by RAz w tygodni pisać o tym,by
wiedzieli,ze my czuwamy i pamietamy....
pozdr.:)

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

48. re Arabski i jego "zachowanie" we wszystkim co mogło umniejszy

autorytet Mojego Prezydenta,Profesora Lecha Kaczynskiego,wybranego w demokratycznych wyborach,przez Polskę
świetnie pokazały w Filmie MGŁA
dwie wspaniałe KOBIETY,
Pani Joasiu,dzięki serdeczne
Pani Mario,rownież
szczegolne podziękowanie,dla Pani Joanny za zgode i słowa: by film obiegł całą Polskę,jak dawniej.....podaj dalej
Pani Joanno to się juz robi i bez uszczerbku,dla Mojej Gazety,czyli Gazety Polskiej....:))))

gość z drogi

avatar użytkownika gość z drogi

49. Tomasz Arabski,w Moskwie w marcu

dlaczego ambasador w Moskwie powiadamia Pana śp Mariusza Handzlika,posekretarza stanu w Kancelarii Prezydenta,ktory prawie, że juz wylatywał do MOSKWY uzgodnienia szczegółów wizyty i zabezpieczenia JEJ:
że nie może przyleciec ,bo juz leci Arabski.......??????

Panie Arabski,pytam kolejny RAZ,dlaczego ?
panie graś,przestań pan ściemniac .........i przestan bredzic.....nawet gdy mowisz po POLSKU......
te dwie osoby........są wyjątkowo "dziwne" w tym Smolenskim DRAMAcie
A JESLI JESZCZE DODAMY ŚMIERĆ
Grzegorza Michniewicza/co RAZ mniej wierzę w Jego "samobójstwo"to mamy
następne pytania...coś pan ,panie Arabski,takiego ważnego uzgadniał w Moskwie,ze
przeszadzałby.........TAM
podsekretarz stanu,Prezydenckiej KANCELARII?

Ostatnio zmieniony przez gość z drogi o ndz., 16/01/2011 - 14:24.

gość z drogi