Generał Czaban niewygodny?

avatar użytkownika Brus_Zły_Lis

 

Czy te wypowiedzi były niewygodne dla dzisiejszej "wszech-władzy"?
Czaban, obecnie asystent szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego ds. Sił Powietrznych i szef szkolenia w latach 2007-2010, był w poniedziałek pytany w TVN 24, "ile napisał pism, chociażby do ministra obrony narodowej, że dzieje się źle". "Moimi pismami machano wszędzie, włącznie z Sejmem, i robili to poważni ludzie. Dotyczyło to i paliwa, i szkolenia, i wielu innych rzeczy. W sumie takich pism przez trzy lata napisałem grubo ponad 200" - odpowiedział Czaban.
 

Źródło:
http://www.salon24.pl/news/134869,b-szef-szkolenia-sil-powietrznych-gen-czaban-informowalem-ze-dzieje-sie-zle

O tym, że załoga prezydenckiej maszyny była niedoświadczona oraz nie posiadała odpowiednich certyfikatów napisała "Rzeczpospolita". Generał Czaban oskarżył gazetę o kłamstwo. Zaznaczył, że pierwszy i drugi pilot wykonali wspólnie minimum około 28 - 29 lotów. Natomiast w składzie pilot, drugi pilot i nawigator latali oni kilkanaście razy.

Źródło:


http://www.tvs.pl/24620,gen_czaban_piloci_tu154_byli_dobrze_wyszkoleni.html



Wypowiedź generała Anatola Czabana po dymisji


"Czuję się fatalnie"
W ciągu całego okresu służby "zawsze starałem się dawać z siebie wszystko i bronić dobrego imienia, honoru i godności żołnierza polskiego i Sił Powietrznych. Wyszkoliłem wielu pilotów, z których do tej pory nikt nie zginął. Większość jest już w cywilu" - oświadczył generał.Odnosząc się do komentarzy w mediach o jego awansie po katastrofie smoleńskiej, Czaban oświadczył: "Nie przeniesiono mnie na wyższe stanowisko służbowe do Sztab Generalnego Wojska Polskiego". "Wręcz przeciwnie ze stanowiska o ogromnej odpowiedzialności w systemie obrony kraju przeszedłem na doradcę-urzędnika" - napisał Czaban, który w lipcu 2010 roku został asystentem szefa Sztabu Generalnego. Jak ocenił, "nie jest to stanowisko bardziej prestiżowe"."Nie byłem awansowany w czasie pracy w SG WP. Nominację na generała dywizji otrzymałem 15 sierpnia 2009 r. z rąk prezydenta Pana Lecha Kaczyńskiego; na stanowisko szefa szkolenia wyznaczył mnie minister Aleksander Szczygło i zawsze będę szanować jego decyzje" - zaznaczył."Ludzie pytają, jak się czuję. Odpowiadam - fatalnie - tak jakbym został w ciemnym przejściu podziemnym wrzucony do szczeliny, zasypany kamieniami i jedynym moim pragnieniem jest, aby krew wypłynęła na powierzchnię i wskazała miejsce zbrodni" - opisał swe obecne samopoczucie.

Źródło:


http://m.wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,106024,10097360,Gen__Czaban_odchodzi_z_armii__Czuje_sie__jakbym_zostal.html




Po gen. Anatolu Czabanie szefem Szkolenia Sił Powietrznych został gen. Leszek Cwojdziński
 

Kim jest gen. Leszek Cwojdziński, który 11 sierpnia 2010 został awansowany na Generała Dywizji przez Bronisława Komorowskiego.

(...)


Gen. bryg. pil. dr Leszek Cwojdziński rozpoczął karierę lotniczą wstępując w 1975 roku do Wyższej Oficerskiej Szkoły Lotniczej. Po promocji w 1979 roku jako ppor. inż. pil. rozpoczął służbę w 60. Lotniczym Pułku Szkolnym w Radomiu, gdzie służył do 1986 roku jako pilot – instruktor klucza lotniczego eskadry lotniczej. Zwieńczeniem kolejnych 10 lat kariery zawodowej było stanowisko z-cy dowódcy 6. Pułku Lotnictwa Myśliwsko-Bombowego w Pile. W latach 1989 – 1992 gen. Cwojdziński studiował w Wojskowej Akademii Lotniczej w Monino, Rosja.

(...)


Źródło:


http://www.sp.mil.pl/en/news/837-gen-bryg-pil-leszek-cwojdziski




Dzisiaj w aspekcie postawienia zarzutów dwóm oficerom 36 specpułku nasuwa się jedno spostrzeżenie wypowiedziane przed dwoma tygodniami n.t. odpowiedzialności karnej.
 
04.08.2011
Szef MON podkreślił, że decyzje personalne po opublikowaniu raportu komisji Millera ws. przyczyn katastrofy smoleńskiej nie mają "charakteru przepisywania odpowiedzialności karnej czy dyscyplinarnej". - To kwestia odpowiedzialności dowódców - dodał Siemoniak. Podkreślił także, że wiele osób odeszło z wojska jeszcze przed publikacją.
(...)
W pionach odpowiedzialnych za szkolenie i bezpieczeństwo lotów zdymisjonowano 13 oficerów - w tym trzech generałów: Anatola Czabana (b. szefa szkolenia Sił Powietrznych, obecnie asystent szefa Sztabu Generalnego WP ds. Sił Powietrznych), Leszka Cwojdzińskiego (obecny szef Szkolenia Sił Powietrznych) i Zbigniewa Galca (b. dowódca Centrum Operacji Powietrznych, obecnie zastępca Dowódcy Operacyjnego Sił Zbrojnych).

Źródło:


wp.pl



Jeśli okaże się, że zarzuty te zostaną wysunięte w kierunku gen. Czabana będzie można to podsumować poniższym fragmentem
Na szkolenia dla pilotów i paliwo brakuje pieniędzy...

- W tej kwestii w 2009 roku pojawił się meldunek generała Anatola Czabana, ówczesnego szefa Szkolenia Sił Powietrznych. Pisał on, że w 2008 roku nie udało się zrealizować żadnego z zadań szkoleniowych w Siłach Powietrznych, a na rok 2009 w lotnictwie brakowało ponad 50 proc. paliwa. Sądzę, że wystarczającym komentarzem w tej kwestii jest odejście ze służby p.o. szefa lotnictwa - gen. Krzysztofa Załęskiego, który według nieoficjalnych doniesień uznał, że nie ma wpływu na system szkolenia pilotów i planowanie lotów.

Źródło:
http://blogmedia24.pl/node/36392

czerwonykiel.blogspot.com/2011/08/genera-czaban-niewygodny.html

napisz pierwszy komentarz